Jump to content

"Guerra Civil Espanola" I-15 "Chato" ICM


Recommended Posts

Witajcie,

tym razem zapraszam jak obiecałem w galerii Dzbanka wersja N na pierwszy lotniczy projekt na poważnie. Tytułowy I-15 w jedynym słusznym malowaniu. Fajna maszynka z wyglądu, już nie szmatopłat a jeszcze nie drugowojenna maszyna. Mają coś w sobie te konstrukcje z dwudziestolecia międzywojennego.

 

Z racji tego, iż będzie to projekt na poważnie, postaram się porobić washe i tym podobne sprawy, boję się naciągów . Budowa pewnie będzie się nieźle ślimaczyć, studia ( wprawdzie zajmują tylko trzy dni w tygodniu ale... ) i tym podobne sprawy.

 

Różne opinie słyszałem o ICM-ie ale wypraski wyglądają w miarę porządnie, nawet klatkę wnętrza zrobili co mnie zdziwiło.

 

Pora na in-box:

 

0c7f6c703eb1886fm.jpg

207a2998ae85040bm.jpg

8b8d62101782f6f4m.jpg

750422527ae656afm.jpg

1f8484e7eba41a2em.jpg

aa92152a209b51fdm.jpg

 

Dobrałem kolory:

Spód - Tamiya XF-23

Góra- 105 Humbrol bądź 30 Humbrol

Czerwony - Insignia Red Humbrola

Wnętrze - 127 Humbrol bądź 140 Humbrol ?

 

Dobre będą takie kolory?

 

Aby w 100% ruszyć, czekam jeszcze na błyszczący lakier akrylowy Pactry, bo doczytałem, że olejnego washa trzeba dać na błyszczący lakier akrylowy. Do washa wykorzystam, któryś z tych kolorów Renasansu: Czerń Kostna, Ziemia Umbra naturalna, Brąz Van Dycka

Który będzie dobry do wnętrza, a który na zewnątrz?

 

Będzie to drugi mój model malowany aero. Pierwszym jest jeszcze budowany Phantom II z Italki.

Link to post
Share on other sites
Wygląda na godny uwagi; kratownica, orczyk, silnik z osprzętem, o kurcze fajny. Będę zaglądał i dopingował.

Pozdro Jarek

 

Zobaczymy jak będzie później, to znaczy czy to fajne wnętrze będzie się dało wtrążolić w połówki kadłuba .

 

Przyrządzisz go po republikańsku, czy może będzie zdobyczny nacjonalistyczny?

 

Oczywiście Republika, w zdobycznych będzie mietek B, z jakiejś naszej firmy ( dzisiaj chyba go zamówię ) w malowaniu Republiki. Zresztą losy jednej B-ki byly mocno pokręcone. Najpierw Legion Condor, potem Republika, następnie ZSRR i w końcu znowu Luftwaffe. Nieźle jak?

Link to post
Share on other sites

Tronco!!! No sabes que soy alegre que tu quieres pegar . Venga a trabajo, adelante. Te animo!!! Wybacz nie mogłem się powstrzymać

Link to post
Share on other sites
Obejrzyj to w przerwie między klejeniem ;)

 

 

PS. A Katiuszkę masz w planach? Jak tak po musimy pogadać na priva. ;)

 

Nawet całkiem

 

Katiuszkę będzie ale najpierw ten projekt i Republikańska Betrha z Aeroplastu ( Przy, której też coś tam działam i się boje co wyjdzie )

 

Tu masz wszystko na temat republikańskich i-15: http://members.fortunecity.com/sanmarca/index.htm

i plan:

i15plan.jpg

 

 

Dzięki Crustian , na pewno się przyda ten planik. Bardzo fajna stronka i już mi pomogła w paru sprawach.

 

 

W końcu dało radę siąść i podłubać. Moje pierwsze nieudolne próby washa na serio, nie śmiejcie się zbyt głośno

 

Oczywiście niechcący wyrzuciłem do kosza fotel, którego i tak potem nie znalałem. Albo kupię nowy zestaw albo zrobię swój egzemplarz.

 

Washa robiłem w następujący sposób:

Warstwa farby -> lakier byłyszczący akrylowy Pactra G 18 -> wash z czerni kostnej Renesansu i Terpentyny balsamicznej -> teraz jeszcze pójdzie jutro półmat lub mat.

 

 

Część kabiny została odcięta, inaczej nie dał bym rady, wpasować kabiny między klatkę.

 

1d28cf3b50e79e61m.jpg

 

5ba7e92886ba83b7m.jpg

 

bed47ff4f4e47fc0m.jpg

Link to post
Share on other sites

Przy Płaskonosym troszkę w poprzednich dniach porobiłem, szpachli idzie i troszkę jeszcze na pewno pójdzie ale jak sobie pomyślę o efekcie końcowym to od razu chce mi się go kleić.

 

 

9fd72546fe0077ff.jpg

 

599736668d1c8aa7.jpg

 

5e41b9a9a0f8d203.jpg

 

ebfed0e2fccd5837.jpg

 

eade86a771e42ad3.jpg

 

836cb0e932b23629.jpg

 

daf9c9d25ace1884.jpg

 

Będzie problem z podwoziem, nie ma żadnych kołeczków ani nic podobnego co mogło by mi pomóc przy przyklejaniu podwozia, chyba będę musiał coś samemu wykombinować.

Jeszcze czeka mnie jeden horror - maskowanie i naciągi.

 

Aha, spód idzie do zmycia.

 

PS. Znacie może jakieś książki w tym temacie ( wojna domowa w powietrzu ) jakieś wspomnienia pilotów czy coś w tym stylu, może być propagandowo ale czy jest coś takiego.

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj położyłem insignia red na końcówki skrzydeł i odcinek między kabiną i ogonem.

 

Podwozie maźnięte, jeszcze tylko kosmetyczne poprawki, malowanie opon i podwozie gotowe.

 

Osłona silnika będzie wymagała jeszcze trochę roboty. Na ten tydzień koniec - studia .

 

Trzeba jeszcze zrobić kosmetyczne szpachlowanie i szlifowanie na grzbiecie kadłuba.

 

2f09f90314385bf4.jpg

 

8b206e571322add4.jpg

 

7583b7dcd3a4166b.jpg

 

64f12b735d6ab2ec.jpg

Link to post
Share on other sites

Zapomniałem Ci powiedzieć co byś uwagę zwrócił żeby nie był asymetryczny bodaj od przodu to będzie na lewą stronę w górę. Znaczy przy moim tak było. Nie pokażę bo mam go w Polszy i ni jak fotki można zrobić

Link to post
Share on other sites
Zapomniałem Ci powiedzieć co byś uwagę zwrócił żeby nie był asymetryczny bodaj od przodu to będzie na lewą stronę w górę. Znaczy przy moim tak było. Nie pokażę bo mam go w Polszy i ni jak fotki można zrobić

 

W moim jak na razie jest dobrze, nie ma żadnych asymetryczności, choć pewnie zależy to od egzemplarza i jakości wyprasek ( miałem niedawno okazję przejrzeć 20 sztuk RWD-8 z Mastercrafta, każdy innej jakości od świetnie odlanych do pokrzywionych, taka duża rozpiętość jakości )

 

Dolny płat jedynie jakby szedł bardziej do góry im bliżej do końcówek skrzydła, ale nie uważam tego akurat za coś złego, łatwiej będzie zamontować rozpórki między płatami.

 

Fajnie, że jest jeszcze ktoś, kto kleił ten model . Jeśli można wiedzieć to jak montowałeś naciągi? Na razie mam dwa otworki z dwunastu jakie bodajże trzeba zrobić aby umieścić naciągi. Ale w pozostałych przypadkach, nie ma nic, żadnego punktu w którym można próbować wiercić. Na rozpórkach także nie ma, żadnego miejsca, gdzie można zaczepić naciągi. Znaczy się problem mam

 

Szkoda, że nie da rady fotek. Które malowanie Crustian zrobiłeś jeśli można wiedzieć?

Link to post
Share on other sites

Malowanie to najłatwiejsze czyli pudełkowe(nr.: 151) ale, może Ty zrób numer boczny 46. Jest całkiem ciekawe. A weź naciągi zrób z nici od pończochy. są delikatne, łatwe w naciąganiu, nie musisz robić jakiś wielkich dziur pod nie, a na koniec smarujesz CA. Jutro właśnie robię to w moim "paskudnie" pomalowanym ju-87 to zrobię fotę.

Link to post
Share on other sites
Malowanie to najłatwiejsze czyli pudełkowe(nr.: 151) ale, może Ty zrób numer boczny 46. Jest całkiem ciekawe. A weź naciągi zrób z nici od pończochy. są delikatne, łatwe w naciąganiu, nie musisz robić jakiś wielkich dziur pod nie, a na koniec smarujesz CA. Jutro właśnie robię to w moim "paskudnie" pomalowanym ju-87 to zrobię fotę.

 

Zastanawiałem się nad malowaniem Romulo Negrina ( dla nie wtajemniczonych napiszę, że był to syn Juana Negrina - premiera Republiki ), ale ta 46-tka, niszczy. Fajne kamo na tym górnym płacie, znaczy się 46-tka chyba będzie. Trudno będzie, je zrobić aby to ładnie wyglądało

 

 

046p.gif

 

046p_1.gif

 

Dzięki za ten patent na naciągi, wcześniej myślałem nad żyłką wędkarską 0,16mm, ale Twój patent jest lepszy.

Ale to dopiero koło poniedziałku pokleję.

 

---------------------------------------------------

 

Tutaj mam też takie pytanie, kleił ktoś Mietki 109 B/C/D z Aeroplastu? Dłubię kabinę i masakra, plastik gruby jak pancerz na czołg, części dość sporo ale toporne ( na razie mam tylko kabinę i chciałbym wiedzieć czy dalej jakiś horror się czai )

Link to post
Share on other sites
Myślę, że to Ci pomoże. Ja właśnie zaczerpnąłem stąd technikę robienia naciągów:

NACIĄGI

NACIĄGI w SOPWITH'u

 

 

Dzięki, za linki, poczytam je sobie dokładniej. Ciekawie to opisują. Ciężko chyba będzie :(

 

 

Teraz dopiero mogłem sobie siąść przy Płaskonosym, osłona silnika to był istny horror, łamała się na łączeniach podczas szlifowania szpachli, więc kilka razy musiałem zaczynać od początku. W końcu załatwiłem sprawę, klejąc je od nowa. A na wyschniętą szpachlę dałem trochę cyjanoakrylu. To dopiero bardzo delikatnie szlifowałem najpierw papierem 400-ką a później 1200.

 

4b62b188a5279366.jpg

 

cf7280100cb65481.jpg

 

bdb9a46a1b3c167f.jpg

 

1bf15d3c0d37c155m.jpg

Link to post
Share on other sites

Namalowałem w końcu pas na części ogonowej, mogli by to dać jako kalki prościej by było

 

87a5752197009a79.jpg

 

7f8ff68a974495d8.jpg

 

9b026ecac47adcd3.jpg

 

fdfc56dd46cb29c0.jpg

 

 

Zostało jeszcze pomalować górne powierzchnie, zrobić naciągi, zamontować silnik, zamontować podwozie oraz dać kalki washe i lakier. Koniec budowy już jest coraz bliżej z czego się cieszę niezmiernie.

Link to post
Share on other sites

W ciągu wcześniejszych dni troszkę podłubałem, malowanie głównej części samolotu chyba ukończone, ale o tym będzie za chwilę.

 

Przednie naciągi czekają na zastrzały, oczywiście kolejny element musiałem pomyłkowo wyrzucić albo zgubić, tym razem po fotelu pora przyszła na zagłówek, szczęście samolot już kończę więc chyba całego nie zgubię

 

Jak widać położyłem kalkomanie, początkowo na Decalfix ale gdy zobaczyłem, że skutku nie ma to dałem Wamod, napisy boczne siadły jeszcze jakoś, ale ogon... chyba będę malował ogon Poczekam do jutra zobaczę jak to będzie jutro wyglądało.

 

Część dolna ogonowa idzie jeszcze do niewielkich poprawek.

 

Malowanie robię jednak Porucznika Romulo Negrina, ta 46-tka z tym lekko kolorowym górnym płatem troszkę mnie przeraziła.

 

Aha i jeszcze jedno, temu kto rozpozna nad czym dłubię także na dwóch ostatnich zdjęciach funduję duże piwo, jakbyśmy się kiedykolwiek spotkali

 

78beb442afa37964.jpg

 

53f45f18189ddb92.jpg

 

9eda02b810dacb09.jpg

 

99276abcbeaa3773.jpg

 

eb06c0c14ece24fd.jpg

 

c064dd49e34e473d.jpg

 

22f4caf7caf9bf87.jpg

 

8540ed43a6d87efe.jpg

 

Pozdrawiam i do następnego!!!

Link to post
Share on other sites
Jak widać położyłem kalkomanie, początkowo na Decalfix ale gdy zobaczyłem, że skutku nie ma to dałem Wamod, napisy boczne siadły jeszcze jakoś, ale ogon... chyba będę malował ogon Poczekam do jutra zobaczę jak to będzie jutro wyglądało.

 

No i po co to wszystko Decalfix można sobie postawić na półkę jako ozdobę, a wamod z założenia służy do innych rzeczy. Naprawdę warto wydać te kilka złoty i kupić dwuskładnikowe płyny Gunze lub Microscale. Pomyśl o tym.Model zapowiada się fajnie i zasługuje na ładnie położone kalkomanie...

Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście, ta kalka na sterze kierunku prześwituje i w porównaniu z pasem, czy końcówkami skrzydeł, to mizerota jest. Moim zdaniem, maluj, będzie dużo lepiej, model fajny, szkoda by było zepsuć efekt końcowy.

Kibicuję dalej - pozdro Jarek

Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak przedmówcy, maluj te flagę republikańską.

Link to post
Share on other sites
Jak widać położyłem kalkomanie, początkowo na Decalfix ale gdy zobaczyłem, że skutku nie ma to dałem Wamod, napisy boczne siadły jeszcze jakoś, ale ogon... chyba będę malował ogon Poczekam do jutra zobaczę jak to będzie jutro wyglądało.

 

No i po co to wszystko Decalfix można sobie postawić na półkę jako ozdobę, a wamod z założenia służy do innych rzeczy. Naprawdę warto wydać te kilka złoty i kupić dwuskładnikowe płyny Gunze lub Microscale. Pomyśl o tym.Model zapowiada się fajnie i zasługuje na ładnie położone kalkomanie...

 

 

To jak jest w końcu z tymi płynami Wamodu "Na kalki" i "Pod Kalki"? Wydaje mi się, że troszkę pomogły temu napisowi na burtach, przynajmniej lepiej wygląda, niż to co było po Decalfixie, a Decalfix to owszem, o kant rzyci potłuc.

 

 

Rzeczywiście, ta kalka na sterze kierunku prześwituje i w porównaniu z pasem, czy końcówkami skrzydeł, to mizerota jest. Moim zdaniem, maluj, będzie dużo lepiej, model fajny, szkoda by było zepsuć efekt końcowy.

Kibicuję dalej - pozdro Jarek

 

Dokładnie jak przedmówcy, maluj te flagę republikańską.

 

Ster już się maluje, na razie poszedł tylko insignia red - skończył mi się zmywacz do areografu Jutro skoczę do modelarskiego i kupię. Może Płaskonosego już jutro ukończę- Wiem, nie mogę się śpieszyć.

 

6a09ef36b184dcd3.jpg

 

7a80468e93e65a04.jpg

 

e9ae811492cdc8f7.jpg

 

Jeszcze tylko ster, dwa kaemy - te dolne, drobne poprawki malarskie i lakier.

 

Mam też takie pytanie, co zrobić z takim fantem. Boczne szybki, są niemal nie możliwe do w miarę eleganckiego wklejenia na swoje miejsce, znaczy się przycięcie ich średnio da radę. Macie może jakiś sposób na takie elementy? Clearfix czy coś w tym stylu nada się?

Link to post
Share on other sites

Nie używałem tego Wamodu i raczej nie zamierzam.Musisz o nie spytać kogoś innego.

Jeśli nie chcesz mieć problemów z kalkami to najlepiej zaopatrz się w jeden z zestawów o, których pisałem powyżej. Naprawdę warto wydać te parę złotych i w zamian mieć porządne i wydajne płyny, które starczą na długi czas.

 

Tak czy inaczej model wygląda ok, z silnikiem nawet bardzo

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to post
Share on other sites

Mam też takie pytanie, co zrobić z takim fantem. Boczne szybki, są niemal nie możliwe do w miarę eleganckiego wklejenia na swoje miejsce, znaczy się przycięcie ich średnio da radę. Macie może jakiś sposób na takie elementy? Clearfix czy coś w tym stylu nada się?

 

Może z jakiejś folii jak np taka na okładki przy bindowaniu da się je zrobić.

Link to post
Share on other sites

Aha i jeszcze jedno, temu kto rozpozna nad czym dłubię także na dwóch ostatnich zdjęciach funduję duże piwo, jakbyśmy się kiedykolwiek spotkali

 

s81_spagna_incidente.jpg

Źródło: www.finn.it

 

SM-81 - Zgadłem?

 

Pozdrawiam

Radek

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.