Jump to content

Mi-24 - kolor kokpitu


Recommended Posts

Witam, jestem nowy na forum a to mój pierwszy temat. Po kilku letniej przerwie zamierzam zabrać się za Mi-24 od Hobby Bossa. Moje pytanie dotyczy koloru kokpitu. Wiem, że zazwyczaj malowane są one na słynny niebiesko-zielony ale ostatnio przeglądając zdjęcia w sieci natrafiłem na to:

http://photo.bikestats.eu/zdjecie,79302,kokpit-mi24.html

 

Jest to Mi-24 D numer boczny 175.

Proszę o pomoc, kogoś kto ma większe pojęcie w tej sprawie.

Link to post
Share on other sites

ot ciekawostka ta fota, na mój rozumek jest to albo Mi-24 po modernizacji albo Mi-35 albo jeszcze inne cudo typu kabina szkoleniowa itp... tak czy siak jest to jakiś wyjątek od reguły, ja osobiście radze doszukać się do fotki oryginał i i jak nie wprost kokpit to przez szybę coś powinno być widać, jutro przejże co tam mam u siebie, może koledzy obczaskani w lotnictwie.pl itp pomogą

 

pozdrawiam!

 

p.s.

http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_view.php?id=2944 - tego chcesz zrobić? tak na szybko znalazłem, kurcze faktycznie czarno u niego w kabinie choć z przodu coś zieleniej, koła też całe czarne... no nic, czekam na mądrzejszych ode mnie

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie koledzy za pomoc

Nie wybrałem jeszcze konkretnego egzemplarza ale napewno będzie w nowym oliwkowym kamuflarzu. Czekam jeszcze, może ktoś uchyli rąbka tajemnicy tych czarnych kabin. Chociaż wydaje mi się, że tak jak kolega w poście napisał niektóre z maszyn mają przemalowane kokpity na czarno po remoncie.

Link to post
Share on other sites

tak jak pisał wuwumaster, musisz się sugerować konkretną maszyną. Hindy, które w WZL-1 są dostosowywane do noktowizji mają czarny kokpit z wiadomych powodów.

 

Proponuję zwróć się z zapytaniem do Chazka, on wie wszystko o tych ptaszkach

Link to post
Share on other sites

Witam. To zdjęcie kabiny po remoncie z baaardzo ograniczoną modernizacją. Kabina czarna bo śmigłowiec dostosowany do noktowizji. W miejscu gdzie kiedyś był wskaźnik kartograficzny od DISS-15 jest zabudowany odbiornik GPS i pulpit sterowania nową radiostacją Rohde&Schwarz. A jeżeli numer śmigłowca jeszcze nie jest wybrany to ja bym polecił Ci zrobić kujawski 956. Najmłodszy w rodzinie i po pełnej modernizacji. Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Ja czekam właśnie na zestaw z Hobby Bossa, przeglądając relacje innych wywnioskowałem że to chyba najlepsza opcja w 1:72. Co do relacji to czemu nie, chociaż nie relacjonowałem jeszcze nigdy swojej pracy.

Link to post
Share on other sites
Ja czekam właśnie na zestaw z Hobby Bossa, przeglądając relacje innych wywnioskowałem że to chyba najlepsza opcja w 1:72.

 

Zvezda panie kolego, HB został zdetronizowany w ostatnim czasie...

Link to post
Share on other sites
Ja czekam właśnie na zestaw z Hobby Bossa, przeglądając relacje innych wywnioskowałem że to chyba najlepsza opcja w 1:72. Co do relacji to czemu nie, chociaż nie relacjonowałem jeszcze nigdy swojej pracy.

 

Zdecydowanie Zwezda, ale ulepisz prosto z pudła tylko egzemplarz o nb 956. To późna wersja W.

Więcej jest tu:

http://www.plastikowe.pl/recenzje/72-mi-24w-wp-zvezda-7293

 

Może ktoś sklejał w skali 1/35? Czy są polskie kalkomanie do niego (poza tymi z Kagero)?

Jak prezentują się części fototrawione Parta i Eduarda?

 

Czynię to z wolna. Zakupiłem blachy Parta. Oczywiście cudów nie ma, chcąc zbudować wierną kopię musisz i tak dorabiać sporo elementów we własnym zakresie. Np półka z urządzeniami po prawej stronie kadłuba (obok miejsca technika pokładowego) jest totalnie zubożona. Po lewej stronie Part wykonał blachę, a powinna być firanka z zielonego materiału zakrywająca cięgła sterowania. Bagażówka, kabina pilota i operatora są w miarę poprawne. Wyrzutniki ASO są niepoprawne- odpowiadają wersji D- Part wykonał je razem z taśmami mocującymi na belce, wymagają przeróbki.

Kalki będą w przyszłym roku.

Aha, sam model też ma nieco błędów- niby wersja W, a anteny systemu ostrzegania na stateczniku pionowym są z wersji D (mała pojedyncza, a powinny być dwie obok siebie). Na belce ogonowej z prawej strony brak charakterystycznych pionowych wzmocnień- w oryginale z prawej strony belki zabudowana jest większość urządzeń, a więc potrzebne są wzmocnienia konstrukcji. No i majstersztyk- wklęsłe nity. W tej skali to razi.

Link to post
Share on other sites

Niewiele- oczywiście anteny systemu ostrzegawczego przed opromieniowaniem z tyłu, pośrodku statecznika pionowego, dostosować anteny systemu swój obcy do polskiego standardu (na końcu pod belką ogonową i na owiewce operatora uzbrojenia) i jeśli chcesz zrobić egzemplarz o nb 737, zmienić kształt osłony silnika rozruchowego AI-9 ( jest owalny, co odpowiada śmigłowcom do numeru 731, ś-ce powyżej tego numeru mają kształt osłony jak w pokazanym przeze mnie linku do artykułu). W Twoim przypadku skłaniałbym się bardziej do 727 (nie jest wymagana przeróbka osłony wlotu powietrza), tym bardziej, że kalki do tego egzemplarza dostępne są w wydawnictwie Kagero.

 

http://www.airplane-pictures.net/image30259.html

 

ewentualnie jednolite malowanie 728:

http://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=728

Link to post
Share on other sites

Wybrałem Hinda nb 730 z tego względu, że chcę zrobić maszynę przystosowaną do noktowizji i biorącą udział w misji w Afganistanie. A z tego co napisał qalimar wnioskuję, że nie będę musiał robić wielu przeróbek w zestawie HB. A kalki jakoś zrobie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.