Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/23/2019 in Posts

  1. 3 points
    Cześć, chciałem zaprezentować mojego ostatniego Humvee, oczywiście jak to zawsze w moim przypadku w polskich barwach. Pierwszy raz podszedłem do tego modelu w 2014 roku, później w zasadzie przeleżał prawie 5 lat nieruszany i zapomniany. Wróciłem do niego na początku bieżącego roku i po 9-cio miesięcznej przygodzie, narodził się właśnie on - Humvee w wersji M1165A1 GMV należący do Jednostki Wojskowej GROM. Na wstępie chciałbym podziękować przede wszystkim dwóm osobom, bez których wykonanie modelu byłoby znacznie trudniejsze. Augustowi (Ludlego) za wykonanie tak potrzebnej dokumentacji zdjęciowej oraz Tomkowi (tomcat28), za zaprojektowanie konwersji i trawienie potrzebnych blach. Panowie, jeszcze raz dziękuję Wracając do modelu, wątek warsztatowy prowadziłem na forum Humvee w linku poniżej. Wszystkich zaciekawionych gorąco zapraszam, bo tylko zapoznawszy się z tym wątkiem można dowiedzieć się jak wiele pracy i przeróbek wymaga doprowadzenie modelu do takiego stanu i takiej wersji. WARSZTAT Bazą do wykonania repliki był zestaw M1025 Tamiyi, z którego wziąłem podwozie, nadwozie i maskę. Z M1151 Academy doszła deska rozdzielcza, rama szyb czołowych i dach. Wiele drobnych elementów waloryzujących oraz wieża pochodzą z zestawu Voyagera do M1114 (wieżę uznałem za poprawniejszą merytorycznie od zestawu GPK Bronco). Sporo elementów takich jak osłona silnika, fotele, gaśnica zapożyczyłem z konwersji Legend Productions na M1151. Zestawowe koła zastąpiłem żywicznymi od DEF Model, z właściwymi felgami i bieżnikiem opon. Charakterystyczne elementy dla M1165A1 GMV to tak jak wcześniej wspomniałem dzieło Tomka. Jedynie tylny zderzak wykonałem samodzielnie 5 lat temu gdy konwersja była dopiero w planach, a następnie wykorzystałem go w modelu głównie ze względu na wartość sentymentalną. Do tego wszystkiego doszła niezliczona ilość przeróbek, dorobionych imitacji śrub, przewodów, detali takich jak np. centralnego układu ciśnienia kół, elektroniki, wyciągarki oraz również wykonanie kompletnego orurowania podwozia UPK. Osobiście jestem z tego modelu bardzo zadowolony. Pod względem merytorycznym wydaje mi się, że odwzorowałem wszystko co tylko było możliwe i jeszcze żaden model nie kosztował mnie tyle wysiłku oraz tyle włożonego czasu i pracy co ten. Bez wątpienia to mój najlepszy Humvee w kolekcji i raczej kolejnego na tym poziomie już nie będę kleił. Te kilka tysięcy części docenią najbardziej Ci, którzy próbowali się zmagać z tą wersją, ale mam też nadzieję, że i inni docenią wkład w zgodność merytoryczną. Nie wiem czy wszystko co ważne opisałem, w razie czego chętnie podyskutuję. Poniżej trochę zdjęć, na których mam nadzieję wszystko jest widoczne. Zapraszam do oglądania. K. Podwozie: Wnętrze przed zamknięciem: Kilka zdjęć z budowy:
  2. 2 points
    Spitfire mk Vc 249 eskadra, Takali ,lipiec 1942, sierżant George Frederick Beurling ps., „Buzz”, „Screwball” . To drugi z rozpoczętych przeze mnie ,bodajże pół roku temu , trzech spitów od special hobby.Jak ktoś lubi wyzwania to polecam. Zapraszam do komentowania.
  3. 2 points
    Górne - Mariusz Kalinowski Szczerze mówiąc, chyba lepszym miejscem na te wszystkie fotki szczegółów byłby przyklejony wątek o PZL W-3 Sokół Bo warsztat gdzieś ucieknie, a z nim fotki...
  4. 1 point
    Rozpoczynam ponownie swoją przygodę z modelarstwem i chciałbym złożyć w/w ciężarówkę. Kiedyś składałem modele, ale niewiele malowałem, a nigdy nie nanosiłem "efektów". To co chciałbym uzyskać na końcu drogi powinno być zbliżone mniej więcej do : Będę malował pędzlami, używając lakierów (Topcoat gloss i Tamiya semi gloss) i podkładu w sprayu (Tamiya surface primer gray) oraz efektów (AK engine grime, Vallejo mud and grass, Italieri wash dark brown) i farb Italieri (gloss black, Flat Russian Armor Green). Klej tamiya extra thin. Żeby zanadto nie wyprzedzać wypadków chciałbym póki co zapytać : 1. Mój model można wykonać z zamkniętą szoferką i komorą silnika lub je otworzyć. Nie wiem jeszcze jak postąpię, zależy jak wyjdzie sam silnik, który będzie królikiem doświadczalnym i chcę go wykonać od A do Z zanim wezmę się za resztę. Rodzi mi się jednak pytanie : czy blok silnika powinienem lakierować przed montażem do komory, czy po? To samo tyczy się elementów wnętrza szoferki. Chodzi o to, że nagar na silniku (według tego co czytałem na forum) powinienem położyć na lakier błyszczący więc w sumie przed, żeby nie lakierować wnętrza komory? Wtedy będę kleił element całkowicie już ukończony, po lakierach, washu itd? Samouczki, które widziałem skupiały się na czołgach i samolotach, tam nie było problemu lakierowania wewnętrznych przestrzeni.
  5. 1 point
    Uzbrajanie silnika w detale trwa w najlepsze. Skrzynia biegów doczekała się owiewek nadwozia, na prawą stronę silnika zamontowałem na stałe osłonę (lewa będzie zdjęta) i kładę dość sporo kabli, a będzie więcej Pozdrawiam
  6. 1 point
    Witajcie, W modelarstwie jestem praktycznie nowy. Jako nastolatek złożyłem kilka modeli, ale nic wielkiego. Kilka lat temu złożyłem drewniany statek - to była prawdziwa przygoda, ale do artyzmu, czy chociażby poprawności warsztatu bardzo daleko. Ostatnio naszło mnie, żeby spróbować po raz kolejny. Zakładam warsztat i liczę na wskazówki ! Maciej
  7. 1 point
    Dobrze, że ten kadłub jest praktycznie w całości bo znowu by Cię zameczyli z tymi szparami!
  8. 1 point
    No Panowie, powiem szczerze, że nie spodziewałem się tak ambitnych pomysłów! W sumie to nie wiem dlaczego nie zrobiłem Grafa w stanie w jakim rzeczywiście był w Szczecinie, to z pewnością trochę by ułatwiło. W sumie przypomniałem sobie, chciałem mieć Grafa w science fiction kamo Idąc tropem waszych genialnych pomysłów, widziałbym to tak. Trwa załadunek bursztynowej komnaty, Messer, wszystko tak jak piszesz Do tego na pokładzie pomysł Hansa, kilka rakiet V2. Ale oczywiście to nie może być wszystko. Każdy kto chociaż trochę zna historię II wojny światowej, doskonale wie, że naziści uciekli na ciemną stronę księżyca. Tak więc obowiązkowo na pokładzie powinien znaleźć Die Glocke A na sam koniec wisienka na torcie. Od strony Wałów Chrobrego wjeżdża Hitler na... Tak więc taki pomysł mam na tą dioramę Dziękuję Panowie !!!
  9. 1 point
    Orzeł i Tygrys Modele leciwe, ale po lekkiej rewitalizacji. Wrzucam tak trochę dla odświeżenia tematu
  10. 1 point
    Aloha. Po małej przerwie wrzucam najnowsze dzieło, mianowicie T34 firmy Takom. Model praktycznie prosto z pudła, malowanie farbami Mr Hobby, weathernig tradycyjnie przy użyciu chemii ze stajni Ammo. Śnieg od Andrea Miniatures oraz Tamiya. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.
  11. 1 point
    Mikołaju, nie myślałeś aby tłoki siłowników wykonać z igieł lekarskich? Skoro i tak wykonałeś je od podstaw - może przy okazji warto oszczędzić sobie malowania metalizerem? Efekt naturalnej nierdzewki jest całkiem fajny w małych (i dużych) skalach. Pozdrawiam, Marek
  12. 1 point
    I tak sobie na to wszystko patrzę i patrzę i stwierdzam, że chyba za swojego się tak szybko nie zabiorę. A jak już czasami go zrobię to nikomu nie pokaże
  13. 1 point
    Malowanie kadłuba powyżej linii wodnej jest mocno kontrowersyjne z mojego punktu widzenia i nie podzielam opinii o jego realności, niestety jest wręcz odwrotnie. Natomias to co jest poniżej wygląda bardzo fajnie, może poza wałami bo powinny być stalowe. Flagsztoki też wyklądają mocno pancernie. Jedno jest pewne, jest na co popatrzeć a chyba o to chodziło.
  14. 1 point
    W 41.drt były dwa zestawy 2K6 Łuna na podwoziu gąsienicowym PT-76. Na początku lat 80-tych zostały wycofane ze służby i zastąpione zestawami 9K52 Łuna M. Jedna z wycofanych Łun trafiła do Muzeum przy WSOWRiA w Toruniu - stoi tam do dziś. Drugi egzemplarz został przerobiony na WPT, który obecnie znajduje się w Muzeum w Dżonowie. Model jest dowolną interpretacją jak mógł wyglądać w rzeczywistości.
  15. 1 point
    Baza TAKOM T-54B z konwersją Customfactory. Skala 1:35. Wóz z 7. batalionu remontowego ze Słupska.
  16. 1 point
    Jeden z czterech jakie występowały w 11. batalionie czołgów średnich ze Słupska.
  17. 1 point
    Na początku lat 80-tych 41.drt został przezbrojony z zestawów 2K6 Luna w zestawy 9K52 Luna M. W rzeczywistości Łuny 41.drt nie miały malowanych kotwic i szachownic, gdyż były super ŚCIŚLE TAJNE/POUFNE. Na poligony przemieszczały się tylko nocą. Czasami utajnienie tej jednostki sięgało absurdu, kiedy żołnierzy na poligonach przebierano w mundury wojsk lądowych i zakładano im czapki rogatywki...(...!?!...).
  18. 1 point
    Wóz d-cy 2 plutonu kompani czołgów 35. batalionu obrony wybrzeża 7. Brygady Obrony Wybrzeża. Lata 90-te.
  19. 1 point
    SKOT w barwach 4 pułku desantowego z Lęborka. Model: ARMO; Skala: 1/35.
  20. 1 point
    Witam T-34 z 2 pułku, 1 Brygady Pancernej im.Bohaterów Westerplatte, Polska, lato 1944 Czołg zniszczony w czasie walk o Żabin 19.02.1945r i spisany ze stanu, jako strata bezpowrotna. Model 1/35, baza to Dragon 6564 z kilkoma zmianami. Dodałem inne zbiorniki na paliwo Abera, zmieniłem koła na pełne z Miniart. Reszta to Bronco - skrzynie, BSM - krzaki Malowany 4BO Hataki (niebieska), brudzenie to pigmenty Mig'a Zapraszam do galerii
  21. 1 point
    Pierwszymi wyrzutniami rakiet taktycznych, które trafiły do 41.drt (7.ŁDD), były zestawy 2K6 ŁUNA. W skład zestawu wchodziła szynowa wyrzutnia 2P16 na podwoziu czołgu pływającego PT-76 oraz pociski balistyczne typu 3R9 z głowicami konwencjonalnymi i 3R10 z głowica jądrową. Pierwsze próby tego typu rakiet przeprowadzono w 1958 r. na poligonie Kapustin Jar, natomiast 41.drt wykonał pierwszy start rakietą bojową na poligonie w Ustce w dniu 30 lipca 1969 r. Punktem uderzenia dla rakiety był grupowy cel morski oddalony o 19 860 metrów od wyrzutni. Rakieta odchyliła się w kierunku o 400 metrów oraz w donośności o 175 metrów. Był to wynik na ocenę dobrą. Model kupiłem od PanzerShop, na długo przed ukazaniem się modelu Trumpetera, jako ostatnią sztukę w stanie półproduktu, tzn. sklejoną i pomalowaną podkładem. Wymagała lekkiego liftingu i tuningu...😉 Celowo niebrudzona.
  22. 1 point
    PT-76B z plutonu czołgów 52. kompani rozpoznawczej z Lęborka.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.