Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/16/2019 in all areas

  1. Nie wiem, czy to ważne, ale poprawiłem łączenie nad błotnikami i na wieży...
    4 points
  2. Jakieś 3 tygodnie przed Dęblinem zdałem sobie sprawę, że... nie mam z czym pojechać ? Kiedyś ustaliłem sobie proste zasady - model jeździ rok (tę kiedyś pewnie złamię) a na pewno nigdy 2 razy w to samo miejsce. Trzeba więc było pojechać jako widz lub... zakasać rękawy. Właściwy model "leżakował" na półce od miesięcy - Agusta A109 K2 (ratownicza!) - praktycznie do wykonania "prosto z pudła". Udało się ją skończyć... o 9:30 w dniu wystawy (na szczęście dom mam tylko 100 km od Dęblina więc zdążyłem przed zamknięciem rejestracji ). Pierwsze zdjęcia oryginału pokazały, że takie zupełne "prost
    3 points
  3. Modelarze! Przestańmy piepszyć farmazony. Trzeba brać się za robotę! Trzeba kleić aby nie zgłupieć! Klejenie ma przyszłość. Bez klejenia świat był by nudny i bezbarwny. Trzeba kleić ile wlezie! Po jednym, po trzy modele naraz. Jak ktoś wymiata, to niech klei i pięćdziesiąt naraz. Każdy skleja i maluje, tak jak widzi i czuje! Mariusz Na pohybel tym co nie rozumieją modelarstwa...
    2 points
  4. wracając do pasji, miłości i wierności Hello
    2 points
  5. 1. CH-138 Twin Otter (DHC-6 Twin Otter) skala: 1/72 baza: Revell 04901 2. CH-113 Labrador (Boeing CH-46 Sea Knight) skala: 1/72 baza: Hobbycraft HC2301 3. CH-118 Iroquois (UH-1H Huey) skala: 1/72 baza: Italeri 1247 4. Mil Mi-2 skala: 1/72 baza: Hobby Boss 87243 5. Agusta A109 K2 skala: 1/72 baza: Revell 04941 6. Mitsubishi MU-2S skala: 1/72 baza: Hasegawa B16 7. Grumman TBM-3 skala 1/72 baza: Hobby 2000 #72010 (TBM-1C)
    1 point
  6. Powitać. Długo mnie tu nie było :) W tym roku trochę się opierdzielałem ale ostatnio wziąłem się za dokończenie modelu Tornado ECR od Revella w skali 1/32. To dość stary model (1994) zapakowany w nowe pudełko. Podziałałem trochę z powierzchnią modelu - trasowanie linii i nitowanie, dodałem żywiczny pełny kokpit od Airsa oraz żywiczne dysze tez od Airsa. Model przedstawia maszynę w nowym malowaniu jednokolorowym z jednostki JBG 32 Lechfeld 46+34 w Niemczech. Całość budowy do zobaczenia na moim FB. Malowany Gunzakami C. Oglądajcie. oraz kilka detali: Pozdro!
    1 point
  7. Tylko przykleić , na podstawce zniknie w całości . Tak mnie się wydaje , oglądając podobne "rozebrane" modele . Pozdrawiam Hello
    1 point
  8. Jak namalowałeś te sznury wybuchowe na kabince ?
    1 point
  9. Są opcje: a) odpuścić sobie i udawać że tego nie ma, b) zrobić tak jak Sławekb lub ktoś inny, czyli powiesić imitację ścierki w tym miejscu, c) drzwi wykorzystać jako kopyto do termicznego formowania folii jako zamiennika szyby. Swoją drogą, to ja też zaczynałem karierę razem z wprowadzeniem SW-4 do służby w wojsku.
    1 point
  10. Ej no, cała strona poświęcona świętej modelarskiej wojnie a ty tu offtopujesz jakimś modelem, a kysz ;)! Panowie, może jestem za młody modelarski starzem, nie wdycham tamiya extra thin o poranku zamiast kawy stąd może uważam, że cała burza jest trochę na wyrost, wyszukujmy babole i informujemy prowadzących warsztaty bo po to chyba są zakładane ale wszystkie strony niech troszkę s puszczą pary bo to zaczyna przypominać tą scenke
    1 point
  11. Dobra Panie, dość tych wygłupów. ?
    1 point
  12. Oczywiście że nie. Mały postęp. Wykonałem już zbiornik paliwa i wnękę w skrzydle do jego zamontowania. Wywierciłem też otwory pod lufy km-ów i dodałem mechanizm poruszający lotkami. Przed lakierowaniem dokleję jeszcze elementy fototrawine, teraz to pominąłem aby ich nie pourywać. Zastanawiam się co zrobić z tą częścią która ma zasłaniać zbiornik. Czy przykleić ją tak jak na zdjęciu powyżej czy zostawić ją luzem aby walała się po podstawce.
    1 point
  13. A'propos Sępa, takie zdjęcie mi się trafiło. Uwielbiam takie klimatyczne fotki retro
    1 point
  14. No i znowu się zaczyna ... Czy administracja czuwa?
    1 point
  15. a bedzie jeszcze ktos cos sklejal?
    1 point
  16. Znowu jak w piaskownicy...??‍♂️.
    1 point
  17. Marioba, chyba Ty bierzesz to wszystko zbyt osobiście do siebie. Ja jestem jednym z tych, którzy doradzali przerwę, więc pozwól, że też się odniosę, bo trochę Cię ponosi. A przede wszystkim przeczysz sam sobie w jednym poście: Nie wiem jak TAW, ale ja nie miałem nic złego na myśli. Nie była to szpila wymierzona w Łukasza, tylko zwyczajna rada wynikająca z osobistego doświadczenia. Ja mam taki system pracy, więc się nim dzielę. Tym bardziej, że autor wątku wyraźnie napisał, że ma sporo rozgrzebanych projektów i jakoś go to wszystko rozprasza + nie cz
    1 point
  18. Toteż nie sugeruję wypłowień a imitację brudu. Nie tylko od rąk mechaników, ale zdarzają się całkiem solidne wypływki olejów na spodzie a dolna powierzchnia usterzenia poziomego potraf być bardzo mocno okopcona spalinami.
    1 point
  19. Brud a wypłowienia powłoki lakierniczej to dwie różne sprawy. Samolot podczas prac na nim zawsze się pobrudzi bądź gdzieś obdrapie...
    1 point
  20. Pięknie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Co do ustawienia ciśnienia w aero to jest to dla mnie mocno problematyczne - jednak próby na papierze nijak się mają do malowania elementów plastikowych. Chyba pokuszę się o jakiś arkusik zapodkładowanego hipsu, na którym będę mógł testować zachowanie strumienia farby. Wydaje mi się, że sprawy nie ułatwia wydłużony czas schnięcia w porównaniu do farb akrylowych więc informacja o lepszym zachowaniu tej drugiej podczas malowania rozwiała moje wątpliwości. Bezbarwna, błyszcząca tamka jest już przygotowana na pokrycie całości przed washem, który, ja
    1 point
  21. 1. "Odsuwanie się farby” jest spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem o próbą malowania na mokro w miejscach, gdzie dochodzi do turbulencji. Obniż ciśnienie, maluj lekkimi warstwami. 2. Metoda którą wybrałeś do malowania jest poprawna, nie ma potrzeby kupowania innych farb. Aotake to żaden metalizer, tylko transparentny lakier antykorozyjny nakładany na metal. Dlatego C8 + X23 to jak najbardziej poprawny sposób odwzorowania Aotake. Więc porady nad moimi śmiało zignoruj. Możesz mieć problem z washowaniem emalii X23, dlatego warto ją później zabezpieczyć werniksem akrylowym. Lepszym wybore
    1 point
  22. Z tego co pamietam to nie było takiego przypadku. Ale jeszcze sprawdzę wieczorem.
    1 point
  23. Czołem! Walnąłeś Kolego samokrytykę jak na zebraniu ZSMP w czasach słusznie minionych. Jest takie przysłowie, a przysłowia to mądrość narodu: " psy szczekają, karawana jedzie dalej". Poza tym, czuć trochę w tobie "zmęczenie materiału". Oznacza to nic innego, jak tylko to, że najwyższy czas jest zacząć kolejny model. Pierdzielnij tego PL01 w kąt, niech postoi tam ze dwa lata. Po dwóch latach popatrzysz na niego innym okiem i będzie git! Osobiście nie widzę nic złego w tym że klei się kilka modeli na raz. Znam wielu co tak robi. Sam mam rozbabranych około dwudziestu modeli
    1 point
  24. 5. Agusta A109 K2 skala: 1/72 baza: Revell 04941
    1 point
  25. Bry Dziękuję za liczne komentarze :-) -> Bazyl i Halset . A koła to pokazywałem już , ale pokaże raz jeszcze zaraz :-) . Jeszcze raz dzięki . Tymczasem zacząłem ciurać szoferki i obudowę generatora ( hydraulicznego ? ) . Czas teraz na poskładanie , zdetalowanie generatora spalinowego i całego dżwiga , dźwigu ...
    1 point
  26. 1 point
  27. W sumie to jestem zdziwiony, że Ty tego nie widzisz przed etapem kładzenia podkładu...
    1 point
  28. Witam! Wypada coś napisać po tygodniu wiszenia w galerii. Dziękuję za wpisy i ze model się trochę podoba. Tu nie ma modulacji. Model jest pomalowany według starej szkoły, z rozjaśnieniami na płaszczyznach. Modulacja ostatnio jakoś mi nie leży... A co tu jest do zrozumienia? Rano wozi się paliwo, w południe trotyl, po południu kostki z piaskowca a wieczorem Speck und Schnaps. Zresztą model jest w malowaniu z frontu wschodniego, a tam "rycerski" Wehrmacht i inne Totenkopfverbänden, kradł wszystko co popadnie i to co się dało wywieść do Reichu. Wywozili nawet czarnoziem z Uk
    1 point
  29. Hej. Surfacera 1500 nie polerowałem bo był na prawdę gładziutki, poza tym nie chciałem efektu chromu na modelu. Po kalkach poszła na model mocno rozcieńczona mgiełka GX100, żeby delikatnie zabezpieczyć kalki. Kwestia wrażenia matowości to raczej wina rozproszonego oświetlenia, które nie robi refleksów. Model zdecydowanie matowy nie jest. Popatrz na tym zdjęciu na skrzydło - na rondlu odbijają się litery z kadłuba.
    1 point
  30. Drugi już czołg. Tym razem sprawdzałem farbkę MiG-a dedykowaną do pojazdów ZSRR oraz czy podołam segmentowym gąsienicom. Myślę, że wyszło w miarę przyzwoicie jak na drugi czołg.
    0 points
  31. 0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.