Jump to content

Recommended Posts

W jedno funkcyjnym jedynie dajesz powietrzne a w dwu funkcyjnym regulujesz powietrzne i farbe (czy jakoś tak)

 

Pozdrawiam Abu

 

P.S. Ja się nie znam ale bym wybrał ten pierwszy :P

Link to post
Share on other sites
  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kiedyś mi też sprzęt zaczął bulgotać.Po wielkich bojach i ukręceniu dyszy(przykleiłem na distal) połapałem się ,że otworek wewnątrz przez który ma lecieć powietrze nie pokrywa się z tym pod dyszą.Był odwrócony o 180 stopni.przykręciłem słabiej aby się pokrywały oba otworki (znowu distal) i działa.(na zdjęciu widać te dwa małe otworki które się nie pokrywały)Zanim doszedłem co mu jest kupiłem nowy ten drugi z tych dwóch co chcesz kupić.(Nr.2Mar 12 Aerograf EW-6000R - 0,3mm)

Poradzili mi koledzy z forum.Widziałem pomalowany nim model i zdecydowałem się na niego.Jeszcze nie malowałem nim ale powinien być dobry.Tym bardziej.że czyści się łatwiej.

 

1c2eb19b1e6262e9m.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja mam dokładnie ten:

 

 

 

Nr 1.Mar 2 Aerograf - Profi AB-1004 z dysza 0.3

136_rn.jpg

 

 

Posiadam go dokładnie od roku i nigdy jeszcze mnie nie zawiódł, prosta budowa ułatwia czyszczenie (no i wszystko z metalu), Jak się o niego dobrze dba (czyści regularnie, smaruje) to wszystko dobrze działa.

Efekty które nim można osiągnąć widać na moich modelach ....

Dobra rzecz na pierwszy dwufunkcyjny....

Link to post
Share on other sites

Koledzy, jestem nowym członkiem tego forum i mam pytanie... Otóż modelarstwem zajmuję się od dłuższego czasu, lecz do tej pory było to modelarstwo kartonowe... Od rodziny dostałem w prezencie model plastikowy (nie będę pisał co, ale jak zacznę sklejać to założę relację z budowy). Żeby ładniej wyszedł i dla popróbowania tej gałęzi modelarstwa zakupiłem aerograf TG-130 (coś chyba z pseudoiwaty z tego co się zdążyłem zorientować) i mam zamiar zasilać go kompresorem PARI (jak będzie za słaby szybko mogę przestawić się na kompresorek lodówkowy )... Ale do brzegu. Po podłączeniu aero do kompresora i próbach wychlapania czegokolwiek, okazuje się, że powietrze zasuwa sobie spokojnie a farba eeee tam... (Zamiast farby w testach została użyta woda tzw. kranówa ) Myśląc że przyczyną może być za małe ciśnienie, dmuchałem w aero sam... dalej nic.... Zaczęły się więc różne kombinacje alpejskie.... Doszedłem do takich wniosków :

1. po otwarcie zaworu powietrza swobodnie ono przepływa i raczej wylatuje tu gdzie powinno (tzn z przedniej części aero?)

2. igła jest prosta, bez zadziorów, załamań itp.

3. dysza na tyle co moje oczy widzą ma prześwit odpowiedni

4. Igła ładnie się cofa w głąb dyszy podczas podawania farby (wody)

5. dmuchanie w aero od strony zbiorniczka z farbą powoduje, że farba (woda) wypływa po przesunięciu dźwigni w tył. Po powrocie dźwigni wypływ jest wstrzymany.

 

Co jeszcze mogę sprawdzić?? Jak?? I co Wy o tym myślicie ??

Link to post
Share on other sites

To ja nie mam pojęcia co jest Twojemu aerkowi.Chyba że dysza nie ma dostatecznej wielkości prześwitu.Poeksperymentuj jeszcze z ciśnieniem podoawnego powietrza.A najlepiej napisz do Reggy-ego.On się zna na aerografach to powinien Ci coś podpowiedzieć.Pozdro.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam !

Mam do kolegow takie pytanko, a mianowicie nie mam kompresora maluje aerografem zasilanym butlami Womod ale to troche sie nie kalkuluje. Wyczytalem gdzies ( nie pamietam dokladnie gdzie) ale ktos tam pisal, ze aerograf mozna zasilac opryskiwaczem ogrodowym oto link dla przykladu http://allegro.pl/item544791191_opryskiwacz_progarden_8l_bez_lancy.html

jezeli ktos stosuje takie rozwiazanie albo stosowal to bardzo prosz o pomoc z gory dziekuje.

[/b]

Link to post
Share on other sites

Napędem jest ta rączka u góry zbiornika Na plecy zakładać nie trzeba, wystarczy postawić, przycisnąć jedną ręką dla stabilizacji a drugą ... para buch

Wada: Mała pojemność- możesz nie wyrobić kondycyjnie

 

Ale można to wykorzystać jako zbiornik sprężarki na bazie agregatu lodówki.

Takie baniaki są certyfikowane do bodajże 8 bar (4-5 to ich normalne ciśnienie robocze). Mają wbudowany zawór bezpieczeństwa. Nie wiem tylko czy do gwintu na wyjściu do przewodu lancy, uda się dopasować jakiś standardowy trójnik/ złączkę.

 

Pozdr.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam!

Zwaracam się z prośba do modelarzy z trójmiasta i okolic! JEST TO BARDZO WAŻNE! Posiadam aerograf EW-440A

Po malowaniu nie wycziściłem go dostatecznie i igła zablokowała mi się w środku. Próbowałem wyczysić go samemu, rozkręcając ale zrobiłem to nie umiejętnie. Tu moja prośba. Czy jest ktoś na forum z trójmiasta kto zna się na takich rzeczach i pomógłby mi w naprawieniu mojego błędu? PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ

Link to post
Share on other sites

Tak dokładnie, Wciskałem spust i go cofałem a igła stała w miejscu. Rozkręciłem go wyjąłem igłę, wyczyściłem i po skręcałem, ale wydaje mi się że to nic nie dało, bo igła dalej stała w miejscu, no i chyba źle skręciłem tylny mechanizm, ale to jest akurat do poprawki.

Link to post
Share on other sites

Jakby co ja jestem od poniedziałku z powrotem w Gdańsku (Wrzeszcz) więc jakby co, służę pomocą.

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

to i ja sie podczepie ze swoim problemem:

 

aerograf czysty, wszystkie dziury drozne, a mimo to przy probie malowania farba nie leci - samo powietrze. rozkrecalem i skrecalem pierdylion razy i bez zmian. probowalem nawet z wyjeta igla. pomocy!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam, otóż dziś po raz pierwszy bawię się pseudopiwatą i jak na razie porażka farba chyba za gęsta, zatyka się albo pluje i powietrze cofa się do zbiornika, już nie mam siły.

 

I właśnie tak się zastanawiam jak wyglądały początki innych modelarzy z aerografami, czy od razu było dobrze, czy też nie

Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz super.

Po kolejnym razie ( sądząc, że mam wyczyszczony aerograf po poprzednim użyciu) musiałem go rozłożyć na części pierwsze.

Link to post
Share on other sites

Myślę ,że ten post powinien zostać przeniesiony do Aerografy-konserwacja...

 

U mnie wszystko było w porządku może dlatego ,że chodziłem (i chodzę)

na kółku modelarskie i tam nauczono mnie jak się z tym obsługiwać.

Ogólnie według mnie ciężko zepsuć aerograf(bez użycia bardziej radykalnych środków) tak ,żeby nie można było go naprawić.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.