Jump to content
METYS

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)

Recommended Posts

6 minut temu, Mario napisał:

Przyszło, zaczynam...

IMG_20200206_180950.jpg

Będziesz robił miga z G.W.H ???

Jak tak to czekam na warsztat albo możesz przyłączyć się do mnie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw małe MiGi wspólnie z dziećmi,później ruszam z MiG od GWH, a na koniec MiG 29 UB Eduarda , akurat przyjdzie. Na razie  będę uczył się malować na malych tych które składają dzieci wspólnie ze mną. Oni też dziś pryskali aero, czym skorupka za młodu nasiąknie..., 10 latek przymierza już górna część kadłuba, a niżej zdjęcie kokpitu wykonane przez mojego młodszego syna 7 latka, malował aero podstawę zegarow i podłogę, a pędzlem fotel i na ciemno same zegary. Dla mnie wow

IMG_20200206_195025.jpg

IMG_20200206_203927.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Mario napisał:

Najpierw małe MiGi wspólnie z dziećmi,później ruszam z MiG od GWH, a na koniec MiG 29 UB Eduarda , akurat przyjdzie. Na razie  będę uczył się malować na malych tych które składają dzieci wspólnie ze mną. Oni też dziś pryskali aero, czym skorupka za młodu nasiąknie..., 10 latek przymierza już górna część kadłuba, a niżej zdjęcie kokpitu wykonane przez mojego młodszego syna 7 latka, malował aero podstawę zegarow i podłogę, a pędzlem fotel i na ciemno same zegary. Dla mnie wow

IMG_20200206_195025.jpg

IMG_20200206_203927.jpg

:piwo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naturalnie, ale nie warto zostawiać kompresora pod ciśnieniem, to niezbyt dobrze wpływa na jego uszczelki. Gdy kończysz pracę warto powietrze spuścić.
Acha, pamiętaj żeby raz na kilka tygodni spuszczać wodę ze zbiornika, tam pod spodem powinien być taki kręciołek do odkręcania i woda wypływa z niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki, ogólnie łyżki maluje się spoko, ale czasem puści jakąś większą kropkę, czy to kwestia rozcieńczenia farby? Na początek malowałem tą farbą której nie użyje z zestawu Hataka dałem 1 ml farby i 0.5 rozcieńczalnika, malowane 2 atm

Edited by Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nigdy nie miałem w ręku pomarańczowej Hataki, więc powiem jak to mniej więcej wygląda w przypadku innych, dobrych farb, np. Gunze.
Generalnie jeśli farba jest świeża=rzadka, rozcieńczam z reguły mniej więcej 1:2, czasami 1:3, im gęstsza tym więcej rozcieńczalnika. Konsystencja tzw. mleka, cokolwiek to znaczy. :)
Jeśli masz dobrze rozcieńczoną farbę, to malujesz ładnymi mgiełkami. Farba zbyt gęsta: widać wyraźne kropelki i kropeczki, a czasami aerograf wręcz pluje.
Farba za rzadka, rozlewa się po powierzchni i robią się tzw. pajączki. Trzeba popróbować aż to wyczujesz.

Edit: 2 atmosfery to zdecydowanie za dużo, ja maluję w okolicach 1 atmosfery, czasami nawet poniżej.

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz złe odruchy. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli najpierw sprzęgło potem gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos czyszczenia aerografu - te płyny do czyszczenia z akryli to są na bazie spirytusu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mario napisał:

To wczorajsze testy,rozumiem że farba była za gęsta?

IMG_20200207_151459.jpg

A te kleksy to co to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro kapie to znaczy, że igła nie jest dosunięta do dyszy. Musisz odkręcić obudowę, potem nakrętkę igły i delikatnie dopchnąć ją tak, żeby w pełni zamykała otwór dyszy. A farba gęsta jak cholera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj zdecydowanie coś nie tak, farba raczej zbyt gęsta. Te malutkie groszki dziwne, nigdy nie udało mi się uzyskać czegoś podobnego, nie wiem co to może być (i jak takie coś uzyskać bo może się przydać😀) ale może to znowu efekt zbyt małego ciśnienia przy tej gęstości farby. Co do dużych kleksów to zależy kiedy one powstawały. Jeśli podczas ciągłego piskania to może być to skutkiem zbierania się farby na osłonie igły i co jakiś czas jej wydmuchiwania. Co to za aerograf? Znowu jeśli kleksy powstawały na początku malowania to może masz niedopchniętą iglicę do dyszy i farba przecieka przez dyszę na postoju 😀 No bo do podstawowej zasady pracy aerografem, czyli najpierw naciskamy spust w dół, a potem odciągamy do tyłu się stosujesz? 😀    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iglica nie była dociśnięta, mało tego, jak przyszedł aerograf, pierwsze co wymieniłem dyszę na 0,3 a igła została 0,2, miałem to zrobić rano, i stąd jak nacisnąłem w dół to odrazu mimo że samo powietrze szło rozchlapywało farbę. Później sobie przypomniałem i wymieniłem i już nie kapało, przynajmniej nie tak często, bo czasem jeszcze podczas długiego malowania, a sporo kartek pomalowałem coś od czasu do czasu kapnęło, jak pisaliście prawdopodobnie z osłony dyszy. Ogólnie jest coraz lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaki masz aero, ale na zdjęciu warsztatu widać pudełko, które wskazuje na jakiegoś chińczyka, a jeśli to jakaś pochodna TG-180 to ten aerograf ma najczęściej taką wąską osłonkę dyszy, która wyjątkowo sprzyja zbieraniu się na niej farby i od czasu do czasu kleks gwarantowany, jeśli w porę nie zareagujemy. Najlepiej, ale i najniebezpieczniej dla iglicy jest malować bez tej osłonki, albo można ją też spiłować na wysokość minimalnie większą niż wystaje iglica, ewentualnie dokupić lub skanibalizować od innego modelu taką szeroką okrągłą.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustang P-51c w skali 1/48

pytanie do ludzi rozeznanych w temacie tego latawca – na rynku jest ICM 48121 (i przepak Revella 04872 - jak zdążyłem zauważyć) oraz Tamiya 61047. ICM z Revellem opisują go jako wersję C (co chyba w jakimś stopniu jest jednoznaczne z brytyjskim oznaczeniem Mk. III - z tego co pamiętam), Tamiya swojego konika opisuje wlaśnie jako Mk. III. 

Zastanawiam się nad kupnem ICM lub Tamiyi - podpowiedzcie, który z nich jest lepiej opracowany proszę. I od razu piszę, że będzie robiony prosto z pudła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model ICM to podróbka Tamki. Główne elementy są praktycznie identyczne, tylko we wnętrzu ICM zrobił boczne ścianki jako oddzielne elementy, a czy wyszło to mu na dobre czy nie, to kwestia do przedyskutowania 🙂 Ogólnie ramki w ICM sprawiają słabsze wrażenie, choć po złożeniu jakoś znacząco model nie będzie odbiegał od swojego pierwowzoru, czyli modelu z Japonii. Tamka to Tamka i jeśli Ci nie zależy na przyoszczędzeniu paru złotych to wybór jest oczywisty.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że temat F-14 jest modny ostatnio, to się trochę podepnę... Co kupić w 72'ce ? Jakie dodatki od razu? Kleję te sztukasy, miczele itp., ale chce się spróbować w końcu z czymś nowoczesnym. Szczególnie, że kupiłem sobie na początek, w przypływie entuzjazmu początkujacego F16 od tamki na wypasie - z dodatkami, dyszami, ale jak widzę jaki poziom reprezentuję, to boję się go zaczynać.. A tak nieśmiało w 72'ce może by coś spróbowac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 72 najlepszy F-14 to obecnie GWH, zarówno wersja D jak i A, na razie niedostępna w Polsce. Piękne zestawy, ale stosunkowo drogie, po ok. 250 zł.
Tańszym rozwiązaniem jest niewiele gorszy F-14A Fine Molds, znacznie tańszy, ale jakościowo nieznacznie ustępuje Chińczykom. Ale tylko w wersji A, bo D kiedyś wydali na wyłączność z pewnym japońskim magazynem modelarskim i w sklepach tego już kupić raczej nie można, zresztą kosztowało to niewiele mniej niż F-14A Tamki w 48.
Potem jest długo, długo nic i można pomyśleć o Hasegawie czy starszej Academy, niektórzy też mówią że warto kupić Fujimi, ale moim zdaniem to szajs i szkoda na to pieniędzy.
Ale jeśli Ci się nie śpieszy, to za moment będzie w naszych sklepach nowy F-14A Academy (nowe formy), zdaje się że bardzo udany zestaw (mówię ze słyszenia, bo sam w ręku jeszcze nie miałem), bardzo tanie (w Plastmodelu jest już cena znacznie poniżej 100 zł), co ciekawe w pudełku są zdaje się wszystkie części do zrobienia także wersji D.
Tak więc wybór jest naprawdę niezły i tyko musisz określić czego chcesz, a potem kupować, lepić, malować i pochwalić się.

Edit: co do dodatków:

- Do GWH w zasadzie możesz kupić pitota i sensory Mastera, koła ResKit no i bardzo warto kupić uzbrojenie Eduarda, ale to do każdego modelu warto. Są jeszcze blaszki i maski Eduarda, tak więc to też można. Poza tym nie słyszałem o dedykowanych dodatkach.
- Do zestawów Fine Molds to co powyżej, plus także blachy i maski Eduarda. Do F-14D ponoć pasują dysze Eduarda do F-16CJ Tamki, ale to do D, do A nie ma niczego.
- Znacznie więcej dodatków znajdziesz do zestawów Hasegawy, Academy czy Fujimi, włącznie z żywicami Airesa, warto ewentualnie poszukać, popatrzeć na zdjęciach i określić na co masz ochotę.

Edited by Solo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Solo napisał:

bardzo warto kupić uzbrojenie Eduarda, ale to do każdego modelu warto. 

O którym zestawie mówisz dokładnie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy w co chcesz uzbroić samolot.
Do F-14 w 72 Edek produkuje AIM-9L/M i starsze, AIM-54A i C, AIM-7E i M, do tego trochę bomb: GBU-38, GBU-10 oraz GBU-12.
Wszystko to nadaje się do F-14A i D, a bomby tylko do D.

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etap zakupu kalki, dlaczego w miejscu zaznaczonym na zdjęciu jest inny kolor. Inne kalki tego nie maja.

IMG_20200212_130211.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem z anteną w mojej "Zerówce". Nie daje rady jej tak przykleić żeby była dobrze naciągnięta. Z czego jest najlepiej robić anteny i na co je kleić? Ja swoją robiłem z żyłki wędkarskiej 0.14mm i kleiłem na CA rzadki od Wamodu.

IMG_20200212_205532.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.