Jump to content
czsochaj

Spitfire MkVb Cyrk Skalskiego Revell 1/72

Recommended Posts

Kalki Techmodu,Humbrole lakier matowy Pactry malowany pędzlem

 

32f1e136e0de5b92m.jpgdf435c1973a80dfbm.jpga5c467c1c91cf16cm.jpg7ba9d1760c3b89bcm.jpg282cc095d80f1f4bm.jpgd2830e3558f2dbf9m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak Bardzo Ładny i Bardzo mi się podoba z naciskiem na Bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż by tu powiedzieć. Śliczny spicik, jeden z wielu w Twojej kolekcji, zresztą wiele razy już Ci to mówiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja się chyba skusze i zaprezentuję swojego Spitfire'a ale z Novo Froga...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja się chyba skusze i zaprezentuję swojego Spitfire'a ale z Novo Froga...

 

Nie znam Spita z Novo Froga. Chętnie go obejrzę. Azawakh dawaj, dawaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykonanie naprawdę do rzeczy. Warsztat pędzelkowy na wysokim poziomie, ale czy ten Spitfire Vb Skalskiego (jeden z ostatnich w tej jednostce przed wprowadzeniem Mk. IX) nie miał czasem innego filtra przeciwpyłowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korniku, nie da się przed tobą nic ukryć. Jest to maszyna na której Polacy latali gdy jeszcze ich eskadra nie miała własnych samolotów. Wypożyczali od Anglików, na tym latał czasami Maciej Drecki nie Skalski. To tylko tytuł postu. Filtr jest O.K. Pochodzi z Tamyi. Dostałem go od kolegi z klubu, wraz ze zdjęciami tej maszyny. Jakbyś jeszcze coś zauważył nie tak, napisz,uwagi od Ciebie mile widziane. Pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobrze zrobione latadło. Mam tylko jedno pytanie: czy przed nałożeniem matowego lakieru był nakładany jakiś błyszczący? Jakiej firmy? Bo oczywiście rozumiem, że kalki są pod matową Pactrą.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matowa Pactra jest także pod kalkami, to mój patent. Trochę dziwne, prawda? Ale mat Pactry daję i pod kalki. Zero Sido, zero połysków. Mat pod i mat na kalki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro nie dawałeś żadnego błyszczka, to jak zapuściłeś linie podziału? Pochwal się Wyglądają naprawdę nieźle.

Do czego jeszcze mogę sie przyczepić...Do czerwonego łomu, który powinien być srebrny lub barwy kokpitu, oraz do podłoża, które jakieś takie mało pustynne jest , ale to już takie tam szczególiki są...

Poza tym jak już wspominałem, modelik jest ekstra.

Pokaż go może jeszcze od spodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linie podziału to plakatówka, trochę 11 Humbrola. Podłoże jest ogólnomodelowe, wymienne, podkładane pod każdy model. Łom Od spodu nigdy w życiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładny spitfirek, dużo "wyciśnięte" z zestawu revella (sam go dwa tygodnie temu skończyłem). Gratuluję! Bardzo, bardzo wysoki poziom opanowania sztuki malowania pędzelkiem!

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem tu od niedawna. I odkrywam takie fajne modeliki.Sam chcę zrobić

spita Vb pustynnego(bo jest modell revella w miarę dobry)Mk9 w tej skali

to chyba jedynie hasegawa. A to oznacza DUŻY wydatek.italeri to syf.Za cienki kadłub.dużo za cienki, i w ogóle kiepska jakość.Szukam tylko jakiegoś filtru pustynnego. Twój spit nie ma filtru. To z lenistwa, czy spity V PFT nie miały filtrów???

Aaaa,, zapomniałem powiedzieć że prezentuje sie Bardzo dobrze, tylko "lotnisko"musi kolega zrobić bardziej pasujące ...więcej piachu :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiton, należy Ci się wyjaśnienie co do filtru w tym modelu, jest to filtr typu Aboukir, mniejszy od Vokes'a , dlatego mniej widoczny. Dolne okaptowanie silnika oraz sam filtr pochodzą z modelu Tamiyi, kolega wraz z tą częścią pokazał mi zdjęcie tego samolotu, gdzie był ten typ filtru przeciwpyłowego. Taki sam spód jest w Italieri, na samolocie na którym latał Wing Comander Ian Gleed, dowódca 244 skrzydła. Wychodzi więc na to, że w 145 dywizjonie były samoloty z dwoma rodzajami filtrów. A lotnisko, to takie ogólnosamolotowe, podstawiane pod niemalże każdy model. Zamiast piasku wolałbym dołożyć jakąś palemkę Pozdrawiam Spiton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie małe pytanko merytoryczne :

 

Czy ZXo4 nie reprezentował przypadkiem standardu Mk.Vc Trop i nie nosił numeru ES214

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy chodzi Ci o ZX-O, czy o ZX-4? ZX-4 nosił numer EN-313 i był to Spitfire MkIX C. W polskiej eskadrze samoloty nosiły numery zaczynające się od liter EN, Polacy spity MkIX dostali jako pierwsi, inne eskadry latały na piątkach w wersjach b i c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhhhhh , pomroczność jasna mnie dopadła - nie wiem czemu ale wydawało mi się że A na Twoim modelu to 4 ...

 

Ogólnie chodziło mi że zaraz po rozpoczęciu działalności (w okresie od 13 marca do 23-26 marca 1943), PFT miał przydzielone Spitfire V (oznaczone ZX, 0-9). Z tego w konfiguracji Vc były BP959, ES214 -4, ER804, ER920 -5, ER903, ER805 -9.

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.