Skocz do zawartości

Mini Cooper Mk.1, 1:24 Tamiya


jawkers

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

Dziękuję, sam robiłem.

Nie potrafie zrobić tego projektu wektorowego, czy jak to się nazywa, by je zlecić komuś do zrobienia kalkomanii.

Będę je drukował na zwykłej kartce papieru. Już sprawdzałem są wyraźne. Na koniec zabezpieczę je bezbarwnym lakierem i nie będzie widać że to kartka papieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Super Moderator

Witam.

Witamy w nowym studio.

Serwisant pomalował silnik. Podczas gdy on malował silnik, ona szukała więcej informacji na temat tego samochodu.

BReW7Sr.jpg

 

n8aoh1W.jpg

Jutro zostaną pomalowane kolejne części silnika.

AAqopZh.jpg

 

TYkFZnT.jpg

Części chromowane trafiły do czyszczenia w komorze chemicznej.

K96iomc.jpg

Po wyjęciu z komory ramki z częściami dziennikarka i serwisant poddali części, kontroli jakości.

iacJ7eh.jpg

Dziennikarka przyniosła kolektor wydechowy. serwisant z zachwytu chwycił się za głowę.

dyyUgUV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Mechanik zamontował w silniku aparat zapłonowy, pokrywę zaworów głowicy, oraz bagnet.

Na czarno pomalował, rozrusznik, prądnicę i filtr oleju.

fWPBslS.jpg

Dziennikarka usiadła po długim dniu pracy i podzieliła się swoimi ustaleniami z mechanikiem.

kqWRW0z.jpg

Z ustaleń dziennikarki wynika iż samochód został zamówiony 04.10.1963r., 4 lata po premierze która była na "London Motor Show" w 1959r.

Samochód został zamówiony przez Patrick'a i Emma Autumn. Pochodzili oni z małej wioski "Lane End" położonej 51 km na zachód od Londynu.

4nRpugh.jpg

Jutro może uda się mu zamontować przewody wysokiego napięcia oraz upaćkać silnik.

AFqusTV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest już amelaniowa żebrowana pokrywa, która jak czarna powinna wyglądać tak

 

99a8e1f2483668c64e1e2d1921a578327000f55a.jpg

 

klasycznie wygląda tak

 

s-l225.jpg

 

zakręcana jest na tzw. T-bar

 

layout.jpg

 

rozdzielacz zapłonu wg. mnie niepodobny do niczego i kolor jakiś dziwny/niespotykany

 

ADU3825.jpg

 

BruceMcCalister-Austin-CooperS-Mk2-BF.jpg

 

resize?po=https%3A%2F%2Fs3-us-west-1.amazonaws.com%2Fsevenentimages%2Fproduct_images%2Fnet%2FVK105_classic_mini_123_distributor_replacement_cap_seven_mini_parts_7ent.com__43612.jpg&bh=250

 

Tu masz zdjęcia poglądowe

 

image-(31).jpeg

 

BLU76PIKUP_52.jpg

 

$_86.JPG

 

 

Jak będę za bardzo upierdliwy daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Pokrywę pomalowałem na czarno jak mi napisałeś.

Kopułka w aparacie też miała być czarna, ale zmianiłem ponieważ po dodaniu przewodów nie będzie nic widać.

Aparat jest tamiyowski, będzie mało widoczny po zamontowaniu nadwozia.

Coś mam przemalować?

 

Upierdliwy, z mojego punktu widzenia jest to bardzo przydatne podczas budowy modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę pomalowałem na czarno jak mi napisałeś.

Kopułka w aparacie też miała być czarna, ale zmianiłem ponieważ po dodaniu przewodów nie będzie nic widać.

Aparat jest tamiyowski, będzie mało widoczny po zamontowaniu nadwozia.

Coś mam przemalować?

 

Upierdliwy, z mojego punktu widzenia jest to bardzo przydatne podczas budowy modelu.

 

Ja bym brzegiem pędzla w srebrzance zrobił te żebra od góry (normalnie się zbiera papierem ściernym na klocku farbę do aluminium), korek pokrywy zaworów satynowy (w rzeczywistości plastik). W aparat wbij pręciki z polistyrenu potem doklejasz przewody z cienkiej cyny i nasuwasz kapturki z izolacji cienkich przewodów. Fajki na świece robisz podobnie.

Wbrew pozorom jak będziesz robił otwartą maskę będzie widać.

 

Rzeczywisty silnik bez pucowania masz na zdjęciu razem z ramą pomocniczą także jak pobrudzić już wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Mechanik stwierdził, że silnika mył nie będzie.

SH8gb5j.jpg

Ponieważ stracił by on to coś.

v0DiuCG.jpg

Po wyschnięciu, zostanie on pryśnięty matem i jeszcze przykurzony.

mw3bMSe.jpg

Ożebrowanie mechanik pociągnął suchym pędzlem.

ErBTopb.jpg

Zrobiona została rdza i pordzewiał nam kolektor wydechowy.

InjmU6I.jpg

Dziennikarka pomaga w przygotowaniach do przekładki.

md3HKr6.jpg

Złożyli deskę rozdzielczą

vqCg3wM.jpg

Mechanik nie mógł się doliczyć elementów, które wyciął w celu przełożenia.

hwFR7nP.jpg

I próba oraz ustalanie umiejscowienia kierownicy

fkeXI1a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Wygląda lepiej.

 

Będziesz musiał zabić ten połysk bo z moich doświadczeń to się nigdy tak nie świeciło

 

Tutaj i tutaj znajdziesz duużo inspiracji i zdjęć.

 

Dzięki za cenne rady oraz linki

 

Poczekajcie aż wrzucę zdjęcia, to ocenicie jak silnik wygląda na obecną chwilę.

Ponieważ już nie wygląda jak na powyższych zdjęciach.

W tym momencie pracuję nad przekładką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

 

Serwisant prezentuje dziennikarce, jak przebiega etap przekładania kierownicy z prawej na lewą stronę.

Nierówności i otwory zostały zaszpachlowane.

9dStqVn.jpg

Pomalowali też sanki i stabilizator.

Złożył hamulce bębnowe.

XYRB5p6.jpg

Czyszczeniu poddali kolumnę kierowniczą i zespół dźwigni sterujących sprzęgłem, hamulcem oraz gazem.

BcslM2B.jpg

Mechanik sprawdzał silnik.

Tak się zagalopował, że przejeździł całą noc i silnik teraz wygląda na 85000km.

W tle widać jak dziennikarka trenuje i przeprowadza z mechanikiem wywiad.

0o1NtnX.jpg

Doszły przewody wysokiego napięcia, kolektor wydechowy oraz ssący.

L3ie3wh.jpg

Wiem za gruba ta rdza, ale to dopiero w "makro" wyszło wszystko.

Na szczęście nie będzie kolektor widoczny.

02QhKtO.jpg

I druga strona.

JYtMWfH.jpg

 

A nasi bohaterowie późno ale otrzymali imiona.

Dziennikarka Ela i mechanik Wiesiek.

 

Ela ustaliła nowe fakty.

 

Po odebraniu samochodu z fabryki, Pan i Pani Autumn byli bardzo podekscytowani. Pani Autumn zaczęła planować wspólne przejażdżki i wypady na piknik, a pan Autumn nie mógł się doczekać kiedy pochwali się samochodem swoim kolegom.

Samochód był czerwony z białym dachem i dwoma białymi paskami biegnącymi przy krawędzi maski. Miał srebrne felgi na których były założone opony Dunlop.

Wnętrze było dobrane pod kolor nadwozia, fotele czerwone z białym lub kremowym pasem biegnącym wzdłuż oparcia i siedzenia, podobnie na kanapie tylnej.

Deska rozdzielcza i zegary najprawdopodobniej czerwone z chromowanymi wstawkami i czarnym pasem gdzie znajdują się przełączniki.

Boczki na drzwiach w kolorze białym lub kremowym. Silnik w wersji 1275S w kolorze czerwonym z miską w kolorze metalicznym. Czarna pokrywa zaworów ze srebrnym użebrowaniem.

 

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Wiesiek zamontował silnik na sankach.

mf0do6H.jpg

Sanki otrzymały wash koloru "Raw sienna",

egpppGi.jpg

oraz zostały przykurzone.

wManZIF.jpg

Od spodu

406e4XI.jpg

Elka z Wieśkiem szlifowali wnętrze, a teraz biegną po silnik,

BXANs2P.jpg

który na próbę zamontują do samochodu.

8UOlYwl.jpg

Ela chwali się jak pomalowała stabilizator.

Wiesiek go delikatnie z wash'ował.

P5y5at7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

NAND dziękuję.

 

Silnik wygląda jakby auto wjechało w burzę piaskową.

 

Przewody do świec miały fajki, a nie były mocowane na sztorc.

Pigment można zawsze zetrzeć, nie ma żadnego problemu.

 

layout.jpg

Przewodów już nie zmienię.

 

Chyba Grażyna i Janusz.

Chyba jednak nie

 

Nie przekonuje mnie kolor bloku na zdjęciach od cooper69 był czerwony z nutą pormarańczowego, a wyszedł sino bordowy.

 

Ela chwali się jak pomalowała stabilizator.

Maglownice ;)

Malowałem kolorem "Fire red" a wyszedł jaki wyszedł, trudno.

 

Co do maglownicy to masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Silnik "nufka" sztuka nie smigana a kolektor wydechowy zardzewialy jak pierun.

To mi się kupy nie trzyma.

 

I dobrze że się nie trzyma, ponieważ nigdzie nie jest napisane że to silnik nowy będzie, ani że jest on skończony.

Silnik przemalowałem późnym wieczorem, a na mokrą farbę nie nakłada się wash'a.

Ale to chyba wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik "nufka" sztuka nie smigana a kolektor wydechowy zardzewialy jak pierun.

To mi się kupy nie trzyma.

 

I dobrze że się nie trzyma, ponieważ nigdzie nie jest napisane że to silnik nowy będzie, ani że jest on skończony.

Silnik przemalowałem późnym wieczorem, a na mokrą farbę nie nakłada się wash'a.

Ale to chyba wiesz.

Spoko. Po prostu nawet kolektor w moim 21 letnim samochodzie był mniej pordzewialy

 

Obserwuję dalej.

 

Tapniete z widelca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.