Jump to content
copycat

Holmes 750

Recommended Posts

Teoretycznie WOM kreci się z ustalona prędkością. W zwykłym ciapku można to zaobserwować podczas używania glebogryzarki. Ale fakt faktem ze takie coś w Ciężarówkach jest, na tylnej płycie skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ czekałem na paczkę z linką i rolkami, wstrzymałem na chwilę pracę nad zabudową. Zacząłem kleić ciągnik. Mimo że jest to model sprzed 2 lat, to tak naprawdę jest do reedycja modelu sprzed ok 30lat. Spasowanie i jakość nie powala i daleko jej do dzisiejszych modeli. Model toporny, ale przy odrobinie chęci bardzo ciekawy.

Korzystając ze zdjęć oryginalnego silnika i pracy kilku innych modelarzy, postanowiłem trochę okablować silnik. Według instrukcji to silnik International V-800. Zdjęć oryginału jak na lekarstwo.

 

IMG_0145.JPG

IMG_0146.JPG

IMG_0147.JPG

IMG_0148.JPG

IMG_0149.JPG

IMG_0150.JPG

IMG_0151.JPG

IMG_0152.JPG

IMG_0153.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Twój silnik wygląda dobrze! Znaleźć do niego dokumentację rzeczywiście może być ciężko. Za to skrzynia biegów to Fuller Roadranger, z tym nie powinno być tak źle. Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Paweł, jak zwykle jesteś nieoceniony. Myślę że jest nieźle, trochę to uproszczone, choć i tak wszystko zginie pod kabiną. Znalazłem kilka skrzyń, posłużą mi do eksploatowania.

18224_1118_2_lg.jpg

163682_10100409711930940_13903235_67514854_1476879_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że mogłem pomóc. Jak popatrzysz dobrze to z boku (chyba) będzie miejsce na PTO w postaci płyty ze śrubami na obwodzie. Życzę powodzenia i miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robimy dalej Internationala. Na tym zdjęciu widać w jaki sposób kiedyś radzono sobie przy wyjmowaniu części z form. Ścianki są pod lekkim kątem. Tutaj mogę pominąć tę wadę, ale przy budowie silnika czy chłodnicy pilnik był często zatrudniany.

IMG_0156.JPG

Poprawiłem resory, brakowało im wcięć. Śruby od belki poprzecznej nie pokrywają się z belką, więc odciąłem je żyletką i wkleiłem na swoje miejsce. Na zdjęciu są jeszcze nie przeniesione. To samo muszę zrobić z drugą belką.

IMG_0157.JPG

Poprawiłem tylne mocowanie przedniego resoru.

IMG_0159.JPG

Pojawiło się trochę kabli, ale to jeszcze nie wszystkie. Wydaje mi się też, że powinny być podwójne, niestety na różnych zdjęciach jest różnie.

IMG_0171.JPG

 

Mam już komplet części do podnośnika więc czas go dokończyć.

IMG_0173.JPG

IMG_0174.JPG

 

Trochę mi nie pasują średnice rolek, ale myślę że będzie dobrze.

Korzystając ze zdjęcia oryginału dorobiłem mechanizm podnoszenia ramion wyciągarki. Zębatki wycinane ręcznie więc zęby to wielki wstyd, mają 4mm średnicy więc może pewna niedokładność zniknie po malowaniu.

p1010013.jpg

IMG_0176.JPG

IMG_0175.JPG

 

Sam mechanizm pokrzyżował mi trochę plany. W instrukcji po prosu nie ma miejsca na niego, jest za to podłoga zabudowy. Trzeba będzie zabudowę rozciąć na 2 części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

International wygląda coraz lepiej! Tak, tak - technika odlewnicza idzie do przodu, ale co z tego skoro brak dziś modeli z interesującymi tematami? Trzeba walczyć! Życzę siły i wytrwałości, i pozdrawiam

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze widziec jakis aktual, zawsze milo popatrzec na Twoj warsztat Copycat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie skakać, dzisiaj znowu silnik, pracuję teraz nad samym ciągnikiem, zabudowę zostawię sobie na koniec. Na razie wszystko czyste. Obicia i brudzenie chcę zrobić już na samym końcu, tak żeby z jednej strony nie popełniać wcześniejszych błędów. A z drugiej, może uda mi się pokazać różnice pomiędzy czystym, a wyeksploatowanym.

Technologia produkcji modelu z lat 70, widać spore różnice w detalu porównując z dzisiejszymi samoskładalnymi modelami. Ale po położeniu podkładu i koloru, zaczyna mi się podobać. Kilka niedomalowań przewodów poprawię, inne znikną po brudzeniu. Bardzo ciężko kładło się akryle, na śliską powierzchnię.

 

IMG_0421.JPG

IMG_0415.JPG

IMG_0417.JPG

IMG_0419.JPG

IMG_0420.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieknie ten silnik wyglada. Jestem w 100 % spokojny o efekt koncowy modelu ogolnie, bo jak zawsze bedzie na co popatrzec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik pierwsza klasa . Mam nadzieje że będą częstsze aktualizacja. Powodzenia w pracach i czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę drobnicy dzisiaj. Jest tego trochę i chcę je pomalować za jednym zamachem, jeden kolor na jedno malowanie. Ta drobnica najbardziej mnie wykańcza i najwięcej czasu zabiera.

Siateczka w kabinie, ale chyba ją jeszcze raz zrobię.

IMG_0426.JPG

 

Chlapacze.

IMG_0425.JPG

 

Lusterka kitowe to herezja. Ze starych wykorzystałem jedynie samą obudowę lustra, tutaj jeszcze tego nie widać.

IMG_0413.JPG

 

Fotele, zalepiłem puste miejsce w tylnej ściance i dodałem taki oto stelaż. Dobrze by było zrobić prawidłową podstawę, ale na razie szkoda mi czasu na dłubanie niewidocznej części.

IMG_0412.JPG

 

Skrzynka na akumulatory po pomalowaniu dostanie brakującą zapinkę. Teraz tylko zrobiłem taką małą blaszkę pozycjonującą pokrywę. Poprawiłem też schodki, tu, jak i na zbiorniku paliwa.

IMG_0386.JPG

IMG_0388.JPG

IMG_0553.JPG

 

Zderzak będzie trochę inny, ale już nie taki toporny.

IMG_0552.JPG

 

Kominy wydechów zmieniłem na rurki mosiężne, zapomniałem zrobić zdjęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawał dobrych poprawek! Ja w moim też muszę z lusterkami zawalczyć, to co było w zestawie oczywiście przedstawia lusterka "Freightshakera", Mack i tu musiał być oryginalny. Stopnie pięknie zrobiłeś. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych pracach

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no wygląda elegancko, stopnie i lusterka pierwsza klasa. Zderzak mi trochę nie leży mam wrażenie że te otwory trochę nie równe. Powodzenia w dalszych pracach i czekam na więcej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napatrzyłem się na pięknie pobrudzone czołgi i zachciało mi się brudzenia i sprawdzenia nowych technik.

Sidolux po całości.

IMG_0821.JPG

Trochę obić pędzelkiem OO.

IMG_0822.JPG

Tu widać jak fatalnie mi wyszła skrzynia od spodu, brud to później pokrył.

IMG_0823.JPG

IMG_0824.JPG

Teraz nowo poznana technika malowania rdzy. Farbki nakładane gąbką. Kolory chyba dobre, przynajmniej podobne do tych co widziałem.

H94.

IMG_0825.JPG

IMG_0826.JPG

H100

IMG_0827.JPG

IMG_0828.JPG

Ciemny brąz, nie mam aż tak ciemnego więc, zmieszałem dwa kolory.

IMG_0829.JPG

IMG_0830.JPG

IMG_0831.JPG

Do póki farba była lepka, dałem sproszkowaną kredkę.

IMG_0832.JPG

Filtr z szarej olejnej. I kredka szara przyklejona na sidolux.

IMG_0833.JPG

Tutaj to wygląda tragicznie.

IMG_0834.JPG

Oleje nakładane w zagłębienia i wycierane wacikami, pokryły to co było niepomalowane wcześniej.

IMG_0835.JPG

IMG_0836.JPG

IMG_0837.JPG

Jeszcze lekka przecierka, szarą i beżową olejną w celu pokrycia silnika świeżym suchym kurzem.

IMG_0838.JPG

IMG_0839.JPG

Kolory silnika są takie, że nic nie widać podczas pracy, zdjęcia pokazały niestety wszystko. Na to pójdzie jeszcze bezbarwny mat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model silnika wyglada tak jak wiekszosc silnikow z aut typu "vintage", albo nawet lepiej. Dobra robota Copycat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik ładnie się prezentuje. Tylko brać przykład

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę przespałem temat. Motorek w finalnej wersji wygląda świetnie. Szczególne wrażenie zrobiło na mnie "wyciąganie" rdzy z użyciem różnych odcieni farb. Wygląda to prze-realistycznie.Aż żałuje, że Landcrusier ma na karku marne 22 lata;]

 

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik jest niesamowity

Wydaje mi się, że miska olejowa powinna być bardziej mokra od oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra uwaga Krzychu, myślałem o tym. Silnik jest już po malowaniu matem, zrobię trochę mokrych plam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetnie pobrudzony silnik!!!! Osiągnąłeś niesamowity efekt tym brudzeniem!

Ale szpara pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem wygląda kiepsko. Zastanawiam się czy obudowa skrzyni nie jest aluminiowa i czy tam powinna być rdza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.