Jump to content

Zdjęcia unikatowe, ciekawe, śmieszne i takie sobie... Cz.3


Recommended Posts

O, w Niemczech ze Starfighterami działy się straszne rzeczy - spadały jak liście z drzew jesienią... Dopiero, zdaje się że to był Hartmann, który z tym porządek zrobił - nie pamiętam dokładnie który, ale któryś z asów drugiej wojny światowej jako inspektor sił powietrznych poprawił szkolenie załóg i naprawił sprawę.

Pozdrawiam

Paweł

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A tu Su kontra Brytol    

Tutaj to już pojechałeś.

To dla rozluźnienia atmosfery (żródło).

Posted Images

OK, sprawdziłem to:

https://de.wikipedia.org/wiki/Starfighter-Affäre

Gość który poukładał sprawy ze Starfighterami w Nimeczech to był Steinhoff.

Z ponad 900 maszyn, które Niemcy kupili, w wypadkach stracono 300 i zabiło się przy tym ponad 100 pilotów... Czy w porównaniu z tym nasze 40 F-16 nie wygląda trochę śmiesznie?

Pozdrawiam

Paweł

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, pmroczko napisał:

w Niemczech ze Starfighterami działy się straszne rzeczy - spadały jak liście z drzew jesienią.

Stąd też się wzięła ich regionalna nazwa -" Erdnagel" - śledź od namiotu, z racji częstego walenia w glebę w pozycji prawie pionowej :mrgreen:

I stąd też się wzięła nazwa mojej "Ławicy śledzi" :szczerbol:

Link to post
Share on other sites

Coś więcej na temat tej konkretnej F-104'ki ze zdjęcia - jakie to malowanie, jakie oznaczenia, itp? Pomożecie?  

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Messer napisał:

Coś więcej na temat tej konkretnej F-104'ki ze zdjęcia

Może pomoże - wykaz wszystkich utraconych przez Niemcy 104ek. Trzeba by sobie potłumaczyć i może znajdziesz tą która "wodowała"

http://www.916-starfighter.de/GAF_crashes.htm

O, i proszę konkretnie:

F-104G DC+231 JaboG 33 ditched into the water at Kerkira AB, Corfu, Greece 1967

 

F-104G, construction number 683D-8328, company model 683-10-19, built by Fokker

manufactured by North Group (ARGE-Nord); first flight November 18, 1964 coded KG+428 at Fokker-Schiphol

camouflage scheme "Norm 62" according tech order "TA-196"

acceptance date by BABwFokker (RNAF-MTA) in Fighterbomber version on December 8, 1964

DB+242 JaboG 32 at Lechfeld AB delivery date on March 10, 1965

DC+231 JaboG 33 on March 29, 1966 (shadow serial number 2541)

IRAN at SABCA on February 9, 1967 with 287 flight hours, back to JaboG 33 on April 28, 1967

crashed coded DC+231 on September 19, 1967 at Kerkira AB (Corfu), Greece after take-off from Tanagra, Greece during a squadron-exchange

aircraft lost engine oil and got an open nozzle, it made an emergency landing at Kerkira (Corfu) on Rwy 17

the aircraft overrun the runway-end and ditched into the sea about 40 degrees nose down, cockpit was about 3 meter under water and 2 meters in the mud

pilot unstrapped and activated his life vest and tried to jettison the canopy which lifted just a few centimeter,

in total darkness the pilot strapped into the seat again and ejected from about 3 meter under water and was serious injured

instructional airframe (GIA) with TSLw 3 on October 23, 1967; tail used for construction number 8044 in January 1968; struck off charge order (AVA) October 14, 1968; scrapped.

 

I tak bardziej zrozumiale:

F-104G DC + 231 JaboG 33 zanurzony w wodzie w Kerkira AB, Korfu, Grecja 1967

F-104G, numer konstrukcyjny 683D-8328, model firmy 683-10-19, zbudowany przez Fokkera
wyprodukowany przez North Group (ARGE-Nord); pierwszy lot 18 listopada 1964 r. oznaczony kodem KG + 428 w Fokker-Schiphol
schemat kamuflażu „Norm 62” według zamówienia technicznego „TA-196”
data przyjęcia przez BABwFokker (RNAF-MTA) w wersji Fighterbomber w dniu 8 grudnia 1964 r.
DB + 242 JaboG 32 w dniu dostawy Lechfeld AB 10 marca 1965 r
DC + 231 JaboG 33 29 marca 1966 r. (Numer seryjny cienia 2541)
IRAN w SABCA 9 lutego 1967 r. Z 287 godzinami lotu, powrót do JaboG 33 28 kwietnia 1967 r.
rozbił się kodem DC + 231 19 września 1967 r. w Kerkira AB (Korfu), Grecja, po starcie z Tanagra, Grecja podczas wymiany dywizjonów
samolot stracił olej silnikowy i otrzymał otwartą dyszę, dzięki czemu lądował awaryjnie w Kerkira (Korfu) na Rwy 17
samolot przeleciał nad końcem pasa startowego i zanurzył się w morzu około 40 stopni w dół, kokpit znajdował się około 3 metrów pod wodą i 2 metry w błocie
pilot odpiął pas i aktywował kamizelkę ratunkową, starając się odrzucić baldachim, który uniósł się zaledwie o kilka centymetrów,
w całkowitej ciemności pilot ponownie zapiął pas i wyrzucił go z wody na około 3 metry, odniósł poważne obrażenia
płatowiec instruktażowy (GIA) z TSLw 3 23 października 1967 r .; ogon użyty do budowy nr 8044 w styczniu 1968 r .; skreślono nakaz obciążenia (AVA) 14 października 1968 r .; złomowany.

Trochę "chinszczyzna" ale tak tłumaczy translator :szczerbol:

Edited by abtb
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, pmroczko napisał:

Z ponad 900 maszyn, które Niemcy kupili, w wypadkach stracono 300 i zabiło się przy tym ponad 100 pilotów... Czy w porównaniu z tym nasze 40 F-16 nie wygląda trochę śmiesznie?

Zważ, że to był środek zimnej wojny i skala wydatków na zbrojenia była wtedy całkiem inna.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, pmroczko napisał:

nasze 40 F-16

 

Godzinę temu, Solo napisał:

48.

Zawsze można wzmocnić  siłę uderzeniowa lotnictwa jednym skrzydłem atakującym z poziomu terenu

djvvRtZ.jpg

A skoro już został  przywołany

35 minut temu, Markuz napisał:

 środek zimnej wojny

tFBT55G.jpg

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, abtb napisał:

Zawsze można wzmocnić  siłę uderzeniowa lotnictwa jednym skrzydłem atakującym z poziomu terenu

djvvRtZ.jpg

 

to widzę że przy szkoleniu technika poszła do przodu :szczerbol:     od razu mi stanął przed oczami ten świetny czeski film  (czasówka od  0:48 ) :

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Generator dają do każdej Tesli gratis.

Link to post
Share on other sites

Cześć!

Nie, powiem Wam, że to zdjęcie nie oddaje uczucia jakie się ma, kiedy w Tesli się naprawdę "odkręci gwint", czyli wciśnie gaz do dechy... Dosłownie asfalt na koła nawija - oczywiście kiedy bateria jest naładowana, mam na myśli...

To zdjęcie nie oddaje też tego, że jak już się taki elektryk rozładuje, to nie można go ani ciągnąć ani pchać - koła są jak przyspawane do nadwozia - z doświadczenia mówię, pracowałem kiedyś przy produkcji samochodów elektrycznych, więc się trochę znam i mimo wszystko jestem wielkim fanem elektrycznych samochodów.

Wiem też o całej masie innych minusów, które elektryki mają - a jednak na ropie już dużo dłużej nie pojeździmy, a o alternatywę trudno - więc to wcale nie jest śmieszna rzecz.

Pozdrawiam serdecznie

Paweł

Link to post
Share on other sites

Oka to są w rosole. Fanem Tolkiena nie jestem ale z tego co pamiętam to Sauron tym okiem "patrzył" w kierunku Gondoru. Czyli jednak coś wspólnego z oczami człowieka ma.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Solo napisał:

Dobrze widzę dwa oka Saurona?

Zdjęcie

 

Tomcat to obiekt moich wielkich westchnień we wczesnych latach zainteresowania modelarstwem, to zdjęcie mi przypomniało dlaczego ? Choć teraz wolę Horneta to do Tomcata juz chyba zawsze będę miał jakiś sentyment, zwłaszcza przy takich fotkach ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.