Jump to content

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)


Recommended Posts

Wszystkie F-15, chyba tylko poza K, SG i S używają silników PW. Dlatego w obu zestawach Academy są zarówno dysze PW jak i GE. Pozostałe, w tym F-15E używają silników PW, ze zdjętymi listkami (chyba tylko Izrael lata na kompletnych dyszach z listkami), stąd taki wygląd (kuriozalny, nie przeczę) dyszy PW w zestawach Academy. Nie można zrobić F-15E z dyszami GE bo to nie ma sensu.
Jedyna opcja to kupno dyszy Airesa. To czy kupi się zestaw K czy E nie ma znaczenia, z tego co widziałem oba zawierają te same wypraski z dyszami PW bez listków i GE. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Panowie, żona mi się obudziła, że chce mi jakiś prezent dokupić. Wpuściłem ja na moje hobby i powiedziałem, by wybierała... No i wybrała B-2 od Model Collect'a w 72'ce - ja tu złożyłem sztukasa, zero

W czasach gdy bizony latały po niebie nie istniał ani FS, ani BS. Buffalo malowali amerykanie. Używano farb zgodnie ze standardem DuPonta, co nie znaczy koniecznie, że użyto produktu tej firmy. Dotycz

Do tego kleju revella dokup klej Tamiya Extra Thin Cement, czy jego odpowiednik od MrHobby,  jakąś szpachlówkę tych firm, resztę narzędzi jak skalpele, jakieś materiały ścierne itp. pewnie masz, ale j

Posted Images

  • 2 weeks later...

Czy ktokolwiek widział gdzieś w sprzedaży jakiekolwiek kalkomanie do F-22A w skali 1:48?
Te zestawowe Hasegawy mają dość dziwny odcień szarości, podejrzewam że stało się z nimi to co się dzieje często z bielą na kalkomaniach tej marki - czyli zżółkły.
Mimo intensywnych poszukiwań nie znalazłem na rynku żadnego zestawu kalek do tej maszyny.

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Solo napisał:

Czy ktokolwiek widział gdzieś w sprzedaży jakiekolwiek kalkomanie do F-22A w skali 1:48?
Te zestawowe Hasegawy mają dość dziwny odcień szarości, podejrzewam że stało się z nimi to co się dzieje często z bielą na kalkomaniach tej marki - czyli zżółkły.
Mimo intensywnych poszukiwań nie znalazłem na rynku żadnego zestawu kalek do tej maszyny.

A próbowałeś je "odżółcić"? Miałem zestaw starych pożółkłych kalek do F/A-18 Hasegawy i wystarczyło je wystawić na parę godzin na słońce - wróciły do pierwotnego odcienia.

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Fixer napisał:

A próbowałeś je "odżółcić"? Miałem zestaw starych pożółkłych kalek do F/A-18 Hasegawy i wystarczyło je wystawić na parę godzin na słońce - wróciły do pierwotnego odcienia.

I tak po jakimś czasie żółkną z powrotem, niestety. realnie do dostania są TwoBobsy ale to dosyć stare malowania. 4 arkusze robili ale ponad 10 lat temu. Sam mam Alaskę 😉  Maski trzeba wyciąć, to są proste malowania.

Zapytaj na giełdzie na ARC tam często jak zapytasz to ktos chętny do odsprzedaży się znajdzie

Edited by Qz9
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Fixer napisał:

A próbowałeś je "odżółcić"? Miałem zestaw starych pożółkłych kalek do F/A-18 Hasegawy i wystarczyło je wystawić na parę godzin na słońce - wróciły do pierwotnego odcienia.

Niestety, to nie zawsze działa. Kiedyś tak "suszyłem" arkusz kalkomanii do F-8, przykleiłem go do szyby na kilka miesięcy. Owszem, ładnie mi wybielały, ale po kilku tygodniach wróciły do mniej więcej tego samego stanu.
W przypadku kalek do F-22 nie chodzi o żółknięcie białego koloru, bo on jest ok, ale o dziwny odcień szarego, który wpada w beżowy odcień. Niekoniecznie jest to kwestia płowienia, obstawiam raczej nietrafiony kolor w drukarni.
Maski nie wchodzą w rachubę, bo Hasegawa zrobiła kalkomanie z szarymi panelami itp.na których są napisy eksploatacyjne. Gdyby były oddzielnie to nie byłoby problemu.
Tak czy inaczej z tego co widzę kalkomanii do F-22 po prostu nie ma na rynku, może niedługo jakiś Caracal czy TwoBobs coś wypuści.

Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za ofertę ale mi chodzi także o elementy wspólne dla wszystkich malowań, czyli różne panele z nadrukowanymi napisami eksploatacyjnymi itp., które Tobie też będą potrzebne do zrobienia modelu. Ale doceniam i dziękuje za dobre chęci.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie fińskiego miga 21. Otóż jestem w posiadaniu zestawu hasegawy, instrukcja sklejania zakłada malowanie kokpitu na szaro, a w "internetach" wszystkie wersje f13 ów miga mają seledynowy, i nie mam pewnosci czy te migi są fińskie. Jeden tylko widziałem z szarym kokpitem. Gdybym chciał to zrobić profesjonalnie to jaki kolor zastosować?

Link to post
Share on other sites

Fińskie miały na początku kolor ciemnoszary, prawie czarny. Turkusowy Rosjanie wprowadzili od wersji PF , chociaż pierwsze dostawy tez były w tym ciemnym kolorze, no i potem w trakcie remontów przemalowywali. Ale z tego co patrzylem na zdjecia to finowie tej zieleni nie zaadaptowali u siebie w F-13, chociaż mają w bisach. Ale nawet tam samolot z muzeum w Helsinkach ma szarą tablice przyrządów i turkusik na reszcie 😉

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.09.2019 o 21:43, Daniel_ napisał:

Panowie . Mam coś takiego ,https://www.scalemates.com/kits/abrau-dyurso-plast-78051-tomahawk-fighter--1189154      .Czy warto w tym dłubać , czy raczej się nie frustrować. Mam do niego kalki i tak chce sobie spróbować poszpachlować. Potrastować linie itd. plastik jest dość miękki. 

Szkoda czasu.  Wypraski ubożuchne, detale - zapomnij, jedyny plus, to malowanie Latajacych Tygrysów. ale to też masz w nowym Airfixie i w starym Academy za wcale nie tak duże pieniądze.

Link to post
Share on other sites

Hej, pracuje na F4U-1. Pod "cziping" pomalowałem czarną bazę Gunze H2, potem Tamka XF-16 tylko takie alu mam. Potem - po 1h-2h jak myślę, nałożyłem warstwę lakieru. To moja pierwsza próba z tego typu zabawą. Użyłem lakier żonki NIVEA VOLUME CARE.... i wiecie co, rozpuścił farby akrylowe!  Czego użyć, czego używacie. I co to ten magiczny "najtańszy" lakier do włosów, który wszyscy na YT stosują.

Ten chyba nie był i dlatego tak się stało.

Zmywacz wamodu poszedł w ruch.  🙂

😉 1198616106_2019-09-2010_23_17.thumb.jpg.677b69c65a02d07b0dfe199e8f1a3bee.jpg

Link to post
Share on other sites

Cześć,

planuję zabrać się za wykonanie współczesnego myśliwca odrzutowego w 1/48. Szukam porady jaki model wybrać. Jestem początkującym modelarzem, zależy mi aby model był łatwo składalny bez używania tony szpachli. Budżet to około 250zł.

Myślałem o takich samolotach:

F-14

F-15

F-16

F/A-18 Hornet lub Super Hornet

Su-27

Su-33

Oczywiście jestem otwarty na propozycje i wszelkie sugestie. Może modele w tej skali są zbyt skomplikowane dla początkującego.

Do tej pory popełniłem kilka modeli pancernych. Mam podstawową wiedzę o budowie modeli i weatheringu.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)

 

Link to post
Share on other sites

Niestety, odrzutowce w 48 z reguły są stosunkowo skomplikowane dla początkujących, a te które podałeś niestety  nie są wyjątkami.
W tej sytuacji warto wybrać modele dobrze spasowane. Polecałbym więc albo F-16 Tamki (stosunkowo prosty w montażu, ale nie do końca), albo też Tamki F-14, spasowany niemal idealnie.
Bardzo dobrym zestawem jest też Su-33 Kinetica, jak i wszelkie F-15 GWH. Coś z tych 4 maszyn bym wybierał.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.