Jump to content

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)


Recommended Posts

W dniu 26.11.2019 o 16:11, arhtus napisał:

ciekawe tylko co oznacza to "arme-iro"

Pytałem o to rodowitej Japonki. Ona miała pewne braki w polszczyźnie, więc odpowiedziała: "taki kolor, jak smażony cukier". Dopytałem, czy chodzi o karmelowy i potwierdziła.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Panowie, żona mi się obudziła, że chce mi jakiś prezent dokupić. Wpuściłem ja na moje hobby i powiedziałem, by wybierała... No i wybrała B-2 od Model Collect'a w 72'ce - ja tu złożyłem sztukasa, zero

W czasach gdy bizony latały po niebie nie istniał ani FS, ani BS. Buffalo malowali amerykanie. Używano farb zgodnie ze standardem DuPonta, co nie znaczy koniecznie, że użyto produktu tej firmy. Dotycz

Do tego kleju revella dokup klej Tamiya Extra Thin Cement, czy jego odpowiednik od MrHobby,  jakąś szpachlówkę tych firm, resztę narzędzi jak skalpele, jakieś materiały ścierne itp. pewnie masz, ale j

Posted Images

No więc wszystko jasne, arme iro to ten szary karmelkowy/bursztynowy stosowany na wczesnych A6M2 i Rufe, czyli ten rysunek Zera, o który pytał carlito to trochę przekłamuje kolorki. Co do tego karmelkowego koloru to spotkałem się z w jakimś warsztacie, że ludzie dodają do "japońskiego" jasno szarego kilka kropel jakiegoś ciepłego brązu i chyba nie ma co się jakoś bardziej doszukiwać tego idealnego koloru, gdy tak naprawdę to chyba nie ma jakiś mocnych dowodów jak ten kolor wyglądał w epoce w rzeczywistości.     

Edited by arhtus
Link to post
Share on other sites

Jak już jesteśmy przy wczesnych Zerach to ja mam teraz pytanie. Czy wnętrze kokpitu Rufe różniło się jakoś znacząco od "ziemnego" A6M2? Pytam pod katem zastosowania żywicznego kokpitu dedykowanego do tego drugiego (np. SBS) w modelu Rufe Hasegawy.

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.11.2019 o 18:29, arhtus napisał:

Co do tego karmelkowego koloru to spotkałem się z w jakimś warsztacie, że ludzie dodają do "japońskiego" jasno szarego kilka kropel jakiegoś ciepłego brązu i chyba nie ma co się jakoś bardziej doszukiwać tego idealnego koloru, gdy tak naprawdę to chyba nie ma jakiś mocnych dowodów jak ten kolor wyglądał w epoce w rzeczywistości.     

jest na to receptura podana przez japończyków ? 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, arhtus napisał:

Czy wnętrze kokpitu Rufe różniło się jakoś znacząco od "ziemnego" A6M2?

Zgaduję, że nie było dźwigni podwozia.wink4

Link to post
Share on other sites

No to już wszystko wiem ? , a tak serio to bardziej mi chodziło o jakieś naprawdę znaczące/widoczne w modelu różnice. W sumie to z tego co zauważyłem, wnętrze Zera się jakoś diametralnie nie zmieniało na przestrzeni wielu wersji, ale zauważyłem, że niektóre żywice dedykowane modelom wczesnych wersji tego samolotu (nie wiem czy w Rufe też) miały np jakieś dodatkowe dwa spore panele z instrumentami na prawej burcie. CMK w żywicy dedykowanej Rufe inaczej odwzorowało też podłogę względem tego co ogólnie spotykam się widywać na zdjęciach oryginału A6M2, czy innych zestawach żywicznych, czy samych modelach, ale raz, że żywica ta jest droga, chyba nieadekwatnie do jakości, to jeszcze zawiera błędy rzucające się w oczy np. całkowicie płaska wspomniana podłoga, co raczej źle świadczy o tym zestawie w kontekście wierności odwzorowania względem oryginału.        

 

Link to post
Share on other sites

Pytanie z mojej strony odnośnie kolorów kamuflażu samolotu Su-24. Trumpeter w swojej instrukcji podaje jako kolor główny Gunze H61 (C35). Niemniej jednak, ten kolor moim zdaniem kompletnie nie pasuje do rzeczywistego koloru tego samolotu.

Spotkałem się też z mieszanką Gunze H308 i H317, ale kolot jest ciut ciemniejszy od H61

 

Czy ktoś z Was może miał doświadczenia z malowaniem tego płatowca i może poratować jakąś konkretną odpowiedzią?

Edited by Mates
Link to post
Share on other sites
W dniu 21.11.2019 o 21:09, carlito napisał:

Cześć, szukając sobie informacji odnośnie malowania Mitsubishi Zero we wczesnych latach wojny, natrafiłem na barwę nazwaną Ame-iro. Czy Ktoś z Was próbował odtwarzać ten kolor i ma jakieś ciekawe proporcje które można kolory wymieszać do uzyskania tej barwy? Szczerze to zaskoczył mnie ten kolor, ponieważ zawsze samoloty japońskie np. z Pearl Harbor kojarzyły mi się z takim jasnoszarym wzorem. A tu niespodzianka.

 

1225448607_zekeameiro.jpg.6c307a18dcf425a84e7bd26fe4b116d1.jpg

Takie malowanie trafiłem w grafikach google, gdzie zastosowany jest taki kolor. Wygląda ciekawie ale nie wiem jak ugryźć temat.

Wyciągnąłem z piwnicy właśnie  A5M2  i tam jako kolor bazowy podany jest tzw. Radome (plus nuta białego) sądząc  sądząc po ilości wzorników - bardzo różnych, może być to kolor tożsamy Ame-iro

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sebastain napisał:

Jakiego lakieru do włosów używacie pod zdrapki?

 

Wydaje mi się, że jeśli chodzi o sam lakier do włosów to obojętnie jaki byle się równo rozpylał. Najlepiej popróbuj na jakimś kawałku hipsu efekty działania i będziesz wiedział czego się spodziewać. Aczkolwiek tak jak napisał kolega Juffre:

5 minut temu, Juffre napisał:

Heavy chipping od miga, wiem że to nie lakier ale działa całkiem spoko

Lepiej za kilkanaście PLN kupić dedykowany do tego produkt, którego działanie będzie przewidywalne i zawsze jednakowe.

https://agtom.eu/chipping/310572-ammo-of-mig-heavy-chipping-effects-plyn-do-odpryskow-8432074020110.html

 

Link to post
Share on other sites

A teraz pytanie... czy ktoś z Was ma opatentowaną kwestię gablot na modele samolotów w 1:48? Jest do tego dedykowany produkt Trumpetera ale z tego co widzę jest średnio dostępny. Ktoś ma jakąś alternatywę inną niż DIY ?:)

 

Link to post
Share on other sites

Chętnie się podepnę pod powyższe pytanie ? A dodatkowo przydałaby się jeszcze gablotka, żeby TKS 1:35 zabrać do pracy ?

Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie - wieloletni kolega poprosił mnie o sklejenia dla niego modelu Mig-29 z Malborka. Oczywiście model kupił wcześniej i jest to... Revell-owy przepak Zvezdy 1:72 czyli Mig-29C. O ile się zorientowałem (nie robiłem z tematu doktoratu, więc jak coś pokręciłem to przepraszam) to w Malborku mamy Mig-29G (zakładam, że nie chce GT), które to są konwersją Mig-29A. Teraz pytanie - czy da się tę "Zvezdę" Mig-29C wykorzystać jako bazę do polskiego Mig-29G (?) czy szukać innego modelu (w 1:72) - na szybko widziałem Trumpeter-a, ale chyba niedostępny obecnie w sklepach? Co z kalkami do maszyn z Malborka? Widziałem kilka z ModelMaker-a - dobre są? Przepraszam za pytania "z czapy" dla fachowców od naszych maszyn, ale "rury" to zupełnie nie moja specjalizacja :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kon_Bar napisał:

czy da się tę "Zvezdę" Mig-29C wykorzystać jako bazę do polskiego Mig-29G

Fulcrum C to inny samolot , ma powiększony kadłub . Nasze jednomiejscowe to tylko Fulcrum A - najładniejsze ?? . Co do kalek to kłopot może sprawić malowanie okolicznościowe , mogą nie grać kolory z kamuflażem . 

Co do szczegółów to Tazman jest fanem MiG-ów 29 ??. Mnie interesuje skala 1/48 i tutaj nie ma problemu - tylko Great Wall Hobby ? . Ostatnio staniały o całą stówkę ? .

Pozdrawiam Hello

Link to post
Share on other sites

A w ogóle to po co Ci taki wlot? Chyba że chcesz przerobić F-16C Block 50 Tamki na Jastrzębia, wtedy faktycznie bardzo by się to przydało, ale obawiam się że jedyna metoda to przeszczep z jakiegoś innego zestawu, Hasy albo Revella, co niestety mogłoby nieciekawie wyglądać przy pięknej powierzchni modelu Tamki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.