Skocz do zawartości

F-4F Phantom II WTD-61 Revell 1:32


KRL

Rekomendowane odpowiedzi

Nie często na naszym forum pojawiają sie modele w takich wersjach jak prezentowany poniżej.

 

Model F-4F Phantom II ze stajnii Revell czyli Old-chool w pełnej krasie.

Otrzymałem ten model na jednym z konkursów modelarskich w ramach nagrody.

 

Nie da sie ukryć że nie jest to model najwyższych lotów począwszy od oddania szczegułów po składalność - krótko mówiąc jest słabo.

Model oceniłbym jako trudny do wykonania szczególnie w prezentowanej wersji kamuflażu ze wzgledu na kalki.

 

Model wykonałem w wersji WTD-61 czyli zgodnie z tym co Revell przygotował - położenie kalkomanii nie należy do łatwych i niestety kilka miejsc musiałem naprawiać.

 

Efekt ogólnie jest taki jak na fotkach.

 

JQ8yHKZ.jpg?1

 

 

HVlX9yO.jpg?2MxTBBRZ.jpg?1u8ZNowA.jpg?14uHSlCv.jpg?1bXmKnRW.jpg?1SXaX0NP.jpg?1zkhaP63.jpg?1PWdgJJQ.jpg?2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowania okolicznościowe są trudne do realistycznego odtworzenia, nawet w tej skali. Moim zdaniem Tobie udało się znakomicie, pomimo trudności o których piszesz. Szczególnie jednak podoba mi się sposób w jaki odwzorowałeś dysze i żaroodporne blachy w ich okolicach. Poproszę o wskazówki dotyczące malowania tychże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowania okolicznościowe są trudne do realistycznego odtworzenia, nawet w tej skali. Moim zdaniem Tobie udało się znakomicie, pomimo trudności o których piszesz. Szczególnie jednak podoba mi się sposób w jaki odwzorowałeś dysze i żaroodporne blachy w ich okolicach. Poproszę o wskazówki dotyczące malowania tychże.

 

 

Proces dość standardowy w moim wykonaniu.

 

1. Metalizer i polerowanie

2. Cieniowanie kolorem titanium pearl I blue pearl

3. Suchy pędzel z kombinacjami kolorów jak powyżej

4. Na koniec w tym wypadku używam transparentnych kolorów Graphit black I Sepia aplikując je z daleka bardzo cienkimi warstwami na element tak by uzyskać efekt nie wiem jak to opisać ale chyba słowo "okopcenie" bedzie odpowiednie

 

 

Model wygląda dobrze.

W niektórych miejscach na styku kalkomani, mogłeś zrobić retusz czarną farbą.

Rzuca się to w oczy w tej skali.

 

Zauważyłem przy obróbce fotek I juz są poprawione, zrobiłem na tym modelu tyle pędzelków I poprawek że nei jestem w stanie policzyć od tych kolorów dostałem oczoplonsów.

 

Ale już któryś raz zauważyłem że oglądając fotki znajduję błędy których wcześniej nie widziałem.

Dzięki jawkers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskoczyłeś mnie. Na podstawce prezentuje się jak bolid F1 !!!!

 

 

Ha, ha coś w tym jest co napisałeś, zapewne jest szybki i pstrokaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces dość standardowy w moim wykonaniu.

 

1. Metalizer i polerowanie

2. Cieniowanie kolorem titanium pearl I blue pearl

3. Suchy pędzel z kombinacjami kolorów jak powyżej

4. Na koniec w tym wypadku używam transparentnych kolorów Graphit black I Sepia aplikując je z daleka bardzo cienkimi warstwami na element tak by uzyskać efekt nie wiem jak to opisać ale chyba słowo "okopcenie" bedzie odpowiednie

Dzięki za odpowiedź. Kiedyś pisałeś że nie używasz farb typowo "modelarskich". Czy tyczy się to także podanych przez Ciebie kolorów z pkt.2? Jeśli nie to której firmy są te lakiery? Mam nikłe doświadczenia z metalizerami ( do tej pory używałem głównie MM), a efekty które uzyskałeś są jak dla mnie bardzo przekonujące. Małym kłopotem przy wyborze odpowiednich lakierów jest też to że palety barw są obecnie dosyć szerokie i trudno wybrać coś odpowiedniego na początek. Tym bardziej że są to produkty dosyć drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces dość standardowy w moim wykonaniu.

 

1. Metalizer i polerowanie

2. Cieniowanie kolorem titanium pearl I blue pearl

3. Suchy pędzel z kombinacjami kolorów jak powyżej

4. Na koniec w tym wypadku używam transparentnych kolorów Graphit black I Sepia aplikując je z daleka bardzo cienkimi warstwami na element tak by uzyskać efekt nie wiem jak to opisać ale chyba słowo "okopcenie" bedzie odpowiednie

Dzięki za odpowiedź. Kiedyś pisałeś że nie używasz farb typowo "modelarskich". Czy tyczy się to także podanych przez Ciebie kolorów z pkt.2? Jeśli nie to której firmy są te lakiery? Mam nikłe doświadczenia z metalizerami ( do tej pory używałem głównie MM), a efekty które uzyskałeś są jak dla mnie bardzo przekonujące. Małym kłopotem przy wyborze odpowiednich lakierów jest też to że palety barw są obecnie dosyć szerokie i trudno wybrać coś odpowiedniego na początek. Tym bardziej że są to produkty dosyć drogie.

 

 

W tym wypadku także używałem palety kolorów nie modelarskich, ale zapewne da sie odszukać zbliżone kolory w palecie modelarskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.