Jump to content

meser262

Members
  • Content Count

    1,898
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Posts posted by meser262


  1. W dniu 5.10.2019 o 15:06, GenKamyk napisał:

    Myśle że wygiął się na zawiasach do tylu i tak się prezentuje na tamtym zdjęciu. Na tych późniejszych fotkach widać, że coś tam z niego zostało... 

    Raczej nie. Na obydwu fotkach widać że tam nie ma części włazu.1a.jpeg.4d948994dd96320040c2668c743f1c94.jpeg

    Dodatkowo wygląda na to że pękł cały właz,

    255448_900.thumb.jpg.02308819c58f06c428a06d50647cfbdb.jpg

    W dniu 5.10.2019 o 15:06, GenKamyk napisał:

    ... a rant musiałby odpaść idealnie równo żeby taki pasek utworzyć.

    Wczesne tygrysy miały właśnie ten rant osobno dospawywany. Na tym zdjęciu ewidentnie jest to rant z resztkami włazu. 

    Edytuje ponieważ muszę doprecyzować/sprostować - eliminując niedopowiedzenia(moje), aby ich nie powielać. No i niedziela :D zgodnie z zasadą może Komuś kiedyś?

    Tygrysy miały dwa rodzaje włazów ładowniczego. Spawane i tłoczone, obydwa rodzaje stosowano w tym samym czasie.398607731_prba1.thumb.jpg.df5207c125f72988ded41d56d1a1402f.jpg

    Jakość kiepska, ale te dwa Tygrysy "wyszły" jeden po drugim - Fgst.260234 i Fgst.250235.
    Jeden ma właz spawany Fgst.260234 drugi tłoczony Fgst.250235.
    Fotki lepszej jakości są w książce na str.111 ~ 113* - Tygrys Fgst.260234 i str.114 ~ 115* - Tygrys Fgst.260235.
    W internecie lepszych nie znalazłem.
    W/w włazy były stosowane do lutego 1944 roku z niewielkimi zmianami w samej konstrukcji włazów.Przez ten cały okres - były trzy rodzaje włazów. 1680002179_prba2.thumb.jpg.1b76fa03255829a101e15c6ff6944ab7.jpg

    Różnice w wyglądzie obydwu włazów - w wersji stosowanej do lata 1943 roku - widok na zewnątrz.
    Dodam że od wiosny do lata 1943 roku wszedł na krótko drugi wariant tego włazu.1725814374_prba3.thumb.jpg.70197f43279583e5086917a17fcc78dd.jpg

    Różnice w wyglądzie obydwu włazów - w wersji stosowanej do lata 1943 roku - widok na wewnętrzną stronę. Podsumowując 

    1.Tygrys No.131 miał właz ładowniczego w wersji tłoczonej nie spawanej.
    2. Rant który ewidentnie widać jest faktycznie rantem, ale tym wewnętrznym który zawsze był spawany.

    * - Germany's Tiger Tanks D.W. to Tiger I, Design, Production & Modifications - Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Like 1

  2. 13 godzin temu, GenKamyk napisał:

    Zastanawiam się czy to co tam wisi to nie uszczelka włazu.

    Być może tak - choć myślę że raczej by się stopiła.Sądzę że to co odstaje to jednak rant włazu. W dodatku z lewej strony wisi tam jeszcze część ogranicznika i część mocowania rygla. Nabazgrałem to na zdjęciu (przepraszam za jakość).z lewej strony oderwany kawałek nie odpadł między innymi że utrzymała go rączka na włazie. Kolejną sprawą - oczywiście moim zdaniem -jest brak części włazu w dolnej jego części - po środku i po prawej stronie.Na zdjęciach oryginałów widać że właz "dotykał" zawiasów, a w tym uszkodzonym tam jest "dziura".Po lewej stronie między tym "rantem" co odstaje, a odłupanym kawałkiem włazu też chyba brakuje jeszcze kawałka włazu choć tego nie jestem pewien.489860917_150.thumb.jpg.6a28b9e3f82b1788c456e54829af1b51.jpg

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Like 1

  3. 3 godziny temu, Seb napisał:

    Meser pewnie zwróciłby uwagę na ten ogranicznik przy włazie ładowniczego.

    Zapewne tak - bo jest po drugiej stronie uchwytu.1767534890_Waz-1-150.thumb.jpg.f642228de19edcaa1268a8f52a4c8db0.jpg

    Na fotce widać gdzie dokładnie powinien być zamocowany.

    Uszkodzenie włazu dość dobrze widać na fotkach.150.thumb.jpg.1294aaf2aa32808ad2a12c97bc255477.jpg

    Właz trzyma się nadal na uchwytach, czyli górne śruby nadal trzymają.Popatrz co mogło ulec uszkodzeniu w ryglach zamykających.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Like 1

  4. 2 godziny temu, halset napisał:

    ... skąd się nagle wzięło to zdjęcie i skąd wiadomo, że to WP?

    01.jpg.249c43c5c06eb300e9bd874eaf51c146.jpg

    To samo miejsce co na fotce powyżej.Fotograf stanął bliżej Pantery.Dzięki temu że przymknięto właz wiadomo że to "WP".

    Pamięć niestety po tylu latach zawodzi.Dobrze że są fotki i wspomnienia innych uczestników z tamtych lat.

    Pozdrawiam

    Krzysztof


  5. Proszę bardzo.:piwo: 

    10 godzin temu, GenKamyk napisał:

    Czy kable od s-min tak sobie wisiały czy były tam same otwory?

    Przewód poprowadzony był wewnątrz pojazdu i tam był mocowany.Na zewnątrz przez otwór wystawał tylko kawałek potrzebny do podłączenia.

    10 godzin temu, GenKamyk napisał:

    Brakuje mi jeszcze jakiś szczegółów wieży i okablowania wyrzutni granatów dymnych.

    Znalazłeś, ale może jeszcze przyda się widok - mocowanie granatów dymnych z przodu.

    Mocowanie.thumb.jpg.c7bbcb8175f8debfb1f483d05c965147.jpg

    Znów trochę pomarudzę.:roll:

    Osłona pancerna wentylatora na dachu wieży - wygląda dziwnie - jest zbyt płaska.
    Obręcz jest częścią wentylatora i jest uniesiona - nad dachem wieży.
    To do tej obręczy od dołu łapią/trzymają mocowania na śrubach.
    Zresztą co będę się wymądrzał - popatrz.

    1333794321_osonawentylatora.thumb.jpg.93cb34922816d61bbbf5fb271485f48f.jpg


    Pozdrawiam
    Krzysztof

    • Like 1

  6. 21 godzin temu, lukee82 napisał:

    ... Zauważyłem że ten czołg ma nieco inne jarzmo niż ten który sklejam. Z ciekawości zapytam z czego to wynika i dopytam o spawy na nim.

    Pojazd jest tzw.składakiem - jak duża część pojazdów muzealnych.Pojazdy muzealne zawsze trzeba porównać z pojazdami z epoki.
    Części od następnej wersji (czyli ausf.E) były już podczas wojny instalowane w pojazdach ausf.D. Po prostu tych starszych części już nie było w produkcji.
    Kiedy nastąpiła wymiana w/w elementu nie wiem. Myślę że już po wojnie.

     

    21 godzin temu, lukee82 napisał:

    Doczytałem, że czołg z muzeum ma działo z Pzkpfw III.

    Tak dokładnie od Pz.Kpfw.III ausf.N.
    Zresztą nie ma też oryginalnych kół napędowych i napinających od wersji ausf.D, czy chociażby dekli na kołach jezdnych są to elementy od późniejszych wersji.
     

    21 godzin temu, lukee82 napisał:

    Natomiast nadal nie wiem czy spawy u mnie są potrzebne 😉 i to pytanie zostaje aktualne 😉

    Bardzo dobre pytanie. :roll: Popatrz na fotki ;903781753_02b-wiea.thumb.jpg.0afc8a206920f29f40b37b9705d5411a.jpg

    Osłona MG jest przyspawana.Reszta miejsc o których mowa bez spawu.1871877691_005nowy.thumb.jpg.c9767f15ce6990da147c05ffc65bfa25.jpg

    W miejscach o które pytasz - spawu NIE MA - raczej jest jakiś uszczelniacz przy osłonie lufy wchodzącej w obudowę oporopowrotnika.79961206_04-wiea.thumb.jpg.23bfb5f5b78c3df49283ba5adbf7fc2e.jpg

    Spaw widoczny znów przy osłonie MG i na rantach wieży. Ponownie widać jakiś uszczelniacz.

    A odpowiedź - na fotkach spawów nie widać - czyli spawów tam nie było.

    Pozdrawiam

    Krzysztof


  7. 5 godzin temu, jacus1944 napisał:

    Krzysztof chodzi o tę fotografię?

    Nie, nie chodzi o tę fotkę.Choć na niej też jest Pantera ze stajni Daimler-Benz.
    Jak popatrzysz na osłony w niej zainstalowane to wygląda jakby miał dwie wersje osłon.
    Trzeba pamiętać jednak że to są fotki czarno/białe średniej jakości.

     

    19 godzin temu, meser262 napisał:

    Popatrz na te osłony w Panterze z 18-10-1944 roku.

    Napisałem może trochę zbyt ogólnie - przepraszam.
    Dokładnie chodzi mi o Panterę która obecnie jest pomnikiem we wsi Grandmenil w Belgii.
    Pantera ta wyprodukowana właśnie 18-X-1944 roku przez Daimler-Benz - Nr. podwozia - Fgst.124830.
    Przydzielony do 2./SS-Pz.Rg.5 w listopadzie - gdzie służył w 1 Plutonie z numerem na wieży 214.
    Na niej dokładnie widać jak wyglądały w/w osłony pancerne. 
    Fotki kolorowe - zrobione z bliska świetnie pokazują jak powinny te osłony wyglądać.582389378_01-panther-grandmenil-widokoglny.thumb.jpg.df6aa5040f011c7de7570badd32079be.jpg

    352244569_02a-panther-grandmenil-widokpojedynczy.thumb.jpg.026047ae9bcd18024630fbbe0314ea15.jpg

    1318458774_02b-panther-grandmenil-widokpojedynczy.thumb.jpg.0515ad14c77942b850b17b8ac307ad1a.jpg

    1922300892_02c-panther-grandmenil-widokpojedynczy.thumb.jpg.36d0b5f561b8d70d33a4a0ca6754036a.jpg

    872101372_03-panther-grandmenil-dprosty.jpg.46b7e845fa02cd8e4fbe0b1f72756020.jpg

    Doskonale widoczna dolna część tej osłony - zaokrąglona i rozszerzająca się ku górze.1438260183_04-panther-grandmenil-widokzboku.jpg.a8fc5cfc0fbdf0875b7fe8bc022f1519.jpg

    Widok z boku - ten skos nie jest taki "kańciaty".

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    Fotki zamieszczone tylko w celach dyskusji.


  8. 4 godziny temu, jacus1944 napisał:

    ... mówisz o osłonach takich jak na zdjęciu?

    Tak miałem na myśli właśnie te osłony. 
    Te w modelu wydają się być takie zupełnie proste - jak obcięte z prostej rury. Do tego ten skos jest moim zdaniem zbyt ostry, krótki i za płaski.
    Popatrz na te osłony w Panterze z 18-10-1944 roku.
    Dodatkowo załamania powinny być mocno zaokrąglone.

    4 godziny temu, jacus1944 napisał:

    ... o co dokładnie chodzi z wycięciem okrągłym i co dokładnie jest do poprawki?

    Ty pisałeś - "... trapezowate czy może półokrągłe... .", Ja pisałem - "... z kanciatego na okrągły... ." - piszemy o tym samym.
    Problem by był jeśli byś robił wersję wczesną - trapezową / kanciatą, z tego zestawu RFM 5018.
    Podczas zmiany kształtu wycięcia/podcięcia zmieniono też trochę przedni pancerz i umiejscowienie samego peryskopu.
    W modelu dla wersji z października jest dobrze.

    Pozdrawiam
    Krzysztof


  9. 3 godziny temu, lukee82 napisał:

    Dorobiłem do klap włazu elementy z płytki ... .

    To element/y gumowe chroniące głowę przed obijaniem. Ta guma była tylko trochę grubsza od samej grubości włazu - jego rantu.

     506247869_WazD-cy.thumb.jpg.67d19eff85c5ccb73b4475599c74730f.jpg

    3 godziny temu, lukee82 napisał:

    Może ktoś ma foto ze zbliżeniem albo sam przód wieży gdzie dobrze widać karabin?

    Proszę bardzo.

    379789623_02b-wiea.thumb.jpg.49ab4e50ddf5108a7fbc1ec37e94933e.jpg

    Pozdrawiam

    Krzysztof


  10. 22 godziny temu, jacus1944 napisał:

    Jestem ciekawy Twojej opinii co do podcięcia w przedniej płycie pod wizjerem kierowcy, trapezowate czy może półokrągłe oraz osłon kolektorów? 

    1.Podcięcie pod wizjerem kierowcy - 
    Zmiana ta wprowadzona w lipcu 1944 roku - weszła w życie również w Daimler-Benz.
    Zmiana ta nie dotyczyła tylko zmiany wycięcia w czołowym pancerzu - z kanciatego na okrągły - tak na marginesie.
    Jeśli budujesz swój model z zestawu RFM 5018 Pantera G Early/Late to jeśli chodzi o peryskop kierowcy we wczesnej wersji to takowego w nim nie ma.
    Jest od razu w wersji z lipca 1944 roku.

    2.Pancerne osłony rur wydechowych są na pewno odlewane.
    Jest fotka przedstawiająca Panterę produkcji Daimler-Benz z końca września/początku października 1944 roku z osłonami odlewanymi wczesnymi.
    Natomiast ta z 18 października 1944 roku ma już wersję ściętą. 
    Którą wersję mogła mieć Pantera którą chcesz wykonać? Tak na 100% nikt nie wie jaką wersję ma ta Pantera ze zdjęcia.
    Ja budując ten model zrobiłbym tak - odlewane pancerne osłony w wersji ściętej oraz wycięcie okrągłe. 
    Oczywiście te z zestawu są do koniecznej poprawki - wersja ścięta.

    Pozdrawiam
    Krzysztof


  11. W dniu 17.09.2019 o 12:16, GenKamyk napisał:

    Poprawione na tyle umiałem.

    Wielką pracę i serce "Wkładasz" w ten model i to widać.:super: Ale niedoróbki w tak widocznych miejscach mogą zniweczyć cały końcowy efekt.1100572499_Nowespawy.jpeg.020e99e381f4b75425878a900d7cd8fd.jpeg

    Spaw musi być do końca. Nie idź na skróty. :stop:Podglądam dalej.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Like 1

  12. W dniu 18.12.2018 o 22:43, jacus1944 napisał:

    ...ale zamowilem juz ABTEILUNG 502 ABT601 - Panther External Appearance & Design Changes, ... .

    Z tej fotografii czas produkcji możesz określić dość dokładnie (miesiąc) po systemie malowania. 
    Wiedząc kiedy została wyprodukowana resztę można dopasować już bez większych problemów. 
    Odpowiedzi na pytania o malowanie tej maszyny szukaj w tej książce którą zamówiłeś. Od strony 214 zaczyna się dział poświęcony malowaniom Panter 
    produkcji Daimler-Benz. Na stronie 220 autorzy pokazują malowanie Pantery z października 1944 roku stosowane w Baimler-Benz.
    Dlaczego tylko z października 1944 roku? Odpowiedz jest dość prosta - od listopada 1944 roku zaprzestali malowania Panter w systemie "Ambush".

    Pozdrawiam
    Krzysztof


  13. Świetna modelarska praca. Jak widać wysiłek się opłaca - świetnie zdetalowany model. :super:

    19 godzin temu, GenKamyk napisał:

     ... ja już na oczy nie widzę

    , a to prawda do tych robót potrzebne dobre sprzęty powiększające. Co pocieszające to efekt JEST!!! :piwo:

    Nie byłbym szczery gdybym nie napisał co jeszcze MOIM zdaniem trzeba by poprawić/dorobić, z góry przepraszam za marudzenie.:cool:

    Wrócę najpierw do zaspawanych otworów nad wizjerem kierowcy - teraz w modelu widać dziurki w tym miejscu a tak to powinno wyglądać -Wizjer.thumb.jpg.599cd0d066ac702831fabebd575a5122.jpg

    ----> zawiasy przednich błotników - koniecznie do zrobienia - Zawiasy.thumb.jpg.a63bfeff6b3fcb774d48739aaa2b1e23.jpg

    ---->> Spaw na przednim pancerzu - jest to miejsce dobrze widoczne - myślę że trzeba go tam dorobićSpawy.thumb.jpg.935b559cabc9004965a0850b081bd7b9.jpg

    ---->>> Na koniec tego "marudzenia" jeszcze - klocek pod lewar, a dokładnie jego mocowania i zamknięcie - bo klocek jak to klocek - drewniany :roll:106665713_Klocekpodlewar.thumb.jpg.48bcfc355607753aa504087197a7c7a7.jpg

    Trzymam kciuki, aby nic nie spadało i poproszę o więcej zdjęć. Podglądam dalej.:tuptup:

    W dniu 6.09.2019 o 21:21, Rack napisał:

    A Krzysztof vel Meser262 to wprost Terminator, nie "ludź" :super:🙂.

    Dzięki. :piwo:

    Pozdrawiam

    Krzysztof

     

    • Like 1

  14. W dniu 4.07.2019 o 21:27, GenKamyk napisał:

    ... i uradziliśmy, że będzie to 131 z momentu przejęcia go w Tunezji 

    3358B096-396F-4017-8680-D5C4EA528C46.thumb.jpeg.a1d91fd915ad94690b904cca5fc3bf75.jpeg

    Zaraz po zdobyciu go miał rozpruty filtr i rurę - to tak tylko żeby uściślić. Łańcuszki i trochę inny kształt nakrętki na puszkach.

    Przepiękna blacharka z dorabianiem elementów wszelakich. Jeszcze tylko pamiętaj o uszkodzeniu błotnika z lewej strony.472077409_BovingtonTigerCollectionTigerI(21).thumb.jpg.22df5b089d9f66198e2854cca1929224.jpg

    Podglądam dalej.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Like 2

  15. 3 godziny temu, Merten napisał:

    @Messer

    Messerze, to jest wszystko NIE TAK! Opisałeś zupełnie inny oddział! 

    To nie był 614. Flak-Abt, tylko 614. Fla-Btln. Brak "k" tutaj nie jest przypadkowy i ma swoje istotne znaczenie!

     

    Tak Masz rację nazwa jednostki w której służyły Flakpanzer I to  Fla-Btl. 614,  a nie jak podaje instrukcja Dragona Flak zresztą nie tylko ona.

    Były na froncie z godłem i myślałem że zostały przeniesione - tylko na papierze.

    Przez błędną nazwą cała historia nabrała innego wymiaru.626075337_01-powstajemieszanyFlak-Abteilung614.thumb.jpg.f9a7c8e96152c299bcc594bb90145f95.jpg

     

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    PS. Szukając informacji jeszcze wtedy o Flak - Abteilung 614 wyczytałem o kolorach godła - w poszczególnych kompaniach i był to bębenek - taki jak faktycznie był w Fla.Btl.614. Dowódcy to 1 kompania - Hauptmann Seiffert ;  2 kompania. Oblt. Michelsen;  3 kompania Oblt. Büchner. Czyli nazwisko d-cy 2 kompanii podobne choć i tak pomylone.Poszukam o tych kolorach - czy coś znajdę.

     


  16.  

    W dniu 24.08.2019 o 22:58, meser262 napisał:

    Podłoga powinna być "zielona" cała + ścianki pionowe tych skrzynek za fotelem i tej po drugiej stronie. Nikt by się nie bawił w odcinanie kolorów w tych miejscach.

     

    9 godzin temu, zipster napisał:

    Hmm, jeśli mówisz o akumulatorze to wzorowałem się na fotkach z "panzer tracks 1-1, wyraźnie inny odcien:

    9 godzin temu, zipster napisał:

    Przez skrzynkę 'z tyłu' za fotelem to rozumiem, że chodzi o apteczke? Tu także w innym kolorze. Choć jeśli o nią chodzi to rozmawiamy o poprzednim moim modelu pz1a, w tym flakpanzer jej nie ma :) ścianki boczne przy podłodze przemaluje zgodnie z sugestią. 

    Nie wyraziłem się zapewne dość precyzyjnie, stąd to niezrozumienie - przepraszam. Rysunek wszystka wyjaśni.

    IMG_20190823_235309.thumb.jpg.d0e6cb368c45443da601f27e1eab7027.jpg.ad8c59d669877510912e0a11ac3bf657.jpg

    Pozdrawiam

    Krzysztof


  17. 5 minut temu, zipster napisał:

    Cały misterny plan aby użyć tego fajnego godła z whashable white'm w czasie walk stalingradzkich poszedł w piach

    No całe szczęście NIE. Tylko nie był to Reserve-Flak-Abt.614 - tylko pojazdy innych jednostek z ich oznaczeniem. Na papierach szybko można zmienić - w realiach to wygląda inaczej. Doskonałym tego dowodem jest ten pojazd - 1607206223_01-stycze1942.jpg.e859a90cc1bddff447b315b378dde96a.jpg

    Popatrz na stroje żołnierzy to zima  - styczeń 1942 no i najistotniejsze - godło na wózku.

    Kolejne też bezdyskusyjne z zimy 00010363-1.thumb.jpg.58e3a0a60e48993f7ff4a8fc8272bfa1.jpg

    No i też z lata 1942 roku - 2105528218_02a-lato1942.thumb.jpg.002a54e164924f17865baed5e8419036.jpg

    16 minut temu, zipster napisał:

    To jeszcze pytanko dotyczące flak'a 38, dragon daje możliwość 3 odmian: wczesna, pozna i jakas..

    Był to pierwszy pojazd z serii Flakpanzer. Podobno pierwsze dwa pojazdy miały, Flak 30. - Podobno. Dalej to już tylko domysły.:sorry:

    24 minuty temu, zipster napisał:

    ... jak widzisz na obrazku z wnętrza wybrałem sprawdzone źródło

    Podłoga powinna być "zielona" cała + ścianki pionowe tych skrzynek za fotelem i tej po drugiej stronie. Nikt by się nie bawił w odcinanie kolorów w tych miejscach. Jasne powinny być (i są) ścianki boczne z tyłu i przednia.Fotel - czarna/brązowa skóra.

    22 godziny temu, zipster napisał:

    Doszła też lufka i już po operacji przeszczepu, chyba ładnie się przyjeła :)

    Operacja wyszła świetnie.:super:

    Pozdrawiam

    Krzysztof


  18. Kolejny ciekawy pojazd. :super:Jakoś umknął mi ten fajowski maluszek - już nadrabiam bo tu myślę że trzeba parę słów napisać.

    W dniu 15.08.2019 o 18:45, zipster napisał:

    W słowie wstępu o samym Flak1 (dla zainteresowanych :)), zrobiono ich zaledwie 24 sztuki, co ciekawe jedynie na podwoziach pz1a , wszystkie przydzielone do 614 Flak Abt.

    Dokładnie to jednostka Reserve-Flak-Abt.614 która powstała w kwietniu 1941 roku  z następujących jednostek -
     Stab (?)      ???
    1./Res.614 z Fla-MG-Res.Kp. 66
    2./Res.614 z Fla-MG-Res.Kp. 259
    3./Res.614 z Fla-MG-Res.Kp. 262 

    , a już w  lipcu 1941 roku - Reserve-Flak-Abt.614 został rozwiązany i na bazie ich oddziałów powstały następujące jednostki - 

    1./Res.614 stał się 1./769 - Reserve-Flak-Abt.769 - została utworzona w lipcu 1941 roku w Hamburgu-Altonie z trzema kompaniami lekkich baterii. 
    W marcu 1942 roku użyto jej w Mińsku, a w lipcu 1942 roku zmieniono nazwę na - leichte Flak-Abteilung 769, itd itd. 

    2./Res.614 stał się 1./770 - Reserve-Flak-Abt.770 - została utworzona w Hamburgu-Altonie w lipcu 1941 roku z trzema kompaniami bateriami i używana w północnych Niemczech. Pod koniec 1941 roku dywizja została wzmocniona do czterech baterii. W maju 1942 roku znajdował się w Warnemünde. 
    W lipcu 1942 roku dywizja została przemianowana na leichte Flak-Abteilung 770 . itd itd.

    3./Res.614 stał się 4./267  - utworzony w kwietniu 1941 roku w Bremie z pięcioma kompaniami bateriami, a następnie wykorzystany w Hamburgu. Do lipca 1942 roku występuje pod nazwą - Reserve-Flak-Abt.267 - itd itd.

    Jednostka - Reserve-Flak-Abt.614 już nie istnieje od lipca 1941 roku natomiast - w kwietniu 1943 roku powstaje zreformowana jako dywizja mieszana (gemischte Flak-Abteilung 614)-,  itd.

    Dragon w instrukcji proponuje - 4 ry malowania :
    - nieznana jednostka, front wschodni 1942 - bez oznaczeń
    - Flak Abt.614, front wschodni 1941 - bez oznaczeń - biały cały
    - 3./Flak Abt.614, front wschodni 1942 - No.3
    - 2./Flak Abt.614, front wschodni 1942   - No.213
    Godło natomiast zaproponowali tylko dla jednej kompanii. A było inaczej - poczytaj - 

    Godłem 614. rezerwowego / zmotoryzowanego batalionu przeciwlotniczego był wizerunek bębna. (Pomysłodawca dowódca 2. kompanii, porucznik Mechelson.) 
    Każda kompania miała inny kolor bębna. 
    Biały - 1. kompania / czerwony - 2. kompania / żółty - 3. kompania    ////  D - ctwo  - zielony  

    Dragon nie specjalnie się przejmuje takimi - "drobiazgami" jak opisywanie w instrukcji jednostek i kolorów. Coś pokazać, trochę napisać, a reszta niewiele ich interesuje.*

    W dniu 16.08.2019 o 13:00, zipster napisał:

    ... znalazlem zestawik hataki wlasnie do wnetrz a tam taki suprise, raz, ze skrzynia w innym kolorze, dwa, ze podloga w ivory a nie tym zielonkawym sygerowanym przez Mesera:

    Te kalkomanie i ich oznaczenia w instrukcji Dragona - to jest podobna historia do proponowanego malowania przez firmę HATAKA. Tak sobie to wymyślili - coś słyszeli resztę sobie sami dodali - i to w dodatku jako standardowe malowanie pojazdów opancerzonych. Zresztą malować podłogę na bardzo jasny kolor w pojazdach pancernych/opancerzonych to chyba pomysł nie bardzo normalny. 
    Flakpanzer I - jest to przebudowany w 1941 roku lekki czołg. Podobnie jak wszystkie czołgi w 1941 roku malowane były tymi samymi kolorami. Zresztą szkoda słów.
     

    W dniu 16.08.2019 o 13:00, zipster napisał:

    I badz tu madry..  kto moze wie jaki kolor jest odpowiedni? 

    Odpowiedz doskonale znasz.:roll:

    Pozdrawiam

    Krzysztof

    • Thanks 1

  19. 15 godzin temu, MaciejW napisał:

    Witam dzisiaj udało sie jeszcze zrobić spawy przy "budce" dla kierowcy.

    Coraz lepiej Ci to wychodzi. ALE !

    - ten spaw jest stanowczo za szeroki. Na fotkach zamieszczonych poprzednio widać prawą stronę "budki". Teraz lewa strona ta którą ostatnio wykonałeś.IMG_7387.thumb.jpg.3acc9280f8aae0fba5f5f2e56ed58e9d.jpg

    IMG_7389.thumb.jpg.2c242ae8d59c6d65e2334a7d11624ff6.jpg

    Popatrz ile miejsca "wolnego" jest między szczeliną obserwacyjną, a spawem. Widać jeszcze mocowania dla szkła pancernego mocowanego wewnątrz. Musisz mieć do takich spawów dużo cieńszą "nitkę".

    - spaw był nadlewany, a Ty za mocno dziurkujesz te spawy - 013.thumb.jpg.170706cc2898dd7c2f30daf7a29d2681.jpg

    Fotki zamieszczone tylko w celach dyskusji.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.