Jump to content

RWD-6 "Will Fly Again" (od podstaw 1/32)


Recommended Posts

Cisza jest bo ludzie zbierają szczęki z podłogi i czekają na kolejne aktualizacje. Ja osobiście czekam na pierwsze prace we wnętrzu i silniku. czy będziesz robił awaryjnie odrzucane drzwi jak w oryginale?

Link to post
Share on other sites

Piękna robota i tylko przyglądać się i uczyć wypada, gdyż powstają modele, repliki, po dogłębnej analizie każdego szczegółu.

W temacie siedzisk, po przytoczeniu przez WF fragmentu o regulowanym oparciu i pękającym siedzisku i przeczytaniu propozycji KF, natknąłem się na fragmenty mówiące:"Warsztat nie miał ani jednej obrabiarki do kształtowania blach, chociaż ciągle marzono o młocie spadowym. Osłony silników, owiewki itp., były klepane ręcznie, często nawet nawet bez "bałwanki" na worku z piaskiem...."

"Rysunków tapicerki nie wykonywano w ogóle, po krótkiej konsultacji projektował ją i wykonywał majster Tymański, kierownik tapicerni."

 

Skoro siedzisko pękło, a oparcie było regulowane, mając na uwadze powyższe uwarunkowania w wytwórni, wydaje się również prawdopodobnym, bo prostym w wykonaniu, stelaż z rur, obciągnięty tapicerką, w części siedziska wstawiona sklejka usztywniająca konstrukcję, będąca jednocześnie płytą utrzymującą poduchę tapicerki, oparcie to pasy na stelażu pod skórzanym obiciem.

 

Zawody miały na celu min. propagowanie turystyki, raczej tylko dla majętnych, w związku z tym wprowadzenie wygodniejszych foteli mogło być zabiegiem celowym, które mogło również przysporzyć punktów.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam

 

Cisza jest bo ludzie zbierają szczęki z podłogi i czekają na kolejne aktualizacje. Ja osobiście czekam na pierwsze prace we wnętrzu i silniku. czy będziesz robił awaryjnie odrzucane drzwi jak w oryginale?

 

Piękna robota i tylko przyglądać się i uczyć wypada, gdyż powstają modele, repliki, po dogłębnej analizie każdego szczegółu.

W temacie siedzisk, po przytoczeniu przez WF fragmentu o regulowanym oparciu i pękającym siedzisku i przeczytaniu propozycji KF, natknąłem się na fragmenty mówiące:"Warsztat nie miał ani jednej obrabiarki do kształtowania blach, chociaż ciągle marzono o młocie spadowym. Osłony silników, owiewki itp., były klepane ręcznie, często nawet nawet bez "bałwanki" na worku z piaskiem...."

"Rysunków tapicerki nie wykonywano w ogóle, po krótkiej konsultacji projektował ją i wykonywał majster Tymański, kierownik tapicerni."

 

Skoro siedzisko pękło, a oparcie było regulowane, mając na uwadze powyższe uwarunkowania w wytwórni, wydaje się również prawdopodobnym, bo prostym w wykonaniu, stelaż z rur, obciągnięty tapicerką, w części siedziska wstawiona sklejka usztywniająca konstrukcję, będąca jednocześnie płytą utrzymującą poduchę tapicerki, oparcie to pasy na stelażu pod skórzanym obiciem.

 

Zawody miały na celu min. propagowanie turystyki, raczej tylko dla majętnych, w związku z tym wprowadzenie wygodniejszych foteli mogło być zabiegiem celowym, które mogło również przysporzyć punktów.

 

Wielkie dzięki koledzy

 

będziesz robił awaryjnie odrzucane drzwi jak w oryginale?

 

Napiszę tak twn skomplikowanie brzmiący mechanizm to nic ninnego jak rygiel blokujący zawias drzwi po zwolnieniu kturego "bez problemu" można było wypchnąć drzwi "z kopa" jakąś gałkę zrobię ale nistety nie będzie to działać.

 

 

Od ostatniej aktualizacji kilka rzeczy w modelu przybyło między innymi poszycie spodu kadłuba do zrobienia, którego użyłem masy dwuskładnikowej „Magic Sculp”(jeszcze gdzie niegdzie muszę użyć zwykłej szpachli) przylutowałem górne poszycie, zrobiłem wzór drążka sterowego, który posłuży do stworzenia formy sylikonowej, która to zaś będzie służyć do odlania drążków z żywicy. Zrobiłem też prototyp nowych foteli załogi muszę jeszcze tylko wymyślić jak przygotować to kopyto żebym nie miał problemów ze zrobieniem formy.

 

DSCF1275.jpg

DSCF1276.jpg

DSCF1278.jpg

DSCF1279.jpg

 

Pzdr albert

Link to post
Share on other sites

Robota pierwsza klasa, aż miło popatrzeć

Spód kadłuba dobrze wygląda po Magic sculp, nie znam tego specyfiku, a zastanawia mnie o ile zwiększyła się masa kadłuba, zwłaszcza, że dodane zostały jeszcze blachy od góry. Dojdą skrzydła, silnik i wiele innych elementów, czy podwozie jest przygotowane przyjąć takie obciążenie?

Fotel wygląda bardzo hm... naturalnie, czyżby oddzielnie robiona będzie tapicerka

Może marudzę, ale zastanawia mnie kształt siedziska i oparcia, jeżeli była regulacja oparcia, to wg mnie łatwiej zrobić mechanizm regulujący pochylenie, sterowany jedną ręką, przy prostej tylnej części siedziska.

 

Pozdro Jarek

Link to post
Share on other sites
Robota pierwsza klasa, aż miło popatrzeć

Spód kadłuba dobrze wygląda po Magic sculp, nie znam tego specyfiku, a zastanawia mnie o ile zwiększyła się masa kadłuba, zwłaszcza, że dodane zostały jeszcze blachy od góry. Dojdą skrzydła, silnik i wiele innych elementów, czy podwozie jest przygotowane przyjąć takie obciążenie?

Fotel wygląda bardzo hm... naturalnie, czyżby oddzielnie robiona będzie tapicerka

Może marudzę, ale zastanawia mnie kształt siedziska i oparcia, jeżeli była regulacja oparcia, to wg mnie łatwiej zrobić mechanizm regulujący pochylenie, sterowany jedną ręką, przy prostej tylnej części siedziska.

 

Pozdro Jarek

 

Wielkie dzięki Jarku.

Ja tez nie znałem tego specyfiku do momentu rozpoczęcia budowy postanowiłem kupić po przeczytaniu kilku wiadomości od Wojtka z opisem zalet tej masy i jest jeszcze lepiej niż się spodziewałem. Waga fakt jak na taki mały model będzie gość spora, ale porównywalna do modeli z samej żywicy w tej skali. Jak cofniesz się do początku relacji to zobaczysz na jednym ze zdjęć gdzie są osłony amorków, że jest w nich zalany mosiężny pręt 1 mm podobnie zrobię w tych wspornikach V od spodu.

Co do fotela to jest taki plan żeby odlać osobno ramę i tapicerkę żeby można było w trakcie budowy zdecydować czy ma być z tapicerką czy też bez? Wszystko się też zgadza, co do regulacji oparcia, ale Wojtek wygrzebał kolejny fragment w książce o Żwirce dotyczący foteli przed próbą prędkości w RWD przestawiono oparcia foteli do lotu bez spadochronów przestawienie z powrotem do pozycji "ze spadochronem" wymagało czasu

Więc nie można było tego zrobić siedząc. Czyli musiała być jakaś śruba albo trzpień uniemożliwiający samoczynne przestawienie się oparcia w czasie lotu. Kolejnym wnioskiem wiążącym się z tym jest to, że wajcha przy fotelu musiała służyć w innym celu a nie przestawianiu oparcia.

 

Pzdr Albert

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienie wątpliwości, skoro masa jest zbliżona do żywicy, to ok. Fakt, przeoczyłem wzmocnienie amorków. Z tego co piszesz wnioskuję, że trzeba być po trosze detektywem i odtwarzać kształt np. fotela z wyłapywanych fragmentów tekstu.

 

Pozdro Jarek

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam

 

W dalszym ciągu myślę jak zabrać się z odlanie foteli z żywicy I żeby troszkę odpocząć od tego zabrałem się za wypełnianie przestrzeni krawędzi natarcia skrzydeł polistyrenem oraz masą MS. Dostałem również następny fragment z książki od Romka dotyczący foteli.

KuCzci-dzwignia.jpg

DSCF0008.jpg

 

Do napisania niebawem Albert

Link to post
Share on other sites

Wygląda, jakbyś tak od niechcenia chlapną czymś między żebra

Ale jak się przyjrzeć, widać celowość działania.

Polistyren łączyłeś z miedzią klejem dwuskładnikowym, czy może lepiej, czym łączyłeś i czy jest to mocne połączenie?

Mam złe doświadczenia z klejami kontaktowymi, miedzią, blaszkami i trwałością połączeń.

Pozdrawiam Jarek

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Tak to wygląda jak by ktoś zasmarkał, ale to dopiero pierwszy etap następne będzie szlifowanie i wtedy dopiero nabierze to wyglądu. Tak jest kleiłem żywicą dwu składnikowa (POKSIPOL)

 

pzdr Albert

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Witam wszystkich Bardzo serdecznie po bardzo długiej przerwie. Jak to czasem w życiu bywa że nie wszystko układa się po naszej myśli również w modelarstwie bywają momenty zastoju ale żebyście nie myśleli że temat jak szybko się zaczął tak szybko umarł otóż nie i miewa się dobrze choć troszkę wolno. O czasu ostatniej aktualizacji powstało kilka nowych elementów takich jak nowe ramy foteli drążki sterowe oraz od Wojtka Fajgi otrzymałem przepiękna stateczniki w ramach pomocy wzajemnej. Równolegle również trwają prace nad projektowaniem i dopasowywaniem elementów silnika (Jeżeli Wojtek udostępni swoje zdjęcia zobaczycie na jakim etapie są prace) ja ze swojej strony mogę wam pokazać stronę graficzną projektowanych części.

To tyle z wyjaśnień zapraszam do oglądania i oceny I mam nadzieje że znowu zacznie się dziać w temacie.

DSCF0105.jpg

DSCF0110.jpg

DSCF0108.jpg

th_silnik.jpg

Pozdrawiam Wszystkich!!!

Link to post
Share on other sites

Witam, już myślałem że temat zaginął w akcji, model będzie piękną repliką, szczytny cel, dlatego cieszy mnie powrót do tej 6-ki.

Napisz, jak odlewałeś tak dziwny kształt, jak te oparcia?, czy otwory przy pasach robiłeś po odlewie, czy masz jakiś inny sposób?

Korpus silnika będzie żywiczny, a cylindry z miedzi?

Sam widzisz, pytań sporo, plisss trochę szersze opisy.

A robota

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Otóż tak Odlanie tak “skomplikowanego kształtu ” jest znacznie mniej skomplikowane niż on sam. Po prostu zalewa się kopyto w tym przypadku oparcie sylikonem. Po zastygnięciu odciąga się sylikon od części a miejsca w otworach w które napłynął sylikon nacina się delikatnie skalpelem . Po wyjęciu części sylikon jak gdyby blokuje dopływ żywicy w miejsce tej przerwy a wpływa jedynie w miejsce wolne pozostawione przez wcześniej wyjęty przedmiot. Zdarza się że nie trzeba nic wycinać z odlanej części a w najgorszym przypadku tworzy się delikatna błonka którą w bardzo prosty sposób można usunąć skalpelem z ostrym szpicem.

 

Taki jest plan żeby cylindry zostały miedziana a korpus odlać z żywicy. Oczywiście również spróbuję odlać je z żywicy zobaczymy jak wyjdą Mam nowy sprzęcik do odsysania powietrza z sylikonu więc powinno być znacznie lepiej niż do tej pory.

 

Załączam jeszcze raz zdjęcie rysunków części silnika bo na tych powyżej nic nie widać

 

silnik-1.jpg

silnikh.jpg

 

PZDR ALBERT

Link to post
Share on other sites
tak przy okazji, czy w oryginale te paski oparcia były parciane, czy skórzane?

Witaj

 

80% wnętrza jest niewiadomą (niestety), więc nie jestem wstanie Ci powiedzieć czy były skórzane czy parciana a tak w ogóle to nie wiemy czy takowe były?! :( Interpretacja wnętrza jest jedynie prawdopodobna i robiona na podstawie skąpych opisów z książek i dwóch zdjęć gdzie cokolwiek coś widać. Opieramy się również na wnętrzu RWD-9 co jedynie pokazuje nam drogę, którą mamy podążać a nie wyjaśnia wszystkiego.

 

Pzdr Albert

Link to post
Share on other sites

Czołem

 

Dziś mam do pokazania kolejny mały kroczek w budowie modelu. Wczoraj wieczorkiem przysiadłem i „uszyłem” tapicerkę (poduszki) na fotele do tego celu użyłem dwuskładnikowej masy MS. Oczywiście elementy te zostaną powielone przy użyciu żywicy ;)

DSCF0136.jpg

DSCF0134.jpg

DSCF0133.jpg

 

Miłego oglądania!

 

Pzdr Albert

Link to post
Share on other sites
Po prostu zalewa się kopyto w tym przypadku oparcie sylikonem. Po zastygnięciu odciąga się sylikon od części a miejsca w otworach w które napłynął sylikon nacina się delikatnie skalpelem . Po wyjęciu części sylikon jak gdyby blokuje dopływ żywicy w miejsce tej przerwy a wpływa jedynie w miejsce wolne pozostawione przez wcześniej wyjęty przedmiot. Zdarza się że nie trzeba nic wycinać z odlanej części a w najgorszym przypadku tworzy się delikatna błonka którą w bardzo prosty sposób można usunąć skalpelem z ostrym szpicem.

Dzięki, rzeczywiście wygląda to na prosty sposób odlania tak dziwnego kształtu. Nie wiedziałem że umiesz szyć, uzdolniona ta modelarska nacja , poduszki wyszły bardzo zgrabnie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.