Jump to content

Predator 108 1:72 Revell


Recommended Posts

Dzisiejsza wyprawa do modelarskiego

Mają farbki Tamiya w małych buteleczkach ale dostawca zapakował rozcieńczalnik do emalii których nie sprzedają (bystry gość nie ma co), tak że zakupiłem tylko retarder vallejo. Jutro pewnie próby na wodzie i wódzie z firmowym retarderem. Mam nadzieję że teraz już będzie dobrze.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Test malowania zakończony.

 

Farbki Vallejo Model Color są naprawdę gęste, do tego retarder....

 

P1030122.JPG

 

firmowe Vallejo jest gęste jak kisiel, Tamiya jest jak woda.

Gęsta farba + gęsty retarder = dużo wódki....

 

Do testów jak zwykle posłużyła łajba RAF-u z widocznymi poprzednimi tragicznymi efektami malowania.

 

 

P1030118.JPG

P1030119.JPG

P1030120.JPG

 

A samo malowanie wyszło tak:

 

P1030125.JPG

 

P1030123.JPG

 

P1030124.JPG

 

Nałożone dwie porcje rozrobionej farby, widać że jeszcze te wcześniejsze malowanie prześwituje, ale w końcu kolory były "mocne". Ciekawy jestem ile z tych "syfków" osadziło się przy tym malowaniu a ile to gluty z poprzednich malowań.

 

Powierzchnia nie wydaje się najgorsza, ale ja to się nie znam, może ktoś z Was oceni czy to już jest dobrze. Jedyne co mi się nie podobało to sporo farby osadzającej się na osłonie dyszy.

 

Kusi mnie jeszcze zakup farbki Tamiy-i żeby mieć jakiś punkt odniesienia.

 

Tyle z dzisiejszych testów.

Link to post
Share on other sites

Kolejne testy i kolejne ciekawe efekty

 

Dziś spróbowałem farbki MM bez rozcieńczania jak to polecał BALROG na jedną stronę kadłuba, zaś na 2 poszła MM z odrobiną wody (2 krople) i retardera.

 

 

P1030142.JPG

P1030144.JPG

P1030145.JPG

P1030146.JPG

P1030147.JPG

P1030148.JPG

 

 

Strona rozcieńczana wydaje się mniej piaskowa.

Muszę jeszcze dostać rozcieńczalnik do Tamii i sobie jeszcze z tym poeksperymentować oraz następnym razem bardziej MM rozcieńczyć.

Link to post
Share on other sites

Dziś na tapetę trafiła biała farba Tamiya X-2.

 

 

P1030171.JPG

 

P1030172.JPG

 

Po szybkim teście stwierdziłem że wygląda to na tyle dobrze żeby zaryzykować malowanie kadłuba Predatora

 

P1030176.JPG

 

P1030177.JPG

 

P1030178.JPG

 

P1030173.JPG

 

P1030174.JPG

 

 

Oczywiście bez niedoróbek się nie obyło.

Gdzieniegdzie za blisko trzymałem areo i takie tego skutki:

 

P1030179.JPG

 

Ogólne wrażenia z korzystania z tej farby są raczej pozytywne. Mam jeszcze problem z wyczuciem rozcieńczenia ale idzie już całkiem nieźle, choć do pracy z revellem jeszcze brakuje, może za jakiś czas

Link to post
Share on other sites

Ja staram się nieco dalej trzymać aero, żeby pryskać dosłownie chmurką. I tak warstwa za warstwą a jak nie idzie, to cóż - papier w ruch i poprawki.

Widać, że coraz lepiej Ci idzie malowanie, tylko czy kil nie wymaga małych poprawek ?

...

Link to post
Share on other sites

W sumie to 2 malowanie wiec na razie doświadczenie i tak nikłe. Trochę dobija mnie ten kurz w powietrzu mimo że usilnie z nim walczę.

 

Widać, że coraz lepiej Ci idzie malowanie, tylko czy kil nie wymaga małych poprawek ?

...

 

Tylna płyta jest nie najlepiej wklejona i chyba tego już nie ruszę (próbowałem to szpachlować ale nie szło). Może szpachla co da się ją usuwać rozpuszczalnikiem by pomogła.

 

Po tych testach mogę stwierdzić że Tamiya ma "cieplejszą" w kolorze biel niż Vallejo, oraz że z całej trójki (Tamiya, Vallejo, Model Master) uzyskała najlepszy połysk po malowaniu. Vallejo wyszło nieźle ale dopiero po polerowaniu.

 

 

Ja staram się nieco dalej trzymać aero, żeby pryskać dosłownie chmurką. I tak warstwa za warstwą Smile a jak nie idzie, to cóż - papier w ruch i poprawki.

A jakiej techniki malowania użyłbyś do malowania relingów na burtach i wnęk jak na ostatnim foto??

Link to post
Share on other sites
Tylna płyta jest nie najlepiej wklejona i chyba tego już nie ruszę (próbowałem to szpachlować ale nie szło). Może szpachla co da się ją usuwać rozpuszczalnikiem by pomogła.
Ja bym właśnie poprawił szpachlą. Na pewno się uda

...

A jakiej techniki malowania użyłbyś do malowania relingów na burtach i wnęk jak na ostatnim foto??
W czym problem z relingami ? Co do wnęk, to Ci nie powiem, po prostu niewdzięczna robota. Za dużego doświadczenia nie mam - powiem Ci jedynie, chmurką maluj, chmurką...

...

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Po dość długiej przerwie spowodowanej życiowymi zawirowaniami czas powrócić do warsztatu :-D

Na razie będzie jeszcze powoli ale postaram się w najbliższym czasie rozkręcić w pracach.

W międzyczasie eksperymentowałem trochę z farbkami Vallejo. Po długich walkach i spapraniu trochę pokładu po kolejnym usuwaniu farby, teraz mam nadzieję malowania zaczyna wychodzić jak należy.

Farb Vallejo nie udało mi się rozcieńczyć wodą destylowaną, wódką też było marnie, firmowy retarder przypominał kisiel i szło od groma wódki na rozcieńczenie jego samego a potem farby. Dopiero testy na alkoholu izopropylowym dały całkiem dobry efekt. Teraz jeszcze zakupiłem retarder Talensa i oczekuję że malowanie w końu będzie jak trzeba.

Link to post
Share on other sites

Podczas zastoju stoczniowego podejmowałem próby malowania pokładu, które kończyły się podobnie: jakieś syfy, pył, odchodząca farba, a jak już farba wyglądała jakoś przyzwoicie to była praktycznie w ogóle nieodporna na zarysowania mimo użytego podkładu.

 

P1040707.JPG

P1040708.JPG

P1040709.JPG

 

Mój wniosek to że farba zasychała w locie i nie wiązała się należycie z powierzchnią. Podczas n-tego czyszczenia pokładu z farby trochę ucierpiał podczas tych czynności. Obecna warstwa farby też jest do bani i pójdzie do usunięcia. Mam nadzieję że zakupiona w ostatnim czasie chemia rozwiąże problemy z malowaniem.

Postanowiłem także zgodnie z sugestią Wallace popracować jeszcze nad kadłubem i jego niedoskonałościami, bo jak się na tym pierwszym modelu nie nauczę robić tego porządnie, to na kolejnych które czekają tym bardziej nie wyjdzie z racji różnych elementów wystających typu nity i spawy. Zabrałem się także za zaszpachlowanie zapadnięć na burtach. Efekt moich prac albo jego brak wyjdzie pewnie po położeniu podkładu.

 

P1040712.JPG

P1040713.JPG

P1040714.JPG

P1040717.JPG

P1040719.JPG

 

 

Tylna płyta wymaga jeszcze szlifowania ale musi poczekać na ranek, żeby się po robocie dało pokój wywietrzyć. Nałożyłem Dissolved Putty i spróbuję zrobić to rozcieńczalnikiem.

Link to post
Share on other sites

Wydaje m się że malujesz zbyt wysokim ciśnieniem i z dużej odległości co powoduje dolatywanie farby już suchej do malowanej powierzchni przez co nie trzyma się podłoża i jest chropowata powierzchnia. Musisz popróbować na innych powierzchniach nie na modelu! Szkoda nakładać tyle warstw bo za którymś razem nie będzie widać faktury desek i drobnych elementów na modelu.

To jest tylko moje zdanie ale wydaje mi się że to tu tkwi problem.

Link to post
Share on other sites

Malowałem na 2 barach. Malując w najbliższym czasie spróbuję ustawić na ok 1-1,5. No właśnie pokład trochę ucierpiał, mimo że próbowałem wcześniej na innym modelu i wydalało się że idzie nie najgorzej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Małe postępy stoczniowe: usunięta farba z pokładu, dalsze szlifowanie kadłuba oraz nowa koncepcja podstawki.

 

P1040727.JPG

 

P1040729.JPG

 

P1040730.JPG

 

Oraz złącza, które doprowadzi prąd do zasilania oświetlenia kabiny w sposób niewidoczny.

 

P1040731.JPG

 

P1040732.JPG

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Małe postępy stoczniowe czyli usunięta farba z pokładu i boków kabiny, nałożony nowy surfacer, kolory bazowe i zalakierowany na połysk pokład, oraz lakier półmatowy na ścianach.

 

P1040754.JPG

 

P1040756.JPG

 

P1040758.JPG

 

Zastanawiam się czy próbować wykonać lekki wash deskowania pokładu i czy dać na koniec na deski pokładu połysk czy półmat?

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Zrobiłem wash na farbie Van Gogha używając jako rozcieńczalnika white spiritu Dragona. Po

fakcie doszedłem do wniosku że się nie sprawdza rozcieńczalnik bo farba ma mikro grudki i

rozpuszcza lakiery wodne i olejne, razem z wszystkim co jest pod spodem tak, że czeka mnie

kolejne malowanie. Poza tym wash na tym pokładzie wyszedł nieciekawie zdecydowanie za mocno

więc chyba daruję sobie przy następnym razie. Przy kolejnym malowaniu (chyba już 4)

pomaluję pokład farbami mr. hobby.

 

Teraz zabrałem się za podstawkę. Pomalowałem ją czarną mr. hobby.

 

P1040763.JPG

 

P1040762.JPG

 

P1040764.JPG

 

Są na niej mikro pyłki czy inne cudaki i teraz pytanie czy to zostawić czy szlifować, a

jeśli szlifować to czym bo papier 2000 bierze za ostro i po takim zabiegu konieczne jest

kolejne malowanie. Na wierzch planuję dać lakier połysk alclada, kalki i jeszcze raz

lakier i chciałbym uzyskać możliwie wysoki połysk.

Link to post
Share on other sites

Myślę, że najlepszy byłby neutralny wash od MIGa. Takie do współczesnych samolotów. Nie daje efektu brudu, tylko pokazuje miejsca łączeń itp.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Mała aktualizacja

Ostatnio walczyłem z podstawką

 

P1040766.JPG

 

Kalka położona na lakier połysk, zalakierowana, przeszlifowana papierem 2000 i zalakierowana ponownie. Zastanawiam się czy przeszlifować teraz lakier czy od razu zabrać się za jakąś pastę polerską.

Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od paru czynników.Po pierwsze jakiej pasty używasz,po drugie czy polerujesz ręcznie czy maszynowo np. dremelem,po trzecie jak wygląda lakier po sikaniu czy ma fakture cytryny i czy ma paprochy.Jeśli lakier jest w miarę gładki i ma mało ,,syfków'' to szlifuj miejscowo, chociaż najlepszy efekt da jeśli przeszlifujesz całość.Proponuje papier 2000 i poprawić 2500.Aha i uważaj żeby nie przeszlifować

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.