Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/04/2020 in all areas

  1. Nadejszła wiekopomna chwila - skończyłem i poddaję pod osąd. O modelu już wystarczająco dużo napisano więc oszczędzę wam elaboratu :-) Ogólnie jak to w każdym modelu jest kilka rzeczy, które można było zrobić lepiej, ale na dzień dzisiejszy na tyle mnie stać. Może jeszcze coś poprawię przed Bytomiem ale na razie emocjoalnie jestem już zaangażowany w Tomcata więc jest jak jest. Czyli tak:
    8 points
  2. Kurde, za chwilę będzie 1,5 roku jak walczę z tą dioramą. No ale co się dziwić, jak jest do wykonania bardzo wiele elementów. Tutaj np. jeden z tych bardzo istotnych elementów, bez którego diorama nie miałaby sensu
    4 points
  3. Najmłodsze "dziecko" z Krakowskiej wytwórni płatowców RH czyli Iryda I-22 żywica 1:48 Lukgraph taki ekspresowy projekt 5-cio dniowy
    3 points
  4. Pierwsze dwie fotki sOM prześwietlone, to bask bijący z cesarskiej korony Ogarniam jeszcze ten apatrat. Co do zacieków, to jest to robota bardzo prosta, wymagająca jedynie odrobiny pomyślunku i cierpliwości. Poniżej zestaw narzędziowy: Najpierw trzeba zrobić same obitki, to robię van dyke'iem głównie wykałaczką, ze względu na rozmiar, pędzlem tez mozna ale takim zaczynajacym sie od 5 zer w górę. Po zrobieniu obitków trzeba dac temu wyschnąć, minimum 48 h, najlepiej zabrać sie wtedy po prostu za inna robotę, albo zrobić sobie wolne. Jak jest inna robota to warto zostawić to naw
    3 points
  5. Troche nowych foto. Obiecują w sprzedaży w następnym miesiącu.
    2 points
  6. 2 points
  7. A ja akurat na odwrót, chociaż namiot mam. Po prostu, tak jak prawdziwe samoloty lubię fotografować w słońcu (najlepiej nieco rozproszonym przez chmury), to tak samo traktuję modele.
    2 points
  8. Wrzucam jeszcze jednego ISa skończonego jakiś czas temu, tym razem IS3 i firma Trumpeter. Model, malowanie, kalki prosto z pudełka.
    1 point
  9. رنجة في الصحراء من المفرق W dniu 14.02.2020 o 13:06, Tap-chan napisał: "Mogłeś przetłumaczyć, nie każdy zna niemiecki." A zatem tłumaczę z niemieckiego na polski "Śledź pustynny z Mafrak" czyli F-104A, 9 Eskadra Królewskich Sił Powietrznych Jordanii, lotnisko im. Księcia Hssana, Mafrak, 1970r, Jordania I na koniec fotka rodzinna (trochę słaba, ale namiocik już stanowczo za mały )
    1 point
  10. Hej. Wróciłem do modelarstwa po chyba ponad 25 latach przerwy... zarejestrowałem się coby wiedzy nieco zaczerpnąć. Kiedyś były proste plastiki -co było akurat w sklepie/kiosku a dużo tego nie było migi, jaki, avie, czaple, karasie. Później wszystko co dało się z MM w kartonie - do czasów pancernika Richelieu (wyjechałem na wakacje, m0del w 90% skończony - Babcia posprzątała biurko z pozostałości i obraziłem się na modelarstwo). Do tematu wróciłem kilka lat temu jak zmęczyły mnie drony klasy 250 ( zacząłem z grubej rury bez treningu - zjadły koszty, bo co dzwon to rama a to silnik, a to
    1 point
  11. M4 81 mm Motor Carrier firmy Dragon ,skala oczywiście 1:35 malowany Tamiyą, brudzony chemia Ammo, model otrzymałem sklejony także miało byc wykonane "to co widać" :) Pozdrawiam :)
    1 point
  12. Jeden z ostatnio zrobionych modeli .Tym razem Brytyjczyk z lat 30-tych Bristol Bulldog 1:48 z bardzo stare wypraski firmy Pyro
    1 point
  13. Cześć. Chciałbym się przywitać, bo jest to mój pierwszy post tutaj. Oglądając Wasze prace naszła mnie chęć na zrobienie swojego okrętu w skali 1/700. Padło na Pioruna. Od zawsze podobała mi się jego sylwetka. Lata temu kupiłem model Pioruna od Niko, po czym wylądował w szafie na...Lata. Dzisiaj wyjmuję go z pudła, by móc wykorzystać niektóre elementy - blaszki oraz kalki. Bazą będzie piękny (i wydający mi się niesamowicie trudny) zestaw z Flyhawka. Bardziej ze mnie lepiacz niż modelarz, mam jednak nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się zrobić model który będzie godny tego legendarnego ok
    1 point
  14. Dziękuję ślicznie za odpowiedzi! Teraz już wiem skąd wziąć duże plany Pioruna, bo do tej pory używałem tylko z książki Borowiaka oraz tej nowej książeczki z serii Okręty Polskiej Marynarki Wojennej (btw jal się na tę serię zapatrujecie?). Już sobie MO zamówiłem, przyda się na teraz i na przyszłość, bo to będzie więcej niż jeden Piorun jak tak widzę ile to frajdy sprawia. Jak bardzo blisko oryginału... Serce by chciało bardzo wiernie, ale jako, że to mój pierwszy tak na serio robiony model w tej skali to pewnie trochę uproszczeń się u mnie znajdzie. Dzisiaj mi lufy przyjechały.
    1 point
  15. Takie tam udźgane przeważnie novo troche airfixa i Hellera. Niektóre poddane renowacji tak ze 15-20 lat temu ale dalej w konwencji vintage, pędzlowane Humbrolami. Niektóre podczas renowacji dostały wklęsłe linie podziału(pierwsze próby niezbyt udane ale...). Wszystkie modele lepione przeze mnie lub mojego syna Łukasza.
    1 point
  16. Pakuję manatki i zwijam się z działu okrętowego. KRÓL JEST JEDEN?
    1 point
  17. A na kracie, u dołu będzie rdza od sikUff lubianej ale bezpańskiej portowej suki Blondie jak mniemam?
    1 point
  18. No i na płatowcu było caaałe mnóstwo różnych i kolorowych napisów eksploatacyjnych. Mi się podoba ta Iryda z wieloma podmalówkami i przebarwieniami
    1 point
  19. Ale ładnie wyszło Ja jednak mogę być nieobiektywny, bo mam cholerną słabość do tej konstrukcji.
    1 point
  20. 1 point
  21. 1 point
  22. Pierwsze kroki w modelarni ( ja najpierw chodziłem do osiedlowej, potem do Pałacu Młodzieży ( w Pałacu Kultury), opowieści starszych kolegów mąciły w rozpalonych głowach, ich modele otaczał niemal kult.
    1 point
  23. Pięknie proszę Pana! Mi tam się wszytko podoba Ale czy te dwie pierwsze fotki, trochę aby nie za jasne?
    1 point
  24. Jest światło w tunelu! Detal robi wrażenie. A ja mam prośbę. Za każdym razem te Twoje obicia z towarzyszącym im z reguły zaciekiem rdzy wyglądają niezmiernie sugestywnie i dobrze. Zarowno pod względem kolorów i kształtu. Zrób kiedyś małego tutoriala z pracy olejami przy tym. Kilka zdjęć od zera do efektu. Jakie farby, benzyna, odstępy czasu, pędzel czy wykalaczka itp. Ja osobiście mam zawsze z nimi problem.
    1 point
  25. Solo w imieniu moim, innych moderatorów oraz większości użytkowników, proszę o to byś przestal wrzucać zdjęcia z internetu.
    1 point
  26. w rzeczy samej ?
    1 point
  27. na fejsie dali pare dni temu zdjęcie połówki formy do kadłuba - wewnętrzną stronę. Robi się.
    1 point
  28. No no - jeszcze jeden komin i prawie titanic
    1 point
  29. no bardzo zacnie to wychodzi przyznaj sie cienie od 2 luf artylerii pomocniczej - lewa burta przednie kazamyty wymalowałeś sam czy to światło
    1 point
  30. No teraz to już zaczyna wyglądać jak okręt a nie jakiś kajak.
    1 point
  31. Są lekko podpiłowane ale może za lekko ? Koła zestawowe bo generalnie miał być prosto z pudełka, ale koniec końców i tak uzbrojenie poszło z żywic. I tak będzie w kolejnych modelach bo jestem nieuleczalnym fanem dodatków ?
    1 point
  32. Bez przesady z tym honorem. To jednak trochę semantyka i jak się uprzeć to da się jakoś uzasadnić tezę, że zamek. Najważniejsze, że wiadomo o co chodzi.
    1 point
  33. Koniec :-) Zapraszam do galerii :
    1 point
  34. Jeśli chodzi o koła jezdne i koło napinające to TAK. Na zdjęciach wygląda na to że miał 16 śrub na kołach jezdnych. Koło napędowe w montowni M.A.N. trochę inaczej w tym czasie wyglądało - przypominam to maj/czerwiec 1943 roku. W maju i czerwcu 1943 roku - M.A.N - stosował jeszcze pierwszy typ mocowania. Pantera ausf.D którą przedstawiłeś na fotkach jest z późniejszego okresu - lipiec 1943 roku gdy zaczęli stosować drugi wariant mocowania. Starsza wersja miała tę klapkę przyspawaną wewnątrz. Pozdrawiam Krzysztof
    1 point
  35. No właśnie, zadał pytanie tak, że... ...sam nie wiesz o co mu chodzi. Ja bym wolał żeby to takiemu użytkownikowi, który pisze bełkot niezrozumiały dla innych zwracać uwagę, a nie pozostałej społeczności forum.
    1 point
  36. Nie mam nic przeciwko kilku dodatkom z żywicy ale cały model to trochę przesada... No i kolejny niezdrowy materiał na warsztacie (pył ze szlifowanej żywicy jest bardziej kancerogenny od dymu tytoniowego)
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.