Jump to content

meser262

Members
  • Content Count

    2,136
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Posts posted by meser262

  1. 20 godzin temu, Irgr napisał:

    Ten z rynku Geel byłby fajny, tylko chyba nie ma szans odgadnąć jego oznaczeń.

    Numer pojazdu - niestety uległ spaleniu. Podobnie jak ten d-czy No.121 też był całkowicie spalony, ale jest to wersja d-cza i dlatego szybko określono jego numer. Oznaczenie numeryczne miał na pewno tylko ja byłbym ciekaw czy miał emblemat / godło na przednim lewym błotniku? (Ten No.121)

     

    20 godzin temu, Irgr napisał:

    Zwykłe pojazdy miały tam jakąś płytkę zasłaniającą otwór do instalacji anteny?

    Zaślepka zasłaniająca trzy otwory stosowana tylko we wczesnych pojazdach. Później stosowano kołki/zaślepki.
    343827310_OtworypodantenD-cz.thumb.jpg.4f9bd7a78917673fcb9dbc2e0ea8976a.jpg

    20 godzin temu, Irgr napisał:

    Obok wizjeru kierowcy jest otwór na drugi z częściowo oderwaną zaślepką?

    Też zaślepiony niepotrzebny otwór - tymczasowo blachą gr.5 mm. Później wanny produkowano już bez tego drugiego otworu.
     

     

    20 godzin temu, Irgr napisał:

    Lokalizacji ze zdjęcia wraku 121ki nie znalazłem

    Dom ten się zmienił. Fotka zrobiona w 1991 roku ( w górnym rogu). Na zdjęciu - Major Erich Sattler i Chris Van Kerckhoven są w tym samym miejscu gdzie została zniszczona Jagdpantera No.121.1710136145_No.121ifotkaz1991.thumb.jpg.38cd72d36dd7f871196fc3d7063c6812.jpg

     

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    PS. Pojazd No.121 mógł mieć również lufę tę wczesną jednoczęściową, prawda że również mogła to być ta późniejsza dwuczęściowa. Jednak żadna z nich nie będzie błędem.

    • Thanks 1
  2. 20 godzin temu, Irgr napisał:

    Pytanie tylko czy znany jest jakiś inny pasujący pojazd poza 01 z tego batalionu ;x

    Tak dobrego materiału zdjęciowego jak do 01 nie znajdziesz.

    D-ca 2 Kompanii - No.121 - d-ca Lt.Gerhard Kossak - zniszczony 11.09.1944 roku na skrzyżowaniu do Doornboom (niedaleko wioski Stockt).3068036_No_121.thumb.jpg.7b86ca65cf4b8c07d29de1d238b33125.jpg


    Zniszczony przez sierżanta George'a Middletona (kompania C, 8 batalion, Durham Infantry), który wystrzelił z granatnika PIAT z odległości mniejszej niż trzydzieści metrów.
    Lufa nie do określenia. Podobnie jak No.01 to wersja d-cza pojazdu.

     

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    • Thanks 1
  3. W dniu 18.11.2020 o 14:52, filipsg napisał:

    ... szukam informacji o kolorze pasów identyfikacyjnych na rumuńskich wozach bojowych. 

    1827135496_R-352pasy.thumb.jpg.754ac47b97ff7b7ec974a374c7f60e21.jpg

    Na fotografii - na obydwu pojazdach są poziome pasy i wydaje się że są w różnych kolorach.

    R-35_fata_muzeu_l.jpg.c1c01487a524cbeda33cbc5c17aef9ac.jpgR-35_spate_muzeu_l.jpg.e16cc8623088282ed57b65e88dbc07b4.jpg

     

    tacamr2-upraveno_670.jpg.0b39ce33d1b66ae2c6008c383a6ff366.jpg

    Z tego co przeczytałem * - to poziomy pas niebieski jest prawdopodobnie oznaczeniem d-cy jednostki.

    Obydwa pojazdy z Muzeum w Bukareszcie.

    * - Romanian Armored Forces in World War II

     

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  4. 23 godziny temu, Irgr napisał:

    Na pierwszy rzut oka te pojazdy bardzo mi pasują, ale przynajmniej 112 wydaje się posiadać zupełnie inaczej urządzoną tylną płytę w stosunku do tego co daje Dragon.

    Montaż narzędzi w Pz.Jg.Abt 654505708590_Pytanadsilnikowa-654.thumb.jpg.579ceadbd650fcf6dd31adddd9d4fb58.jpg

     

    1450805160_Pytytylne-654.thumb.jpg.7cae4991a4c17d146511cc84b3c03d9a.jpg

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Thanks 1
  5. W ataku na Polskę wzieło udział tylko 87 sztuk pojazdów Pz.Kpfw.III - wszystkich wersji.

    PzReg 1 - 20 sztuk - brak insygniów dywizji - z tyłu wieży umieszczano numer i figurę geometryczną (czasami) na przykład +221+ ; trójkąt 231trójkąt ; kwadrat 241 kwadrat 

    Poniżej - No.742

     1936001678_PzReg1-03.jpg.73114c85d1ad5f021c12d45099a1c415.jpg729704535_PzReg1-04.jpg.fa672a3f1c24de7ed93eab8ddf404a36.jpg

    86979816_PzReg1-01.jpg.2ccdfb6d9d7294b302d4b737dc5cba33.jpg1250412584_PzReg1-02.jpg.93579697136dc02c2757c334a4f8f3bd.jpg

    Może jeszcze No.211

    321958994_PzReg1-05.jpg.8243b9d19cff7ea491fd68ca7cf937ef.jpg


    PzReg 2 - 6 sztuk 
    PzReg 3 - 3 sztuki 
    PzReg 4 - 3 sztuki
    PzReg 5 - 3 sztuki
    PzReg 6 - 3 sztuki
    PzReg 7 - 3 sztuki
    PzReg 8 - 3 sztuki
    PzReg 15 - 3 sztuki
    PzLehr-Abt - 37 sztuk - brak insygniów dywizji. Czasami Pz.Kpfw. III miał numery namalowane na kadłubie z boku i z tyłu1225447195_Lehr-01.jpg.c5a5f59aa7c60501f681e4ce12c3ee05.jpg1513340628_Lehr-02.jpg.5b94cd924f04d44228f2839f92a10332.jpg746104690_Lehr-03.jpg.274b43463d610cbd94374de6d6ca4624.jpg534284142_Lehr-04.jpg.15b2ca84da12205ed88db04e3c915081.jpg

     

     

    I.Abt/PzReg 10 - 3 sztuki

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof
     

  6. Tylko taka mała informacja. Poniżej w/w 'bohater' -

     R03.jpg.c3cca7c56f90ab0663abce09fdac8fe9.jpg


    Pz.Kpfw.II ausf.C  to produkcja z 1938/39 roku. W tym czasie obowiązuje dwukolorowy system kamuflażu. Kolory Dunkelgrau Nr. 46 i Dunkelbraun Nr. 45.
    Popatrz na koło napędowe i koła jezdne - kolory.  Dodatkowo krzyż i No.R03 na wieży pobrudzony, aby biały nie był za bardzo widoczny.:szampan1:

     

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    • Like 1
  7. 20 godzin temu, Rack napisał:

    Generalnie w Stuga, o ile dobrze kojarzę, były tylko 3 elementy wsporcze w mocowaniach kół napędowych:

     

    19 godzin temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    No właśnie ciekawe dlaczego, taką przeróbkę dam radę zrobić.

    StuG IV / StuG-owi IV nie jest równy. Porównujecie dwie wersje -  późną i wczesną. Model który trafił na warsztat to Dragon 6520 EARLY (wczesny) a na fotce jest koło napinające pojazdu w wersji późnej/finalnej. Ot cały ambaras. :toast: . Na fotkach z okresu wojny ciężko to zobaczyć. Na całe szczęście jest pojazd z produkcji wczesnej.1718356781_StuGIV-AustraliaMuzeum.thumb.jpg.09b63f17c134547df533212e15efb3a1.jpg

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    PS. Fotka tylko w celach dyskusji.

  8. 13 godzin temu, bulik58 napisał:

    Dla mnie osobiscie  sprawca zniszczen byly wycofujace zalogi tych pojazdow niz przeciwnik.

    Straty ponieśli w walce z częścią Amerykańskiej 5.Dywizji Pancernej - trzy kilometry na północny wschód od Bückeburga.

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  9. Godzinę temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    Zastanawia mnie tylko, dlaczego Tygrysy z tej samej grupy posiadały różne kolorystycznie oznaczenia,

    Z jakiej grupy? Bo Tygrys I No.F01 przed uszkodzeniem należał do KG ''Schulze'' po naprawie został przydzielony do KG "Grossan". No to powiem Ci że nie tylko Ty 'łamiesz' sobie nad tym głowę.

     

    Godzinę temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    Co do kamuflażu na kadłubie to mam nadal wątpliwości, na drugiej mojej wklejonej fotce jakoś niespecjalnie go widać,

    Na tej fotce raczej mało co widać - dlatego nic o niej nie pisałem.

     

    Godzinę temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    ... na Twojej też jakoś niespecjalnie dostrzegam, są okopcenia po pożarze, cienie, jakiś chyba brud, zacieki- przynajmniej ja to tak widzę.

    No to trudno.

     

    Godzinę temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    Zastanawiam się tylko, jak to się stało, że na wieży są pozostałości zimmeritu, natomiast na kadłubie jakoś go nie widać. Znasz jakieś logiczne wytłumaczenie? 

    Jest to dość proste - produkcja Tygrysa marzec/kwiecień 1943 roku - pasta to wrzesień 1943 roku. Nakładano go w jednostce polowej.

    Popatrz jeden z Tygrysów I grupy bojowej 'Schulze'. Bez oznaczeń, ale za to z piękną pastą "zimmerit" wykonaną w warsztacie polowym.776054703_wzr1.jpg.b17e35461472ad2f494e043dcd4c25be.jpg

     

    Godzinę temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    - jest to logistycznie realne?

    Czy realne? Jeśli odmalowany był niedawno - to tak. Ubytki po paście "zimmerit" ma malowane - więc może to być do obrony. 

     

    Godzinę temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    Nadal pozostaje niewyjaśnione ... .

    I jeszcze parę innych drobiazgów. Ale o tym ja nic nie pisałem bo jak to mówię tutaj (w Galerii) jest już 'pozamiatane'. Taką wizję miał autor wątku i koniec. 

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Thanks 1
  10. W etap malowania nie wnikam z zasady w galerii tym bardziej.  Jednak Kolega "Seb" 'konsultował' ze mną numery na wieży tego Tygrysa I.

    Dlatego ten post - skąd takie, a nie inne oznaczenie.  

    2 godziny temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    Nie jestem Zawodowym Analizatorem Zdjęć Historycznych, jednak na podstawie już tylko tych zdjęć widać, że masz nieodpowiednie znaki taktyczne (bo nie była to tylko sama obwódka)... .


    Marek z tych trzech zdjęć które wkleiłeś można takie wnioski wyciągnąć, ale. Wybrałeś dość popularne fotki z sieci - niestety dwa z nich są mocno przeretuszowane / pierwsze i trzecie/.
    Na pierwszym facet wygląda jak duch - reszta mocno 'podciągnięta'. Ktoś chciał podkreślić ciemny/czarny kolor.
    Na trzecim z kolei ktoś przeretuszował numer na wieży - chyba po to, aby był dobrze widoczny. Jest zresztą na jasnym tle. Choć na około jest 'ciemność'. 
    Tygrys wygląda na tej fotce jakby miał kamuflaż malowany w paski - jasne i ciemne. Popatrz na fotkę z trzema oznaczeniami tego samego pojazdu - fotka pierwsza (facet duch) + numer z fotki trzeciej (czerwony X)  i dodatkowy numer z dobrej jakości fotki (zielone V) . 725687331_2xretuszciemny.thumb.jpg.a5e14617f13910f8b9b6fa8738e4321e.jpg

    Właściwym oznaczeniem tego Tygrysa I jest numer F01 - same białe kontury.

    3 godziny temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    ... pokaż mi, gdzie na fotkach widać, że kadłub miał położone trójkolorowy kamuflaż.

     

    TYE.thumb.jpg.448e9caf6f8fe9da55bcda168f4cc83b.jpg

    Proszę bardzo.

    3 godziny temu, Pan_na_Zulawach napisał:

    Jak bardzo prawdopodobne jest, że na wiosnę 1945 załoga przemalowała składaka na trójkolorowy kamuflaż?

     

    Nie była to hybryda czy też składak. Tygrys wczesny z marca/kwietnia 1943 roku /kadłub jak i wieża. Wymieniono koła na te z amortyzacją wewnętrzną (metalowe).
    Tygrys ten był w szkole jazdy stąd uchował się tak długo. Na pewno nie był jednokolorowy. Popatrz na fotkę wyżej.

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof
     

    • Like 5
  11. 6 godzin temu, eLCe napisał:

    ... nasuwa mi się pytanie... jak malowane było wnętrze 222 w okresie kampanii wrześniowej?

    GÓRNA   CZĘŚĆ ( oraz boki, aż do podłogi); kość słoniowa 
    - wszystkie ruchome części były pomalowane na czarno.
    - opisywano urządzenia wewnątrz (co jest co)najpierw ręcznie - potem za pomocą szablonu

    DOLNA CZĘŚĆ: szaro-zielony RAL 7009 Grüngrau lub RAL7033 Zementgrau
    Szaro-zielone pokryte prawie wszystko, drążki dźwignie, wał napędowy, panele podłogowe też jednolicie szaro zielony.
    Skrzynki i inne moduły produkowane przez podwykonawców też w tym kolorze.

     

    Grubsze przewody elektryczne niemalowane - (szare - kolor izolacji).Przejścia ( tuleje) taki kolor jak reszta w tym miejscu.
    - opisywano urządzenia wewnątrz (co jest co) najpierw ręcznie - potem za pomocą szablonu.

     

    Siedzenia i ochraniacze głowy zawsze w czarnej skórze lub gumie.

     

    Włazy malowane na kolor podstawowy (bazowy) koloru nadwozia podczas produkcji.
    Jednak rzadko kolor ten będzie wyglądał jak kolor na zewnątrz.

    Zewnętrzny kolor jest zakurzony i wyblakły.
    Farba wewnątrz wygląda stosunkowo świeżo - fabrycznie. 

    6 godzin temu, eLCe napisał:

    W szczególności mam wątpliwości i rozbieżne informacje odnośnie koloru podłogi.

    Dopiero pod koniec 1942 roku - dolna część (podłoga) pozostawiona w kolorze podkładu RAL 8012 Rotbraun.

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Thanks 2
  12. 8 godzin temu, bulik58 napisał:

    podobno niektore Tygrysy (napewno F13) ... .

    Na fotkach jest ciemny, ale czy jednokolorowy? Tego nie jestem pewien. Fotki bardzo ciemne - niestety.

     

    8 godzin temu, bulik58 napisał:

    ... oraz Panthera (G8) byly malowane ciemnym farba Panzer Grau , a numer wiezowy byl namalowany pedzlem (czerwony w srodku i biala obramowka ,


    Co do Pantery to na pewno nie. Malowana w trójbarwne kamo. Dodatkowo No.8 - czerwony bez obramówki - na przednim pancerzu.
    Pantera ta pochodziła z jednostki w której testowano sprzęt na podczerwień. Pamięć zawodzi, a fotka pokazuje swoje.schulze-2.jpg.37ab0201ed020e3451d70eb669303dd7.jpg

    Major Paul Schulze dowodził tą Panterą i całą grupą bojową 'Schulze'. Tygrysami zaś dowodził porucznik Fehrmann - była to część grupy bojowej 'Schulze'. 
    Na pobojowisku pozostały w tym dniu (11.04) Tygrysy I - No.111 i No.F13 ; Pantera No.8 'czerwona' oraz dwa Sd.Kfz.251. 

    Pozdrawiam

    Krzysztof

     

    PS. Fotografia tylko w celu dyskusji

    • Like 1
  13. W dniu 2.11.2020 o 17:16, Cypis napisał:

    Mam pytanie czy istniała taka wersja KlPzBfWg I jak na poniższym rysunku... .

    Mieszanina wersji podwozia ausf.A z nadbudową ausf.B. Wszystkie pojazdy na podwoziu ausf.A miały boczne wejście. Pierwsze pojazdy zmontowano w 1935 roku. Cała kolorowanka pokaże co to za SF - (Science fiction)6632-hrkkwef8255107.thumb.jpg.f5dbbaa4a5e95102ea95e848eeb7211c.jpg

    Jeszcze "wczesna seria produkcyjna" - ten co to malował nie miał o tym zielonego pojęcia.

    Następna kolorowanka i ręce opadają OBIE - kolejne SF do KWADRATU - dff8425d3e172a7561fdf4eb23a3c3a19780ce3f.thumb.png.036adc1fb07ca38e847f7eca2203d978.png

    Tu - "późna seria produkcyjna" - kolejna bzdura.

    W dniu 2.11.2020 o 17:16, Cypis napisał:

    Chodzi mi o kształt włazu na wieży .

     NIC takiego nie widziałem. Na żadnym pojeździe na podwoziu Pz.Kpfw.I ausf.A i ausf.B.

     

    17 godzin temu, Cypis napisał:

    To że takie pojazdy były to wiem .

     

    Takich pojazdów jak na tej malowance nie było. Przynajmniej ja takich nie widziałem.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  14. 9 minut temu, marioba napisał:

    Znowu zamęt w głowie Koledzy mi zrobili!

    Jeśli Moritz - no to zamętu część dalsza - Masz na błotnikach klocki (2) pod lewar - a lewar?

    OK pomocnicze zdjęcie -:cool: 005.thumb.jpg.ff1f043a33a161a35b26f63fbead8fdf.jpg

    No to jak dorabiasz 'bambetle' to może jeszcze lewa strona - wyraźniejsza i z większą liczbą zwycięstw -1823311316_N-1j.thumb.jpeg.5ffe526be7269a02e08b9b0845304cfb.jpeg

    Niedługo po tym czasie w którym zrobiona jest ta fotka - nastąpiła zmiana załogi. Która 'zaliczyła' 7 zwycięstw.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  15. 1 godzinę temu, michal0281 napisał:

    ...to raczej swobodna inspiracja ... .

    OK - ale koniecznie wymień wieszak narzędziowy ten z lewej strony z tym płaskownikiem skośnym i siekierą w pozycji (1). Na wieszak z siekierę w pozycji środkowej. Ramka B część nr.4.

    Ten wieszak który teraz zamontowałeś był używany tylko w pierwszych Panterach.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Thanks 1
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.