Skocz do zawartości

Farby Model Master, Aerograf... co robię źle że pluje aerogr


domuzyn79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Wiem wiem, temat był poruszany wielokrotnie, ale nie znalazłem odpowiedz na moje pytanie.

Używam farb MM, i jestem bardzo z nich zadowolony. Ale mam problem jeśli chodzi o malowanie nimi za pomocą aerografu. Szczególnie problem mam z farbami gloss.

1) rozcienczanie: farby rozcięczam za pomocą oryginalnego rozcienczalnika MM w stosunku 3:2 (trzy jednostki farby , dwie roz.). Ta formuła jest podana na opakowaniu. Farba jest wtedy rzadka i "spływa" po ściance swobodnie.

2) malowania: maluje pod ciśnieniem 2 barów. (Może to jest za duże ciśnienie ???)

I co się dzieje. W czasie malowania na dyszy końcowej zbiera mi się farba. Nie wiem czemu się tak dzieje, przez to na pewno wiem, że aero mi pluje. Ale co ciekawe, nawet jak wytrę farbę i puszczę próbną psiknięcie i tak dalej jest problem, bo pomimo czystej dyszy końcowej nadal aero pluje ?? Nie wiem, ręce mi opadły..poradźcie coś koledzy..

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem już o takim problemie, ale nie słyszałem rozwiązania.

 

Nie wiem do końca jak gęsta jest sama farbka oryginalnie, ale skoro producent zaleca konkretne proporcje, to znaczy, że trzeba robić zupełnie na odwrót

 

A tak poważnie... Spróbuj z rozcieńczaniem farby. Raz spróbuj rzadszą, a raz gęstszą. Może coś da...

 

Jeśli chodzi o ciśnienie, to 2 bary jest wystarczająco, lub może nawet troszkę za mało... Zależy to także od aerografu. Jeśli jest ze zbiorniczkiem górnym, to powinien mieć tolerancję mniej więcej od 1,5 do 3 barów. W tym przedziale na ogół maluje bardzo dobrze. Jeśli chodzi o malowanie aerografem ze zbiorniczkiem dolnym... Ja mam w inhalatorze ok. 1,1-1,3 bara. Odpowiednio rozcieńczonymi humbrolami maluje znakomicie. Lepsze ciśnienie przydałoby mi się tylko do malowania varnishami, bo przy tym ciśnieniu (myślę, że to od tego zależy) aerograf niezbyt często chce malować.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pomysłów.

Na początku spróbuję rozcieńczyć farbę w następujących stosunkach:

3:1 , 3:2, 1:1

I będę próbował przy różnych ciśnieniach. Najpierw zacznę od 1 bara a potem : 1 bar, 1,5 bar, 2 bar, 2.5 bar, 3 bar... zobaczymy co da ten eksperyment. Farby pójdzie pełno,ale muszę to zrobić. Za mocno mi pluje. Wkurza mnie to strasznie, robota a kant kija rozbić.. Dzisiaj wystąpił ten problem przy ostatniej warstwie lakieru na mojej VN.. myślałem że eksploduje z nerwów.. ciśnienie miałem takie że hohohoho ;/ no i co mnie czeka.. hmm no wiadomo co.. szlifowanko i na nowo malowanko ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki sam problem kiedyś, i wyszło na to, że miałem źle wyregulowaną dyszkę pokręć ją troszkę tym kluczykiem z zestawu i sprawdź czy nadal masz problem u mnie po regulacji było OK. A co do rozcieńczania farbek to ja akryle rozcieńczam wodą destylowaną, a emalie rozpuszczalnikiem na OKO po czym dokładnie je mieszam i jest ok podczas malowania, hmm 2 bary to w zupełności wystaracza, ja maluje ok 1.8 bara i psika jak szalony.

 

P.S

Przy regulacji dyszki uważaj WARNING bo można baaaardzo łatwo zerwać / złamać gwint jak się kręci w złą stronę ( której wogóle nie czuć czy w dobrą czy w złą mańkę jeden opór - bynajmniej u mnie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, okazało się, że po umyciu aero za mocno dokręciłem dyszę. Odrobinkę zluzowałem i już było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy... chyba znalazłem winowajcę...

Mieliście rację winą tego całego zamieszania jest mój ulubiony aerograf jak to sprawdziłem.. a otóż wziąłem drugi mój aerograf (mam ich trzy..lepiej się pracuje ) i oczywiście rozrobiłem farbę według wskazówek 3:2 (farba do rozcienczalnika) i przy różnych ciśnieniach od 1 bar, 2 bar, 3 bar, sprawdziłem czy coś prycha itp..otóż nic a nic.. pięknie kładło farbę. Czyli winowajca znaleziony. Ale i tak VNki główna buda idzie do ponownego szlifowania i kładzenia lakieru. O dziwno przy burtach i masce nie wyszło mi to źle. Spróbuję naprawić tamten aerograf..w końcu mój ulubiony nieprawdaż ))))) dzięki chłopaki za pomoc.. :-))))

P.S. w farbach MM lepiej stosować się do zaleceń producenta SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.