Jump to content
Moses

M48A3 Patton - Mad Harlod HQ Pl.; A Co.; 1st Tank Bn 1968

Recommended Posts

No tak jakoś takie skojarzenia mnie nachodzą. Słyszałem, że ziemia w Wietnamie była czerwona, ale żeby różowa? Chyba, że to mój monitor szwankuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba Ci szwankuje

Pozatym jeszcze lampa błyskowa swoje dodała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szczycie wieży

Akurat ten egzemplarz był tak utytłany (patrz pierwszy post i zdjęcie oryginału)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Cieszę się, że temat wrócił! To brudzenie ma potencjał, chociaż, jeżeli jeszcze nie polakierowałeś tej pasteli, to proponowałbym drobne modyfikacje. Pierwsza sprawa to taka - czemu cały czołg jest czerwony a lufa działa wcale? Proponowałbym zdjąć trochę pasteli z największych "gładkich" powierzchni, żeby zielony trochę się pokazał spod spodu, a co do "kratek" na silniku, trzeba pamietać, że tam są przecież otwory, także zagłębienia muszą być raczej czarne, żeby zaimitować właśnie te otwory. Inaczej ktoś może pomysleć, że cały przedział silnika jest pełen pyłu:D

Po zakończeniu pastele trzeba będzie utrwalić jakimś lakierem, najlepiej pewnie z puszki w sprayu, żeby za bardzo pyłu nie odmuchać. To jest też taka sprawa, że po pomalowaniu efekt się zmniejsza, więc takie trochę "przesadzone"brudzenie jak twoje będzie pewnie wyglądało bardziej umiarkowanie po polakierowaniu. Jeszcze jeden trik, jeżeli wykonasz kilka ruchów pędzlem namoczonym w lakierze, masz szanse pokazać bardzo ładne zacieki na tym pyle, tak jak po deszczu - ale przećwicz to najpierw na czymś innym niż na modelu, wiesz jak jest. Życze powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalsze prace nad brudzeniem trwają.

 

co do "kratek" na silniku, trzeba pamietać, że tam są przecież otwory, także zagłębienia muszą być raczej czarne, żeby zaimitować właśnie te otwory. Inaczej ktoś może pomysleć, że cały przedział silnika jest pełen pyłuVery Happy

Usunąć pastele, po zalakierowaniu wpuścić czarny, czy popracować także pastelami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalsze prace nad brudzeniem trwają.

 

co do "kratek" na silniku, trzeba pamietać, że tam są przecież otwory, także zagłębienia muszą być raczej czarne, żeby zaimitować właśnie te otwory. Inaczej ktoś może pomysleć, że cały przedział silnika jest pełen pyłuVery Happy

Usunąć pastele, po zalakierowaniu wpuścić czarny, czy popracować także pastelami?

 

Jeszcze jeden trik, jeżeli wykonasz kilka ruchów pędzlem namoczonym w lakierze, masz szanse pokazać bardzo ładne zacieki na tym pyle, tak jak po deszczu - ale przećwicz to najpierw na czymś innym niż na modelu, wiesz jak jest.

 

Na fotce oryginału widać że tam gdzie chlapnęła woda, całe to błotko i kurz pociemniało, bardziej się zastanawiam jak taki efekt uzyskać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Co do kratek, to myślę, że czarny wash będzie tu najodpowiedniejszy. Jeżeli chodzi o wilgoć, to masz dwie opcje - albo możesz plamy zrobić sidoluksem bez rozcieńczania, ewentualnie z dodatkiem ciemnej farby akrylowej, albo namalować je aerografem - po to jest . Na pewno są też inne metody, ale ja używam tych dwóch. Pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites
albo możesz plamy zrobić sidoluksem bez rozcieńczania, ewentualnie z dodatkiem ciemnej farby akrylowej, albo namalować je aerografem - po to jest .

Rozumiem że po zalakierowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

dscn0215.jpg

dscn0217w.jpg

Muszę jedynie wieże pod koszem jeszcze dobrudzić, oraz usunąć brud z bandaży

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale się świnka utaplała:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dscn0241cy.jpg

Bambetle do kosza czekające na polakierwanie

 

dscn0244k.jpg

dscn0245p.jpg

dscn0246c.jpg

dscn0249d.jpg

dscn0251n.jpg

 

Zgodnie z przewidywaniami, pastele pod wpływem lakieru zmieniły odcień, oraz troszkę znikły, przez co nie jestem do końca z efektu zadowolony, gdyż czołg miał być utytłany. Trzeba jeszcze poeksperymentować. W zasadzie czołg jest już w 99% ukończony, brakuję tylko anten oraz skrzynki amunicyjnej przy M2. Cieszy mnie to bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak szczerze mówiąc to Patton wygląda jakby cały pordzewiał, a nie był brudny Szczególnie wieża.

Wybacz, ale kompletnie mi się nie podoba

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj tytuł - czołg walczył w Wietnamie - kolor pyłu jest idealny.To nie wina Mosesa że ziemia w Wietnamie ma taki odcień.

Ato że tego pyłu jest za dużo to już inna sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak szczerze mówiąc to Patton wygląda jakby cały pordzewiał, a nie był brudny Confused Szczególnie wieża.

Wybacz, ale kompletnie mi się nie podoba

Jeśli chodzi o kolor to wydaje mi się, że kolor jest odpowiedni - w Wietnamie dominują gleby laterytowe i czerwonoziemy Aczkolwiek pasteli od dłuższego czasu nie używam, z powodów o jakich wspomniał Moses - zmiana koloru

 

Andrzeju - co do Hue to służył tam wujek mojego znajomego z USA (ten, o którym wspominałem w temacie mojego Willys'a ) - popytam, może dowiem się jakiś szczegółów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Kolor błotka jest jak najbardziej si.

Wystarczy przejrzeć zdjęcia pojazdów walczących w Wietnamie.

Mnie się podoba ten Patton.

Ostatnio choruje na M-113 z Wietnamu. Nawet odkopałem serie 12 odcinków Battlefield Vietnam z Discovery

Co by zobaczyć czy nie znajdę tam jakiś ciekawych malowań z Wietnamu.

 

I na koniec takie zdjęcie M-113 z Namu lekko upapranej błotkiem.

 

acav1-10cav03.jpg

 

 

Pozdrawiam

Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajj, chodziło mi oczywiście o ilość syfu... Cała tylna płyta wygląda wręcz zrobioną z takiej rdzawej gleby. Na fotkach widać, że jest tego dużo, ale nie na tyle, żeby cały czołg zakryć

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jachud na moją obronę

fire6a.jpg

Zdjęcie oryginalnego Mad Harloda z czasów walk o cytadele. Jak widać do połowy wieży jest pokryty brudem.

Artur wszelakie informacje z pierwszej ręki mile widziane

 

Co do zmian w kolorze pasteli po użyciu lakieru bezbarwnego, widziałem dziś Fixera artystycznego w sprayu, może to coś pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moses, nie jest źle, miał być zasyfiony i jest zasyfiony, cel osiągnięty. Trzeba tylko uważać, żeby zachować pewną konsekwencję. Na przykład uważam że część czerwonego brudu, chociaż niewielką, należy nanieść na kartony z żarciem i resztę stufu - żeby nie wyglądały jakby się teleportowały na tę wieżę zaraz przed chwilą. Cały czas uważam, że lufa jest zbyt czysta, ale niektórzy mogą powiedzieć, że udar powiązany z wystrzałem z działa otrząsnął cały syf. Nadal, trochę "podczerwieniłbym" ten napis na lufie, na białym najlepiej widać brud. Myślę też, że przy tym stanie góry czołgu gąsienice i koła drogowe są zbyt czyste. Zwłaszcza elementy gumowe, jako porowate, powinny być bardziej w kolorze gleby. No i jeszcze moje spóźnione uwagi - sprawdź proszę mocowanie zapasowych kół drogowych na wieży - zdaje mi się, że powinny wisieć trochę inaczej (wyżej) - ale tu różne rzeczy są możliwe. Jeszcze co do zdjęcia oryginału - na tylnej ścianie na zdjęciu jest widoczne mocowanie do rury do brodzenia, u Ciebie nie ma tego detalu, myślę, że jeszcze jest czas, żeby go założyć. On nawet jest w zestawie.

To tyle mojego pisania, życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.