Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/12/2019 in all areas

  1. 3 points
    Fotograficzne podsumowanie III. Zlotu. Również tym razem nie zawiedliście i stawiła się liczna reprezentacja w 1/144. Jeden mały zgrzyt to odseparowanie śmigłowców od swoich braci w skali. Na następny raz trzeba po prostu utworzyć klasę śmigłowców 1/144, bo teraz były wystawione w "1/72 i mniejsze" i zapewne z tego powodu pojawiły się tylko dwie sztuki. A mogło być więcej!
  2. 2 points
    Model jak w temacie ,dodatki blaszki kokpitu ,
  3. 2 points
    Naszego? Naszego to by było, gdyby były nasze lub chociaż oddane do naszej dyspozycji. Będziemy tak jak do tej pory otrzymywać z opóźnieniem przefiltrowane już informacje, jeśli o to poprosimy. My nie mamy żadnego rozpoznania satelitarnego, lotniczego ani praktycznie żadnego innego sięgającego sensownych odległości. I dalej w tym względzie uzależniamy się od USA. Mamy już na wpół ślepe NSMy, będziemy mieli całe 30 [sic!] ślepych rakiet w HIMARSie (reszta to zasięg tylko 70km), a do tego jeszcze chcemy dołączyć F-35, które bez odpowiedniego rozpoznania, wskazywania celów itp. tracą wszystkie swoje zalety. W dodatku nie kupiliśmy integracji IBCS i wszystko wskazuje na to że już nie kupimy, więc cała ta nasza "sieciocentryczność" jest o kant ...
  4. 1 point
    Mimo że model F4U-1A Corsair to samolot nie z mojej bajki wolę cośik z napędem odrzutowym to jednak muszę przyznać jedno. Nie pamiętam bym w swojej krótkiej acz intensywnej modelarskiej karierze składał lepszy model, ilość elementów jest bardzo duża ale wszystko pasuje jakby na kliknięcie. Przykładasz element a on pasuje - szok! Ilość szpachli jaką użyłem określiłbym na symboliczną, model wykonałem prosto z pudła + tablica od yahu. Model dotarł do mnie od osoby zamawiającej w pełnym fabrycznym zestawie + dodatkowe kalkomanie które jednak nie zostały użyte i komplet farb MRP oraz podkład od Mr.Hobby. Fajnie miałem okazję użyć produktów stosowanych na co dzień przez większość modelarzy a to dla mnie nowe doświadczenie. W kwestii malowania i wykończenia padło jedno MA BYĆ ZWIETRZAŁY cokolwiek to oznacza. Jak już wspominałem na początku praca z tym modelem to czysta przyjemność więc na pewno taki model pojawi się na moim składziku bo i sam samolot mimo że posiada śmigło prezentuję się fajnie z tymi wygiętymi skrzydłami.
  5. 1 point
    Ale w drugą stronę również. Jeżeli chce się w pełni wykorzystać tę jego "niewidzialność", to jego własne sensory powinny działać w trybie pasywnym, a nie aktywnym. Dlatego właśnie jego największym atutem jest interoperacyjność i możliwość uzyskiwania wielu danych z innych źródeł. Co my możemy zaproponować w tym temacie?
  6. 1 point
    To działa bardziej w drugą stronę - F-35 z racji swoich walorów stealth ma spory potencjał w roli "wysuniętego sensora", który mógłby rozpoznawać i wskazywać cele chociażby dla artylerii dalekiego zasięgu. Ten argument jest ostatnio często podnoszony przez dziennikarzy i polityków, którzy wprost piszą, że "F-35 może współpracować z HIMARSem i dlatego to świetny zakup". Myślę, że wypadałoby wyjaśnić tutaj to zagadnienie zanim ktoś w te bzdury uwierzy. Na jakiej zasadzie to działa? NATO do transmisji danych w czasie rzeczywistym wykorzystuje system JTIDS (Joint Tactical Information Distribution System) szerzej znany pod nazwą Link-16. Jest to system umożliwiający cyfrową wymianę informacji w oparciu o łącze danych. Informacje o rozpoznanym celu byłyby zatem przesłane właśnie za pomocą tego łącza. Problem w tym, że w tej łączności samolot-artyleria jest jedna bariera. Tą barierą jest stosowany w HIMARS system kierowania ogniem AFATDS, którego wady opisywałem już kilka tygodni temu. Oprócz tych wad, które wtedy wymieniłem posiada on jeszcze jedną, kluczową w tym wypadku - nie obsługuje on Link-16 i dlatego nie może odebrać informacji przesyłanej przez samolot przy pomocy tego systemu. Politycy i dziennikarze, którzy o tym mówią jako dowód na swoje rewelacje przytaczają przeprowadzone jakieś 2 lata temu w US Marines ćwiczenie, w ramach którego F-35 wskazał cel dla HIMARSa, sęk w tym, że nie zweryfikowali dokładnie, w jaki sposób to wskazanie celu się odbyło. Tak się akurat składa, że odbyło się ono w sposób zgoła inny - pilot Lightninga połączył się przez radiostację pokładową z DASC (Direct Air Support Center), odpowiedzialnym za koordynację działań lotnictwa w operacjach lądowych i przekazał pozycję celu, stamtąd informacja przesłana została na stanowisko dowodzenia baterii HIMARS (FDC - Fire Distribution Center) i dopiero potem nastąpiło odpalenie rakiety. W skrócie - pilot po prostu przedyktował przez radio współrzędne celu (chyba nie muszę tłumaczyć ile czasu zajęła cała ta procedura), a masa ludzi wzięła to ćwiczenie, które w gruncie rzeczy miało głównie zobrazować ograniczenia AFATDSa, za dowód na to, że F-35 i HIMARS są już zintegrowane i mogą działać wspólnie, co niestety nie jest prawdą.
  7. 1 point
    23 godziny później piszesz: Moja wypowiedź dotyczyła możliwości wymacania F-35 przez ruskie S-400 i tego jak się to ma do założeń konstrukcyjnych myśliwca. Jak ci z tego wyszło że będziemy atakować Rosję, to zapewne pozostanie tajemnicą. Czytasz czasami swoje wpisy ze zrozumieniem?🙈🙉🙊
  8. 1 point
    Solo, przeczytaj Twoją zacytowaną wypowiedź oraz sprawdź ile razy dawałeś na forum do zrozumienia ,że Rosja jest naszym wrogiem. To jest źródło.😋
  9. 1 point
    Dobrze, że masz dojście do fachowych informacji. A takie napisy na statecznikach też będą?
  10. 1 point
  11. 1 point
    Galeria: Wieża Kostek. Być może część z szanownego państwa-draństwa czytająca bloga DansE MacabrE wie, we wrześniu odbędzie się ósmy turniej gry Warheim FS - więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ. Tradycją już stało się, że każde z wydarzeń ma swój temat przewodni i tak jest też w przypadku turnieju Dwie Wieże, w trakcie którego odbędzie się konkurs na najlepszą Wieżę Kostek (Dice Tower). Choć jako organizator nie będę brał udziału w konkursie, to w ramach zmotywowania Was do działania postanowiłem zbudować własną Wieżę Kostek. Do budowy użyłem głównie balsy i styroduru. Natomiast ogrodzenie widoczne na podstawie pochodzi z zestawu Iron Fence od Micro Art Studio, które swego czasu pomalowałem TUTAJ. Z kolei łańcuchy to zespolone klejem cyjanoakrylowym ogniwa z zestawów Black Hobby Chain od Kromlech.
  12. 1 point
    JEZUSMARIA dałeś link do strony Kamila, zaraz dostaniesz OSTATECZNEGO BANA
  13. 1 point
    Hej, Model jest już skończony. Można go było zobaczyć na Babarybie gdzie zdobył wyróżnienie. Do galerii postaram się zrobić jakieś lepsze fotki, ale końcówkę warsztatu musicie jeszcze przecierpieć Ramy anten wykonane z drutu 0,3 mm i kilku witek Plastruct. Moim zdaniem efekt lepszy niż w wypadku blach, bo bardziej zbliżony do oryginału (okrągłe przekroje, ukośne zastrzały w innej płaszczyźnie niż sama antena). Tak to wyglądało po malowaniu: No i oczywiście podstawka. Zrezygnowałem z użycia betonowych słupów lamp, ponieważ mało prawdopodobne by było żeby ktoś rozkładał anteny w takiej bliskości słupa. Użyję ich innym razem. Mimo drobnych mankamentów i wykonania w pośpiechu uważam, że udał mi się całkiem niezły model. Ale zapewniam, że kolejny będzie jeszcze lepszy
  14. 1 point
    Nie będzie tak z kilku powodów. Po pierwsze kłania się tutaj równanie zasięgu radiolokacyjnego. Żeby nie przytaczać wam nudnych wzorów wyjaśnię łopatologicznie - fale o takiej częstotliwości jak te wykorzystywane w radiolokacji rozchodzą się prostoliniowo, krzywizna ziemi powoduje, że zasięg, na jakim dany cel może zostać wykryty zależy od jego wysokości lotu oraz wysokości, na jakiej znajduje się antena. Im większa jest odległość od emitera, tym wyżej musi znajdować się cel i tym wyżej musi być podniesiona antena, aby mógł zostać wykryty. Żeby trochę poprawić sytuację można taki radar umieścić na wzniesieniu, natomiast anteny nie da się podnosić w nieskończoność między innymi ze względu na jej masę. Żeby te samoloty mogły zostać wykryte przez te radary będąc na powierzchni Ziemi musiałyby się znajdować naprawdę bardzo, bardzo blisko, żadne z polskich lotnisk nie znajduje się w takiej odległości od ruskiej granicy, aby jak to mówią wszelkiego rodzaju pseudoznawcy od "a-dwa-a-de" samoloty zostały całkowicie uziemione, gdyż jest to fizycznie niemożliwe. Owszem, żeby być całkowicie bezpieczne musiałyby latać na niższych wysokościach, ale nawet w razie wojny nie uniemożliwiłoby to nikomu działania, a realnie problem stanowiłoby to tylko dla pilotów z Malborka. Po drugie to nie jest tak, że przebazowania tego rodzaju samolotów nie są w żaden sposób zabezpieczane - F-35 wiele razy już pojawiały się w rejonach dyslokacji S-400 i prawie zawsze towarzyszyły im samoloty rozpoznania elektronicznego RC-135. Każdy z tych samolotów wyposażony jest w sprzęt o nazwie AELS (Automatic Emitter Location System), urządzenie to umożliwia metodą radiolokacji pasywnej ustalenie miejsca, z jakiego pochodzi wiązka oraz późniejszą jej analizę. Dlatego między innymi Rosjanie nie włączali wówczas radarów wchodzących w skład tych systemów, gdyż wiązałoby się to z automatycznym ujawnieniem ich dokładnego położenia oraz ich parametrów pracy (tak tak, Rosjanie też boją się ujawnienia takich informacji). W przypadku Rosjan jest to o tyle groźne, że oni póki co nie planują "usieciocentrycznienia" S-400, każda bateria musi mieć w związku z tym własny radar i własne stanowisko dowodzenia, zniszczenie takiego radaru automatycznie eliminuje z walki całą baterię. Doskonale rozumiem, że dzisiaj w związku z obecnością S-400 tuż za płotem panuje w kraju powszechna psychoza, ale sprawa nie jest tak prosta i co najważniejsze tak groźna jak co niektórym się wydaje.
  15. 1 point
    Panowie, Dajcie gościu spokój … będzie się uczył — będą zamawiać.
  16. 1 point
    Fotki warsztatowe są wykonane bez lamp studyjnych w zwykłych warunkach. Kilka fotek z prac malarskich:
  17. 1 point
    Wrzucam skromnie parę fotek które dzisiaj zrobiłem. Jutro zrobię ich więcej.
  18. 1 point
  19. 0 points
    Jak Tobie wyszło, że ja napisałem, że będziemy atakować Rosję- też nie wiem, ale trzymaj się tego dalej. Jest takie powiedzenie: sikaj mu w oczy, a on powie, że deszcz pada.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.