Jump to content
lolek300124

Scania "LEGEND" Juha Ristimaa

Recommended Posts

Reflektory wsadziłem na wcisk do sesji zdjęciowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać że przydaję się umiejętność czytania. No na razie fajny wygląda czekam na drugą oś znaczy trzecią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zytać to ja jeszcze umiem, od począdku wiedziałem ,że trzeba tamto miejsce zaszpachlować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi lolku o Ciebie. Dobrze że wiedziałeś, myślałem że to niechcący ominąłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Bacznie przygladam sie tej (i nie tylko tej) relacji ze wzgledu na pewien sentyment do skakanek. Swego czasu pracowalem jako mechanik przy tych autkach. I taka moja dygresja na temat wydechu. Od kilku lat przepisy w UE (a mysle ze nie tylko tutaj) scisle okreslaja ze koncowka wydechu musi byc skierowana pod samochod. W standardowych Scaniach rura wydechu z tlumika wychodzi pod spodem ramy i tak jak wczesniej pisalem wyrzuca spaliny pod samochod. Dlatego tez dziwne mi sie wydaje zeby te wydechy w Ristimaa byly prawdziwe. Tym bardziej w skandynawii gdzie bardzo powaznie podchodza do wszelkich przepisow zwiazanych ze srodowiskiem. Kolejny argument przeciw to polysk tych rur. Najlepsza polerka chromu po kilkuset kilometrach grzania spalinami matowieje. Nie sadze zeby po kazdej trasie polerowali koncowki tego wydechu (o ile jest to wydech). To tyle na ten temat. Byc moze sie myle. Nigdy na zywo nie widzialem takich przerobek. Ale normalnie to na chlopski rozum, kupy sie nie trzymie

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

daniel.prasal otóż to jest prawdziwy wydech. Żeby nie być gołosłownym zapodaję filmik :

.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

daniel.prasal@ masz rację ale w tuningowanych ciężarówkach często stosuje się tzw. trójnik który daje możliwość przełączania ze standardowego układu wydechowego na ten zmodyfikowany w celach wyłącznie pokazowych aby zaryczeć na zlotach rasowym dźwiękiem silnika i ta Scania ma pewnie tak zrobione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne. Ale wydaje mi sie ze trojnik montowany jst jeszcze przed tlumikiem. Zatem nawiazujac do budowy tego modelu, wydech nie moze przebiegac nad kotlem. Tym bardziej ze to solowka zabudowana skrzynia. A w takich zabudowach wykorzystuje sie kazdy centymetr wysokosci. Zatem podloga skrzyni, praktycznie lezy na zbiorniku paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko że jak by właściciel kupił auto żeby tylko jeździć i zarabiać to by wyglądało jak wszystkie, a nie jak dyskoteka na kołach, zatem wydaje mi się ze zabudowa na tym aucie nie jest typowo przestrzenna i znalazło się miejsce na wydech między podłogą paki a zbiornikiem bo właścicielowi nie zależało na tych kilku metrach sześciennych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w takim razie to ja nie widzę żadnej możliwości zamontowania układu wydechowego. A miejsca między podłogą zabudowy a bakiem jest wystarczająca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat troche ostygł ale mam nadzieję że mnie nie zjecie. Oto dziś mym oczom ukazało się takowe coś:

fotka009.jpg

fotka010.jpg

fotka011.jpg

fotka015.jpg

Wydech wedle zapewnień kierowcy , montowany orginał na serwisie scani.

Podobno z kajneru( nie sprawdzałem) i nie ma żadnego problemu z bliskością baku (auto jeździ na codzień).

Mam nadzieje że troche pomogłem.

Zdjęcia z fona.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ale bak na klodke to chyba tylko polski wynalazek......

Share this post


Link to post
Share on other sites
No, ale bak na klodke to chyba tylko polski wynalazek......

 

Pewnie też na serwisie Scanii montowany

Share this post


Link to post
Share on other sites
No, ale bak na klodke to chyba tylko polski wynalazek......

 

Pewnie też na serwisie Scanii montowany

 

Nie śmiejcie się, bo przykładowo we Włoszech kradną paliwo na każdym parkingu...Spuści Ci 300L ropki, i wylatujesz z roboty Więc dobrze że jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
No, ale bak na klodke to chyba tylko polski wynalazek......

 

Pewnie też na serwisie Scanii montowany

 

Nie śmiejcie się, bo przykładowo we Włoszech kradną paliwo na każdym parkingu...Spuści Ci 300L ropki, i wylatujesz z roboty Więc dobrze że jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie

 

Myślę że jak mają ukraść to i taka blaszka nie powstrzyma, a z tym wyrzucaniem z roboty to by musiał być szef tyran jakiś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę razy byłem już holować konie z parkingów ponieważ durnie robią dziury w zbiornikach od spodu i spuszczaja paliwko. A reszta no nóż wiadomo gdzie wylatuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, przepraszamy za Off-Top, ale sprawa była do wyjaśnienia Już nie piszmy nie na temat

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich korzystając z okazji ,

że jest u mnie rodzinka z dobrą lustrzanką postanowiłem zrobić małą aktualizację.

W modelu nie zrobiłem za dużo ,

jedynie wkleiłem trzecią oś zrobiłem podłogę izotermy oraz kombinuję z mocowaniem tylnych między-osiówek.

 

fbcd302bc216dbe0med.jpg

9c8b9c92a0f24d9amed.jpg

afe14f495524dbedmed.jpg

94d0370352d20cd7med.jpg

05b434aa3b1a8e44med.jpg

49741e30bf39e18cmed.jpg

25f801b84ff0542cmed.jpg

ee3d85b1f42ab66cmed.jpg

894c933e878275f1med.jpg

 

 

 

Mocowanie tylnych miedzyosiówek.

9c5846e2de6200aamed.jpg

487c984bfa87e6afmed.jpg

 

W najbliższym czasie mam zamiar zrobić stelaż zabudowy ,wyszlifować i pomalować ramę oraz wymyślić jakiś patent na otwierane boczne drzwi zabudowy

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania ,wiem że nie jest idealnie ale źle też nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Ładnie to wygląda, co Scania taka brudna na dachu? Reszki farby?

 

Powodzenia w dalszej budowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malowałem inny model i przez przypadek pobrudziłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, ze w koncu dales jakas aktualizacje. Jest jednak jedna rzecz, ktora powinienes poprawic - tylne osie zamontowales za blisko kabiny przez co skrzynia ladunkowa moze "wisiec" za bardzo z tylu.

Masz tu takie zdjecie tej Scani w wersji 1/1. Zobacz jak to wyglada w oryginale i porownaj.

ristimaa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Super, ze w koncu dales jakas aktualizacje. Jest jednak jedna rzecz, ktora powinienes poprawic - tylne osie zamontowales za blisko kabiny przez co skrzynia ladunkowa moze "wisiec" za bardzo z tylu.

Masz tu takie zdjecie tej Scani w wersji 1/1. Zobacz jak to wyglada w oryginale i porownaj.

 

Wydaje mi się ,że to złudzenie optyczne wstawiąc nadkola i mierząc od nadkola do tego punktu gdzie rama się zwęża wyszło mi ok 7,5 cm co daje w rzeczywistości ok 180cm ,więc wydaje mi się że powinno być oki lecz nie jestem pewien czy na pewno dobrze pomierzyłem. Nawet jeśli koła są przesunięte do przodu to już nic nie będę kombinował z przesuwaniem bo jeszcze coś zepsuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.