Jump to content
pmroczko

Mack RW (Superliner) - odbudowa

Recommended Posts

Super te kalki. Bardzo podoba mi się kolorek, który wybrałeś. Lusterka - rewelka.

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo dziękuję za komentarze, jesteście dla mnie zbyt łaskawi

 

Nie masz nitów na sleeperze.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo dziękuję za komentarze, jesteście dla mnie zbyt łaskawi

 

Nie masz nitów na sleeperze.....

A może jest wytłoczony z jednego kawałka blachy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MartiniOCP - bardzo dziękuję za komplementy!

 

voseba - jak miło, że odwiedziłeś ten wątek!

 

krzychu - fajnie, że macie taką fajową zabawę, chopaki

 

Dziękuję za komentarze, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites
MartiniOCP - bardzo dziękuję za komplementy!

 

voseba - jak miło, że odwiedziłeś ten wątek!

 

krzychu - fajnie, że macie taką fajową zabawę, chopaki

 

Dziękuję za komentarze, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Mi nawet brak nitów nie przeszkadza, wygląda to nawet jak lekki costom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie!

 

Wykorzystując niewielką przerwę w wyjazdach i żeby dać Wam znać, że cały czas działam, chciałem pokazać niewielki update.

 

W końcu pokryłem kalkomanie lakierem bezbarwnym - chociaż wymagało to odwagi. Próby pokazały, że lakier bezbarwny Motip "zeżarł" by kalkomanie, także najpierw położyłem warstwę, a właściwie dwie lakieru bezbarwnego "Alclad 2", a dopiero po jego wyschnięciu (bo był słabo błyszczący) warstwę Motipu. Kalki przeżyły, ale powierzchnia była lekko falista, więc wyszlifowałem ją papierem ściernym 1000 a potem 2500 i po odczekaniu dla pewności 24h polerowałem pastą z Castoramy. Oto efekt który uzyskałem - i trzeba powiedzieć, ze ta fota jest bezlitosna, w rzeczywistości wygląda to lepiej:

 

sleeper31.jpg

 

Trochę lepiej było na kabinie. Po wyschnięciu lakieru przykleiłem klamki i uchwyty, zresztą odzyskane z mojego starego modelu i pochromowane na nowo:

 

cab41.jpg

 

Wykonałem też wycieraczki, z zestawu firmy KFS:

 

cab42.jpg

 

Poza tym trwają prace przy zamocowaniu skrzynek narzędziowych do ramy i inne mające na celu wpasowanie filtru powietrza pod maskę. Ale że znów wyjeżdżam służbowo, to się znów odwlecze :-(

 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj

Pierwsza fotka wygląda naprawdę bezlitośnie, jednak widać też, że malatura jest równiutka i głaciutka. Kabina z dodatkami nabrała hmm rumieńców i wygląda coraz lepiej.

Życzę szczęśliwych powrotów z delegacji i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idzie zacnie i widać dużo pracy. Fotka jest bezlitosna? nie jest tak źle, mi się podoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów!

 

Łukasz - dziękuję, zwłaszcza powroty z delegacji bardzo się przydadzą!

 

Grubyjg - cieszę się, że Ci się podoba, jak tylko znajdę chwilę czasu jadę dalej z koksem.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie!

 

Na chwilę wypuścili mnie z Niemiec, więc postanowiłem wykorzystać czas i coś zrobić przy ciężarówce - padło na stopnie do kabiny. Wykorzystałem blaszki firmy KFS, ale nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie zmodyfikował. Tak więc zmieniłem końcówki stopni, żeby bardziej przypominały te montowane w Mackach, a nie wyglądały jak kątownik, tak jak KFS to zaprojektował. Ponadto dorobiłem własne wsporniki stopni, z płyty polistyrenowej 0,5mm, tak, żeby lepiej dopasować stopnie do mojego zbiornika i dać je na trochę innych kątach. Same stopnie wyglądają tak:

 

tanks06.jpg

 

Zebrałem się też na odwagę i zamontowałem je na zbiornikach:

 

tanks07.jpg

 

I widok od spodu:

 

tanks08.jpg

 

Teraz muszę się zastanowić dobrze, co tu następnego zrobić - to się staje coraz trudniejsze w tym modelu. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niesamowite sprawa. Przez tę aktualizację wróciła mi chęć na zrobienie kabiny w keniu jeszcze raz. Schodki/ podnóżki wyglądają świetnie.

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MartiniOCP - dzięki za komentarz, cieszę się że mogłem pomóc

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Łukasz - przepraszam że z opóźnieniem - wielkie dzięki za komentarz! Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie!

 

Po długiej przerwie, spowodowanej wyjazdami służbowymi, zgłaszam się ponownie, żeby zgasić wątpliwości co do tego, czy temat żyje. Pracuję teraz nad podłączeniem przyczepy. Z dwóch kawałków drutu i dwóch kawałków ramki wtryskowej zmajstrowałem tzw. pogo stick, poczym pociągnąłem go Alcladem. Przewody wykonałem z drutu wyciągnietego z kabla telefonicznego "5 par". Niebieski to przewód hamulców tzw. służbowy (ang. service), czerwony to też powietrze, awaryjny (ang. emergency). Zielony to przewód elektryczny, idzie nim prąd zasilający światła pozycyjne, stopu i migacze - które w amerykańskich pojazdach są połączone ze sobą w sprytny sposób. Na razie wygląda to tak:

 

chassis23.jpg

 

chassis24.jpg

 

Trwają dalsze prace nad zakończeniem przewodów - chcę zrobić specjalne miejsce, gdzie przewody będą podłączone tymczasowo na ciągniku, ale też zostawić sobie możliwość podłączenia przyczepy któregoś pięknego dnia. Trzeba też popracować nad podłączeniem tych przewodów "od spodu" - na razie deck jest dopasowany na sucho. Może uda się to zrobić w przyszłym tygodniu. Jeśli ktoś by miał foty 1:1 takiego trzymaka do przewodów, to bardzo proszę je tu zamieścić, a ja dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dotąd absolutnie nic mi w Twoim warsztacie nie przeszkadzało, ale tym razem muszę poprosić o zmianę przewodów na cieńsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dziękuję za komentarze! Zmotywowany Waszymi uwagami poszukałem cieńszego drutu w izolacji i nawet znalazłem. Niestety muszę wyjechać i wygląda na to, że wrócę na warsztat dopiero w styczniu. A na razie dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć paweł, zapomniałem o twojej prośbie, dzisiaj jadę na Gdańsk i zobaczę te kable zrobię zdjęcie, z tym że wydaje mi się że w stanach mogą mieć te przewody inne, jeden elektryczny i dwa pneumatyczne o ile się nie mylę.

Pozdrawiam Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

Zrób, bo by się przydało! A u mnie też tak jest, dwa powietrzne (czerwony i niebieski) i elektryczny (zielony) - ale już o tym pisałem. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam i życzę szerokiej drogi

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak w stanach, ale w europie elektryczny jest zwinięty do mniejszej średnicy, teraz stoje w Gdańsku i nawaliło mi webasto, ale jak tylko będzie ciepło jasno i będe miecć chwile to zmieże i zrobie zdjęcie i pokażę;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

No i dzięki uprzejmości Dzacka mam fotografie wspomnianych przewodów - a nie ma to jak zdjęcie oryginału od czasu do czasu. Co prawda nie są to przewody od Amerykańca, ale w dzisiejszych czasach i tak wszystko jest robione w Chinach. Niezależnie od pewnych różnic, mam nadzieję, że fotki się przydadzą nie tylko mnie.

 

Oto one:

 

Jeden przewód powietrzny podłączony. W odróżnieniu od europejskiego wozu, w Stanach używa się zwykle przewodu niebieskiego i czerwonego.

 

przewody01.jpg

 

Złączę przewodu powietrznego (ang. gladhand). Dobrze widać wymiary:

 

przewody02.jpg

 

Jeszcze raz to złącze:

 

przewody03.jpg

 

Przewód elektryczny. Średnica izolacji około 10mm, zwój o średnicy około 30-40mm. Czasem używany jest przewód koloru zielonego. W Stanach instalacja elektryczna jest 12V zamiast 24V, możliwe więc, że przewód musiałby być grubszy?:

 

przewody04.jpg

 

Przewód powietrzny. średnica około 12mm, zwój o średnicy około 70mm:

 

przewody05.jpg

 

Jeszcze raz przewód powietrzny ze złączem:

 

przewody06.jpg

 

Przy okazji, znalazłem odpowiedni drut do wykonania tych przewodów - wbrew opisowi na stronie jego średnica zewnętrzna z izolacją wynosi prawie 0,5mm:

 

http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/AWG30R-Drut-w-izolacji-teflonowej-KYNAR-0.25-mm-czerwony-cena-za-mb/15701

 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz do dzieła Pawle Diabeł tkwi w szczegółach a Ty jesteś w tym dobry.

Jeszcze takie pytanie, złącza zrobisz sam czy można gdzie kupić gotowe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Łukasz!

 

Tobie też dziękuję za pomoc w tym temacie! Złącza można kupić, przynajmniej tu:

 

http://www.aitruckmodels.com/pages/al1airlinegladhandset.html

 

Ale ja chyba spróbuję zrobić sam. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.