Jump to content

Zadajemy pytania ..., dostajemy odpowiedzi ;-)


Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No hejka, obiecałem że wrzucę jak dostanę kilka różnych nici, które będę chciał wykorzystać w naciągach szmatopłatów  i antenach. Tak więc mamy 4 rodzaje nitek, wszystkie syntetyczne. 1. nit

Rzecz jest dość złożona. To znaczy nie śmigło, wystarczy spojrzeć na pierwsze z brzegu zdjęcie - zgodnie. Poszycie akurat P-47 to było niemal sam alclad. Zatem jednolite aluminium. Jednak nie do

Do tego kleju revella dokup klej Tamiya Extra Thin Cement, czy jego odpowiednik od MrHobby,  jakąś szpachlówkę tych firm, resztę narzędzi jak skalpele, jakieś materiały ścierne itp. pewnie masz, ale j

Posted Images

Niestety nie mam benzyny bo nie bawiłem się jeszcze olejami (nawet nie kupiłem bo nie wiem gdzie W&N dostać). Łapałem się różnych pomysłów, najskuteczniej działał płyn do usuwania kleju po naklejkach firmy HG - rozpuścił klej. I primer. I plastik.

Generalnie pomyślałem "fight fire with fire", małymi kawałkami taśmy rociągałem ten klej i innymi "klepiąc" ściągnąłem go do tego stopnia (na razie 1,5 koła):

3ec397ee561a63289269c1820b5f8759.jpg

Link to post
Share on other sites

W kioskach masz benzynę do zapalniczek zippo. Specyfików niepewnych bym raczej nie używał... Ewentualnie sprawdził na ramce czy nie wchodzi w reakcję z plastykiem.

Link to post
Share on other sites

F-16A to wczesna wersja samolotu, F-16C to - można powiedzieć z dużym uproszczeniem - współczesna, przy czym wersji C tez jest bardzo dużo (tzw. Blocki). C od A odróżniają zarówno elementy zewnętrzne jak i bebechy, długo by o tym pisać.
F-16CG to po prostu wersja C, zdaje się że Block 40 i 42.
Z tego co się orientuję Revell zrobił tylko wersję F-16A w 1:32, tak więc wersji C/CG z tego nie zrobisz niestety.

Edited by Solo
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Czy jest tu ktoś, kto miał do czynienia z kalkami od F-15e Revella? Przyznam szczerze, że nie wiem co robić, zacząłem męczyć się z tym etapem od oznaczeń na wewnętrznej stronie stateczników pionowych. Te kalki są straszne, Mr. Mark Softer praktycznie w ogóle nie działa, kalki pod nim nie marszczą się praktycznie wcale. Na dodatek rwą się na byle wypukłościach. Jednen pasek o góry statecznika siadł w końcu, ale się porwał (mark softer nakładałem ponad 10 razy), na drugi poszło 5 "warstw" płynu i dalej jak płaski był tak jest, tylko popękał. Niestety, na kalkach napisane jest, że to pomiot Italeri, kolejne nieprzyjemne zetknięcie z tą marką. Może są jakieś płyny, które lepiej działają?

Link to post
Share on other sites

Oba ciężkie w zorganizowaniu w moim rejonie ?

Znalazłem jednak winnego - Neo! Mam produkty Gunze, ale w wersji NEO, czyli bezwartościowe wersje świetnych produktów, specjalnie na rynek US i europejski. W desperacji wziąłem dzisiaj kalki z Leoparda Italeri (WoT i oryginalne), T-80 Zvezdy i Su-35S KH, efekty jak z Revellowskimi. I chociaż płynu dawałem tyle, że kalka w nim pływała, to nic się nawet nie zmiękczyło i nie pojawiła się jedna chociażby fałdka. No a teraz jeszcze doczytałem recenzje wersji NEO... Cóż, niedaleko jest sklep, mają tam Tamiya MarkFit. Mam jeszcze dobre kalki dla drugiego wariantu, trzeba będzie spróbować.

Link to post
Share on other sites

Samoloty eastern express w skali 1/144 są warte uwagi czy lepiej dać sobie z nimi spokój? Nigdy nie miałem z ta firmą do czynienia i w necie słabo z galeriami modeli tej firmy. Pytam z ciekawości bo puścili fajny samolocik ale jak mam rzeźbić sztukować dorabiać czy dokupować kalki to sobie odpuszczę. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam,

Mam pytanie odnośnie malowania szachownic w okresie międzywojennym na wewnętrznych stronach podwójnych stateczników pionowych. 

Czy było to dozwolone czy nie?

Jeśli tak, to czy wygląd szachownicy( tj. górne lewe czerwone pole itd) zachowywał regulaminowy układ czy był jego lustrzanym odbiciem?

Jakiś przykład,zdjęcie..ect.

Link to post
Share on other sites

Hej. Mam pytanie. Mam JU-88 A4 1:48 z ICM. Jest tam fajnie odwzorowany silnik itd. Ale potem to wszystko się zamyka pod klapami. Szukałem i nie znalazłem, ale chyba nikt nie wpadł na pomysł by np. zostawić pootwierane klapy silnika co by ten silnik było widać. Pytanie czy klapy z modelu ICM idą jak prawdziwe. Co sądzicie?

Szukałem również zdjęć JU-88 z otwartym silnikiem na jakimś "serwisie" ale bida.

Link to post
Share on other sites

Hej, dziękuję za odpowiedź. Nie znalazłem tego - dziwne. Czyli jednak można sobie otworzyć klapki ? fajnie!

Ja powolutku kończę budę i zaczynam silniki. ?

Link to post
Share on other sites

Witajcie

Dostałem na święta to cudo

a12010_eigth_air_force_bomber_resupply_s

Po przeliczeniu z humbrola155 na vallejo wyszedła mi kolor 70,899olive brown ,jednak wydaje mi się za ciemny. Jaki kolor polecacie na główny najlepiej z pactry lub vallejo.

Edited by miro986
niepełny tekst
Link to post
Share on other sites

Patrząc na wypraski na mojehobby zarówno Zvezda jak i ICM nie wyglądają szczególnie zachęcająco. Ja swojego składałem z Trumpetera i muszę przyznać, że bardzo przyjazny model, dobry detal, fajne uzbrojenie i całkiem niezłe spasowanie - odrobinę uwagi wymagają tylko wloty powietrza.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.