Jump to content
Milos Varak

[STANDARD] MasterCraft, Focke Wulf FW-190 A-5

Recommended Posts

Postanowiłem wystartować w konkursie z najładniejszym niemieckim myśliwcem II WS . Znając moje talenta modelarskie pierwsze miejsce od końca gwarantowane . W zgodzie z regulaminem - in box:

lpic4154.jpg

lpic4159.jpg

lpic4157.jpg

lpic4156.jpg

lpic4155.jpg

Malowanie będzie pudełkowe, z tulipanem. Jak dobrze rozumiem, operowanie szpachlą, pilnikiem i papierem ściernym dozwolone....?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak dobrze rozumiem, operowanie szpachlą, pilnikiem i papierem ściernym dozwolone....?

 

Taka jest właśnie idea konkursu Powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milos czy nie zaginęła CI ramka z kokpitem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milos czy nie zaginęła CI ramka z kokpitem?

O żesz..... Chodzi o owiewkę? Jeśli tak to jest, zdjęcia zapomniałem zrobić. A kokpit to te dwie części w ramce na ostatniej fotce, po prawej koło goleni .

Sklejałem kiedyś ten model - oszklenie było beznadziejne.

Wiem, ale co poradzić? Kiedyś zrobiłem przeszczep z Academowskiej Foki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A kokpit to te dwie części w ramce na ostatniej fotce, po prawej koło goleni .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbardziej obawiam się o działka w skrzydłach, żebym ich nie skosił w czasie sklejania.

Podmień je na igłę, prooooszę. Tak myślę, czy jak zrobisz kokpit od podstaw, to nie będzie już [OPEN]? Bo chyba nie zostawisz tylko tego, co jest w zestawie, to by była profanacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbardziej obawiam się o działka w skrzydłach, żebym ich nie skosił w czasie sklejania.

Podmień je na igłę, prooooszę. Tak myślę, czy jak zrobisz kokpit od podstaw, to nie będzie już [OPEN]? Bo chyba nie zostawisz tylko tego, co jest w zestawie, to by była profanacja.

 

 

Podmiana na igły to już waloryzacja- także bardzo was proszę o pilnowanie klasy Standard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbardziej obawiam się o działka w skrzydłach, żebym ich nie skosił w czasie sklejania.

Podmień je na igłę, prooooszę. Tak myślę, czy jak zrobisz kokpit od podstaw, to nie będzie już [OPEN]? Bo chyba nie zostawisz tylko tego, co jest w zestawie, to by była profanacja.

 

 

Podmiana na igły to już waloryzacja- także bardzo was proszę o pilnowanie klasy Standard

 

Podjudzacze! To wroga klasa społeczna! Wcześniej zrzucała stonkę z "amierikańskich samaliotów" a teraz się bierze za modelarzy!!! A tak nieco poważniej - to już chyba wiem, kto będzie miał najszybciej ukończony model konkursowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postanowiłem wystartować w konkursie z najładniejszym niemieckim myśliwcem II WS
Hehe, wypadołoby dodać, że startujesz chyba z najgorszym modelem "ever" tego najładniejszego myśliwca! To mi wygląda na zgrubna kopię starej Hasegawy. Także brawa za odwagę! Jestem ciekawy efektu końcowego.

 

Tylko taka uwaga, jak malujesz pędzlem to mogłeś wybrać inne malowanie, np Novotnego. Ciapki na kadłubie cięzko odtworzyć pędzlowaniem. A tak BTW to dyspozycyjna maszyna Hermana Grafa:

 

GrafsA5.gif

 

Więcej: http://falkeeins.blogspot.com/2010/04/hermann-graf-and-his-jgr-ost-focke-wulf.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbardziej obawiam się o działka w skrzydłach, żebym ich nie skosił w czasie sklejania.

Podmień je na igłę, prooooszę. Tak myślę, czy jak zrobisz kokpit od podstaw, to nie będzie już [OPEN]? Bo chyba nie zostawisz tylko tego, co jest w zestawie, to by była profanacja.

 

Podmiana na igły to już waloryzacja- także bardzo was proszę o pilnowanie klasy Standard

W sumie to korci mnie trochę że by je zrobić z igieł, ale nie warte jest to, aby przychodzić klasę wyżej, skoro by to była jedyna waloryzacja. Tak się zapytam, jakby tak, nie daj bogowie, uwalił owe działka, to można je dorobić z rozciągniętej ramki po modelu? Czy tym sposobem naruszę regulamin i będę musiał przejść do klasy open? A kokpit zostanie taki, jaki jest, za cieńki jestem, aby samemu dorabiać.

 

A tak nieco poważniej - to już chyba wiem, kto będzie miał najszybciej ukończony model konkursowy

Dobra, dobra.... Ty mi tutaj, nie tutaj..... Na razie to skrzydła z ramki wyciąłem...

 

Postanowiłem wystartować w konkursie z najładniejszym niemieckim myśliwcem II WS
Hehe, wypadołoby dodać, że startujesz chyba z najgorszym modelem "ever" tego najładniejszego myśliwca! To mi wygląda na zgrubna kopię starej Hasegawy. Także brawa za odwagę! Jestem ciekawy efektu końcowego.

 

Tylko taka uwaga, jak malujesz pędzlem to mogłeś wybrać inne malowanie, np Novotnego. Ciapki na kadłubie cięzko odtworzyć pędzlowaniem. A tak BTW to dyspozycyjna maszyna Hermana Grafa:

 

GrafsA5.gif

 

Więcej: http://falkeeins.blogspot.com/2010/04/hermann-graf-and-his-jgr-ost-focke-wulf.html

Trochę się ich na sklejało :

lpic4160.jpg

Wszystkie Plastyk/MasterCraft, jedynie Dora czerwona 13 jest z Academy.

Sam jestem ciekaw kto projektował ten model. Czy formy są stricte Plastyka? Bo spotkałem się z opinią, że tą Fokę projektowało Kopro. A co do malowania to Foka Nowotnego rzeczywiście ma fajne malowania, zwłaszcza to:

Fw190_Nowotny.jpg

Źródło: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=155147

Ale i tak się rozbiją o brak kalek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co do malowania to Foka Nowotnego rzeczywiście ma fajne malowania, zwłaszcza to:

Fw190_Nowotny.jpg

Źródło: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=155147

Ale i tak się rozbiją o brak kalek.

 

Milos:

Mastercraft kiedyś robił Fokę w takim malowaniu:

http://www.rema.com.pl/produkty/237874,Model-samolot-Fw-190A-6-Grun-Hertz-.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co do malowania to Foka Nowotnego rzeczywiście ma fajne malowania, zwłaszcza to:

Fw190_Nowotny.jpg

Źródło: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=155147

Ale i tak się rozbiją o brak kalek.

 

Milos:

Mastercraft kiedyś robił Fokę w takim malowaniu:

http://www.rema.com.pl/produkty/237874,Model-samolot-Fw-190A-6-Grun-Hertz-.html

 

Jeżeli masz ochotę szybko je zaprojektuję jutro i dodam do najbliższego wydruku czyli w poniedziałek. i będziesz mógł wystartować z nim w konkursie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra Panowie jeszcze raz ostatni się wtrącam a potem będę oglądał

FW-190A-5.jpg

zrobiłem projekcik i mogę go dodać do druku za 35zł od sztuki. jak ktoś chce proszę pisać PW.

Pozdrawiam Albert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przykrością muszę zrezygnować z oferty albert091283. Mój budżet trzeszczy w szwach, a także trochę dziwnie bym się czuł kładąc na model kalki prawie 4-krotnie droższe od niego . Ale dzięki za propozycję .

Stan na dzisiaj to sklejony kadłub i poszpachlowana osłona silnika.

Przymiarka na sucho skrzydeł z kadłubem, owiewką i osłoną z km`ami.

lpic4172.jpg

Półtorej godziny szlifowania i piłowania, a i tak czarno to widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli do przodu.

lpic4175.jpg

Ma ktoś pomysł, jak zaszpachlować i oszlifować, przejście kadłub/skzydło przy silniku, tak żeby działek nie uwalić?

lpic4177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamaskuj wokół szczeliny tasmą maskującą, zostaw niewielką przestrzeń, w którą naniesiesz szpachlę, po zaschnięciu szpachli zerwij taśmę i zostanie Ci tylko wąski pasek szpachli do obrobienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewentualnie szpachla w płynie Gunze, a potem zmywać nadmiar zmywaczem Wamodu lub rozpuszczalnikiem Gunze zamiast szlifowania. Wersja bardziej hardcore to superglue+debonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak są tak płytkie wnęki podwozia, to lepiej je malować ciemniejszym kolorem. Wtedy sprawiają wrażenie głębszych.

 

Poza tym nie opiłowałeś luf działek, widać szwy i będzie to szpetnie wyglądać w modelu. Obróbka tak drobnych elementów jest trudna, dlatego najlepiej je wykonać z ramek wyciąganych nad świeczką. Albo z patyczków higienicznych, wtedy w ogóle jest bajer, bo lufa jest wydrążona w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W klasie standart lepszym (bo dopuszczalnym) jest nawiercenie cienkim wiertłem otworu w lufie. Najpierw, jako prowadzenie bardzo małym, 0.3-0.4 mm, później na docelową średnicę otworu. A oszlifowanie luf da się zrobić i teraz. Tylko ostrożnie, najlepiej trzymając za końcówkę lufy pincetą czy szczypcami, wówczas ryzyko złamania będzie mniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej skali 0,3 to już rozsądny wymiar docelowy.

0,3mm x 72 = 21,6mm

 

A odwrotnie np. 7,62 / 72 = ok. 0.1mm ale to już prawie nie widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, że ciężko upilnować skali dokładnie, ale lepiej będzie wyglądać nawiercona lufa niż tępo zakończony plastikowy pręcik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.