Jump to content

Peterbilt Kandy Tow- Relacja z budowy


Recommended Posts

2 modelu w zyciu

 

To mnie zamurowało, jak w drugim, ja myślałem ze sklejałeś już jakieś modele...................................................................

 

No to źle myślałeś Sklejałem przedtem tylko WS którego relacja też jest gdzieś tam na forum. Magnumka zajęła mi dwa lata dlatego, że podczas jej budowy zacząłem wiele innych projektów. Każdy następny brałem bardziej na poważnie i starałem się podłapać jak najwięcej teoretycznej części modelarstwa plastikowego

 

Szty wariacie

Pierwsze słysze ale

Link to post
Share on other sites
  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No na dniach ukończę właśnie Kenwood Trucka i Dafa, to postaram się pokazać co rozumiem przez "bardziej poważnie" w moim wykonaniu. I bynajmniej nie chodzi tylko o Simbę, bo ta jest zupełnie innym tematem

Link to post
Share on other sites
Co z tego, że drugi model? ;pp

Nic nie chcę mówić, ale drugi model też może być piękny i przynieść wiele sukcesów

 

Racja Mimo, że Magnumka wiele razy przyprawiła mnie o mdłości i opadające z braku snu powieki, to jest dla mnie bardzo ważna i cieszę się, że koledzy z forum namówili mnie do zrobienia jej według oryginału, a nie według własnego pomysłu (nie wiem czy pamiętacie, ale miała być w wojskowym klimacie).

 

Od początku najważniejsza była dla mnie pasja z jaką robiłem modele i to dla mnie jest najważniejsze No a jeśli chodzi o strażaki, to po prostu mam do nich wielki sentyment i dlatego tak mnie wciągnęły

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Dzień dobry.

 

Jak popatrzycie po ostatnich postach w temacie, to zauważycie zapewne, że model teoretycznie powinien być od roku skończony...

 

Jednakże tak nie jest. Sklejanie modeli nabrało dla mnie zupełnie innego sensu. Stało się dla mnie wspaniałą pasja i spełnieniem marzeń o wyrafinowanym lakierze na samochodzie. Uczę się na modelach operować profesjonalnymi technikami lakiernictwa samochodowego, a także staram się nauczyć krok po kroku używania aerografu nie jako pistoletu lakierniczego, ale jako narzędzia jakim jest pędzel dla malarza.

 

Koniec chwilowy mojego marudzenia. Konsensusem mojej wypowiedzi jest to, że celem moich projektów jest pokazanie czegoś nowego, a także stworzenie czegoś z czego będę dumny patrząc na to na półce.

 

Dlatego też wszem i wobec oświadczam, że projekt Kenwood Truck z powodu znikomej ilości dokumentacji zdjęciowej uważam za zamknięty.

 

Otwieram tym samym projekt Peterbilt Kandy Tow. (K to nie literówka jakby co).

 

Założenie jest proste. Holownik pomocy drogowej zbudowany na bazie Peterbilta 377 A/E z przedłużoną kabiną sypialną.

 

Na początek wrzucam tylko dwie fotki:

Lakiery zakupione na model:

2855444cf792b506.jpg

 

Są to lakiery z palety motocyklowej- Kawasaki na 2009 rok. Pierwszy lakier to Kawasaki Candy Lime Green. Drugi to Kawasaki Candy Red. Srebro widoczne na zdjęciu, to tylko podlewka (pierwsza warstwa) pod owe lakiery, aby wyglądały tak jak powinny oraz aby pokryły dobrze model. Dla ciekawostki powiem, że lakier Candy Lime Green składa się w 88 procentach z żywicy. Reszta to są barwniki i pigmenty. W zwykłych lakierach bazowych zawartość żywicy to 10-40% przy mocno perłowych lakierach. Nie muszę chyba mówić, że nie łatwo byłoby pokryć takim lakierem cały model. Wszystkie lakiery wymieszane na bazie odczynników DEBEER. Na zdjęciu także podkład by Halfords do plastików- biały wypełniający.

 

Jest to podkład 1K mokro w mokro. 1K- jedno komponentowy (jak każdy w sprayu :P) mokro w mokro znaczy, że świeżo po zapodkładowaniu można lakierować bazą, a nie trzeba matować jak to jest w przypadku niektórych podkładów samochodowych.

 

Obrazowa fotka, która tylko ma zaznaczyć, że coś tam na prawdę przy modelu robiłem.

308c553b611ea53d.jpg

 

 

Przód modelu będzie polakierowany na zielony, tył i zabudowa na czerwony. Naturalnie oddzielenie kolorów będzie jakieś fantazyjne, ale jeszcze nie wymyśliłem dokładnie co mam zamiar tam namalować. Mam parę opcji, a między innymi:

-Przejście w postaci zanikającej szachownicy

-Przejście w postaci płomieni

-Przejście w postaci pasów, czy czegoś takiego...

 

Jestem otwarty na wzory i propozycje. Może ktoś kiedyś widział jakieś ciekawe przejście dwóch kolorów na ciężarówce.

 

Postaram się dodawać fotki z całego procesu lakierowania i wstawić jakiś porządny DIY na temat lakierowania modeli lakierami samochodowymi. Co prawda niektóre środki i narzędzia jakich będę używał na pewno nie są dostępne dla wielu z Was, ale ogólnie będzie wiadomo o co chodzi i postaram się opisać to także dla każdego kto lakieruje aerografem (ja będę lakierował pistoletami lakierniczymi najprawdopodobniej).

 

Na razie jedyne rzeczy jakie zrobiłem w kwestii lakieru to zapodkładowałem kabinę sypialną, aby zobaczyć gdzie wymaga jeszcze poprawek ze szpachlą (muszę wyprowadzić odpowiednio lewą stronę dachu kabiny), a także skleiłem, zmatowałem i zapodkładowałem zabudowę wreckera. Zabudowę zdobyłem dzięki koledze voseba.

 

 

To tyle chwilowo. Chętnie odpowiem na pytania dotyczące samego lakierowania, lakierów jak i ogólnie modelu.

 

Pozdrawiam i zachęcam do śledzenia relacji,

Przemek.

Link to post
Share on other sites
  • Super Moderator
Co prawda niektóre środki i narzędzia jakich będę używał na pewno nie są dostępne dla wielu z Was

A jakie są to narzedzia?

 

ja będę lakierował pistoletami lakierniczymi najprawdopodobniej

Czy można malować lakirami samochodowymi za pomocą aerografu? Chodzi mo oto, czy się nie zapcha, czy ciśnienie z kompresora będzie wystarczające?

Link to post
Share on other sites
Co prawda niektóre środki i narzędzia jakich będę używał na pewno nie są dostępne dla wielu z Was

A jakie są to narzedzia?

 

ja będę lakierował pistoletami lakierniczymi najprawdopodobniej

Czy można malować lakirami samochodowymi za pomocą aerografu? Chodzi mo oto, czy się nie zapcha, czy ciśnienie z kompresora będzie wystarczające?

 

Oczywiście, że można. Gdyby nie można było, to bym w ogóle o tym tutaj nie pisał, a już na pewno nie wrzucał opisu lakierowania. Jedyne co to trzeba trochę bardziej rozcieńczyć bazę/lakier, aby ten przeszedł przez małą dyszę aerografu.

 

W kwestii tych narzędzi, to chodziło mi o profesjonalne pistolety lakiernicze po 2,5 tysiąca złotych, którymi będę nakładał klar najprawdopodobniej oraz bezpyłową kabinę lakierniczą SAICO

 

Nie no z tym pistoletem to żartuję. Model będę lakierował raczej mini pistoletem lakierniczym z dyszą 0,5. No chyba, że się zdecyduję na klar z dużego pistoletu, ale to się jeszcze zobaczy. Oczywiście detale polakieruję aerografem.

Link to post
Share on other sites

Co do klaru z duzego pistoletu to nie polecam tej opcji. Z tego powodu ze dysza 1,3-1,4 zaleje ci tylko caly model a dokladnie wszystkie drobne szczeliny. Ja odobiscie maluje aero lakierami samochodowymi czy to baza czy klar. Jedynie klar mieszam w stosunku 1;1 a nie 2;1 tak jak to powinno byc w przypadku duzego pistoletu bo nie przejdzie. Bazy nie rozcienczam dodadkowo bo jest wystarczajaco rozcienczona podczas mieszania czyli 1;1. Co do malowania malym pistoletem z dysza 0,5 raz robilem nim zaprawke na zderzaku ale czy do modeli sie nada to juz nie mi oceniac.

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Jeśli klar będę nakładał pistoletem, to będzie to SATA niskociśnieniowa. Daje bardzo szeroką miotłę do lakierowania samochodów, ale także ma opcję punktowego lakierowania (plamka wtedy wynosi jakieś 5-10 centymetrów, zależnie od ustawienia ciśnienia i od rozcieńczenia klaru).

 

Pistoletem z dyszą 0,5 lakierowałem już na przykład pokrywę zaworów i kilka innych elementów jak plastikowe osłony bezpieczników, czy komputera. Nie są to elementy duże, a pistolet świetnie się na nich sprawdził. Lakierowanie takim pistoletem jest o wiele szybsze, a równomierne wypylenie bazy nie sprawia problemu. Dlatego też do nakładania podstawowych kolorów wybiorę tą opcję.

Link to post
Share on other sites

Tez myslalem ze wybierzesz niskocisnieniowke i tez wiedzialem ze bedzie to SATA:):) (w/g mnie najlepsze pistolety) Ja osobiscie bym tego nie robil. Ale to twoj wybor pozdrawiam i zycze powodzenia:)

Link to post
Share on other sites
Tez myslalem ze wybierzesz niskocisnieniowke i tez wiedzialem ze bedzie to SATA:):) (w/g mnie najlepsze pistolety) Ja osobiscie bym tego nie robil. Ale to twoj wybor pozdrawiam i zycze powodzenia:)

 

No ewentualnie tym 0,5 będę nakładał klar. Na pewno nie aerografem, bo to zbyt czasochłonne a i efekt nie zawsze taki jaki bym chciał wychodzi.

 

To ma ktoś jakieś pomysły na przejście między kolorami?

Link to post
Share on other sites

Ja bym zrobil przejscie w ten sposob jak chce polakierowac motor. czyli powiedzmy ze ciemniejsz lakier jest z przodu a jasniejszy jest z tylu i gdzies w polowie sypialni zrobic tak ze ten ciemniejszy lakier jak by pod wplywam predkosci sie oderwal od reszty i z pod tego lakieru wystaje jasniejszy. Tylko ze te urwanie lakieru ma byc takie poszarpane. Dla lepszego efektu najlepiej zrobic takie jak by cienie na tym jasnym lakierze (cienie poszarpanych miejsc) i jeszcze w niektorych miejsach jak by sie lakier podwinol i te podwiniecie zeby bylo srebrne. Jak nie zrozumiales co napisalem to sie nie przejmuj bo sam nie wiem co napisalem :P

Link to post
Share on other sites

Witam,

kibicuję,bo piękny model się zapowiada. Co prawda jeszcze trochę pracy trzeba włożyć ale model się będzie pięknie prezentował na półce.

Moim zdaniem najlepiej będzie wyglądało przejście kolorów w postaci płomieni.

Link to post
Share on other sites

Rozumiem dobrze Zaraz nawet podrzucę Ci linka do tutoriala z airbrushowania takiej wydziaranej blachy.

 

Morusek, pomyślę nad płomieniami.

Link to post
Share on other sites
Rozumiem dobrze Zaraz nawet podrzucę Ci linka do tutoriala z airbrushowania takiej wydziaranej blachy.

 

Jak możesz to wrzuć tego linka tutaj do tematu.

 

No to miałem na myśli, tylko mi się coś YT pierniczy i nie mogę zobaczyć czy to to :/

Link to post
Share on other sites

No to co ci opisalem planuje jeszcze tej zimy przeniesc na motor zobaczymy czy sie uda. Mam w glowie jeszcze maly dodatek do tego tylko ze nie posiadam niestety lakieru CANDY ;(

Link to post
Share on other sites

CZĘŚĆ PIERWSZA

CZĘŚĆ DRUGA

CZĘŚĆ TRZECIA

 

I TUTAJ najprościej jak się da.

 

Ogólnie polecam tą stronę http://www.airbrushtricks.com skarbnica wiedzy na temat airbrushowania.

 

 

Ps. Jaki potrzebujesz ten lakier Candy? Mogę Ci coś podrzucić jak mi zostanie, no chyba, że chcesz jakiś konkretny, którego nie mam.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Model skończony w 90%. Zastanawiam się wciąż co zrobić z zepsutym przeze mnie o 4 rano napisem na kabinie... Człowiek całe życie się uczy, a umiera głupi jak to mówią

 

0b5b17ad354e9e23.jpg

bd27e5254c1e56bc.jpg

 

 

Będą jeszcze międzyosiówki jakoś po weekendzie. Z nimi wygląda 100 razy lepiej.

 

Pojeżdżać póki co tyle co jest. Więcej fotek niebawem.

Link to post
Share on other sites

Witam!

 

W reszcie zebrałem się do zrobienia kilku porządnych fotek. Można jechać, tyrać, czołgać, wyszydzać, ale też chwalić, ubóstwiać, schlebiać itp itd

 

5991c6362857ac76.jpg

 

 

 

5db3d63fc51bda84m.jpg

15a33e18c3cecfc1m.jpg

e65eae08a165c761m.jpg

ec6b298b2cc3548am.jpg

d629a2b79efc1beem.jpg

 

 

Enjoy

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.