Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/06/2019 in all areas

  1. 2 points
    Polecam wejść tutaj: https://www.aviationphotocompany.com/p226855169/h6cd1757c#h922abf19 Obejrzeć całą galerię (ja poświęciłem na to ponad godzinę) i samemu wybrać sobie stopień utytłania samolotu. Ja tam widziałem kilka czyściutkich sztuk, jest między nimi nawet VF-84: https://www.aviationphotocompany.com/p226855169/h7E4260ED#h7c3a51f3
  2. 1 point
    Siemka, do zaprezentowania mam ostatnio wykonany model jaki jest Centurion w wersji 5/1 w barwach Armii Australijskiej , model już wiekowy bo z 2006 roku ale bardzo dobrze wyposażony (za 115 zł model posiada blaszkę ,metalową lufe ,elementy z plastiku imitujące szkło oraz gumowe ale nie najgorszej jakości gąsienice ) obecne modele niektórych producentów za dużo wyższe pieniądze tego niestety często nie oferują... :/ , z dodatków to gumowa osłona armaty tego samego producenta, liny eureka, pakunki Black Dog resztki po M48 oraz gitara z BNA , nie przykładałem wagi to części merytorycznej ,był to raczej model relaksacyjny , miały wyjść fajnie ;)
  3. 1 point
    Gdy ma się za dużo wolnego czasu, a bąki przedostają się z czterech liter do głowy, to radzą się posr... tzn. głupie pomysły
  4. 1 point
    Kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty
  5. 1 point
  6. 1 point
    @Bartosz Ciesielski otwory wstępnie są zaznaczone laserem , cała buda jest wycięta laserem, nity na niej to kulki BGA klasycznie na supergluta, a pozostałe śruby to plastik więc normalnym klejem 😉 @LordDisneyland no dlatego trafił na warsztat, bo wyjątkowo urokliwa "popierdółka", no i kilka podobnych pewnie jeszcze skleję w przyszłości 😉
  7. 1 point
    Czyli samoloty wychodzące z fabryki od razu są styrane i wyeksploatowane... ciekaw jestem czy chcieli byśmy pójść do salonu np. mercedesa lub bmw a na autach ogniska rdzy, utytrane w błocie, pęknięta szyba, alufelgi w patynie, kilka odprysków lakieru, cena 5kk pln. Ktoś robi modele z fabryki A ktoś wyeksploatowane. De gustibus non disputandum est.
  8. 1 point
    Pierwsze kolorki położone. Całość malowana farbami tamiya, miejscami rozjaśnienia i suchy pędzel. Teraz czas na lakier błyszczący i wash.
  9. 1 point
  10. 1 point
    Proszę nie zaśmiecać wątku.
  11. 1 point
    Sloty w A-4 opuszczają się pod wpływem grawitacji, chowają się tylko pod naporem powietrza.
  12. 1 point
    Następny wagon to sowiecka platforma 16.5 t z początku wojny ( niedawna nowość Miniarta). Powstałą też do niego mała dioramka. Zdjęcia ukończonej dioramki wkrótce. koncepcja dioramki" na wagonie wyląduje trochę gratów kolejowych: A tu aby urozmaicić teren krówka i kwiatki samoróbki (maki)
  13. 1 point
    Kolejny etap partaczenia elementów- postarałem się odtworzyć śrubki. W sumie mechanizm składa się z 59 elementów na sucho umieszczone w luku Pomalowane tylko mocować liny do podczepienia lawety " title="source: druga strona i w kadłubie -PODCZEPIĆ LINY CZY NIE? O TO JEST PYTANIE..... druga strona i jeszcze nie skończony, ale pomalowany mechanizm blokady mocowania lawety w kadłubie złożony do tej pory z 20 elementów a tak to wygląda w realu kolejne elementy są robione na warsztacie... Pytanie i prośba o pomoc -gdzie mogę znaleźć kółka zębate albo jakiś pomysła , tak aby zrobić przekładnie jak na zdjęciu, której mi teraz brakuje A na deser moje działko z łuską od niego:
  14. 1 point
  15. 1 point
    Na początek kilka słów o tym czego będę używał, wraz z modelem otrzymałem farby Gunze serii H kolory H71, 72, 335 + Thiner 110. Jako osoba zajmująca się farbami zawodowo i mająca dostęp do bardzo szerokiej gamy różnych produktów dodatkowo użyję aktywatora do farb WB (wodorozcieńczalnych) przyspiesza on odparowania i zwiększa znacząco odporność produktu po wyschnięciu. Użyję też jak zawsze TC (to rodzaj bezbarwnej farby która koryguje poziom krycia bez konieczności używania nadmiernej ilości rozcieńczalnika. Sprzęt do aplikacji: Używam jednocześnie trzech aerografów z dyszami 0,2 i 0,25 oczywiście nie ma konieczności używania trzech aero jednak ja robię to w celu przyspieszenia prac nie muszę płukać aero po kolorach i w dowolnym momencie mogę wrócić do koloru i coś poprawić. Na koniec coś co uważam za niezbędne przy malowaniu efektów samolotu po przejściach czyli banalnie proste narzędzie papier ścierny osobiście używam P600, P800 ale na początek jeżeli nie wykonujecie malowań z tzw. przecieraniem polecam P1200, P1500 nie pracuje się tak szybko ale też trudniej zniszczyć sobie dotychczasowo wykonaną pracę. Tyle w kwestiach wprowadzenia zaczynamy aplikację. Przed malowaniem zawsze zmywam model używając zmywacza lakierniczego później odmuchuje by uniknąć możliwie jak najbardziej śmieci. W kolejnym kroku nakładam pastę SATA w miejscach gdzie chcę mieć obicia można to wykonać maskolem. Przygotowuję farbę: Produkt + TC + Thiner 110 + ACC w proporcji Produkt + TC 60:40 uzyskaną mieszankę rozcieńczam 100:40+10%ACC Zawsze nakładam mokre warstwy (materiały lakiernicze budują adhezję (przyczepność) przez moczenie podłoża więc nie wskazane jest nakładanie farby w postaci warstwy spylonej osłabia to przyczepność. Osobiście bardzo dużo oklejam, przecieram i wykonuje sporo prac na powłoce i efekt zarwania filmu powłoki wraz z taśmą byłby dla mnie przykrą i nie oczekiwaną niespodzianką więc nie pylę produktem. Dodatkowo lubię farbę rozlaną a nie kaszę. Poniżej widać farba w czasie odparowania ale miejscami jeszcze widać że była położona na mokro. Aplikuję dwie warstwy z czasem odparowania w momencie gdy dodam ACC (aktywator) czas odparowania to 3-4min kolejną warstwę nakładam w momencie gdy odparuje poprzednia ( jak to sprawdzić jak zrobi się matowa oznacza że można aplikować kolejną warstwę. Po nałożeniu drugiej warstwy i jej wyschnięciu ok 5-6min z ACC wykonuje delikatne przetarcia papierem ściernym, technika jest dość prosta przecieracie do momentu uzyskania pożądanego efektu. Jeżeli przesadzicie można w to miejsce nałożyć aero cienka warstwę w formie filtra by efekt złagodzić. W miejscach gdzie wcześniej nałożyłem pastę maskującą wykonuję także przetarcia i usuwam pastę jeżeli efekt jest zbyt agresywny lub odprysków zbyt dużo aplikuje warstwę korekcyjną farby. Oczywiście za każdym razem wykonuje drobne przetarcia papierem ściernym - pamiętajcie że w razie wpadki można ratować się aplikując kolejną warstwę koloru i zasłaniając to co nam się nie podoba. Poniżej dla przykładu nałożyłem warstwę dodatkową tak by zakryła większość obić, przetarć itd. Oczywiście za chwile szybko ją usunę. Ok, jak widzicie mam już nałożone oba kolory które od razu wstępnie poprzecierałem papierem i zrobiłem chipping (obicia) w kolejnym kroku porobimy nie co modulacji kolorów ale nie aero a pędzlem i dodatkowo poprawimy obicia i odpryski powłoki. Teraz coś co bardzo lubię czyli zabawa pędzelkami używam różnych pędzli od płaskich prze świecowe i okrągłe do dużych efektów imitujących podmalówki używam pędzla płaskiego o średniej i wysokiej twardości. Farby przygotowuję zwykle w trzech wariantach kolor właściwy + czarny i kolor właściwy + biały zawsze robię sobie trzy odcienie. Od koloru oryginalnego do wersji ciemniejszej i bardzo ciemnej to już wasza inwencja 10 kropel koloru właściwego + 2 krople czarnego a następna wariacja to 5 kropel czarnego. W rękę szeroki pędzel ważne nie może być zbyt mocno nasączony farbą zwykle przecieram pędzel na kartce tak by było lekko suchy i robię linię, często też mazy na samym kolorze właściwym poniżej krok po kroku na fotkach: Na koniec oczywiście przecieram papierem ściernym by złagodzić efekt i w kolejnym kroku kolorem metalicznym robię obicia efekt końcowy wygląda tak: Kolejny przykład od w zasadzie braku efektu do widocznego efektu: I jeszcze jeden przykład: Na tym etapie odrobina tuszu Tamki efekty smug, okopceń itp. Na ten moment tyle, jeżeli pojawią się jakieś pytania postaram się odpowiedzieć. W tej chwili jesteśmy w połowie malowania więc jedziemy dalej ale to już w kolejnym uzupełnieniu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.