Jump to content

Trabant 601S - Revell - 1:24


Recommended Posts

Czy Tobie chodzi o coś takiego jak na fotce ? Kiedyś taki jeździł u mnie w Kielcach, ale po jakimś czasie gdzieś zniknął.

To jest według mnie po prostu zwykły Trabant z odciętą górą i pomalowany na zielono, były też specjalnie przygotowywane pojazdy o nazwie Trabant Tramp przygotowywane dla straży granicznej DDR-u

Można go zobaczyć np.

tutaj

Mam w planach przeróbkę zwykłego Trabanta na taką wersje, nic mi nie wiadomo o produkowaniu go przez revella, wiem że robili kiedyś jeszcze rajdówkę

Link to post
Share on other sites
No widok takiego Trampa, az sie lezka w oku kreci... To byly czasy...

No no niezła rajdóweczka Że tak jeszcze zapytam, jak to w ogóle jeździło? Mi Trabant kojarzy się raczej z zawalającym drogę gratem

(niesłusznie oczywiście) no a na rajdzie to nieźle trzeba cisnąć, jakie prędkości można było uzyskać? Dawał radę z rodzimą konkurencją w postaci Fiata 126p? Jakieś zmiany w stosunku do oryginału?

Link to post
Share on other sites
No widok takiego Trampa, az sie lezka w oku kreci... To byly czasy...

Że tak jeszcze zapytam, jak to w ogóle jeździło?

Dawał radę z rodzimą konkurencją w postaci Fiata 126p?

Jakieś zmiany w stosunku do oryginału?

 

Zdecydowanie szybciej to autko wygladalo niz jechalo!!!

Co do rodzimej konkurencji w postaci 126p, to duzo zalezalo od wkladki pomiedzy kierownica a fotelem kierowcy... Generalnie nie bylo szans z topowymi A-grupowymi maluchami, gdyz zakres zmian w Trampku nie byl tak wielki. Ale mozna bylo powalczyc a jazda dawala duzo radosci!!

 

Co do przerobek, to troszke zmian wprowadzono. Przede wszystkim przeklepane resory i twardsze amorki. Dodatkowo trzeba bylo zmienic katy w przednim zawiasie tak, zeby kola byly w minusie (nalezalo wykonac nowe otwory mocujace resor do zwrotnicy). Glowice w silniku zostaly splanowane o kilka mm, kanaly dolotowe i wylotowe wypolerowane. Zamontowane zostaly swiece zaplonowe Brisk i lepsze kable wysokiego napiecia. Uklad wydechowy to pozostawiony przedni tlumik (bylo to auto do mojej codziennej jazdy, wiec musialo byc ogrzewanie...), reszta ukladu to wolny wydech, bez tlumika koncowego i z rura o wiekszej srednicy.

We wnetrzu zabudowano klatke bezpieczenstwa, pozniej troszke ja rozbudowalem. Zaloga siedziala w fotelach kubelkowych, zapieta w 4`ro punktowe pasy Schroth`a w kolorze niebieskim. Zmieniono uchwyt hamulca recznego i zalozono blokade, zeby reczny sam spadal po jego uzyciu.

Kierownice zmieniono na sportowa, dodatkowo zamontowano nabe. Na desce rozdzielczej miejsce znalazla lampka pilota i kilka dodatkowych wlacznikow. Samochod zapalany byl z guzika.

Na przednim zderzaku zamonotowalem dwa halogeny, pozniej dolozylem jeszcze dwa na atrape, zeby zima mozna bylo lepiej smigac po oesach z Rajdu Wisly czy Cieszynskiej Barborki :):)

 

Zadne inne auto nie dalo mi tyle frajdy z jazdy (lepszy byl tylko Focus ST, ale to zupelnie inna sprawa). Dlatego z sentymentu mam zamiar zbudowac Trampka z jakims dobrym motorem pod maska (mozliwe, ze 1.8 T z VW), do tego oczywiscie chromowana klatka, niezla gleba i dobra felga, a calosc wykonczona lsniacym lakierem na karoserii i skora we wnetrzu...

 

Pozdrawiam!!!

Link to post
Share on other sites
"adamp" - A po jakiemu ta wypowiedź jest?
- po polsku, fakt zabrakło jednego przecinka.

Czy może chodzi Ci o tekst " junackiej pracy nad budową socjalistycznych Niemiec " ?

To było ćwierć wieku temu,jeździliśmy na obozu OHP "budować NRD"jako tzw. junacy-głównie zbierać truskawy, ale ja robiłem bloczki betonowe ,na budowie sypałem piach -kurcze, chyba mi też należy się odszkodowanie za pracę w Niemczech

A wracając do tematu to mój tata miał trabanta-jeździliśmy nim w 6osób na wycieczki!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.