Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/15/2019 in Posts

  1. 5 points
    Została zrobiona turbinowa chłodnica powietrza (TChP) w instalacji klimatyzacji kabiny pilota. Oprócz niej powietrze doprowadzane jest do kabiny a czerpane zza V stopnia sprężarki chłodzone było w powietrznej chłodnicy powietrza (PChP), stanowiącej pierścieniowy element tunelu wlotowego tuż przed silnikiem. Dalej powietrze trafiało do odparowywacza we wnęce prawej goleni. TChP to ostatni stopień systemu chłodzenia-info dzięki pomocy Markowi. Moja turbinowa chłodnica powietrza powstała po 13 godzinach pracy i 2 oglądania zdjęć i składa się z 51 elementów zostały tylko przewody do zrobienia. < " < i pomalowany niestety ale mam duży problem aby zrobić dobre zdjęcie. Zdecydowanie lepiej wygląda to w realu
  2. 4 points
    O to, to. Proponuję zawody przenieść na g. 18, na integrację. Eliminacje przed "spożyciem" kotleta a finał i wyłonienie zwycięscy po "spożyciu" A tak na poważnie to czytam i nie wiem co czytam. To forum modelarskie czy też stronka zlepiaczy plastiku i składaczy modelarskich klocków lego? Jak ktoś ma parcie na Kobuza to se ten kolektor nawet z kawałka mydła wyskrobie a jak ma go, za przeproszeniem, w doopie to nawet dodanie cud kolektora z żywicy nie skłoni go do zakupu. Jeszcze trochę a będzie jak w dowcipie - położyć model na biurku, walnąć pięścią w blat i niech sam się złoży
  3. 4 points
  4. 3 points
    Zapowiada się dobrze, zapowiada... Jakby się znalazło jakieś miejsce, choćby w schowku na szczotki to ja poproszę Ja może jutro Sam coś wrzucę ...i nie, nie będzie to Sokół. Za to inna maszyna z LMW ... i to taka przy której Adam maczał palce (przynajmniej w kalkomaniach )
  5. 3 points
  6. 3 points
    Śmigiełka wymalowane.
  7. 3 points
    no fotka dorobiona na przejeździe ale nie mam nic do grafiki aby to obrobić 😉 i z Persilem 😉
  8. 2 points
    Tam na fotelach jest tak szalony wzorek, że wystarczy drobne kropki porobić w dobranych kolorach i będzie ok!
  9. 2 points
    Spitfire mk Vc 249 eskadra, Takali ,lipiec 1942, sierżant George Frederick Beurling ps., „Buzz”, „Screwball” . To drugi z rozpoczętych przeze mnie ,bodajże pół roku temu , trzech spitów od special hobby.Jak ktoś lubi wyzwania to polecam. Zapraszam do komentowania.
  10. 2 points
    Jestem ZA już kiedyś też proponowałem temat grupowy... ale nie było chętnych Jest nas tak niewielu że musimy się trzymać razem i te nasze wiatraki jakoś promować.
  11. 2 points
    Tak myślę... skoro kolega już tak wypucował ten okręt, to z nie surrealistycznych rzeczy pozostaje urządzić na pokładzie jakieś "party", może tuż przed albo w trakcie.
  12. 2 points
    Leon, czeska tablica - 0718 , Yahu ma w planach
  13. 2 points
    Hej. Jako że poprzednim razem BRDM zyskał zawieszenie, nadszedł czas na „kapciuszki”. Gotowe koła można oczywiście dokupić, ale skoro model jest eksperymentem to dróg na skróty być nie mogło :D. Na załączonych zdjęciach widać moją „tokarkę” i kolejne etapy powstawania felgi z oponą. Sam bieżnik to wytrawiony pasek blaszki naklejony po obwodzie. Zielone „cosie” prześwitujące przez odlew to zatopione w żywicy krążki blaszki. Felga ma w tym miejscu 0.4 mm grubości i mimo że model jest wielkości paczki papierosów, tak cienka ścianka mogłaby nie wytrzymać obciążenia. Niech Wam jesień lekką będzie. Pozdrowionka ZzB P.S. Plan ZAISTE szatański... ale nie wszystko naraz...
  14. 2 points
    trochę do przodu: - panel nad głowami pilotów (jeszcze do drobnej obróbki) - drzwi desantowe z klamkami i gaśnice - mocowanie pasów biodrowych i panel kontrolny - druga strona - mocowanie pasów i gaśnicy przy fotelu - boczek lewy z klamką, skrzyneczką i uchwytem na gaśnicę - boczek prawy ze skrzyneczkami i klamką Zostały jeszcze celowniki i będzie finito
  15. 2 points
    No Panowie, powiem szczerze, że nie spodziewałem się tak ambitnych pomysłów! W sumie to nie wiem dlaczego nie zrobiłem Grafa w stanie w jakim rzeczywiście był w Szczecinie, to z pewnością trochę by ułatwiło. W sumie przypomniałem sobie, chciałem mieć Grafa w science fiction kamo Idąc tropem waszych genialnych pomysłów, widziałbym to tak. Trwa załadunek bursztynowej komnaty, Messer, wszystko tak jak piszesz Do tego na pokładzie pomysł Hansa, kilka rakiet V2. Ale oczywiście to nie może być wszystko. Każdy kto chociaż trochę zna historię II wojny światowej, doskonale wie, że naziści uciekli na ciemną stronę księżyca. Tak więc obowiązkowo na pokładzie powinien znaleźć Die Glocke A na sam koniec wisienka na torcie. Od strony Wałów Chrobrego wjeżdża Hitler na... Tak więc taki pomysł mam na tą dioramę Dziękuję Panowie !!!
  16. 2 points
    Popoprawiałem co nieco 🤔 podniosę błotniki z boku, bo coś zgiąłem muszę podpiłować jarzmo z prawej strony na dole i chyba koniec. Jeśli coś trzeba jeszcze poprawić to piszcie szybciutko Wrzucam jeszcze fotki kolorów, wszystkie to RAL 8000 i 7008. Od lewej AK Real Color, Ammo mig, Mr hobby i Vallejo Air w świetle sztucznym, słońcu i cz-b dla porównania kontrastów
  17. 2 points
    Wstępnie podmalowałem sobie detale - głownie majdan na wieży, poza tym klosze lamp, peryskopy i takie tam pierdółki. W wypadku bambetli pierwszy raz zdecydowałem się na malowanie akrylami, bez użycia farb olejnych. Dopiero się tego uczę, ale muszę przyznać, że jest potencjał, tylko muszę to wszystko lepiej wyczuć...
  18. 2 points
    Bo tu nie ma fotki, tylko "szczerbaty" emotikon
  19. 2 points
    To, że GWH może wszystkich pogodzić jest bardzo prawdopodobne ale pożyjemy zobaczymy. Ja dokładam do 4 Tomcatów Tamiya piątego z AMK i czekam co dalej
  20. 1 point
    Może powinieneś sobie zrobić jakąś przerwę żeby poczuć "głód" i znów rzucałbyś się na model jak Reksio na szynkę. Musisz się chyba zastanowić czy robisz modele dla forum czy dla siebie. Jak jesteś przemotywowany żeby coś udowadniać to jak masz mieć przyjemność z klejenia? I to jest chyba clue tej wypowiedzi. Rozpoczynasz jeden model i nie kończąc go następny. Tak jakbyś się nie mógł zdecydować co masz robić albo jakby każdy kolejny Ci się nudził. Nie da się złapać kilku srok za ogon naraz. Miej jeden model na wyciągnięcie ręki i na nim się skup a resztę zamknij gdzieś na klucz i oddaj ten klucz do schowania np. żonie i żebyś tego klucza nie zobaczył dopóki nie skończysz bieżącego modelu.
  21. 1 point
    Zaiste podejście godne sekty religijnej a nie forum jak by nie było, dyskusyjnego. Bez urazy. Nigdy. W zamierzchłych przedinternetowych czasach spieraliśmy się zawzięcie z kolegami sklejaczami o przewagę Matchbox-a nad Revellem lub odwrotnie. Nikt tu nie hejtuje użytkowników H&S. Niby dlaczego, skoro nawet użytkownicy chinoli nie są w żaden sposób wyśmiewani (bo i nie ma powodu). Mówimy sobie jakie aerogray preferujemy i dlaczego. A że większość (i to nieznaczna) z różnych powodów preferuje japończyki nad HS, to po prostu fakt. Ale nawet najzagorzalsi zwolennicy Iwaty czy Procona nie sugerują, że to jakiego aero używasz definiuje cię jako modelarza. Więc nie ma co się spinać.
  22. 1 point
    Tego niestety nie wiem, bo w Mińsku Mastery były tylko ze zbiornikami, ale nie sądzę żeby różniły się jakkolwiek od tych co są w zestawie
  23. 1 point
    Ułatwił, ułatwił, polar miał rozpięty więc udało mi się namierzyć tę żółtą koszulkę bez jakiegoś wielkiego problemu. 😉
  24. 1 point
    Pół na pół, praca/rekreacja ale udało mi się objechać trochę Hercegowiny i kawałek południowej Bośni , a teraz to już samo Sarajewo, ale na pewno jeszcze wrócę do tego kraju po więcej. No i zainspirowany tą podróżą już planuje co by tu skleić po powrocie w klimatach bałkańskich 😉. Dobra, koniec off topu, siadam i podziwiam dalej warsztat.
  25. 1 point
    Jak zwykle super temat i jeszcze niszowy .Bardzo realistycznie wychodzą Ci te "sztyle" do narzędzi (wiem że robisz je z drewna), czy czymś je przyciemniasz? Jedyna pierdoła to jak zwykle peryskopy i prawdopodobnie masz trochę za grube te anteny, a byłby ideał.A tak dla mojej wrodzonej ciekawości , czy wiesz może co było w tych skrzyniach na przedziale silnikowym, bo wyglądają trochę jak te wojskowe pojemniki na jedzenie. Pozdr. A.
  26. 1 point
    Boskie schmincke sprofanowane. Kalkowanie cz1.
  27. 1 point
    I dokumentację do położenia obok masz? Koniecznie w twardej i ciężkiej obwolucie🙃 🙈🙉🙊
  28. 1 point
    Pomiar światła nie ma tu nic do rzeczy ani to jaki masz aparat. jak chcesz miec ostre foty rob telefonem, w lustrzance trzeba trochę ogarniać.
  29. 1 point
  30. 1 point
    Idealnie... polecam Kto chce szuka sposobów, kto nie chce szuka powodów prosta sprawa Chłopaki klejcie wiatraki
  31. 1 point
    Wiesz, bo to jest tak - żałować, że się człowiek skusił, czy nie skusił. Wydaje mi się, że lepiej żałować, tego co się zrobiło, a nie tego czego się nie zrobiło.
  32. 1 point
    Ludzie ,to jest jeden wielki nałóg jak w to bagno 😄 się w depnie nie ma odwrotu...
  33. 1 point
  34. 1 point
    Nie wiem czy zadziała ale taka mała próbka twórczości FAZZIEGO https://modelfiesta.wordpress.com/category/fazzy_bez_humoru/ Trochę zdolny chłopina jest, a nawet bym powiedział że bardzo. A może i bardzo bardzo . Wymiata i tyle.
  35. 1 point
    Nie bardzo wiem jak w Polskim egzemplarzu wyglądała wieżyczka informacje w necie są sprzeczne !
  36. 1 point
    Raczej zwykła silver później delikatnie zażółcone ale to raczej kwestia weatheringu, sie dzieje pod ogonem i tak.
  37. 1 point
    Nad Hobby Bossem ktoś płacze właśnie w innym wątku innym wątku - model kosztował kupę kasy a jest letko tandetny.
  38. 1 point
    No to technika malowania to jedno , a logistyka montażu to drugie . Jak chcesz mieć otwartą maskę , to silnik musisz pomalować osobno i zamontować go na koniec przy montażu całego pojazdu do kupy -> silnik do ramy , szoferkę do ramy z silnikiem itp .
  39. 1 point
    Witam! Serdecznie dziękuję Maniek!!! Dokładnie o ten wlot nad wentylatorem mi chodziło, ale zkąd miałeś wiedzieć? Apel dp tzw.TRAWIEŃCÓW o porządne kratki do Żółwia, bo te z zestawu bardziej przypominają durszlak(bez aluzji do OPL). Są na równi z powierzchnią osłony ale znacznie delikatniejsze! Ponieważ mogę tylko jedno zdjęcie-jutro może uda się lepsze dołączyć.Maniek Super Robota!!! Czekam na Następnych z niecierpliwością! Następny temat TZW. zamki łopat? POZDRO!!!
  40. 1 point
    Gunze C15 i H59 to ten sam kolor, tylko C jest celulozowa (trochę daje po nosie) a H akrylowa. Co do tamki to podobno trochę jej kolory japońskie "leżą". Ale chyba może być. Jak psikniesz tak jak piszesz to będziesz miał tak: Wymalowane H59 i XF12
  41. 1 point
    Już wiem chyba o co chodzi. Wszystko ma właściwą długość. Widać tu na zdjęciach maszyn w locie. Chodzi o konstrukcje wirnika o której pisałem... otóż ramiona wirnika na postoju opadają na przegubie co powoduje że "zwis" zaczyna się nie na łopacie a już na wirniku. Przez to oś jak i popychacze wydają się za długie. Answer uwzglednił opad samych łopat, a wirnik jest w pozycji 'rozkęconej' ale nie obciążonej...
  42. 1 point
    Tym razem 2 zdjęcia w świetle dziennym. Mam nadzieję że te są trochę lepsze, ciągle uczę się nowego telefonu.
  43. 1 point
    A to model, ser czy wino? Sprawdzałeś zawartość? Może jakiś cud się wydarzył
  44. 1 point
    Bo nie zjadł jeszcze nic słodkiego
  45. 1 point
    oj tam oj tam, fajny wiatrak z racji że mam Colibri jakoś mam sentyment do tego układu wiatraka fajnie wyszedł. Ale oryginał paskudnik 1 klasy 😉 Pozdro
  46. 1 point
    Niechcący przywołałeś najgorszy i wyparty obraz budzący lęk dzieci pokolenia lat 80-tych.... Koło prawej burty z wody wyłonił się diabeł PISZCZAŁKA! Straszniejsze były chyba tylko "wilki" z Pana Kleksa....
  47. 1 point
    W przerwie prac przy kabinie przeszedłem do kolejnego kroku instrukcji i przygotowałem połówki kadłuba wykonując kilka niezbędnych szlifów. Pomoże to przy pasowaniu kabiny. Za zagłówkiem pilota jest jakiś luk inspekcyjny. Widziałem na kilku zdjęciach PZL-a i na zdjęciach modeli, że jest on otwarty. Ma może ktoś jakieś kwity na to co się tam znajduje.
  48. 1 point
    Pierwszymi wyrzutniami rakiet taktycznych, które trafiły do 41.drt (7.ŁDD), były zestawy 2K6 ŁUNA. W skład zestawu wchodziła szynowa wyrzutnia 2P16 na podwoziu czołgu pływającego PT-76 oraz pociski balistyczne typu 3R9 z głowicami konwencjonalnymi i 3R10 z głowica jądrową. Pierwsze próby tego typu rakiet przeprowadzono w 1958 r. na poligonie Kapustin Jar, natomiast 41.drt wykonał pierwszy start rakietą bojową na poligonie w Ustce w dniu 30 lipca 1969 r. Punktem uderzenia dla rakiety był grupowy cel morski oddalony o 19 860 metrów od wyrzutni. Rakieta odchyliła się w kierunku o 400 metrów oraz w donośności o 175 metrów. Był to wynik na ocenę dobrą. Model kupiłem od PanzerShop, na długo przed ukazaniem się modelu Trumpetera, jako ostatnią sztukę w stanie półproduktu, tzn. sklejoną i pomalowaną podkładem. Wymagała lekkiego liftingu i tuningu...😉 Celowo niebrudzona.
  49. 1 point
    Głównie przez zbyt szerokie linie podziału, ale po szlifie kadłuba powinno to lepiej wyglądać :-) Jeszcze sporo zabawy przede mną, bo niektóre trzeba szpachlować i ryc na nowo... inne poprawić bo nie zalałem dokładnie i wyszło dopiero na fotce itp itd :-) Ogólnie to po pierwszym zniechęceniu, które odesłało model w niebyt na 1,5 roku dostrzegłem w nim jednak potencjał i postanowiłem dociągnąć projekt do końca, tym bardziej, ze jak trochę poszperałem na temat malowania zVF-2, które sobie wybrałem to naszło mnie na zrobienie Tomaszowi do towarzystwa Horneta z VMFA-323. Obie maszyny spotkały się na pokładzie USS Constellation podczas jego ostatniego rejsu i udziału w operacji Iraqi Freedom na wiosnę 2003r. Okazało się , ze zdobycie kalek w 1/72 do Horneta w malowaniu jednego z trzech dywizjonów operujących z pokładu Conny w tamtym czasie to nie jest sprawa prosta. Ostatecznie udało mi się dorwać takie: Nie ma w nich niestety kilku potrzebnych napisów (m.in. nazwy lotniskowca) ale, ze to melodia odleglej przyszłości, to pewnie coś tam się do tego czasu wykombinuje :-) Ale, żeby się bardziej napalić zrobiłem sobie na szybko podstawkę i skleiłem tez na szybko Horneta z Italeri, który zresztą posłuży mi do testów malarskich przed malowaniem Tomasza :-) Docelowo na dioramie stanie F/A-18C z Academy :-) Ale się rozpisałem - ktoś to w ogóle czyta ? 🙄
  50. 1 point
    Destylarnia Choc tak naprawde destylacja jest znana od bardzo dawna (setki lat przed nasza era) to zastosowanie alembiku i spiralnej rury chlodzacej pozwolilo na masowa produkcje alkoholu powyzej ok. 14% ("aqua-vitae" czyli okowita byla tak nazywana bo poczatkowo byl to proces leczniczy). Tu zasada dzialania: A tu przedmiot do odwzorowania: i moje proby: Jak widac jeszcze nie mam okablowania. Działam dalej. EDYTKA: I gotowe. Saute: I w bagnie:
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.