Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/23/2021 in all areas

  1. W trakcie izolacji udało mi się ukończyć kolejny szybowiec używany w Polsce. Tym razem starałem się odtworzyć jeden z trzech odremontowanych po wojnie szybowców Schleicher Rhönbussard. Wybrałem ten z rejestracją SP-125, bo miałem jedno zdjęcie pokazujące krój i rozmieszczenie liter na kadłubie i skrzydle. Sam model w typowej dla CMR jakości zaskakuje JEDNĄ pułapką - kadłub jest za krótki o 4 mm. Wiem, niby niewiele, ale to nie B747 i w tej skali ten ubytek baaardzo rzuca się w oczy. Ja zauważyłem go już po wstępnym pomalowaniu i przymiarkach (model wyglądał "krótko"). Na szczęście "zgu
    7 points
  2. Witam serdecznie Po długiej przerwie, zdecydowałem się pokazać cóż udało mi się ulepić w wolnych chwilach na przestrzeni kilku miesięcy. od listopada powstał zaledwie JEDEN model. Su 22 jest dla mnie jednym z najpiękniejszych współczesnych samolotów bojowych, więc kwestią czasu było że model taki powstanie. Poza tym mam do niej sentyment, gdyż na co dzień jestem częścią załogi remontującej aparaty sprężarki do AŁ 21 F3. Miałem już zestaw Smera, więc postanowiłem nieco wzbogacić ów wydmuszkę w jakieś sensowne dodatki, by nieco podnieść wizualny odbiór. Dokupiłem
    7 points
  3. Powoli wracam do warsztatu i odbudowy tego co ucierpiało. Największe straty są na ogonie, gdzie jak już wcześniej pisałem, dość poważnie uszkodzone były elementy stanowiące kołnierz kryjący przejście kadłub/dysza. Rozważałem opcję z dosztukowaniem brakujących fragmentów z wykorzystaniem masy plastycznej, a później odtworzenie faktury, ale doszedłem do wniosku, że lepszym będzie zrobienie tego w opcji nieco bardziej przypominającej to co jest w samolocie. Przeliczyłem i zaprojektowałem, po czym sprawdziłem jak pasuje element wstępnie wycięty z papieru (ostrość mi tu nieco uciekła).
    5 points
  4. Mała wrzutki postępów prac. Tempo żółwia, ale do przodu.
    4 points
  5. Dobry, chyba skończyłem co wypróbowałem to moje, co się nauczyłem to moje co popsułem to moje więc coś może wyniosę z tego modelu z galerią pewnie poczekam na Marka
    2 points
  6. No i jestem za najbardziej czasochłonnym fragmentem. Szczerze mówiąc na początku nie mogłem patrzeć na na taśmę maskującą ale po pierwszym zamaskowanym kolorze jakoś już poszło. Trochę porozjaśniałem powierzchnię jednak nie chciałem przesadzić ponieważ na modelu i tak już się całkiem sporo dzieje za sprawą kamuflażu. Z efektu jestem bardzo zadowolony. Prezentuje się to tak:
    2 points
  7. Ił się trochę posunął - washe, podmalunki, kalki... Montaż oszklenia i dziś miał być matowy warnish.. Figurki pomalowane i i sadzone w kabinie, dużo drobnicy też zrobione.. Ale się oparłem o szybkę i wzięła się i pękła Ale się udało naprawić teraz dokleić i pomalować.. Może za jakieś 2 tyg się skończy
    2 points
  8. Pamiętaj o tym że nitowadlo wpycha i rozpycha materiał. W naturze nic nie ginie więc każdy Twój nit to swoisty krater. Po nitowaniu, powinieneś przejechać papierem ściernym powierzchnię aby zestarzeć ten naddatek materiału. Później sztywnym pędzelkiem usunąć starty materiał. Można też przeciągnąć po wszystkim , cienkim klejem aby wygładzić krawędzie
    2 points
  9. Mi-24D roku numer 461 Irak, Ad Diwaniyah 2007. Model wyjściowy to Zvezda Mi-24W, przerobiony na wersję D. Dodatki : blaszki Part 2 kpl do mi-24D - wnętrze kabiny, wnętrze luku ładunkowego i drobiazgi, silnik od Black Dog, działko i rurka pitot od Master, kalkomanie Techmod, zasobniki rakiet UB-32A-24 Eduard . Podczas pracy poznałem technikę malowanie plam łaciatych z ręki, lekko poprawiałem później z udziałem maskowania, ale da się, trzeba wprawy i trochę poćwiczyć. Malowałem aerografem H&S Ultra. Skrupulatnie starałem się nanieść kalkomanie - wydaje mi się że z Techmodu bardzo ładnie "
    1 point
  10. Witam, kilka fotek mojego mi-24 wzbogaconego o chyba wszystko co było dostepne:)To pierwszy w sumie śmigłowiec skonczony i jestem zadowolony, tylny wirnik już przemalowany:)
    1 point
  11. Wklejka z gazetki Model Fan z 2003r. Recenzja modelu z 1979r. Już wtedy pisali "stary ale jary" Co by napisali prawie 20 lat później ? Model do dziś produkowany i ciągle bez konkurencji !
    1 point
  12. Coś więcej znajdziesz tu: http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?/topic/307102-airfix-new-tool-mig-17f/ Pozwolę sobie zacytować jedno zdanie z tej dyskusji: "Nie ma takiego profilu skrzydła, nawet Rosjanie nie projektują takich dziwnych rzeczy !!" A poza tym trochę innych smaczków jest w tym modelu. Ja sobie odpuściłem. Ilość czerwonych strzałek mnie zniechęciła do zakupu wystarczająco mocno. Ja przymierzam się z kolei do zakupu MiG-a 19 z Kp. Czy ktoś to już ma na składzie? A może i zlepił, tylko się nie chwali.
    1 point
  13. Jak na Smera duzo z niego wyciagnales ale czasami szkoda dodatkow, nerwów i czasu na wykonanie modelu. Odłóż drugiego Smera i wez chociaz tego Hobby Bosa lub z wyzszej półki model. Suczka mi sie podoba i jestem na tak
    1 point
  14. Pół minuty szukania: https://madhamsters.blogspot.com/2019/10/inbox-gpm-star-266-krasula-skala-172.html
    1 point
  15. Czas najwyższy na skromny update. Za wiele nie przybyło ale udało mi się poskładać do kupy całe podwozie i zmontowałem kadłub w całość. Modeł jest spasowany według mnie bardzo dobrze. Jedyną rzeczą którą bym zalecał to wklejenie rozpórek A 44 i A43 po przyklejeniu górnej części kadłuba. Ja zrobiłem to tak jak instrukcja nakazywała no i w trakcie manewrowania przy sklejaniu dwie rozpórki wypchnąłem swoimi paluszkami. Podjąłem też decyzję odnośnie malowania. Pomaluję go w barwach 6PDPD z numerami rejestracyjnymi BRDM-a gen. Rozłubirskiego z defi
    1 point
  16. Zaczęło się malowanie. To jednak nie skala 1/35. To moje pierwsze doświadczenia malarskie w tej skali. Stres zalaniem jest, ale się nie dajemy.
    1 point
  17. Rozcieńczałem dając 75% thinnera, pryskane lekką mgiełką. Na hornecie wystarczyła jedna warstwa, żeby z glossa zrobić ładny mat.
    1 point
  18. Fajnie, że już powracasz do warsztatu.
    1 point
  19. Walcz. Czekamy na dalsze postępy prac. Temat ciekawy.
    1 point
  20. Piękna jest ta Twoja kolekcja śmigłowców. Dawno, dawno, dawno temu miałem kilka może kilkanaście śmigłowców w kolekcji i mocno mnie wtedy kręciły więc przyznam, że zazdroszczę Ci takiej kolekcji. Pozdrawiam Andrzej
    1 point
  21. Cześć, Zmieszałem już zawartość czterech szklanek i została mi jedna... ale jaka Gąsienice super się składają - po obrobieniu elementów to tylko 2 godzinki samego sklejania i gotowe. Jakby ktoś poszukiwał ruchomych gąsek do swoich challengerów, które takich nie maja to te z RFM mogę śmiało polecić Skleiłem prawie wszystkie elementy tylnej płyty - zostało jeszcze mocowanie szpuli na kabel ale to na dalszym etapie instrukcji. Mimo, że nie wygląda, to trochę roboty z tym było bo ilość elementów naprawdę spora. Większości niestety nie będzie jednak widać bo osłony z krat
    1 point
  22. Na Twoich zdjęciach brakuje światła. Więcej rozproszonego światła. Masz ładną, dużą płaszczyznę na której stoi model. Wystarczy dołożyć ze dwa, trzy źródła światła ale nie oświetlać bezpośrednio tylko trzeba światło rozproszyć. Są różne metody na to. Trzeba trochę poeksperymentować. Warunkiem uzyskania ostrych zdjęć z dużą głębią ostrości jest duża ilość światła rozproszonego. Żeby poprawić głębię ostrości można zrobić zdjęcie z trochę większej odległości tylko trzeba aparat ustabilizować nieco. Czasami wystarczy łokieć ręki, która trzyma aparat (telefon) oprzeć o stół lub krzesło. Jeśli robis
    1 point
  23. I tak sobie dłubię.
    1 point
  24. Cheloła Warsztacik odrobinę zwolnił ale za robotą to i trochę mniej czasu na modelowanie. W każdym bądź razie MiG-acze zlepione w całość i odtłuszczone. Teraz pora na podkład kontrolny. Jak będzie ok to zaczynam maziunki kolorystyczne. A teraz odrobina mojej tradycji warsztatowej - czyli wyciąganie kolejnego asa z rękawa. Dosłownie Tak więc pora na kolejnego MiG-a.: Czyli MiG-a 17F z Az-Mdelu w wydaniu gazetowym. Plan był taki, żeby po skończeniu "15-tek" rozpocząć warsztat MiG-ów 17-tych czyli: - 17-ka ze Zvez
    1 point
  25. Karoseria gotowa. Lakier bazowy Porsche Amethyst Perleffekt M4Z. Dobrany w mieszalni, koszt 24 zł / 100 ml. Lakier bezbarwny APP. Klip
    1 point
  26. Jeszcze taka mała uwaga. Śmigłowiec ma jeden wirnik. Z tyłu jest śmigło ogonowe. Śmigło ogonowe ma możliwość zmiany tylko wielkości wektora ciągu . Wirnik może zmieniać również kierunek wektora ciągu. Pozdrawiam Andrzej
    1 point
  27. W rzeczy samej Plan jest na coś w ten deseń :
    1 point
  28. To jest bardzo dobry punkt. Początkowo planowałem, że naruszę nieco kalki, żeby dać wrażenie lekko poobijanej farby, nie "styranej", ale coś jak w przypadku latającego "Rudolfa", gdzie widać powycieranie i podniszczenie powłok malarskich: Ale te poniszczone powłoki widziałem tylko na zdjęciach albo latającego egzemplarza lub muzealnych (tych stojących na wolnym powietrzu). Samoloty z epoki an zdjęciach nie miały ubytków powłoki malarskiej. Może jest tak, że tylko takie zdjęcia widziałem, ale wszystko było jak od linijki (wiesz, szwedzkie kolorowe, czyste domki, c
    1 point
  29. Urlop się skończył dawno temu a ja powoli wracam do pracy. Zarówno zawodowej jak i modelarskiej. Dostał oznaczenia, kalki i lakier. I uświadomiłem sobie, że zapomniałem wyciągnąć detale i pomalować wyposażenie. Ale nic straconego, to się nadrobi. Pytanie do znawców: większość wyposażenia to wiem czym jest i jak malować. Ale nie mam zielonego pojęcia czym są te elementy na tej małej pionowej burcie przed pokrywą silnika. Będę wdzięczny za pomoc.
    1 point
  30. Witam, przedstawiam kilka zdjęć ostatnio ukończonego modelu. Arma hobby tym modelem sprawiła że zakochałem się w skali 1/72
    1 point
  31. Nie wiem jak z dostępnością bo widzę że po ostatnich zakupach katalogi nie zostały jeszcze zaktualizowane. Ale jak się nazbiera kilka pozycji przez weekend to w poniedziałek mogę puścić kolejne zapytanie
    1 point
  32. Zapomniałem jeszcze dodać w swoim CV, że jakiś czas temu wymyśliłem sobie, żeby skatalogować jak najwięcej pojazdów wojskowych znajdujących się w Polsce poza wojskiem. Na razie zbieram informacje i zdjęcia na temat pojazdów, które znajdują się w muzeach, prywatnych kolekcjach, ekspozycjach plenerowych na pomnikach i na poligonach. Jest tego bardzo, bardzo dużo. Mój katalog będę chciał docelowo zamieścić w sieci. Za jakiś czas wrócę na tym forum z prośbą o pomoc w kompletowaniu informacji i zdjęć do tego katalogu. Po co to robię? Sam nie wiem. Może dla tego że nie znalazłem w sieci strony która
    1 point
  33. Witam. Mam na imię Andrzej. Z wykształcenia specjalista od obsługi statków powietrznych, z zamiłowania pancerniak a z zawodu drobny biznesmen. Z modelami pierwszy kontakt miałem w wieku 5 lat ale tylko wzrokowy. Patrzyłem jak ojciec sklejał jakieś samoloty pasażerskie produkcji NRD. Później było różnie. Trochę kartonowych z Małego Modelarza, trochę własnych projektów kartonowych, trochę plastikowych, część malowanych a część nie malowanych i w różnych skalach. Robiłem to na co akurat miałem ochotę. Aktualnie skupiłem się na skali 1:35 a obszar zainteresowania to pojazdy Wojska Polskiego od zar
    1 point
  34. Mam na imię Marek,rocznik 1946,mieszkam w Łodzi.Modelarstwem plastikowym zająłem się na początku lat 70-tych pod wrażeniem modelików,które pojawiły się w sklepach CSH a przede wszystkim ich pięknych /jak na owe przaśne czasy/ pudełeczek.Były to proste samolociki firm:Matchbox,Revell,Heller itd.Ciekawiej zrobiło się gdy pojawiły się Monogramy 1/48 z prywatnego importu.Potem przyszedł czas na czołgi 1/35.Mam w swojej kolekcji dobrą setkę modeli czołgów i pojazdów wojskowych ale moim problemem jest zapas ok.250 szt. niesklejonych pojazdów i samolotów.Niestety przez ostatnie prawie 20 lat nie miał
    1 point
  35. Z żarciem to się idzie do Sejmu.
    1 point
  36. Seb wstydz sie , takie bledy popelniasz jak przedszkolak
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.