Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/21/2019 in Posts

  1. Z tym stwierdzeniem już też można zaczynać polemizować. Przecież całkiem niedawno była "afera" gdy potrzebowaliśmy w sumie szesnastu samolotów, a udało się zebrać tylko 14 sztuk F-16 zdatnych od razu do lotu. To ile procent z teoretycznie 48 sztuk? Niestety, ale z remontami, pilotami, technikami i całą logistyką zaczyna się dziać dokładnie to samo, co w przypadku MiGów-29. I nikt nawet o tym nie wspomina, tylko wszyscy udają, że problemu nie ma. Nie mówiąc już o ich modernizacji, na którą już najwyższa pora. Zapewne dopiero jak będą miały po 30-40 lat, pokończą się resursy i będą zajechane do
    2 points
  2. Cześć! Piękna kolekcja i bardzo ładne M151! Niestety mam złą wiadomość... Ta fota to pokazuje: Na wszystkich maszynach masz nieregulaminową gwiazdę na masce. Trik jest taki, że w czasie drugiej wojny światowej gwiazda na masce była zgodnie z regulaminem malowana "czubkiem do tyłu" - tak jak na Twoich modelach. A potem kiedyś, ktoś to zmienił - i w regulaminach z 56 roku już jest "czubkiem do przodu": http://vietnam.net.pl/TB746/Section3.htm Są zdjęcia z Wietnamu, gdzie widać jeepy z błędnie namalowaną gwiazdą. Błąd też masowo powielają też ludzie restaurujący sam
    2 points
  3. Projekt powoli dobiega końca. Pracuję jeszcze nad figurkami, ostatnimi detalami, elektryką itp.
    2 points
  4. Sprawa HIMARSów jest dużo bardziej złożona. Syf się zaczął od tego jak prowadzone były negocjacje offsetowe - na zasadzie "albo dajesz pan pełen transfer technologii albo wypieprzaj pan", Amerykanie nie chcieli się na coś takiego zgodzić, rozmowy się przedłużały i dlatego po wielu miesiącach bezkutecznych negocjacji powrócono do prób dogadania się z konkurencyjną firmą izraelską. Potem przyszły zmiany w MONie, a co za tym idzie zmiany w kierownictwie PGZ (chyba czwarta taka roszada przez ostatnie kilka lat) i cały program Homara poszedł do kosza, postępowanie rozpisano na nowo tym razem w tryb
    2 points
  5. Tak jak w tytule , budowa od podstaw bo w zachłyśnięciu się kultowymi pojazdami PRL-u zapominamy co było pierwsze . PRL to nędzna namiastka tego co działo się w okresie dwudziestolecia w temacie motocykli . I choć ten pierwszy nie był zbyt udany ale już jego poprawiona wersja jak najbardziej . Więcej do poczytania jest tu . https://dobroni.pl/n/motocykl-cws-m-55/13132 Podstawą do budowy każdego motocykla jest rama i przednie zawieszenie . W tym wypadku są to elementy prototypowego CWS M55. Toteż i od budowy tego zacząłem . Wszystko wymaga jeszcze dopracowania ale mogę uznać że
    1 point
  6. W końcu nadeszła pora aby "zmagania z materią" doczekały się swojego miejsca w galerii gotowych modeli. Bez zbędnych opisów ( te można sobie poczytać w "warsztacie") zapraszam do oglądania i komentowania mojego najnowszego wypustu jakim jest śmigłowiec Mi 10. A zatem lecimy W roli głównej: I odrobina fotek z "cargo" - BTR 60B Oczywiście BTR tak tylko tymczasowo do porównania I to by było na tyle
    1 point
  7. Przyszedł czas, że i ja zrobiłem sobie Spitfirea, model przedstawia egzemplarz an którym latał Tadeusz Schiele. Model wykonałem praktycznie prosto z pudła. Z pod mojej ręki wyszło nitowanie płatowca, dorobione pasy i poducha na oparciu fotela, blaszana osłona na zbiorniku paliwa przed kabiną i lusterko wsteczne. Oryginalne zestawowe lusterko postanowiło sobie polatać i już nie powróciło Z dodatków wykorzystałem żywiczne wydechy i kalki Techmodu. Z kalek wykorzystałem tylko godło, numer boczny i napisy eksploatacyjne, reszta czyli kokardy i litery kodowe są polakierowane od własnoręcz
    1 point
  8. Serwusik, ostatni z moich ulepków : Academy 1323 - M151A1 Vietnam + Legend LF1051M151 Accessory set(Vietnam)
    1 point
  9. Jako, że pracuje zawodowo jako operator/fotograf i jestem związany m.in. z telewizja w Koszalinie, to zdarza mi się opowiadać zajawce jaka jest modelarstwo itp we ten oto sposób powstał jeden odcinek programu "Sporty amatorskie" dotyczący modelarstwa, poprostu udało się niezapomnieć ze modelarstwo to tez sport 😉. Tak czy inaczej promować trzeba!!
    1 point
  10. Proponuje poczytać o historii malowania natryskowego a potem zastanowić czy ideologia pasuje do historii . https://lakiernik.info.pl/podstr/100 LAT PISTOLETU.pdf Co do reszty to jak na razie dobrze idzie , nie mniej jednak malowanie pędzlem tak dużego modelu musisz jednak przemyśleć .
    1 point
  11. Dziś podziałałem z silnikiem PW2800 Double Wasp. Ten z zestawu jest jakiś nieforemny, więc udało mi się pozyskać odlew żywiczny od Pavli.
    1 point
  12. Po mojemu to zdecydowanie za ciemno. Po washach, filtrach itd. model jeszcze zciemnieje, więc ja bym bazę rozjaśnił.
    1 point
  13. Ja sobie wypraszam, tylko nie artysta 🤣 Artysta to ktoś, kto całe życie jest głodny, potem dostaje gruźlicy i młodo staje się nieżywym Trochę do przodu, pierwsze malunki itp.
    1 point
  14. GreGG - przepraszam za późną odpowiedź, witam na pokładzie! A ja zacząłem malowanie, przy czym warunki rodzinne i mieszkaniowe skłoniły mnie do eksperymentów i postanowiłem spróbować pomalować tę M-stodziewiątkę bez użycia aerografu. Nie jest to zbyt miłe uczucie jak na razie, aerograf wydaje się być taki naturalny... Na razie wygląda to tak: Jestem ciekaw Waszych opinii... Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł
    1 point
  15. Sorry, że pytałem, ale naprawdę nie wszystko muszę wiedzieć. Zaciekawiło mnie to spytałem. Rocznik 1965 i uważam , że i tak wiem sporo o historii, nie ograniczam się tylko do lotnictwa, zarzucanie mi w tym męcie dyletanctwa i odsyłanie do Jałty, oraz stwierdzenie że nie wiesz ile mam lat, tak jakbyś miał do czynienia z jakimś małolatem. Uznaje to za niestosowne. Nie obrażam się,ale stwierdziłem że nie warto się starać i pytać, po co mam się denerwować czytając takie teksty? Pozdrawiam Jacek
    0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.