Jump to content
Leszek.Sz.

Polskie An-12

Recommended Posts

Witam. Szukam zdjęć naszych An-12, szczególnie ładowni. Przeczesałem internet i z porządnym materiałem zdjęciowym odnośnie ładowni słabo(albo żle szukałem). Interesuje mnie ten egzemplarz:

51_2.jpg

Fotki ładowni innych an-12 które znalazłem:

1415556.jpg

1361049.jpg

1765995.jpg

Jakby ktoś miał materiały( zdjęcia, plany) odnośnie naszej floty (dwa egzemplarze ) An-12 z okresu służby wojskowej to chętnie przygarnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakby ktoś miał materiały( zdjęcia, plany) odnośnie naszej floty (dwa egzemplarze ) An-12 z okresu służby wojskowej to chętnie przygarnę.

 

Nie wiem czy to ta wersja i nie wiem czy się przyda ale myślę że może dlatego proszę:

http://www.airwar.ru/other/draw/an12b.html

 

Może na tej stronie są jeszcze gdzieś inne rysunki i zdjęcia ale niestety moja znajomość rosyjskiego pozwoliła mi wytrzasnąć tylko to:D

 

PS. Plany nie są tylko do wersji B w środku po rozpakowaniu widzę też rysunki innych wersji.

 

PS2. Znalazłem na tej stronie jeszcze jakąś książkę o Antonowie An-12:

http://www.airwar.ru/other/bibl/an12rle.html

 

I takie ogólne informacje:

http://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qba007x- już przepatrzyłem ten serwer i pościągałem to co tam jest. Dzieki.

szarymouse- Jak pokończę to co rozpoczęte - czyli za jakieś 2 lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę wszystkich o zaprzestanie propagowania kradzionych rzeczy. Jaki się nie możecie powstrzymać, to kontaktujcie się prywatnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polskie An-12 to niestety bardzo trudny temat foto do zdobycia, jak choćby nasze Mi-6A. Raz, że było ich tak niewiele, dwa, czasy były takie a nie inne.

Trochę badałem ten temat i malowanie (bo i u mnie w poczekalni ten kolos leży), więc jak będziesz blizej warsztatu, będziemy współpracować

 

TBiU z fatalnymi błędami, o ile pamiętam w fotkach ładowni wstawione są z An-26.

 

Swoją drogą ciekawe jak to było naprawdę:

Katastrofa polskiego An-12 w Bejrucie - która wydarzyła się 13 maja 1977. Antonow An-12 należący do Polskich Linii Lotniczych LOT, lecący z Warny do Bejrutu, rozbił się podczas podejścia do lądowania. Zginęła cała 9 osobowa załoga.

 

Samolot wystartował z Warszawy, i leciał do Bejrutu z międzylądowaniem w Warnie. Dowódca samolotu był Henryk Bajer i miał wylatane 6000 godzin. Pozostała załoga miała niewiele godzin wylatanych na tych typach maszyn. Samolot podchodził do lądowania na pas nr. 21 w Bejrucie i miał zejść na 1500 stóp (457.2 metry). Załoga miała trudności językowe i musiała krążyć nad lotniskiem. Piloci obniżali wysokość. A ostatnim komunikatem z wieżą kontrolną, było zezwolenie na zmianę wysokości. Ok. godziny 8:45 samolot rozbił się 8 km. od pasa startowego, nieopodal wsi Aramoun. W wyniku katastrofy śmierć poniosła cała 9 osobowa załoga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A od kiedy samolot ten miał aż tak liczną załogę ??

Po pierwsze, cytujesz nie mnie tylko wiadomość którą skopiowałem z netu,

Po drugie: zamiast zadawać głupawe pytania wpisz poprawione informacje.

Po trzecie: czy oprócz załogi nie mogło być więcej nikogo na pokładzie? (nie wiem, pytam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze - cytuję fragment Twojego postu i nie twierdzę, że to Twoje słowa.

Po drugie - dałem Ci linki do informacji o naszych AN 12

Po trzecie - etatowy skład załogi to 5 osób + ewentualnie tylni strzelec - nasze były nie uzbrojone. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników natomiast brak jest nazwisk osób cywilnych pracowników CENZINU lecących tym lotem

Share this post


Link to post
Share on other sites
etatowy skład załogi to 5 osób + ewentualnie tylni strzelec - nasze były nie uzbrojone. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników natomiast brak jest nazwisk osób cywilnych pracowników CENZINU lecących tym lotem
No i nie mozna było tak od razu?

W informacji którą wkleiłem (jak to często bywa) zrobiono skrót myślowy i określono wszystkich będących na pokładzie jako członków załogi.

W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników
flynavy podaje 7 nazwisk, tymczasem książka "Pamięci Lotników Polskich" podaje 6 nazwisk załogi (2 pilotów, 3 techników i 1 nawigator) także temat chyba nadal otwarty...

 

================================

Leszek.Sz. zanim o ładowni, chyba trzebaby dokładnie zbadać kolorystykę zewnętrzną, bo zwłaszcza kolory silników (szare / białe) daja do myślenia.

Nie wiem czy różniły sie na dwóch egzemplarzach, czy zmieniały swoją kolorystykę w zależności od przemalowywania w trakcie eksploatacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leszek.Sz. zanim o ładowni, chyba trzebaby dokładnie zbadać kolorystykę zewnętrzną, bo zwłaszcza kolory silników (szare / białe) daja do myślenia.

Nie wiem czy różniły sie na dwóch egzemplarzach, czy zmieniały swoją kolorystykę w zależności od przemalowywania w trakcie eksploatacji

No właśnie tylko skąd wziąść te dane? Na podstawie kilku słabej jakości zdjęć, to będzie jedna wielka improwizacja - na oko.

Grzegorz 5710 Co do uzbrojenia to nasze za czasów słuzby w lotnictwie wojskowym miały działka w tylnej wieżyczce, pózniej na zdjęciach w malowaniu LOT-u z cywilną rejestracją ma już zdemontowane działka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzałem to co mam i w malowaniach biało-czerwonych egzemplarz 50/LZA ma białe gondole, natomiast 51/LZB szare.

Z kolei na schematach z MiniRepliki oba egzemplarze mają gondole szare (ale to mniej wiarygodne źródło).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do uzbrojenia to nasze za czasów słuzby w lotnictwie wojskowym miały działka w tylnej wieżyczce, pózniej na zdjęciach w malowaniu LOT-u z cywilną rejestracją ma już zdemontowane działka.

 

An 12 miałem możność obserwować na różnych lotniskach od 1977 roku. Jakoś nie zauważyłem aby miały zamontowane działka. Nie widać też ich na zdjęciach z tamtego okresu. Powodem było jak piszesz to, że były wykorzystywane w lotach międzynarodowych.

Aczkolwiek zapewne w czasie przylotu z fabryki i w początkowym okresie ich użytkowania miały działka w tylnej wieżyczce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Szachownica na 31 to wyraźny retusz - dla zmylenia zachodnich imperialistów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przed Antkiem stoi pan i robi walkarounda, trzeba znaleźć namiary do tegoż pana i sprawa dokumentacji będzie rozwiązana

an12pl3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i nie nasz An-12 ale za to "świeżyna".

Zdjęcia z 30 marca br. z lotniska w białoruskim Brześciu robione własnoręcznie.

DSCN0489.jpg

Kopci jak "dwudziestka dziewiątka"

DSCN0492.jpg

Dla miłośników sowieckich dżetów dodam, że po zdjęciach pojechałem do lokalnego marketu gdzie mieli całkiem nieźle zaopatrzony regał z modelami Zvezdy. Mieli nawet farby akrylowe firmowane przez Zvezdę. Ponieważ akurat Mi-24 najnowszego wypustu "wyszły" to sobie kupiłem MiGa-21bis za 24,30 zł - u nas chyba po 40 dyszki chodzą

Koniec OT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.