Jump to content

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)


Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No hejka, obiecałem że wrzucę jak dostanę kilka różnych nici, które będę chciał wykorzystać w naciągach szmatopłatów  i antenach. Tak więc mamy 4 rodzaje nitek, wszystkie syntetyczne. 1. nit

Rzecz jest dość złożona. To znaczy nie śmigło, wystarczy spojrzeć na pierwsze z brzegu zdjęcie - zgodnie. Poszycie akurat P-47 to było niemal sam alclad. Zatem jednolite aluminium. Jednak nie do

Do tego kleju revella dokup klej Tamiya Extra Thin Cement, czy jego odpowiednik od MrHobby,  jakąś szpachlówkę tych firm, resztę narzędzi jak skalpele, jakieś materiały ścierne itp. pewnie masz, ale j

Posted Images

W 1/48 to który BAE Lightning lepszy - Airfix czy Sword? Chodzi bardziej o generalną jakość porównania obu firm niż konkretny zestaw (wersja jednomiejscowa). 

Link to post
Share on other sites

Takie szybkie pytanie do znawców MiGa-21: czy podwójne wyrzutnie pocisków R-3 były stosowane też może na PFach, czy to unikatowa cecha PFM?

Link to post
Share on other sites

Może ktoś podpowie, maluje niby tak samo , np kładę kolor na podkład kilka warstw, i w niektórych miejscach wychodzi mi taką chropowata powierzchnia, a w niektórych jest gładko, trzymam odległość tą samą, farba rozcienczona tak samo i nie wiem co się dzieje, tak jakby szybko zasychyalo.

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2020 o 12:34, Mario napisał:

Czym nitujecie w 1/48, domowy sposób? Szpilki ?

Kupiłem nitowadełkoi trumpka - jedno z tańszych, ślad nawet fajny ale ma jak dla mnie wadę :

uchwyt skutecznie zasłania nitowaną powierzchnie, co ja się nagimnastykowałem....

Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie wcześniej pytałem o lakoeriwanie, kupiłem.do lakieru Tamiya mr. Leveling thinner, rozcieńczenia go jak pisał @Solo 1:5, pisałeś też mokre wasrtwy, tzn że mam dłużej w jednym miejscu trzymać aerograf aż zauważenia że jest mokro na farbie?

Link to post
Share on other sites

Nie, absolutnie nie wolno zatrzymywać aerografu, ręka ZAWSZE musi być w ruchu, inaczej będziesz miał zacieki.
Mokre warstwy to malowanie dość szerokim, obfitym strumieniem farby, często kilka razy w tym samym miejscu, aż powierzchnia robi się mokra, błyszcząca, jakbyś polał to miejsce wodą.
Ja to robię szybkimi posunięciami aerka w jednej linii kilka razy, aż mam wrażenie że model zalałem farbą. Ale o to nie ma obawy, bo ponad 80% tego co wylejesz na powierzchnię - odparuje.

Link to post
Share on other sites

Malowanie na ,,mokro" to wyczucie momentu pomiędzy gładką powierzchnią farby, a jeszcze nie ,,zaciekiem" i zalaniem detalu - to chyba najtrudniejsza umiejętność odróżniająca lakiernika od ,,malarza"...

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.06.2020 o 08:49, Matys napisał:

Takie szybkie pytanie do znawców MiGa-21: czy podwójne wyrzutnie pocisków R-3 były stosowane też może na PFach, czy to unikatowa cecha PFM?

Były na Pfach. Zdjęcia w sieci dotyczą tylko 21 DDR. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.05.2020 o 18:57, Solo napisał:

Ja stosuję w tej chwili w zasadzie dwa lakiery błyszczące X-22 Tamki i GX-100 Gunze, oba oceniam jako bardzo dobre, łatwe w aplikacji lakiery.
Jeszcze raz powtórzę: ja je rozcieńczam w okolicach 1:4-5 (używam Leveling Thinnera, ale nie w tym raczej rzecz), kładę przy ciśnieniu ok. 1 atmosfery, mokrymi warstwami. 
Nie mam problemów z chropowatością powierzchni, mam za to gładką, błyszczącą powierzchnię. Tu po prostu nie ma filozofii i ja naprawdę jestem szczerze zdziwiony że można z tymi lakierami mieć jakieś poważniejsze problemy.

Cześć, robiłem próby z tym lakierem Tamiya i rozcienczalnikiem Mr leveling w proporcjach o których pisałeś i faktycznie jest lepiej ,nie robi mi się skórka, jest gładki ale też jakiegoś super błysku nie mam, czy to dlatego że lakieru jest mało w stosunku do rozcieńczalnika? Czy pod kalki jedna warstwa wystarczy przy takim rozcieńczeniu? Czy nałożyć druga jeśli tak po jakim czasie bo właśnie umalowalem Spitfirera jedną.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mario napisał:

Cześć, robiłem próby z tym lakierem Tamiya i rozcienczalnikiem Mr leveling w proporcjach o których pisałeś i faktycznie jest lepiej ,nie robi mi się skórka, jest gładki ale też jakiegoś super błysku nie mam, czy to dlatego że lakieru jest mało w stosunku do rozcieńczalnika? Czy pod kalki jedna warstwa wystarczy przy takim rozcieńczeniu? Czy nałożyć druga jeśli tak po jakim czasie bo właśnie umalowalem Spitfirera jedną.

Pod kalki nie potrzebujesz mieć super błysku. Wystarczy ładna gładka powierzchnia i zabezpieczona farba. Chodz o to, żeby dobrze przylegały do powierzchni i żeby płyny nie uszkodziły samej farby.

Link to post
Share on other sites

F-104G w 1/48 Kinetica, Eduarda, Hasegawy, czekać na AMK, jeszcze innej firmy? Szukam dobrze spasowanego modelu z opcją dokupienia umiarkowanej ilości waloryzacji i bez rycia/nitowania, etc.

Link to post
Share on other sites

Na AMK naturalnie możesz poczekać, jeśli planujesz żyć tak długo.
Jeśli jednak chcesz zlepić model F-104 w najbliższych latach, to polecałbym zestaw Kinetica. Nie wiem jak z jego spasowaniem (Kinetic nie jest orłem w tych kwestiach), ale na pewno ten zestaw ma lepszy detal i zapewne wykonanie niż stara Hasegawa (opieram się na zasłyszanych opiniach i zdjęciach, bo zestawu Kinetica w ręku nie miałem). Ta ostatnia też zła nie jest, ale jednak warto do niej dokupić ile się da dodatków, żeby jakoś wyglądała.
Ja gdybym miał kupić dziś F-104 wybrałbym Kinetica, ale jako że nie lubię tego samolotu, wiec zadowalam się jednym zestawem Hasegawy i więcej mi nie trzeba.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@ssszzzymon, ja mam F-104 Hasegawy. A właściwie to nawet Eduarda w wersji limitowanej, ale w pudełku Hasegawy, bo udało się swego czasu kupić okazyjnie. Na pewno plus tego jest taki, że kalkomania jest Cartografa i są żywiczne dodatki i maski. Ja mam wersję NATO fighter, ale w tej chwili do dostania chyba tylko w drugim obiegu. 

Minusem Hasegawy jest na pewno to, że nie dają do zestawu absolutnie żadnego uzbrojenia, więc jeśli chcesz coś więcej podwieszać, to już trzeba kombinować. Detal jest, jak na wypraski, całkiem dobry, ale są jakieś dziwne ślady po wypychaczach np. na skrzydłach, które same w sobie są już nieźle ponitowane, więc wiąże się to z conajmniej odtwarzaniem nitowania w przypadku szpachlowania/szlifowania. Hasegawa chyba teraz ciężko dostępna, ale Eduard robi teraz wersję limitowaną EIKO, która zawiera japońskie wersje malowania - swoją drogą, niektóre kamuflaże całkiem fajne i efektowne + żywice, blachy i maski na oszklenie.

Kinetic ma na pewno dobry detal, jeśli do dla Ciebie istotnemożna zrobić prosto z pudła w wersji z otwartym lukiem elektroniki za kabiną. Dodatkowo jest jeszcze uzbrojenie i podskrzydłowe zbiorniki paliwa. Nie wiem jak ze spasowaniem (naYouTube widziałem jakiś warsztat i nie było jakichś niespodzianek) ale swego czasu gdzieś pisali w necie, że oszklenie nie stykało się poprawnie z resztą kadłuba. Z racji takiej, że Kinetic już wydał kilka wersji, może to poprawili w tych nowszych.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Szukam pomysłu na kolejny model, niedługo kończę Spitfirera i teraz zastanawiam się co po nim. Na początku miałem sklejać modele na których latali bądź latają polscy piloci, ale chyba sobie ten argument odpuszczę. Jako że bardzo dobrze mi się sklejało MiG 29 z GWH, zastanawiałem się nad F-15, robią fajne modele jak zauważyłem, doceniam na plus jak mają nity, fajnie to wygląda na MiGu, a mam porownanie z UB z Edurda/Academy,który ma tylko kilka nitów. Chodził mi po głowie też jakiś Niemiec II wojny, żeby Spitfire nie stał sam, tu już eduard bo ma nity, ale myślałem tez o su-22, żeby go postawić koło moich 29 tek. Znalazłem taki model, czy ktoś z Was go sklejał i może o nim udzielić informacji, jak pasowanie, czy ma nity, bo na zdjęciach słabo widać, i ogólnie czy ciężki w klejeniu.

https://www.mojehobby.pl/products/SU-17-22-M3-M4.html

Edited by Mario
Link to post
Share on other sites

Mam KH w wersji dwu-osobowej pod "Black Boar". Zestaw obszerny choc ma ponoc kilka problemow ze spasowaniem ale nic z czym bys sobie rady nie dal. Pociety kadlub na 3 czesci i jeszcze na pol troszke szpar tam sie robi. Dysza troszke za dluga i mocowanie garbu troszke kiepsko rozwiazali. A tak poza tym to calkiem fajny model. Poszukaj na forum chyba Jureczek go kleil

Edited by kzugaj
Link to post
Share on other sites

Ten Su-22 ponoć (bo w ręku nie miałem) za fajny nie jest jeśli chodzi o spasowanie, szczególnie kłopotliwe jest zmontowanie korpusu maszyny, bo Chińczycy pocięli tę rurę na kilka kawałków. Jeśli już to chyba lepiej wybrać zestaw Hobby Bossa, choć on też jakiś rewelacyjny nie jest.
Co do F-15 to w 48 najlepsze są zestawy GWH, aczkolwiek jako że to jeden ze wcześniejszych ich modeli, to ponoć też są jakieś problemy ze spasowaniem. Ale to ładne zestawy, z pięknym detalem i bardzo starannie wykonane, jak to GWH.
A jak chcesz bardzo dobry zestaw, pięknej maszyny, to może polski F-16? Wtedy naturalnie trzeba by zestaw Tamki, najlepiej Aggressora, tylko trzeba by dokupić kilka dodatków.

Link to post
Share on other sites

A zestaw Eduarda może ktoś kleiłem bo taki znalazłem to jakiś przepak rozumiem, tak jak mój 29 ty z dodatkami żywicznymi i blaszkami?

Edited by Mario
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.