Skocz do zawartości

IJN Tone 1/350 Tamiya


Super_Hans

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki czesiek Dan K. to faktycznie guru w temacie "japończyków".

Aż takim ortodoksem w temacie wierności z oryginałem nie jestem.

Mój plan jest taki żeby podeprzeć platformę filarami i dokleić (z powrotem ) te zawijasy do "dobudówki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu, widać wyraźnie plamy kamo..

Na wiodącym forum zagranicznym mówią że plamy były żółte jak "german panzer yellow".

 

28188386069_550e096ac5_b.jpg

 

kamo ewidentnie było. Co do pasa w kolorze żółtym - podobno był przesłany żółty kolor do pomalowania Tone Oyodo i kilku innych okrętów.

Tu masz jeszcze kilka zdjęć:

 

28447144839_ae288e9fdc_b.jpg

 

28447144989_62f7544b78_b.jpg

 

28447145099_bedc242d1f_b.jpg

 

na ostatnim ciemny kolor to najpewniej nie kwestia camo tylko zmiennego poziomu morza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki M.A.V !

 

Blacman, dziękuje za zdjęcia. Znalazłem je także. Kamuflaż pozostaje zagadką (za mało zdjęć, i nie wiadomo do końca co to za kolory). Może ktoś kiedyś odkryje odrobinę więcej. Na pewno ciekawie by się prezentował na modelu. Moja japonka będzie w jednolitym szarym.

 

Przy okazji... na tych fotach wygląda na to że te esowate rury z dobudówki łączą się jednak z wentylatorami a nie jak proponowała Tamiya - bez połączeń.

.

39519592344_2883eb8016_b.jpg

 

Wobec tego filary i rury z kabla miedzianego i igieł stalowych.

 

39519343854_e971782a4b_b.jpg

 

26358014048_135da30a38_b.jpg

 

Tak mniej więcej to będzie wyglądało:

 

40230575741_a3772a48ed_b.jpg

 

Poza tym prace trwają przy "zbrojeniu" poziomych platform pagody w płyty perforowane i filary:

 

39332479655_5df1baacc3_b.jpg

 

38419344390_7bbd4348b7_b.jpg

 

Tyle na razie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za motywujące komentarze.

 

Podoba się Tylko nie zafaluń tego potem farbOM

 

Postaram się Trochę potrenowalem siuranie i juz nie pryskam tak gęsta farbą z odległości mili morskiej

 

Jeszcze trochę żelastwa na tym poziomie i ruszam w górę . Dobrze, że to nie pagoda Fuso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rrrusztowanie" jako tako zakończone, trwają prace na wyższych poziomach.

Co by się zrehabilitować z malowaniem w oczach niektórych szydercóff zmyłem starą farbę i położyłem cieniutko podkład.

 

40425570431_fd04e5f6e8_b.jpg

 

40425569871_33afb8bcf8_b.jpg

 

40381654232_1ed714ebe0_b.jpg

 

40425573731_392528d76a_b.jpg

 

Najwyższe poziomy - przymiar (nie przyklejone)

 

Przyznam, że ciągle układam w głowie plan malowania i maskowania (przez to cholerne linoleum na dwóch środkowych poziomach, a na nim sporo rupieci szarych). W miedzy czasie doklejam blaszki do dalmierzy.

 

40426015471_67006f517e_b.jpg

 

39530128375_ff61fd206a_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz jeszcze popracuj nad ustawieniem odpowiedniego balansu bieli w aparacie i będziesz mógł otwierać pierwsze rzędy, sklepy z chrupkami i gabinet dentystyczny dla tych z opadającymi koparami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Zrobiłem kilka kroków do przodu i sam się końmi przeciągnąłem dobrą milę do tyłu... aż mi się odechciało. Pomijam nadszarpnięty budżet..

 

Oto co zaszło:

 

Próby poprawiania faktury farby (linoleum) na pokładzie lotniczym stopniowo doprowadziły efekt końcowy do ruiny, wobec czego wszystko wróciło do gołego plastiku (zerwane w afekcie tory i listwy mosiężne, farba zmyta... ). Zaczynam od początku...

Człek jak się na własnych błędach nie nauczy...

 

40184062015_a8e6f28aca_b.jpg

 

Dla odstresowania podłubałem trochę na pagodzie. Doszły lornety na mostku, oszklenie.

 

41077398671_a47eb1feb2_b.jpg

 

VOicePipy zachciało mi się mosiężne więc przy okazji machnąłem śruby.. (Aclad II- polished brass)

 

40183953715_b2cec0ff12_b.jpg

 

40183953885_eb94d1980c_b.jpg

 

Wklejone i zamknięte (do poprawki szpara nad oszkleniem)

 

41034625802_e8f4840679_b.jpg

 

39268202410_8132ec482b_b.jpg

 

Luźna interpretacja niezbyt jasnych planów.. Jakieś przewody i podpory tam być powinny więc są.

 

40183953305_16710557a6_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji remontu pokładu lotniczego popuściłęm wodzy fantazji i zrobiłem mały tuning stropu oraz dodałem słupy pod obrotnicami. Prawie nie będzie tego widać zza wyrzutniami torped ale myślę, że trochę "urealni" tą wnękę.

 

27238957348_3446469f52_b.jpg

 

27238956978_ee3c18b557_b.jpg

 

Po pomalowaniu powinno dać radę...

 

No i czUrny pas komina doszedł. Nie obeszło się bez odklejenia najwyższych relingów przy maskowaniu

 

27238953738_4b5b1345c2_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Szyny przycięte i gotowe do malowania

(sorry, zdjęcia wrzucę później)

Pytanie stąd.. jako że muszę je pomalować przed przyklejeniem do linoleum chciałbym je dobrze zagruntować przed farbą. Przy klejeniu jest sporo manipulacji takim elementem i poprzednio farba przy dotknięciu potrafiła odejść.

Mam coś takiego jak Mr metal pirmer oraz Mr surfacer 1500. Co lepiej położyć przed farbą? No i czy Metal Primera ew mogę czymś rozcięńczyć? Ma już kilka dobrych lat i zrobił się lekko "oleisty" - czytaj nadal bardzo płynny ale nie wiem czy nie za gęsty pod aero.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja blaszki podkładuje moim ulubionym czarnym alcladem, tak jak wszystko inne. Nie odłazi od macania łapami, ja ściśniesz pensetą potrafi odprysnąć, no ale to się tyczy wszystkich możliwych farb i podkładów na "twardym" podłożu. Krótko mówiąc jeżeli te Gunziaki są śmierdzące, to pewnie dadzą radę, akrylowe i wodne podkłady sa do dupy, nie trzymają się nawet plastiku, więc nawet bym nie próbował a blaszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam!

Zasadę smrodu znam.. Im więcej czaszek, krzyżyków i wykrzykników na butelce tym lepiej... (jeśli są na forum onkolodzy to "lepiej" w cudzysłów )

Myślałem że ten Gunziak to właśnie lakier! Ale nie:

"MR. METAL PRIMER is an acrylic resin primer and is composed of synthetic resin and organic solvent" i że po 20 min.(!!!) można kłaść farbę.

 

Chudyhunter - tak jak piszesz robiłem poprzednio, i masz rację, że farba trzymała na prawdę nieźle. Ale przy tych szynach jest sporo dłubania i tym razem chciałem "po bożemu" z podkładem psiknąć.

Na cuda nie liczę, jak się zaora blaszkę PenseTom to wszystko zejdzie. Chodzi raczej o to żeby z BlueThakiem i przy wykałaczce nie zlazła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.