Jump to content

Gabriel PVII 1924 1:48 TENZAN


Recommended Posts

Jak wiecie jeden model z "ZŁOTYCH LAT LOTNICTWA" już zrobiłem i na warsztacie jest już kolejny w 50% zrobiony . Postanowiłem jednak że wcisnę między te dwa modeliki polonusa .A dokładnie najnowszy

produkt firmy Tenzan : "Gabriel PVII " 1924. Model oczywiście to żywica . Porównując go z modelami wcześniej klejonymi takimi jak PWS A i PWS 10 mogę śmiało go nazwać Rolls-Royce m w porównaniu z tamtymi modelami .żywiczka czysta ,elementy pasują ,silnik bardzo dokładny ,niestety po złożeniu kadłuba nic już nie widać :( Co tu dożo gadać kupicie to zobaczycie sami

W kolejce czeka wersja dwupłatowa i jednomiejscowy dolnopłat

A teraz troszkę historii i danych ,które za pozwoleniem producenta skopiowałem z instrukcji

W Bydgoszczy, bracia Walter i Willi Gabriel rozpoczęli na przełomie 1922/23 projektowanie swego drugiego samolotu. Konstruktorzy częściowo opierali się na doświadczeniach uzyskanych przy budowie swej pierwszej konstrukcji P.V. Wykorzystano również rozwiązania z Fokkera-D VII. Nowatorski był pomysł oparcia o te same zespoły konstrukcyjne dwóch samolotów: dwupłata, mającego służyć jako szkolny oraz górnopłata

przeznaczonego do treningu. Budowa samolotu w wersjach P.VI i P.VII została

zrealizowana w fabryce meli ojca konstruktorów.

Projektowano również wersję jednomiejscową P.VIII w układzie dolnopłata.

W maju 1924 r. P.VI został oblatany przez Willego Gabriela. Osiągi samolotu mogli potwierdzić również instruktorzy Szkoły Pilotów w Bydgoszczy- samolot miał dobre własności pilotażowe i dobre osiągi, nadawał się do szkolenia.

W lecie 1924 samolot przerobiono na jednopłatowy treningowy P.VII.

Wkrótce został oblatany- uzyskując pozytywną opinię.

Mimo iż konstrukcje te były udane, nie zainteresowano się nimi, gdyż powstał na kilka lat wcześniej niż zaczeło się u nas rozwijać lotnictwo sportowe.

Rozpiętość 9,00 m

Długość 7,16 m

Wysokość 3,38 m

Pow. nośna 16,00 m2

Masa własna 620 kg

Masa użyteczna 180 kg

Masa całkowita 800 kg

Prędkość maksymalna 165 km/h

Prędkość przelotowa 145 km/h

Dane techniczne Gabriel P.VII:

Napęd : Mercedes F1244 70 KM

 

Predkość minimalna 70 km/h

Wznoszenie 1,6 m/s

Pułap 3000 m

Zasięg - km

Dobieg 70 m

Rozbieg 60 m

 

njhj.JPG

PB290634.JPG

PB290635.JPG

PB290638.JPG

PB290639.JPG

PB290640.JPG

PB290641.JPG

PB290642.JPG

PB290643.JPG

PB290644.JPG

PB290649.JPG

PB290650.JPG

PB290651.JPG

PB260630.JPG

PB260631.JPG

PB250630.JPG

PB250631.JPG

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.