Jump to content
METYS

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)

Recommended Posts

Ja to robiłem farba olejną dla plastyków i white spirit, bez problemu schodzi papierem i przytłumia kolory, ale jak używałem panel linera to miałem problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.05.2020 o 17:37, Matys napisał:

Brakuje J, ale ten wygląda tak samo jak N/P.

O to właśnie chciałem się spytać. Eduard robi J a ja potrzebuję P. Różnica jest tylko w malowaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Solo napisał:

O to właśnie chciałem się spytać. Eduard robi J a ja potrzebuję P. Różnica jest tylko w malowaniu?

Tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbieram farby na Siitfire'a, i nie chcę znowu kupować dodatkowych rozcieńczalników. Najwięcej w domu już mam Hataki i AK, niestety kilku kolorów nie mogę znaleźć, tych firm i musze wziąć mr. hobby i mr.color, czy farby Mr. color i mr. hobby rozcieńczę Hataką orange? Nie wiem czy mr color i mr. hobby to ten sam skład(ta sama firma), ale Surfacer od mr. Hobby jak kiedyś pisaliście śmiało Hataką rozcieńczam. jak jest z tym mr. Color i mr Hobby z farbami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozcieńczalnikiem Gunze rozcieńczysz Hatakę Orangę i odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to normalne jeśli dodaję rozcieńczalnik Hataki do farby mr.color aluminium (akurat mam jedną), po wkropleniu od razu warstwa błyszcząca wypływa jakby na wierzch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, ale sprawdzisz to wlewając miksturę do aerka i malując nią na boku. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Mario napisał:

A czy to normalne jeśli dodaję rozcieńczalnik Hataki do farby mr.color aluminium (akurat mam jedną), po wkropleniu od razu warstwa błyszcząca wypływa jakby na wierzch?

Z dedykowanym LT też tak się dzieje. W niczym to nie przeszkadza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jak dobrze zrozumiałem Mr.Color i Mr. Hobby to ta sama firma i Hataka mi je rozcieńczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Mario napisał:

Czyli jak dobrze zrozumiałem Mr.Color i Mr. Hobby to ta sama firma i Hataka mi je rozcieńczy?

Mr.Color i Mr.Hobby to w rzeczy samej ta sama firma (która się zresztą nazywa Gunze), ale serie farb już są różne.Mocno upraszczając seria H odpowiada czerwonej Hatace, seria N niebieskiej, a seria C Hatace pomarańczowej. Więc jak znajdziesz farby z serii C to powinny się rozcieńczać rozcieńczalnikiem do pomarańczowej Hataki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H także, bo rozcieńczają się Leveling Thinnerem który jest dedykowany Gunze C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, spitfire kupiony, dodatki i farby też, także niedługo nowy warsztat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czy z modelu me262 a-2a/u2 hobby bossa 80377 można zbudować "normalną" wersję? Co potrzebowałbym poza elementami z pudła?

 

Którego 262 w 1:32 wybrać? Revell, trumpek? Który będzie najlepszy?

Edited by enten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może tu będzie szybciej, pytanie odnośnie przeróbki klap, czy dobrze zrozumiałem że ten element to taka forma żeby dobrze wyciąć, jak to stosować, skoro nie można kleić, czym wyciąć żeby nie uszkodzić i ogólnie proszę o rady by nie uszkodzić nic

IMG-20200518-154323.jpg


IMG-20200518-154339.jpg


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 100% Ci nie powiem, ale jeśli chodzi o pierwszą część rozważań, to jak na moja znajomość angelskiego i czeskiego Masz tam:

Template - szablon;
Do not glue!; Nelepit! - nie kleić :hmmm:;

także ta część Twoich rozważań jest jak najbardziej słuszna :super:

Jeśli chodzi o zamocowanie tego szablonu to jeszcze nie miałem "przyjemności" czegos takiego stosować, nie wiem jak by się sprawdziło np, przyklejenie tego szablonu taśmą dwustronną, nie powinna ona uszkodzić powierzchni modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mario napisał:

Może tu będzie szybciej, pytanie odnośnie przeróbki klap, czy dobrze zrozumiałem że ten element to taka forma żeby dobrze wyciąć, jak to stosować, skoro nie można kleić, czym wyciąć żeby nie uszkodzić i ogólnie proszę o rady by nie uszkodzić nic

Jak dobrze kojarzę to na postoju klapy były schowane taki jakiś system tam był. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minut temu, kzugaj napisał:

Jak dobrze kojarzę to na postoju klapy były schowane taki jakiś system tam był. 

Na postoju można różne rzeczy robić np. wypuścić klapy i sprawdzić przed lotem, serwisować, nie będę wchodził w szczegóły. Na szkoleniu PPL zawsze przed lotem sprawdzamy klapy, pierwsza rzecz to zapłon i opuszczenie klap, dopiero obchód, ale prosiłbym jednak o pomoc z tym szablonem jak go wykorzystać i jak ciąć, bo rano chciałbym się wziąć za te klapy

Edited by Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mario to będzie podstawka/diorama z figurantami? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co należy zrobić jest przecież dokładnie pokazane w instrukcji. Przyklejasz ten szablon, np. taśmą maskującą (od zewnętrznej krawędzi), tak jak na rysunku w instrukcji. Potem możesz np. igłą obrysować krawędź wzdłuż tego szablonu żeby sobie zaznaczyć co trzeba odciąć i zeszlifować. To co jest czerwone na rysunku musi być usunięte, odcięte, ma tego nie być.
Jak widać na rysunku 2/2 tej samej instrukcji część C3 jest już po "amputacji" i widać jak ma wyglądać po odcięciu tego co czerwone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Solo to ja wiem że odcinam czerwone, pytałem jak wykorzystać ten szablon, piszesz żeby zaznaczyć, w takim razie bez sensu go wogole stosować bo jest on dokładnie taki sam jak wytłoczona klapa, więc zaznaczenie jest, oni piszą nie kleic, a jednak czymś trzeba, jak dla mnie słaba ta instrukcja i ogólnie trzeba się sporo domyślać,również później, no ale ja nie jestem zaawansowany więc może to moje spostrzeżenia. Pytałem  też czym takie powierzchnie wycinanacie, bo wycinając lotki w MiGu nieźle się namęczyłem. Myślałem o scriberze bo nożyk za gruby co myślicie ,macie inne pomysły

Edited by Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Mario napisał:

@Solo to ja wiem że odcinam czerwone, pytałem jak wykorzystać ten szablon, piszesz żeby zaznaczyć, w takim razie bez sensu go wogole stosować bo jest on dokładnie taki sam jak wytłoczona klapa, więc zaznaczenie jest, oni piszą nie kleic, a jednak czymś trzeba, jak dla mnie słaba ta instrukcja i ogólnie trzeba się sporo domyślać,również później, no ale ja nie jestem zaawansowany więc może to moje spostrzeżenia. Pytałem  też czym takie powierzchnie wycinanacie, bo wycinając lotki w MiGu nieźle się namęczyłem. Myślałem o scriberze bo nożyk za gruby co myślicie ,macie inne pomysły

Jak chcesz przykleić coś tymczasowo, to użyj kleju PVA (biały, "do drewna"). Będzie trzymał wystarczająco mocno, żeby przy tym manipulować. Ale potem da się część oderwać i zdrapać warstwę kleju albo zmyć wodą.

Co do wycinania. Ja używam piłek "żyletkowych" do plastiku. Mam takie cienkie firmy RB (http://www.radubstore.com/index.php?main_page=index&cPath=77_112). Ale zwykłą piłką żyletkową też da radę. Po tej najdłuższej krawędzi trzeba skrobać w jednym miejscu rogiem żyletki aż zrobi się szczelina na wylot. Wtedy można już częściowo wprowadzić do niej ostrze żyletki i normalnie piłować dalej. Wtedy nie potrzeba szablonu. Nawet by przeszkadzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, Mario napisał:

, w takim razie bez sensu go wogole stosować bo jest on dokładnie taki sam jak wytłoczona klapa, 

Co do tego fragmentu - Jeżeli po przyłożeniu stwierdzasz, że szablon dokładnie pokrywa się ze wzorem klap to faktycznie nie rozumiem, po kiego szukasz sposobu na "wykorzystanie" szablonu? Wycinaj klapy i tyle. Myślę, że szablon ma pomóc w sytuacji kiedy "jakiś inny zestaw" ma albo inaczej/źle/niewyraźnie/wcale zaznaczone klapy. 

 

Tak więc masz rozwiązane dwa problemy - szablon nie potrzebny, klejenie szablonu tym bardziej nie. Zostało "czym wyciąć?". 

 

Co do wycinania - można dostać bardzo cienkie "piłki włosowe" - nie takie z Castoramy itp które są grube jak zwykły brzeszczot do drewna i metalu ale poszukać po sieci PRAWDZIWYCH brzeszczotów "włosowych". Tam gdzie trzeba wyciąć i usunąć fragmenty sprawdzają się super. przy wprawnym prowadzeniu zostawiają max 0.2 mm za sobą. 

Edited by thor_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra ale mam trzeci problem, wg instrukcji górna część w skrzydle pod klapy też trzeba wyciąć,bo jest na czerwono, ale znalazłem film Davida Damka, gdzie on nakleja element z blaszki nie wycinając w górnym skrzydle, a nakleja bezpośrednio na ten element co ma być wycięty blaszkę. Film od szóstej minuty, i zdjęcie instrukcji.

 

 

IMG_20200519_113452.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przecież instrukcja każe ci POCIENIĆ górną część płata, żeby w to miejsce wkleić wewnętrzną strukturę płata wykonaną z blaszki, widoczną po otwarciu klapy. Żadnego wycinania czy odcinania

Edited by abtb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób bez otwartych klap i problem z głowy.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.