Jump to content
Kanapa

Tamiya VW Beetle 1300 1:24

Recommended Posts

Witam Pare dni dostalem w swoje rece model poczciwego garbusika ;)

Jako, ze chcialbym zeby ten model byl zrobiony porzadnie bo nie chce zepsuc tak kultowego auta jak garbus zakladam ten warsztat i prosze o pomoc i komentarze odnosnie pracy ;)

Na poczatek zawartosc pudelka:

 

fb3384d412c2bc47m.jpg, c02bc5594e558442m.jpg, 8e2fc70d523afed8m.jpg

 

b99d0134b7408f33m.jpg, 30c2f4a3f5757d9bm.jpg, 283c044db23a2d07m.jpg

 

b6fd2035c31f9550m.jpg, 6cdc11e2c841d270m.jpg, a9bfab14e21f96bfm.jpg

 

ffdcaad7909bb126m.jpg, d9c2950c6caf79cem.jpg, f9d7efde9683125dm.jpg

 

3320a3c92b758b06m.jpg

 

Tyle w pudelku. Zaczalem juz parce i po kilku dniach dotarlem prawie , ze do konca skladania silnika, takie to efekty:

 

40d22eaa7e742ad9m.jpg, a999f0a396ddb34em.jpg, 36b1c49ebd000123m.jpg

 

4261951d54bd8bf1m.jpg, 9d9b611f8375cdedm.jpg

 

Tak to wyglada ;) Jeszcze dzis albo najdalej jutro planuje dokonczyc silnik, wtedy wrzuce zjecia calosci takie mam pytanie jeszcze, czy warto silnik psiknac lakierem jakims matowym albo polmatowym w ramach zabezpieczenia? Czy zostawic tak po prostu pomalowany?

 

Pozdrawiam, Kanapa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super model mam nadzieje że ci wyjdzie świetnie.

Silnik będzie pod maską więc raczej nie trzeba go zabezpieczać. Chyba że masz zamiar zrobić go z otwartą maską?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model ma otwierana maske na zawiasach wiec mysle, ze na co dzien bedzie zamknieta a tylko od czasu do czasu jak ktos bedzie chcial zobaczyc bardzo to po prostu podniose i juz ;) Czyli nie psikac go niczym? zadnym matem ani nic?

 

W miedzyczasie skonczylem robic silnik (nie ma jeszcze zaplonu i filtru powietrza ale te przychodza po osadzeniu silnika w komorze), efekt jak na zdjeciach:

 

e62769d5918279e3m.jpg, 40afc4f30be8653am.jpg, 62adbe65258c0b2bm.jpg

 

f11137620245621em.jpg, 4aa00ff64d8dca0em.jpg, 0a6bf2d0a2efc7cfm.jpg

 

eece7eeb23f4cc1bm.jpg, 108c16e12ea5c472m.jpg

 

zapraszam do komentowania i wytykania ewentualnych bledow ;)

Aha pytanie jeszcze mam, jakie zazwyczaj kladziecie warstwy na karoserie ze do zludzenia przypominaja prawdziwe samochody? w sensie po kolei warstwa po warstwie jak to wyglada? Bylbym wdzieczny za zdradzenie tajemnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno być tak, malujesz go jak potrzeba (kolor główny, jakieś śrubki, zbiorniczki, itp.). Potem na błyszcząco (np. sidoluxem jak jest to polecane na forum). Następnie dajesz wash, czyli podkreślenie krawędzi, ogólnie bardziej realistyczny wygląd i na koniec mat.

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj, jeżeli chodzi o malowanie karoserii, to ja postępuję tak:

1. Nanoszenie podkładu (oczywiście po wcześniejszym przygotowaniu karoserii i odtłuszczeniu);

2. Malowanie bazą, czyli kolorem (chyba, że po malowaniu podkładem wyjdą jakieś niedoskonałości, to ewentualne poprawki i znów podkład);

3. Jedna warstwa lakieru bezbarwnego;

4. Nakładanie kalkomanii;

5. Znów lakier bezbarwny;

6. Ewentualna polerka.

 

Ilość warstw należy tak dobierać, by ładnie pokryły model, a zarazem nie pozalewały detali (np. linii podziału blach). Po malowaniu podkładem, można go delikatnie zmatować, by lakier miał lepszą przyczepność. Na końcu maluję uszczelki i inne tego typu detale.

 

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

preferuje niebrudzone modele, lecz silnik wygląda ciekawie

 

Co do malowania postępuje w tej samej kolejności co napisał diesel fan

 

Kastę malujesz pędzlami czy sprej lub aero?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

a czy moge zamiast sidoluxu machnac calosc blyszczacym lakierem humbrola?

Kalkomani w tym modelu wlasciwie brak to mam machnac dwie warstwy lakieru tak?

a polerka czym?

Tommi maluje tym pistolecikiem natryskowym od humbrola aerograf to to nie jest ale ladnie rownomiernie maluje wiec nie moge narzekac a czemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak z ciekawości

 

jeśli wszystko malujesz humbrolami to można, jeśli wykorzystujesz jakieś inne farby (np. Model Master) to mogą się pogryźć i będzie lipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maluje tylko i wylacznie humbrolami takze nie powinno byc problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites
maluje tylko i wylacznie humbrolami takze nie powinno byc problemu

 

 

Radzę uważać na kolor biały z Humbrola - po pewnym czasie strasznie żółknie... Polecam farby Model Mastera. Kiedyś też malowałem Humbrolem i według mnie Model Master jest lepszy (lepiej się go kładzie). Co do polerowania - są specjalnie przeznaczone do tego celu pasty firmy Tamiya (było dużo na forum). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodzę się co do białego humbrola.

Ja wszystko maluję pędzlami i jakoś wolę farby humbrol, Model Master użyłem raz i jakoś mi nie podchodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Projekt fajny, początki niezłe, ale ten przedział silnikowy jednak trochę niechlujny. Brudzenie smarami owszem, ale powinno być jednak nieco subtelniejsze.

 

 

Witam,

a czy moge zamiast sidoluxu machnac calosc blyszczacym lakierem humbrola?

Kalkomani w tym modelu wlasciwie brak to mam machnac dwie warstwy lakieru tak?

a polerka czym?

Tommi maluje tym pistolecikiem natryskowym od humbrola aerograf to to nie jest ale ladnie rownomiernie maluje wiec nie moge narzekac a czemu?

 

Lakierów bezbarwnych Humbrola jednak nie polecam gdyż zdarza się im nie wysychać, a po kilku latach na półce model może Ci zżółknąć. Polecam Ci lakiery bezbarwne Gunze lub Microscale. Sidolux również się nadaje.

 

Co do samej powierzchni lakierniczej, to musisz pamiętać aby jeszcze przed nałożeniem podkładu pogłębić linie podziału na modelu, aby zyskały realistyczny wygląd. Żadne, nawet najlepiej zapuszczane wash'e nie dadzą Ci takiego efektu jak pogłębienie mechaniczne.

 

Musisz również pamiętać, aby po każdej warstwie farby czy lakieru dać modelowi trochę więcej czasu na wyschnięcie. Tylko lakier, który ma szansę stwardnieć na powierzchni daje możliwość dobrej obróbki mechanicznej (polerki). Ja zwykle daję modelowi kilka dni.

 

Zaopatrz się w kawałek twardego filcu, pasty polerskie (np. Tamiya Coarse, Fine i Finish) i koniecznie kilka czystych bawełnianych szmatek (np. z pociętego starego T-Shirtu). Prace z karoserią powinno się wykonywać czystymi rękoma.

 

Pozdrawiam

Kornik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy nie za późno, ale kolorystyka silnika nijak ma się do rzeczywistości... Jedynie kolektory ssące i sam blok mają taki kolor jak potrzeba. Doghaus (obudowa wentylatora), owiewki cylindrów, obudowa wlewu oleju, mocowanie prądnicy (od strony obudowy wentylatora) powinny być błyszczące czarne ew. w wersji tuning - chrom. Sam tłumik i nagrzewnice, zwłaszcza w tak zapuszczonym silniku, powinny być przyprószone rdzą.

Polecam dorobienie przewodów zapłonowych, jeśli pomalujesz je np. na żółto bardzo to ożywi silnik. Ja osobiście proponowałbym zrobienie silnika czystego, jedynie z lekkim washem, zwłaszcza jeśli nadwozie ma być zrobione na tip top. Te silniki w zadbanych samochodach są nieraz bardziej czyste niż mój kubek od kawy .

Polecam do przejrzenia http://www.thesamba.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja pytanie troche z innej beczki. Chce kupic tego garbiego ale w 1:1, i pomysly na niego chciałbym najpierw przełożyć na model. Nie siedze w osobówkach dlatego teraz go znalazlem na allegro ale czy to taki rarytas i lepiej go teraz kupic bo są z nim problemy czy jest normalnie dostepny w sklepach itd(bedzie mi potrzebny dopiero za jakies 2 miesiace)??? Sorki za syf w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten garbi jest dostępny na Mojehobby.pl, a teraz jeden jest na allegro w dobrej opcji cenowej ( co prawda licytacja, ale..).

ja bym radził kupić już teraz, bo jeszcze trochę i modelu pewnie nie będzie ;/

 

Pozdrawiam

Messer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedzi co do tego lakierowania Kasta aktualnie dostaje kolory wiec niedlugo zdjecia. kolory silnika widzialem w tym garbusie juz tak rozne i rozniste ze moje nie sa jeszcze wcale takie nieprawdopodobne ;)

mam natomiast pytanie z innej beczki, czy da sie jakos domowymi metodami uzyskac efekt chromu takiego jak ten fabryczny od tamyii? bo jak nie to bede po prostu bardzo uwazal na te fabryczne ;)

Model na MojeHobby.pl jest dostepny od dluzszego czasu ale zawsze lepiej kupic jak potem zalowac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update maly ;)

Zdjec kasty jednak nie bedzie bo kolor nie do konca byl taki jak chcialem to raz, a dwa najnormalniej w swiecie popsulem malowanie :/ ale juz ida nowe farbki wiec bedzie reanimacja i ponowne malowanie i tu mam pytanie: duzo mowicie w tematach o "kapieli w krecie" wiec czy mozecie mi powiedziec jak dokladnie ta kapiel ma wygladac, tzn ile tego kreta, ile wody, srednio jak dlugo w tym krecie trzymac i w ogole zebym kasty jeszcze nie popsul z przypadku...

 

W miedzyczasie zaczalem ogarniac wnetrze pojazdu ale zdjec jeszcze nie ma bo Tamiya tamiya ale jest troche szpachlowania i szlifowania niestety, a czasu nie mam za duzo w zwiazku z czym prace ida niestety bardzo pomalu :(

ale powoli do celu na pewno zrobie prosze tylko o pomoc a propo tego kreta i odpowiedz czy da sie jakos ten chrom uzyskac?

 

Pozdrawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT

wyslalo mi dwa posty i nie wiem jak usunac ten jeden, moze mi ktos powiedziec? a jak sie nie da to moderatora prosze o wykasowanie tego posta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przetestuj płyn hamulcowy R3. Nie trzeba go rozrabiać, zalewasz kastę w jakimś zbiorniczku i czekasz parę godzin. Po wszystkim szczoteczka do zębów i ciepła woda. Koszt 0.5l flaszki to jakieś 6-10 zł. Co prawda nie testowałem tego na Humbrolach, ale warto sprawdzić działanie. Przy krecie istnieje ryzyko reakcji termicznej, która niszczy plastik, dlatego trzeba zastosować sprawdzone proporcje (plus test np. niepotrzebnych wyprasek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skonczylem robic podwozie ;) troche do poprawy sa tarcze hamulcowe ale to juz jutro bede robil, poza tym calosc gotowa za rada kolego Kornika troszke "wyczyscilem" silnik i mi sie wydaje ze wyglada bardziej wiarygodnie. Generalnie przyhamowalem z brudzeniami ;) Sami ocencie calosc i wypowiedzcie swoje uwagi i krytyki to bede w miare mozliwosci cos poprawiac

Fotki:

 

0d30e3ab5a252a7dm.jpg, e4ac9f5d19a4b8a4m.jpg, 6698a263ddc2a4e2m.jpg

 

d85d96c4c9cc1095m.jpg, 8f66bdf512e200abm.jpg, 1f40919c26c38caem.jpg

 

2099c22fa48795f5m.jpg, f6a25ae839a724d0m.jpg, 33c4516800d94fddm.jpg

 

Corsair, jutro w takim razie wyskocze do samochodowego i zobaczymy co plyn nadziala z humbrolami kreta odpuszcze bo jakby mi sie kasta zniszczyla to bym sie zaplakal chyba. A na jakich farbkach testowales?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest lepiej ale z tego co widzę, to nie usunąłeś szwów na niektórych częściach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
do poprawy sa tarcze hamulcowe
bębny hamulcowe nie tarcze. To ważne bowiem bęben nie błyszczy się jak psie .. :P

R3 testowałem na sprayach Tamyji i wszelakich motipach itp.

Kret jest również dobrym środkiem, ale wymaga ostrożności w użyciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam humbrol bardzo ładnie schodzi po kreciku, myślę że dwie nakrętki na ilość wody w której zmieścisz model powinno wystarczyć do ściągnięcia farby i nie ma zagrożenia jakiejś nieprzyjemnej reakcji. (swoją drogą pierwszy raz o czymś takim słyszę, nie wiedziałem że tyle ryzykuje czyszcząc elementy często z dość znaczną ilością kreta )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po malej przerwie

Nie pisalem tutaj z roznych roznistych przyczyn ale to nie znaczy ze prace nad modelem staly w miejscu. Model ma sie calkiem dobrze, sklejone i zrobione ma cale wnetrze oraz dokonczony silnik i wstepnie polozony jest kolor kasty, jeszcze lakier poler kola chromy itp, ale no ma sie to powolutku ku wylotowi na koniec ;)

Zdjecia zalaczam ocencie sami postepy ;)

 

fab3f42ba151e23fm.jpg, 2a57a2b67d0380d6m.jpg, 587b5803a2ba9db8m.jpg

 

34a7fe8431586457m.jpg, 24bdba011b94308bm.jpg, 3f88abd634a4c85cm.jpg

 

b042c1ff418bb539m.jpg

 

Jeszcze zauwazylem ze do wnetrza nie ma raczki nad schowkiem, doczepie poprawie i bedzie ladnie ;)

 

Pozdrawiam Kanapa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.