Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/14/2020 in all areas

  1. Witajcie Mialem okazje zmalować pod zamówienie Thorgala w skali 1/6 z okładki komiksu Czarna Galera. Grafika 3D również pod zamówienie. O to efekt.
    6 points
  2. KittyHawk... mam mieszane uczucia. Z jednej strony całkiem przyzwoity model, z drugiej całkiem sporo uproszczeń. Najbardziej efekt psuje mi ta owiewka z potężną dystorsją i skąpe wnętrza wlotów (na szczęście mało widać). Co mi się w budowie nie podobało? Pal licho klapy podwozia, te pewnie prawie wszędzie trzeba dopasowywać. Najbardziej irytujące były te cholerne stateczniki pionowe, które przykleić trzeba przed malowaniem, o wiele bardziej pasuje mi rozwiązanie GWH. Flankery mają potężne te stateczniki, więc dostęp dla aero, zwłaszcza z zaworkiem MAC jest badziewny, malowanie tych okolic
    6 points
  3. Budowa Władimira zakończona. Teraz trzeba przynieść kompresor z piwnicy i szykować podkład Kiedy założyłem lufę to żona powiedziała, że z tymi czerwonymi gałami wygląda jak komar na głodzie... Coś w tym jest 😉
    5 points
  4. Czołem! Poniżej mój drugi szmatopłat. Zapraszam do konstruktywnej krytyki.
    4 points
  5. Wg mnie (widziałem to kiedyś na T-34 w muzeum 😂) wyglada to zadowalająco, ale tu są fachowcy od czołgów.
    2 points
  6. Dach został przygotowany pod wycięcie okien, więc zabieram sie do roboty. Przy okazji zamieszczę kilka fotek z budowy zderzaka. Pozostało jeszcze trochę szpachlowania, szlifowania i oczywiście wykonanie orurowania, więc na razie wygląda niczym z Mad Maxa, a docelowo będzie jak w szybkich i wściekłych
    2 points
  7. W międzyczasie na oczekującą przesyłkę, która pozwoli mi iść dalej z robotą postanowiłem spróbować odwzorować odlewy wieży oraz kadłuba. Jest to moje drugie podejście do tego tematu (pierwsze było podczas mojego pierwszego modelu w życiu i wolę tego nie wspominać :D) i nie wiem do końca co o tym myśleć. Użyłem szpachli i kleju i po wyschnięciu jechałem papierem ściernym. Na zdjęciach widać jeszcze sporo baboli i syfu ale to oczywiście wszystko do posprzątania później. Potrzebowałbym teraz Waszej opinii - Jak Wy to widzicie? Jest to znośnie zrobione? Nie jest może zbyt przes
    2 points
  8. Nie to jest to jedno koło. Oryginalne jest grubsze ale właśnie chyba je będę wzmacniał bo mam wrażenie że szlak je trafi. Dzisiaj zvezda puściła w sieć pierwsze fotki zrobionego modelu. Przyznam że wygląda pięknie 🙂
    2 points
  9. Dzień dobry wieczór Czy kolega o siwych włosach i w spiczastej czapce jeszcze tu zagląda? Tak więc jak tam gdzieś pisałem, dział śmigłowcowy z czasem zacznie przygasać i stygnąć jak wygasły wulkan. I wtedy wchodzę JA. I podtrzymuję dyskusję w temacie RUSZAMY! Na początek może niewiele, ale tak od razu to dużo nie można bo to szkodzi Zaczynam wykańczanie wnętrza. Na pierwszy ogień poszły fotele "kierowników". Za pomocą jakiegoś polskiego green stufa zrobiłem poduszki pod d..ę i plecy. Następnie zaplotłem pasy i dałem jakieś tam druty dla podkreślenia nie wia
    2 points
  10. Dzięki za komentarze, teraz jak rozważam silniki w F/A-18 to wydają mi się dziecinnie proste. Zbyt proste! Ale dało mi to malowanie kupę frajdy i zabawy. Kolory są chyba takie, jak w naturze, w dziennym świetle. Szary też mi się nie podoba, w warsztacie pokazywałem, że się zawartość butelki nie tylko nie pokrywa z nakrętką, ale i bardzo ciężko przechodziło przez aero, jakbym malował MiGami bez żadnych flow improverów i thinnerów. Może skisła? Spodu nie smarowałem, bo wszystko co widziałem było na dole bardzo czyste, tam chyba farba połysk jest więc słabiej łapie niż góra. Skoro nie było
    1 point
  11. EZ Line występują w różnych kolorach - przyznam iż nie próbowałem malować.. Igła iniekcyjna może być problematyczna : chodzi o grubość ścianki i twardość materiału. Ja wykorzystuję rurki mosiężne Albion Alloys. Śruby właśnie z tej firmy, choć teraz są dostępne żywiczne, w lepszej cenie. Powodzenia! Marcin
    1 point
  12. Dziękuję Wam za komentarze. Uwagi dedrey"a - biorę do serca Nie wszystko mogę na tym etapie poprawić.. Kolego Hello : naciągi to trochę upierdliwa robota, ale warto! Jeśli interesuje Cię jak są wykonane moje - oto przepis : Potrzebujemy : 1) Linkę EZ Line 2) cienkościenną rurkę 0,5 mm 3) Gaspatch - "śruby rzymskie" 4) precyzyjne ostrze do cięcia rurki 5) frez za pomocą którego oszlifujemy krawędzie w/w rurki po cięciu 6) 0,7 L Rumu lub whisky dla uspokojenia nerwów 😉 Rurki tniesz na 2-3 mm odcinki. Później szlifujesz krawędzie aby, nieoszl
    1 point
  13. Popieram takie stanowisko. Sam szachownice szanuje, ale te 5 modeli, które z nimi mam w zupełności wystarczy - warto się otworzyć na świat i robić malowania typu Zambia, Mjanma czy Kambodża 😉
    1 point
  14. "Late" czyli wersja późna miała prostokątne zakończenia płatów, w odróżnieniu do wersji wczesnej z nieco zaokrąglonymi końcówkami. Porównaj ze "SPAD XIII early" Eduarda : Polską wersję możesz zrobić z tego "late". Sam ją wykonałem . Kalki były w publikacji Kagero "słynne samoloty" nr 8.
    1 point
  15. Potwierdza się tylko, że garść idiotów zarządza i zatrudnia kolejną bandę idiotów, którzy próbują zrobić z klientów idiotów...
    1 point
  16. Nie ogarniam jeszcze 1:72 a tu takie cudo! Szacun! Fajnie wyszedł
    1 point
  17. Co do dzioba Mitrandirze, to problem zniknie samoistnie po ściągnięciu taśmy maskującej z szyby. Te niedoskonałości powstały właśnie na tej taśmie. Co do reszty .... no dobra, poprawię. Muszę tylko sprawdzić, gdzie leży błąd, gdyż linie przechodzą przez punkty charakterystyczne na kadłubie, natomiast na belce ogonowej potraktowałem je jako wynikowe linii z kadłuba. Aczkolwiek, jak się przyjrzeć, to za ostatnim oknem jest lekkie załamanie, a to by oznaczało, że te linie wcale nie są proste. Niestety, nie mam już możliwości sprawdzenia tego na obiekcie rzeczywistym ☹️. Krytyka konstruk
    1 point
  18. Szacun, pięknie to wygląda, mam swojego C 130 , ale ja tak bogatego wnętrza niemam 😊, a wiem że w środku to "rzeźbienie" 🍻, pozdrawiam.
    1 point
  19. 1 point
  20. leon tu moje Sokoły , by cie bardziej zmobilizować, od lewej VIP - 504, RL- 0417, RM-0506, TOPR -SP-SXW, SG - SN-30XG, AS (HASA) - EC-JPC, RM GROM - 0510, T(Heliseco)-SP-SUZ, Policja- SN-32XP, 3 lub 4 szt są jeszcze nieskończone, ale teraz raczej będą w 48
    1 point
  21. Ponieważ problem z tanimi aerografami wraca co chwilę pozwoliłem sobie zrobić szkice które być może pomogą początkującym kolegom z ich problemami. Szkice oparłem o budowę większości tzw. pseudoiwat, czyli aerografów których konstrukcja naśladuje te markowe aerografy Poniżej schemat działania głowicy typowego aero. Kolor żółty - iglica, różowy - dysza niebieski - osłona dyszy (głowicy) wraz z osłaną iglicy. szary - korpus aero czarny - uszczelki Dla prawidłowego działania niezbędne jest aby dysza wystawała przed osłonę - jak na szkicu. Bąbelkowanie powietrza występuje wtedy gdy
    1 point
  22. To było jakiś czas temu. O czeskim nie było wówczas jeszcze mowy.
    1 point
  23. Od ponad 30 lat kupuję Thorgala. Niedawno skompletowałem całą kolekcję w sztywnych okładkach
    0 points
  24. A ten czarny panel to ma być taki popękany, czy czarna farba nierówno wyschła?
    0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.