pmroczko 53 Posted July 15, 2020 Share Posted July 15, 2020 O, w Niemczech ze Starfighterami działy się straszne rzeczy - spadały jak liście z drzew jesienią... Dopiero, zdaje się że to był Hartmann, który z tym porządek zrobił - nie pamiętam dokładnie który, ale któryś z asów drugiej wojny światowej jako inspektor sił powietrznych poprawił szkolenie załóg i naprawił sprawę. Pozdrawiam Paweł 1 Quote Link to post Share on other sites
pmroczko 53 Posted July 15, 2020 Share Posted July 15, 2020 OK, sprawdziłem to: https://de.wikipedia.org/wiki/Starfighter-Affäre Gość który poukładał sprawy ze Starfighterami w Nimeczech to był Steinhoff. Z ponad 900 maszyn, które Niemcy kupili, w wypadkach stracono 300 i zabiło się przy tym ponad 100 pilotów... Czy w porównaniu z tym nasze 40 F-16 nie wygląda trochę śmiesznie? Pozdrawiam Paweł Quote Link to post Share on other sites
abtb 1,111 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 9 godzin temu, pmroczko napisał: w Niemczech ze Starfighterami działy się straszne rzeczy - spadały jak liście z drzew jesienią. Stąd też się wzięła ich regionalna nazwa -" Erdnagel" - śledź od namiotu, z racji częstego walenia w glebę w pozycji prawie pionowej I stąd też się wzięła nazwa mojej "Ławicy śledzi" Quote Link to post Share on other sites
Messer 84 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 Coś więcej na temat tej konkretnej F-104'ki ze zdjęcia - jakie to malowanie, jakie oznaczenia, itp? Pomożecie? Quote Link to post Share on other sites
abtb 1,111 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 (edited) 37 minut temu, Messer napisał: Coś więcej na temat tej konkretnej F-104'ki ze zdjęcia Może pomoże - wykaz wszystkich utraconych przez Niemcy 104ek. Trzeba by sobie potłumaczyć i może znajdziesz tą która "wodowała" http://www.916-starfighter.de/GAF_crashes.htm O, i proszę konkretnie: F-104G DC+231 JaboG 33 ditched into the water at Kerkira AB, Corfu, Greece 1967 F-104G, construction number 683D-8328, company model 683-10-19, built by Fokker manufactured by North Group (ARGE-Nord); first flight November 18, 1964 coded KG+428 at Fokker-Schiphol camouflage scheme "Norm 62" according tech order "TA-196" acceptance date by BABwFokker (RNAF-MTA) in Fighterbomber version on December 8, 1964 DB+242 JaboG 32 at Lechfeld AB delivery date on March 10, 1965 DC+231 JaboG 33 on March 29, 1966 (shadow serial number 2541) IRAN at SABCA on February 9, 1967 with 287 flight hours, back to JaboG 33 on April 28, 1967 crashed coded DC+231 on September 19, 1967 at Kerkira AB (Corfu), Greece after take-off from Tanagra, Greece during a squadron-exchange aircraft lost engine oil and got an open nozzle, it made an emergency landing at Kerkira (Corfu) on Rwy 17 the aircraft overrun the runway-end and ditched into the sea about 40 degrees nose down, cockpit was about 3 meter under water and 2 meters in the mud pilot unstrapped and activated his life vest and tried to jettison the canopy which lifted just a few centimeter, in total darkness the pilot strapped into the seat again and ejected from about 3 meter under water and was serious injured instructional airframe (GIA) with TSLw 3 on October 23, 1967; tail used for construction number 8044 in January 1968; struck off charge order (AVA) October 14, 1968; scrapped. I tak bardziej zrozumiale: F-104G DC + 231 JaboG 33 zanurzony w wodzie w Kerkira AB, Korfu, Grecja 1967 F-104G, numer konstrukcyjny 683D-8328, model firmy 683-10-19, zbudowany przez Fokkera wyprodukowany przez North Group (ARGE-Nord); pierwszy lot 18 listopada 1964 r. oznaczony kodem KG + 428 w Fokker-Schiphol schemat kamuflażu „Norm 62” według zamówienia technicznego „TA-196” data przyjęcia przez BABwFokker (RNAF-MTA) w wersji Fighterbomber w dniu 8 grudnia 1964 r. DB + 242 JaboG 32 w dniu dostawy Lechfeld AB 10 marca 1965 r DC + 231 JaboG 33 29 marca 1966 r. (Numer seryjny cienia 2541) IRAN w SABCA 9 lutego 1967 r. Z 287 godzinami lotu, powrót do JaboG 33 28 kwietnia 1967 r. rozbił się kodem DC + 231 19 września 1967 r. w Kerkira AB (Korfu), Grecja, po starcie z Tanagra, Grecja podczas wymiany dywizjonów samolot stracił olej silnikowy i otrzymał otwartą dyszę, dzięki czemu lądował awaryjnie w Kerkira (Korfu) na Rwy 17 samolot przeleciał nad końcem pasa startowego i zanurzył się w morzu około 40 stopni w dół, kokpit znajdował się około 3 metrów pod wodą i 2 metry w błocie pilot odpiął pas i aktywował kamizelkę ratunkową, starając się odrzucić baldachim, który uniósł się zaledwie o kilka centymetrów, w całkowitej ciemności pilot ponownie zapiął pas i wyrzucił go z wody na około 3 metry, odniósł poważne obrażenia płatowiec instruktażowy (GIA) z TSLw 3 23 października 1967 r .; ogon użyty do budowy nr 8044 w styczniu 1968 r .; skreślono nakaz obciążenia (AVA) 14 października 1968 r .; złomowany. Trochę "chinszczyzna" ale tak tłumaczy translator Edited July 16, 2020 by abtb 1 Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 12 godzin temu, pmroczko napisał: Czy w porównaniu z tym nasze 40 F-16 48. Quote Link to post Share on other sites
Markuz 143 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 13 godzin temu, pmroczko napisał: Z ponad 900 maszyn, które Niemcy kupili, w wypadkach stracono 300 i zabiło się przy tym ponad 100 pilotów... Czy w porównaniu z tym nasze 40 F-16 nie wygląda trochę śmiesznie? Zważ, że to był środek zimnej wojny i skala wydatków na zbrojenia była wtedy całkiem inna. Quote Link to post Share on other sites
abtb 1,111 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 13 godzin temu, pmroczko napisał: nasze 40 F-16 Godzinę temu, Solo napisał: 48. Zawsze można wzmocnić siłę uderzeniowa lotnictwa jednym skrzydłem atakującym z poziomu terenu A skoro już został przywołany 35 minut temu, Markuz napisał: środek zimnej wojny Quote Link to post Share on other sites
myszaty 119 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 Dlaczego 104 porównujecie do F-16? Migów 21 mieliśmy prawie 600 i jeszcze inne latadła... Quote Link to post Share on other sites
M.A.V. 415 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 11 godzin temu, abtb napisał: Zawsze można wzmocnić siłę uderzeniowa lotnictwa jednym skrzydłem atakującym z poziomu terenu to widzę że przy szkoleniu technika poszła do przodu od razu mi stanął przed oczami ten świetny czeski film (czasówka od 0:48 ) : 1 Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Pozytywne zdjęcie: Quote Link to post Share on other sites
pmroczko 53 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Tak, jest to śliczny uśmiech! Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Pilot ewidentnie wymusił... Quote Link to post Share on other sites
KRL 394 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Dwa w jednym. 1 Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Rzekłbym że to zdjęcie zawiera wszystko co można powiedzieć o samochodach elektrycznych. 2 Quote Link to post Share on other sites
KRL 394 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Generator dają do każdej Tesli gratis. Quote Link to post Share on other sites
myszaty 119 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Na benzynę? uuuu nieładnie....i tak bez polotu...zwykła wacha...nie eko , fuj. Quote Link to post Share on other sites
pmroczko 53 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Cześć! Nie, powiem Wam, że to zdjęcie nie oddaje uczucia jakie się ma, kiedy w Tesli się naprawdę "odkręci gwint", czyli wciśnie gaz do dechy... Dosłownie asfalt na koła nawija - oczywiście kiedy bateria jest naładowana, mam na myśli... To zdjęcie nie oddaje też tego, że jak już się taki elektryk rozładuje, to nie można go ani ciągnąć ani pchać - koła są jak przyspawane do nadwozia - z doświadczenia mówię, pracowałem kiedyś przy produkcji samochodów elektrycznych, więc się trochę znam i mimo wszystko jestem wielkim fanem elektrycznych samochodów. Wiem też o całej masie innych minusów, które elektryki mają - a jednak na ropie już dużo dłużej nie pojeździmy, a o alternatywę trudno - więc to wcale nie jest śmieszna rzecz. Pozdrawiam serdecznie Paweł Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Dobrze widzę dwa oka Saurona? Quote Link to post Share on other sites
Tap-chan 237 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 (edited) Dwoje oczu. Źle widzisz, Sauron miał pionową źrenicę Edited August 3, 2020 by Tap-chan Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Oka, bo oko Saurona to płonące „coś”, nie ma to nic wspólnego z oczami człowieka. Quote Link to post Share on other sites
Fixer 116 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Oka to są w rosole. Fanem Tolkiena nie jestem ale z tego co pamiętam to Sauron tym okiem "patrzył" w kierunku Gondoru. Czyli jednak coś wspólnego z oczami człowieka ma. Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Mniej więcej tak jak Sniper ma coś wspólnego z oczami, w końcu pilot patrzy przez niego. Quote Link to post Share on other sites
arhtus 62 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 9 godzin temu, Solo napisał: Dobrze widzę dwa oka Saurona? Tomcat to obiekt moich wielkich westchnień we wczesnych latach zainteresowania modelarstwem, to zdjęcie mi przypomniało dlaczego Choć teraz wolę Horneta to do Tomcata juz chyba zawsze będę miał jakiś sentyment, zwłaszcza przy takich fotkach Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Ile można powtarzać: zawsze wkładamy ze 20 gram ołowiu w nos albo będzie jak na zdjęciu: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.