Teraz jest N kwi 22 2018, 20:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 0:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30 2017, 20:15
Posty: 37
Lokalizacja: W-wa, CK
Witam,
jak w temacie mam problem z aerografem i nie wiem o co chodzi. Aerograf Fengda BD-207K. Na początku jak kupiłem wszystko ok, ale ów aerograf zaczął, przepraszam za wyrażenie, się chrzanić. Najpierw nie chciał spust odskakiwać, wymieniłem uszczelki, ale po wymianie nadal nie chciał odskakiwać, ostatnio posmarowałem wazeliną i poszło. Ok, jedno "załatwione" ale problem pojawia się z samym malowaniem, otóż aerograf pluje farbą jak głupi, zauważyłem też, że powietrze się cofa do zbiorniczka z farbą, myślałem, że za gęsta farba ale nawet po sporym rozcieńczeniu to powietrze nadal jest widoczne w zbiorniczku. Rozkręcałem cały aerograf aby go wyczyścić, i lipa. Iglice przeciągnąłem papierem ściernym wodnym. Nie ma znaczenia jaką średnicą dyszy próbuję malować efekt jest ten sam. Aha, używam kompresora AS-316 z butlą. Nadmienię jeszcze, że ów aerograf użyłem do pomalowania półtora samolotu i kilku luf do okrętu. i z każdym malowaniem jest coraz gorzej.
.pomocy:

_________________
Feci quod potui faciant meliora potentes.

Warsztat: Fw 190 A-8/R-11


Ostatnio edytowano Cz kwi 12 2018, 13:53 przez tlb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 1:33 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 30 2012, 17:02
Posty: 389
Iglica jest najczęściej blokowana przez farbę która osadza się w uszczelce iglicy, znajduje się w samym środku Aerografu. Efekt typowy jak słabo umyjemy aerograf.
Jak powietrze się cofa to czy przypadkiem dysza od farby nie jest schowana w dyszy powietrznej? Ona ma trochę wystawać poza jej obrys dzęki czemu powietrze jest skierowane ku wylotowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 5:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30 2017, 20:15
Posty: 37
Lokalizacja: W-wa, CK
Dysza od farby nie jest schowana, wystaje trochę. Nawet jak zdejmę tę dyszę powietrzną to i tak nic nie zmienia.

_________________
Feci quod potui faciant meliora potentes.

Warsztat: Fw 190 A-8/R-11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 8:44 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 30 2017, 14:31
Posty: 320
Lokalizacja: Dublin/IRL
Masz dobrze uszczelnioną dyszę i głowicę?

_________________
Klasa 1 - samoloty i śmigłowce
ObrazekHs 123B-1, A. Galland zwiedza Polskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 12:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30 2017, 20:15
Posty: 37
Lokalizacja: W-wa, CK
Wszystko jest na swoim miejscu. Wydaje mnie się, że tak.
Jak sprawdzić czy dysza jest uszczelniona?

_________________
Feci quod potui faciant meliora potentes.

Warsztat: Fw 190 A-8/R-11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 12:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 03 2017, 11:36
Posty: 313
tlb napisał(a):
Jak sprawdzić czy dysza jest uszczelniona?

Jak wraca powietrze do zbiorniczka, to nie jest :D

Poluzowanie tej większej nakrętki powoduje przedostawanie się powietrza do zbiorniczka i to jest dobry sposób na mieszanie w nim farby, w przeciwieństwie do zatykania otworu wylotowego, którym to można spowodować z czasem wywalenie uszczelki. Zatem, może ten element nie jest dobrze dokręcony, lub poszły uszczelnienia.

Brak "odbijania" spustu można spróbować wyeliminować niewielkim "skręceniem" regulacją odsunięcia iglicy, nie dopuszczając, aby iglica maksymalnie sie cofała.

_________________
Obrazek Na warsztacie: B-25J Mitchell 1:72F4U-1A Corsair 1:48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 15:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30 2017, 20:15
Posty: 37
Lokalizacja: W-wa, CK
Ten aerograf co mam do Fengda BD-207K, wcześniej pisałem, że 180. Już poprawiłem pierwszy post. Pomyliłem się, bo pisałem w nocy jak byłem w pracy i nie miałem dostępu do urządzenia. No nic...
W każdym razie, spróbowałem dokładnie uszczelnić te dysze, mocniej dokręciłem, uszczelniłem papierem wszystkie elementy, które się "skręca" i nadal farba nie leci z dyszy, a powoduje bąbelki w zbiorniczku farby. Nadmienię, że powietrze leci z dyszy ale bez farby...

_________________
Feci quod potui faciant meliora potentes.

Warsztat: Fw 190 A-8/R-11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 15:33 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 30 2017, 14:31
Posty: 320
Lokalizacja: Dublin/IRL
Papierem? Rozumiem taśmą PTFE lub woskiem, ale czemu papierem?

_________________
Klasa 1 - samoloty i śmigłowce
ObrazekHs 123B-1, A. Galland zwiedza Polskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 15:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 03 2017, 11:36
Posty: 313
tlb napisał(a):
Nadmienię, że powietrze leci z dyszy ale bez farby...

Rozumiem, że to skrót myślowy? Bo z dyszy powietrze nie leci...

_________________
Obrazek Na warsztacie: B-25J Mitchell 1:72F4U-1A Corsair 1:48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 16:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8583
A co niby leci razem z farbą z dyszy?

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 16:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30 2017, 20:15
Posty: 37
Lokalizacja: W-wa, CK
Yyy... Mam dobre wrażenie, że macie polewkę z tego tematu?;-) jeżeli tak to proszę o wyrozumiałość, ponieważ to mój pierwszy aero.
Uszczelniłem ręcznikiem papierowym, jutro spróbuję woskiem(dzisiaj jestem w pracy), może i dobry pomysł.(?)
Co do powietrza z dyszy, chodzi mi o to, że jeżeli w zbiorniczku nie ma farby i nacisne spust, to wylatuje powietrze, dalej jak wieje farbę i nacisnę spust to powietrze leci a farba nie, i bąbelki pojawiają się w farbie w zbiorniczku.

_________________
Feci quod potui faciant meliora potentes.

Warsztat: Fw 190 A-8/R-11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 17:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 03 2017, 11:36
Posty: 313
Solo napisał(a):
A co niby leci razem z farbą z dyszy?

Cóż, zasadniczo, gdy w zbiorniczku jest farba, to chyba nic więcej. Bo sprężone powietrze, zdaje sie, opływa dyszę dookoła. Czy nie?

_________________
Obrazek Na warsztacie: B-25J Mitchell 1:72F4U-1A Corsair 1:48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 18:17 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01 2011, 0:00
Posty: 1989
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle (prawie)
tlb napisał(a):
Ten aerograf co mam do Fengda BD-207K, wcześniej pisałem, że 180. Już poprawiłem pierwszy post. Pomyliłem się, bo pisałem w nocy jak byłem w pracy i nie miałem dostępu do urządzenia. No nic...
W każdym razie, spróbowałem dokładnie uszczelnić te dysze, mocniej dokręciłem, uszczelniłem papierem wszystkie elementy, które się "skręca" i nadal farba nie leci z dyszy, a powoduje bąbelki w zbiorniczku farby. Nadmienię, że powietrze leci z dyszy ale bez farby...

Uszczelnienie zewnętrznej osłony nie ma wpływu na bąbelkowanie.
Jak w tym aero (nie znam fengi) jest mocowana sama dysza? Jeśli na gwint, to chodzi o uszczelnienie tego gwintu.
Na niektórych zdjęciach z google wygląda tak jakby dysza była wciskana na stożek. Jeśli tak to co ja dociska? Tu trzeba szukać problemu w pierwszej kolejności.
Odkręć osłonę dyszy. Wlej pełny zbiorniczek płynu o dużej penetracji, zatkaj palcem otwór dyszy i patrz czy gdzieś nie pojawiają się ślady przenikania płynu.
I powtórzę pytanie za kolegami. Czy na pewno po zakręceniu osłony, dysza (nie iglica) wystaje ok. 0,2 - 0,4 mm przed osłonę???

_________________
Pozdrawiam
Marak
Ogłoszenie: Słońce, piasek, woda... zatrudnię do pracy przy betoniarce.


Ostatnio edytowano Cz kwi 12 2018, 18:20 przez Marak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8583
Mariucha napisał(a):
Cóż, zasadniczo, gdy w zbiorniczku jest farba, to chyba nic więcej. Bo sprężone powietrze, zdaje sie, opływa dyszę dookoła. Czy nie?


A to nie jest tak, że z dyszy wylatuje już zatomizowana farba, czyli wylatuje wymieszana z powietrzem?

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z aerografem
PostNapisane: Cz kwi 12 2018, 18:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30 2017, 20:15
Posty: 37
Lokalizacja: W-wa, CK
Wszystkie osłony dysz są na gwint. Dysza wystaje przed osłonę. Będę w domu to wrzucę foto jeżeli nie wierzycie.

_________________
Feci quod potui faciant meliora potentes.

Warsztat: Fw 190 A-8/R-11


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL