Jump to content
Piotr Kmiecik

Opel Maultier, Roden, 1/72 + niespodzianka

Recommended Posts

T-34 się kończy, czas kombinować dalej.

 

jakiś czas temu nabyłem 3 modele z Rodena z kompletem blaszek. zestaw to Opel Blitz, Maultier i PaK 40

dodatkowo dla każdego po blaszce, a do Maultiera jeszcze trawione gąsienice (strasznie nie lubię gumisiów)

 

Maultier z PaK-iem będą stanowić parę (póki co taki jest plan)

 

na razie modele Rodena zaskakują mnie precyzją i dokładnością. silniki opli są na przykład znacznie dokładniejsze niż w Italeri w 1/35... całość jest tak drobna, że z moimi wielkimi paluchami - strach brać w ręce.

 

maultier prezentuje się póki co tak:

 

mg1886.jpg

 

mg1885.jpg

 

mg1884.jpg

 

a tu niespodziewajka, czyli Pak. pociągnięty pierwszą warstwą farby - wyszło parę niedociągnięć, trzeba będzie przeszlifować i pomalować jeszcze raz, a potem cała zabawa z robieniem modelu z zabawki. poza blaszkami lufa zamieniona na dragonowską - oryginalna była zdecydowanie najsłabszą częścią zestawu (za to osłony poszły do modelu Dragona klejonego przez kumpla, bo są o niebo lepsze od dragonowskich)

 

mg1879.jpg

 

mg1878.jpg

 

mg1883.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny zestawik się zapowiada. Siadam w pierwszym rzędzie.

Czy jakaś podstawka jest w planach?

Kto jest producentem blach do Maultiera i PaK'a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie robisz okablowania do silnika? Wygląda wtedy jeszcze lepiej. No i przydałby się przewód paliwowy od zbiornika do silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasne, że robię. spokojnie i nienerwowo - to naprawdę bardzo wstępny etap prac ;)

(zresztą - nikt nie wyłapał to sam się przyznam, że częśc z tych pociągniętych gunmetalem elementów w rzeczywistości była drewniana - wszystkie takie rzeczy będą potem, na razie to tylko podkład)

 

a wszystkie blaszki od OKB Grigirov-a

edit:

wróć, skłamałem oczywiście...

blaszki to NH Detail. tak to jest jak się najpierw pisze potem sprawdza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
(zresztą - nikt nie wyłapał to sam się przyznam, że częśc z tych pociągniętych gunmetalem elementów w rzeczywistości była drewniana - wszystkie takie rzeczy będą potem, na razie to tylko podkład)

 

Z tego co mi wiadomo to rama była malowana na kolor bazowy z drewnianymi wspornikami włącznie. Ten gunmetal wygląda jak czarny błysk i myślałem, że to podkład. Moim zdaniem powinieneś to potraktować ciemno-szarym.

 

Skręcasz przednie koła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

broń Panie Boże przed ciemnoszarym. Dunkelgelb będzie, ale tylko tam, gdzie trzeba.

tak czy tak masz rację - dla większości elementów to jest podkład.

przednie koła.. jeszcze nie wiem. pomyślę

 

akurat dokumentacji na Blitza mam od choinki i ciut, łącznie z oryginalnym katalogiem części z 1941 roku - więc powinno by dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
broń Panie Boże przed ciemnoszarym.

 

Z tego co widziałem na fotach to nawet przy malowaniu na ciemnożółty rama była bazowana na jakiś ciemny kolor (Czarny? Ciemnoszary? Tego nie wiem). No chyba, że masz kwity jakieś to się podziel bo ja właśnie lepię rodenowskiego Blitza Co do katalogu to się uśmiecham ładnie, prosząco jak Cygan w warszawskim tramwaju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do katalogu to się uśmiecham ładnie, prosząco jak Cygan w warszawskim tramwaju

Czyli na tzw. rumuńską pandę. ( :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.