Jump to content

P-39 L/N Airacobra/ Eduard 1:48


Kameleon145
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich po długiej nieobecności. Model, który chcę wam zaprezentować to P-39 L/N Airacobra.

Ten model jako pierwszy został pomalowany aerografem . Dopiero się co nauczyłem nim posługiwać więc widać to na modelu. Malowany humbrolami.

 

Maszyna jest przedstawiona z Francuskich Sił Powietrznych latająca w Algierii w 1944 r.

Proszę o Wasze rady co jeszcze można poprawić by modele były coraz lepsze.

Życzę miłego oglądania.

 

f97d8e0a3102e812med.jpg

 

525d6658098bc128med.jpg

 

99729ec45bd0a0ecmed.jpg

 

f4e7c81efd270057med.jpg

 

b0a8d712e7d47b8bmed.jpg

 

fd06bed26025b1e0med.jpg

 

e1a39bec62866fc1med.jpg

 

60cada39badaacafmed.jpg

 

2b09e68beb1e413cmed.jpg

 

78937406ae2bbe9dmed.jpg

 

44fc2e9a773f632cmed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jest tak utytłany to chyba linie też można było bardziej podkreślić. L/N na pudełku chyba oznacza , że mozna wykonac wersję L lub N (no chyba , że się mylę...) A poza tym pewnie się czepiam bo dla mnie Cobra powinna mieć gwiazdy (białe lub czerwone) a nie kółka ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie model wygląda fajnie.

Jak oceniasz wypust Eduarda pod względem spasowania? Bo nie ukrywam, że mam chęć na cobrę, a te Eduardowskie mają całkiem atrakcyjną cenę.

 

Co mi się nie podoba to brak washa, który by nadał życia temu modelowi. Mam też dziwne odczucia, że niefortunnie wyszło samo brudzenie, ponieważ wszystkie smugi wykonane są jednym i tym samym odcieniem farby.

Link to comment
Share on other sites

Spasowanie modelu jest ok. Troszkę musiałem szpachli użyć ale naprawdę troszkę. Tylko był jeden problem. Owiewka jest troszkę źle wyprofilowana. Jest za wąska przy drzwiach i same drzwi nie są zbyt dobrze spasowane. Jakbyś chciał zrobić zamknięte drzwi to trochę będziesz musiał pokombinować. Ale sam zestaw jest super. Polecam.

Link to comment
Share on other sites

W malowaniach przedstawionych prze Eduarda są malowania maszyn z śmigłem trójłopatowym i mój egzemplarz miał śmigło czterołopatowe jako jedyny z tych malowań. Dlatego też je wybrałem ;)

Link to comment
Share on other sites

Nastepnym razem zróżnicuj trochę ślady eksploatacji. Brązowe osmalenia od km-ów wyglądają okropnie. Poza tym spróbuj innych technik nanoszenia takich śladów: aerograf nie jest zawsze i wszedzie najlepszym rozwiązaniem. No i brak washa... W 1/72 to do przyjęcia, ale w 1/48 trochę razi. Wyloty rur wydechowych fajnie by było pacnąć czarną farbą.

Link to comment
Share on other sites

Troszkę muszę jeszcze popracować nad washem. Coś tam próbowałem ale nie wyszło i zrezygnowałem z washa. Następnym razem już postaram sie wykonać wash i lepsze ślady spalin i zacieków.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze dasz rade z wshem, te okopcenia to delikatnie jakimś czarnym pudrem(np: miga lub tamiyi) albo sproszkowanymi suchymi pastelami pociągni za pomocą pędzelka, zawsze jak nie wyjdzie to możesz zmyć. Jak efekt bedzie zadawalający dopiero utrwal lakierem.

Link to comment
Share on other sites

Chyba za gęstą farbą malowałeś bo straszna kasza Ci wyszła. I następnym razem zamaskuj owiewkę przed pryskaniem bezbarwnym bo jakoś tak zbielała trochę. No i te wyloty kaemów w skrzydłach jakieś dziwne. Ale ogólnie ładny samolot

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.