Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/06/2020 in all areas

  1. 2 points
    Zdaje się, że po ponad roku prowadzonej z przerwami budowy, właśnie zdążyłem na 100-lecie polskiego lotnictwa morskiego. Lublin R.XIIIG nr 714 z początkowego okresu służby (1935-1939) - bo z dużym białym numerem burtowym, Z wielkim podziękowaniem dla Dziadka Jacka i całej ekipy Lukgraphu!
  2. 2 points
    Taki tam szybki projekt na boku bez większego spinania. Gdyby zliczyć czas, jaki poświęciłem na ten zestaw, to zamknęłoby się to w dwóch dniach. Wypraski są już wiekowe, ale widać, że to Tamiya, bo wszystko pasuje do co milimetra. Kompletnie w żadnym miejscu nie użyłem szpachli. Malowany AK RC, Tamiya i Gunze, drobne detale Vallejo i Model Master, krawędzie natarcia aluminium z serii AK Xtreme Metal. Brudzony farbami olejnymi dla artystów. Co mnie cieszy, to fakt, że zestaowe kalkomanie siadły rewelacyjnie przy pomocy płynów Gunze, wszystkie linie złapane. Bo w zestawach Tamki zawsze miałem problemy. Całość prosto z pudła, dokupiłem jedynie maski New Ware. Rewelacja, przekonałem się do nich i jak będzie potrzeba, to będzie to mój pierwszy wybór jeśli chodzi o maski. Minus jest taki, że owiewka mi od środka zaparowała. Sądzę, że nie jest do od kleju, tylko zrobił się odkurz, bo na górze jest otwór i zamiast zabezpieczyć to malowałem z otwartym. Teraz zastanawiam się, czy nie oderwać i nie zrobić otwartej kabiny, ale boję się, że szkodzę oszklenie.
  3. 2 points
    Siemka, kolejny King Tiger znowu Das werk,czyli znowu w sumie Takom, wykonanie zimowe, według instrukcji : " Tiger Ausf.B. 1./s.H.Pz.Abt.505 (no 101-Kompaniechef Oblt. Freiherr von Reibnitz ) in the area of Konigsberg ,Germany 10.01.1945 .Pozdrawiam
  4. 2 points
    Kolor - French Blue od Zero Paints| Dach - Pearl White od Tamiya Wnętrze - Beige Brown - Creative Colors for Interior Chromy - Alclad i Mołotow A, że zapomniałem zrobić zdjęcia silnika, to zdjęcie z etapu budowy:D
  5. 2 points
    witojcie! co by nie było temat żyje i trochę postępów przybyło przy pracy nad Edytką (o co już raz zebrałem od zony opr. telefoniczny na pytanie 'co robisz?' 'a grzebie przy Edytce' 😛 ): 1) dostała dot.filtrem 2) dostała łoszem 3) dorobiłem ten kawałek drewienka do działa (wpierw poszło malowanie na drewienko - chipping fluid - panzergrey troche w innych proporcjach, chcialem aby był innego koloru niz reszta co by nadać wrażenie, ze leży na innym materiale niz metal.) 4) dorobilem z lancuszkow łańcuchy (no shit sherlock) z tyłu. 5) przednia lina domontowana z dodatkowo zakupionej, nie wiedziałem jak ja złączyć razem wiec użyłem kawałka drucika. 6) doleciały pojemniki z pociskami na boki i lewarek. 7) dokleiłem te zaczepu przy kołach ... zastanawiam się do czego były... do podnoszenia? przeciągnięta była po nich lina aby nie latało góra-dół? (choć do tego jest pin w tym siedzisku koła)....? dunno .... co dalej .. przyszły w końcu siatki chicken wire od Diodump'a !! swoja droga bardzo miły holender z tej firemki przy pytaniach dot. zamówienia - polecam. Wiec grzebie się teraz z ta siatka i wymyśliłem sobie, ze obwódkę na której była ta siatka zrobię z drucika z wykorzystaniem 2giej nieużytej nadbudówki (przydaje się rozrzutność dragona w spare-partsach :)) tylko tu napotykam problem, jak juz wyprofilowałem obie ten stelaż i proboje przykleic tą siatke to nic nie chce złapać jej+drucik do kupy... ani ca ani zwykly klejacz wamodowski .... any idea czym jeszcze przezroczystym mozna sprobowac co by nie napaskudzic zbytnio? 😕
  6. 2 points
    Pozwolę się nie zgodzić... właśnie wykorzystanie tego pościgowca jako bombowca nurkującego mającego atakować lądowe cele punktowe to byłoby zwyczajne "marnotrawstwo". Taka strategia może mieć powodzenie wyłączenie przy dużej przewadze w powietrzu albo chociaż przy wyrównanych szansach - w tamtejszej sytuacji strategicznej było to niewykonalne. Jeszcze masowe straty niewyszkolonych pilotów można by jakoś uzupełniać lecz zniszczenie samolotów, a wraz z nimi silników Jumo (które przypomnę były wytwarzane pod koniec wojny z wykorzystaniem cudem zdobywanych materiałów) to byłaby zwyczajna dywersja. A co do kwestii prędkości... praktyka okazała się bezlitosna: na testach obładowany bombami, dodatkowym zbiornikiem paliwa oraz dodatkową osobą załogi Me-262 wyciągał ledwo 650km/h a więc przy spotkaniu w powietrzu nie uciekł by Mustangowi czy Thunderboltowi
  7. 1 point
  8. 1 point
    Witam po dłuższej przerwie. Przedstawiam nowy/stary model samochodu Cadillac Town Brougham z nadwoziem Fleetwooda z roku 1931. Jak na ówczesne czasy auto bardzo luksusowe i dość nowatorskie, szczególnie biorąc pod uwagę 16-to cylindrowy silnik o świetnych parametrach. Z pewnością byłe to najwyższa półka w USA a i na swiecie w tamtych czasach niewielu miał konkurentów godnych rywalizacji pod względem jakości wykonania, materiałów, komfortu... no i ceny. Sam model wykonany został w połowie at 70-tych przez renomowaną, dziś już nie istniejącą firmę amerykańską Jo-Han. 45-cio letni model może przy klejeniu sprawiać pewną trudność. Plastiki (szczególnie chromy) dość kruche, pojawiają się odkształcenia na skutek złego przechowywania, jak również "pływające" silikony opon. Niemniej sklejanie dało mi naprawdę wielką frajdę. Tak leciwe a zarazem szacowne modele zawsze skleja się z pewną estymą i dreszczem emocji, czując jednocześnie unoszący się powiew historii (modelarstwa). Auto skleiłem w swoim klasycznym "pudełkowym" - jak to ktoś kiedyś ujął - stylu, dodałem tylko kilka elementów w silniku, szprychy w kołach i ... wyszło jak wyszło. Mi się podoba, choć mankamenty oczywiście widzę. Cadillac (już kolejny) wzbogacił moją kolekcję samochodów wyprodukowanych w latach 1930-1950. Pozdrawiam wszystkich.
  9. 1 point
    No Panie - progres znakomity. Podoba mi się to dziwadło w Twoim wykonaniu. Nie to żeby z zewnątrz coś nie tak, ale na półce to postaw go tyłem bo środek jest fantastycznie wykonany i dodatkowo pokazuje jak dziwaczna jest to konstrukcja 😉
  10. 1 point
    I ten polkad, miałem gunze i może do blach w 1/35 jest ok ale do małych detali nie bardzo. Może za trudne to dla mnie. Ja jako podkładu ożywam farby olejnej, z możliwie drobnym pigmentem. Wszystko co w poście wyżej to święta prawda wiec nie będę się wysmętniał.
  11. 1 point
    Te przeznaczone do wyginania też sobie pomaluj. Jeśli nie ingerujesz za mocno w kształt (łagodny łuk a nawet kąt 90 ale raz wyginane) to farba nie powinna się ścierać z pomalowanego relingu - jeśli nawet pojawia się drobne odpryski - łatwo je zamaskować małym pędzelkiem z rozrzedzona farbą. Generalnie łatwiej skorygować pomalowane wcześniej niż maskować dookoła relingów i malować całe... 😉
  12. 1 point
    To relingi burtowe psiknij sobie jeszcze na blaszcze - wg mnie dużo bardziej wygodna metoda niż robić to po wycięciu
  13. 1 point
    Rozciągnij ramkę nad ogniem, a potem oklej pogniecioną folią aluminiową.
  14. 1 point
    Najlepszym materiałem na takie rzeczy są druciki z ołowiu lub miedziane. Dostępne są w średnicach co 0,1mm.
  15. 1 point
    Ciekawe zapowiedzi Shermanów w 1:72 z Korei ujrzały światło dzienne: M4A3E8 Sherman 'Easy Eight': https://www.scalemates.com/kits/dragon-7570-sherman-m4a3e8-easy-eight-korean-war--1293824 M4A3 HVSS z miotaczem ognia: https://www.scalemates.com/kits/dragon-7524-sherman-m4a3-hvss--1293823 Dobrze kojarzę, że takich modeli jeszcze w ofercie Dragona jeszcze nie było?
  16. 1 point
  17. 1 point
    Ostotnio pisze głównie z telefonu co nie jest super wygodne. Jak usiade do kompa to coś naskrobię. pomalowałem całe uzbrojenie: I w końcu skleiłem całość: I preshading:
  18. 1 point
    @Adams M1A1 Zamiast płacić za druk części lepiej samemu sobie drukować, jako że mam w planach kilka modeli od podstaw, koszt druku czesci do 3 z nich to koszt drukarki... o niezależności nie wspominajac 😉
  19. 1 point
    Elegancki. Kiedyś to robili auta, a nie jak teraz same kartofle. To chyba jest ten co ocalił de Gaulle’a. Kolega z pracy jest pasjonatem. http://gentlemanschoice.pl/citroen-ds-samochod-ktory-ocalil-de-gaullea/
  20. 1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.