Jump to content
METYS

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)

Recommended Posts

Mam problem z doborem kolorków dla CR.32, przeglądając instrukcję online jakoś dopatrzyłem się kolorów humbrol:

93 jako główny (piaskowy) + plamki 102 (zielony) i 62 (taki niby brązowy, na oko bo nie mogę się dopatrzeć gdzie w ogóle jest podany ten kolor), tylko że teraz patrzę w instrukcje i odpowiednikiem 'piaskowego' jest Humbrol 7, czyli żółta, połyskująca, taka ma być?

 

I jeszcze dół, taki szary, według tabeli odpowiednikiem jest Humbrol 127, tyle że jakoś o nim zapomniałem i nie chcę znów iść do sklepu (niby jedna farbka a wyjdzie pewnie kilka i nie daj Bóg kolejne pudełko) Do dyspozycji z szarych mam 32, 64, 79, 106, 147, 165, jakaś mieszanka?

 

A malowanie jakie chciałbym dla CR.32 zrobić to "Version D, z 1939"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam problem z doborem kolorków dla CR.32, przeglądając instrukcję online jakoś dopatrzyłem się kolorów humbrol:

93 jako główny (piaskowy) + plamki 102 (zielony) i 62 (taki niby brązowy, na oko bo nie mogę się dopatrzeć gdzie w ogóle jest podany ten kolor), tylko że teraz patrzę w instrukcje i odpowiednikiem 'piaskowego' jest Humbrol 7, czyli żółta, połyskująca, taka ma być?

 

I jeszcze dół, taki szary, według tabeli odpowiednikiem jest Humbrol 127, tyle że jakoś o nim zapomniałem i nie chcę znów iść do sklepu (niby jedna farbka a wyjdzie pewnie kilka i nie daj Bóg kolejne pudełko) Do dyspozycji z szarych mam 32, 64, 79, 106, 147, 165, jakaś mieszanka?

 

A malowanie jakie chciałbym dla CR.32 zrobić to "Version D, z 1939"

 

Ten żółty Humbrol 7 to raczej wątpliwy. Włósi malowali trzema odcieniami piaskowego. Odpowiedniki Humbrol to 63,93,121. Zależy na jakim teatrze działań latali. Co do szarej to przyciemnij 147 dodając 32 lub 33, proporcji nie podam, bo nie wiem, powinno się udać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A możesz napisać którego odcienia i gdzie używali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz coś więcej o wybranym malowaniu.Poszukam i jak się wyrobię to do niedzieli coś może podpowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W lotnictwie włoskim można wyróżnić trzy zestawy malowań: pustynny, lądowy kontynentalny i środziemnomorski.

Zestaw pustynny:górne i boczne powierzchnie malowane na kolor piaskowy (33613). Na ten kolor nanoszone były nieregularne plamki koloru ciemnozielonego (34258) lub oliwkowozielonego. Dolne powierzchnie początkowo malowano na jasnoniebieski, jasnoszaroniebieski, jasnoszary lub pozostawiano w naturalnym kolorze duralu. Po przystąpieniu Włoch do wojny upowszechnił się kolor jasnoszary (36307).

Zestaw lądowy kontynentalny, który zaczęto stosować od 1940r., powierzchnie górne malowano na kolor ciemnozielony lub oliwkowozielony z drobnymi plamkami piaskowymi lub ziemistymi, niekiedy jasnozielonymi. Można było też spotkać samoloty malowane na zielono z ciemnozielonymi plamkami lub oliwkowozielone bez plamek. Powierzchnie dolne jak w zestawie pustynnym.

Zestaw śródziemnomorski: górne i boczne powierzchnie malowane na kolor ciemnozielony, dolne początkowo jasnoniebieskim lub jasnym szaroseledynowym, po przystąpieniu Włoch do wojny - jasnoszarym. W 1941r. kolor ciemnozielony zastąpiono jeszcze ciemniejszym zielonym (34079).

Rozkład plamek ich zagęszczenie i wielkość przeważnie zależały od autora malowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich.

 

Tematyka lotnicza w modelarstwie jest mi obca, lecz dostałem ostatnio w prezencie model Miga-21 z Eduarda w skali 1/48. Malowanie pudełkowe jest węgierskie, natomiast ja przeglądając zdjęcia trafiłem na atrakcyjne malowanie chorwackich maszyn. Czy Ktoś może wykonywał model tego samolotu w ich szarym malowaniu z szarą szachownicą na stateczniku? Zastanawiam się jakie kolory będą pasowały. Szukałem też kalkomanii z napisami eksploatacyjnymi, wiele różnych rodzajów znalazłem, lecz chorwackich napisów nie. Ktoś kiedyś z takimi się w ogóle spotkał? Widziałem rosyjskie, polskie, węgierskie nawet. A chorwackich nie. Czym to w razie czego zastąpić? Samoloty są w nowym malowaniu po modernizacji, więc rosyjskie to mi tu pasować nie będą...

 

Jeśli Ktoś może częściowo chociaż rozwiać moje wątpliwości bym był bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam koloru do wnętrza kabiny ładunkowej An-2, jak na zdjęciu. Czy green zinc chromate będzie ok?

3284d6f57ffb610dmed.jpg

 

Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Interior Green ANA611
Dziękować!

 

Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy lakier wpływa jakoś na powierzchnie owiewek (przezroczystych elementów) ? Zastanawiam się, czy muszę trzymać na nich maski (Pmask) do ostatniej warstwy lakieru, czy mogę je generalnie zdjąć już po malowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja trzymam do samego końca, wychodzę z założenia że wypolerowana owiewka jest najbardziej błyszcząca gdy niczego na niej nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sobie poradzić z łączeniami elementów gdy element jest taki falisty? W zeszłym roku jak zaczynałem to miałem ten sam model ale zatarłem falistość i poszedł na eksperymenty, teraz lekko zaszpachlowałem szczeliny i delikatnie przetarłem... wydaje mi się że gdybym miał pilnik, cienki w kształcie igły można by było zrobić rowki nadające falistość, jak uważacie?

 

15641ffd14a23.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

... oraz drobny papier ścierny owinięty wokół krawędzi kawałka plastikowej płytki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak sobie poradzić z łączeniami elementów gdy element jest taki falisty? W zeszłym roku jak zaczynałem to miałem ten sam model ale zatarłem falistość i poszedł na eksperymenty, teraz lekko zaszpachlowałem szczeliny i delikatnie przetarłem... wydaje mi się że gdybym miał pilnik, cienki w kształcie igły można by było zrobić rowki nadające falistość, jak uważacie?

 

Orginalnie nie było takich rowów:

ywTzemK.jpg

... lepiej byś pocienił ścianki chłodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli na łączeniu jest tylko wąska kreska, to można to wygładzić klejem Tamiya Extra Thin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem że aż takiej falistości nie było i pod tym względem model Airfixa jest wierniejszy niż model Revella ale według mnie oba modele mają swoje zalety i wady i falistość blachy jest zdecydowanie plusem Revella, podoba mi się po prostu Poza tym siostra ma takie różne narzędzia do paznokci a w tym i taką małą "wiertarkę" i sobie ukradkiem użyłem tego i powiem że znakomite narzędzie! Jak sobie kupię własne to dokończę modele.

 

 

5488638aa914e.jpg

 

Czy Humbrol 157 powinien tak wyglądać? Przeglądając internet niektóre modele mają taki kolor ale większość ma kolor bardziej podobny do koloru podkładki...

 

Maluję Beaufightera w kolorach z Północnej Afryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwoli ścisłości, to nie blacha lecz płótno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie - jak szpachlujecie wloty powietrza? Obecnie sklejam te od F-15 Revella i mam tutaj problem, jak je zaszpachlować. Są w miarę długie a jest całkiem mało miejsca na swobodne szlifowanie. Położyłem wamodowską zmywalną, ale przy zmywaniu zeszło też trochę ze szpar i efekt kiepski.

Druga sprawa to czy Tamiya X-1 dobrze kryje? Chciałem machnąć te wloty na biało i zobaczyć jak to wyjdzie ale Gunze White Gloss kryje ultra słabo, a białego primera nie mam, żeby machnąć pod spód. Obawiam się, że trzeba będzie podkulić ogon i pojechać całość kolorem bazowym samolotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka. Jeżeli chodzi o nakładanie koloru białego to kilka cienkich warstw załatwi sprawę. Tamiya dobrze kryje bo sam jej używałem. Natomiast co do szpachlowania wlotów powietrza to z nimi jest zawsze problem. możesz spróbować zrobić mix szpachli Tamiya putty white, podkładu surfacer mr hobby i dodać troszkę leveling thinnera z mr hobby i takim mixem możesz zalać te wloty powietrza tylko uważaj bo za gęsta konsystencja spowoduje że zrobią się zacieki, a za rzadka - po prostu spłynie( albo jeżeli masz to użyć liquid primer z Tamki ). Albo szpachla na połączenia i papier

ścierny 800, później 1200 a na koniec 2500 nawiniety na patyczek od lodów, szaszłyków i jedziesz Nikt nie powiedział że będzie lekko, ale jak to padło kiedyś w skeczu Kabaretu Moralnego Niepokoju: "Z każdego szamba da się wyjść"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Jakoś już sobie poradziłem, obecnie kadłub już zamknięty. Jakoś tak w zeszłą niedzielę, siadłem nad tymi dyszami, odpaliłem film, potem drugi i poszło.

Położyłem szpachlę Wamodu jeszcze raz, Paint Thinnerem Tamki zmyłem to, co mi się napaćkało i na szwie tak, żeby zostało tylko trochę naddatku. Potem papier oklejony wokół trzonka skalpela i pilnika do paznokci. Zeszło długo ale szwu praktycznie nie widać.

Malowałem X-1, potem błyszczącą białą Gunze. Idealnie nie jest, ale kierunek znam

 

Myślę, że rozcieńczony podkład niewiele by dał. Zalałby wszystko równomiernie, szwy i nierówności by zostały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.