Skocz do zawartości

Albatros D.II Eduard 1/48


raptorf22

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączam do zabawy z nowym modelem. Mój debiut w samolotach z I WWS. Wybrałem Albatrosa D-II, zestaw ładnie wykonany, w komplecie znajdują się maski do malowania oraz mała blaszka z pasami, uchwytami i kilkoma gadżetami. Przyznam, że bodźcem do zbudowania go było głównie dla mnie malowanie "koloru" drewna oraz linki naciągów . Muszę się z tym zmierzyć. Będę wdzięczny koledzy za opinie i podpowiedzi podczas budowy obcego dla mnie tematu. Co do malowania, planuję pudełkowe, jednak może szkuszę się na malowanie jedynego Albatrosa D.II zdobytego przez Powstańców w 1919 na poznańskiej Ławicy. Regulaminowy inbox:

DSC07541.jpg

DSC07542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace powoli ruszają, na pierwszy ogień poszły elementy "drewniane"

Podkład to Natural Wood z paety Valleyo i potem, pędzelkiem mocno rozcieńczone farby artystyczne. Efekty widać na zdjęciach.

 

DSC07545.jpg

DSC07549.jpg

 

Mam nadzieję że do końca tygodnia uporam się z kokpitem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru są zazwyczaj farby olejne oraz akrylowe. Te pierwsze długą schną, więc zakupiłem akryle. Koszt dużej tuby 120ml ok 7,50 zł, jedne z tańszych. Krążą mity że akryle szybką schną, ale nic takiego się nie działo. Ładnie można je mieszać, przy dobrym rozcieńczeniu wodą dają delikatne przejścia między kolorami. Malowałe w taki oto sposób:

najpierw zmoczonym pędzlem w wodzie nakładam kolor jaśniejszy "żółta ochra" i na taka mokrą powierzchnię wtrącam kilkoma ruchami pędzla kolor ciemniejszy "siena palona". Należy pamiętać aby wszystko było mokre, wtedy otrzymujesz delikatne przejścia. Jeżeli chcesz bardziej ostry wzór, poprostu mniej rozcieńczasz farby. Robiłem to pierwszy raz, nie li cząć kilku prób i moim zdaniem jest ok.

Aha czas schnięcia, po godzinie można juz dotykać i malować dalej.

Olejna może schnąć nawet tydzień, chyba ze traktujesz to szuszarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że temat średnio popularny,ale mały uptade prac nad modelem jest. Zrobiony kokpit, musze zrobić jeszcze centralny zegar. Po sklejeniu zawartości kadluba zabieram się za silnik, a tymczasem zdjęcia:

 

DSC07627.jpg

DSC07632.jpg

DSC07634.jpg

DSC07636.jpg

DSC07637.jpg

DSC07639.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy kokpity wersji D.II oraz D.III -D.V bardzo sie różniły od siebie? Chyba powinienem dorobić dwa tachometry, ale nie jestem pewien ich umiejscowienia. Skromnie z zdjęciami samolotów z tamtej epoki. Będę wdzięczny koledzy za sugestie. A co do modelu, przyznam że miło mnie zaskoczył, fajnie się takie latadło składa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mały update, po pomalowaniu podkładem czas na zabawe z malowaniem "drewna". Efekty widać na załączonych zdjęciach, ale muszę przyznać ze wymaga to czasu i uwagi.

 

Beznazwy1.jpg

Beznazwy2.jpg

Beznazwy3.jpg

Beznazwy4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że w realcji gadam do siebie tylko, ale co tam i niezbyt się to Wam podoba. Kadłub sklejowy pomalowany, pokryty lakierem błyszczącym. Blachy silnika są półmatowe, silnik wymaga odrobiny retuszu wskótek przepuszczenia farby pod maską. Pomaluję jeszcze ramkę na wejściu do kabiny i zaczynam malować skrzydła. Zobaczcie i oceńcie, "drewno" malowałem pierwszy raz, myślę, że wyszło całkiem fajnie.

 

DSC07710.jpg

DSC07714.jpg

DSC07719.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba na osłonach silnika to Humbrol 31 50% + biała 50%, wyszła może ciut jaśniej niż RLM 02 , ale mi odpowiada. Koloru RLM 02 nie miałem i zmieszałem na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Humbrol 31 jest kolorem zielonym (dość ciemny), dodałem tylko białej dla rozjaśnienia. Co do zdjęć, hmm będę musiał sprawdzić profile kolorów w aparacie, bo na żywo widać że jest zielonkawy, a nie lekko niebieskawy jak na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Humbrol 31 jest kolorem zielonym (dość ciemny), dodałem tylko białej dla rozjaśnienia. Co do zdjęć, hmm będę musiał sprawdzić profile kolorów w aparacie, bo na żywo widać że jest zielonkawy, a nie lekko niebieskawy jak na foto.

No i wszystko jasne... to są właśnie uroki fotografii cyfrowej i jej późniejszej prezentacji w równie cyfrowej formie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem pomalowałem płaty, pobawiłem się trochę w cieniowanie żeberek. Wyszło całkiem fajnie, a robiłem to pierwszy raz. Co do kolorów malowania, to po zapoznaniu się z rewizją polskiego Albatrosa jaką otrzymałem z muzeum w Drzonowie pomalowałem go ciemnym zielonym oraz Red Brown z palety Humbrola. Z tego co wiem i mam schemat malowania obowiązujący między 1915, a 1918 jest to kamuflarz dwubarwny, a nie jak wszyscy stosują trójbarwny na tym samolocie z ławicy. Wygląd prawdopodobny oczywiście, nie mamy żadnych zdjęć tej maszyny.

DSC07744.jpg

DSC07749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.