Jump to content
Moses

[OPEN] ZTS/NOVO PV-1 Ventura Nightfighter

Recommended Posts

Wszystkie paczuszki są już mnie, więc najarany jak arab na kurs pilotażu, dołączam do konkursu. Najarany bo PV-1 ZTSa popełniłem lata temu, i sklejanie miło wspominam, w szczególności że jest to jedna z piękniejszych maszyn z 2 wś. Kolejna kwestia, w modelu mam zamiar wykorzystać niewyobrażalną dla mnie masę dodatków, blaszek żywic, co tylko jest możliwe, oraz będzie to mój pierwszy raz kiedy będę trasował linie. Zatem klamka zapadła, do dzieła!

 

Obowiązkowy Inbox

ventura001.jpg

ventura003.jpg

ventura004.jpg

ventura005.jpg

ventura006.jpg

ventura007.jpg

ventura008.jpg

ventura009.jpg

ventura010.jpg

ventura011.jpg

ventura012.jpg

ventura013.jpg

ventura014.jpg

ventura015.jpg

ventura016.jpg

ventura017.jpg

ventura018.jpg

ventura019.jpg

ventura021.jpg

ventura022.jpg

 

Model po ukończeniu będzie przedstawiał maszynę o numerze bocznym czarna 51 "Coral Princess" z dywizjonu myśliwców nocnych, a jakże by było inaczej USMC, VMF(N)-531, stacjonującego we wrześniu 1943 roku Na wyspie Banika, w archipelagu wysp Russel'a. Maszyna na swoim koncie jedno zestrzelenie nocne, niestety maszyna została stracona podczas lotu treningowego, wraz z całą załogą na wyspach Russela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm... Eeeeee... Toś, Chłopie zaszalał! A dużo zostanie pierwotnej Ventury w Venturze?

To szykuje się niezłe widowisko. Siadam przed sceną! Powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odezwał się ten co szybkiego z zamkniętymi oczyma, przy trzęsieniu ziemi sklei ;)

 

Fiedotow, żywiczne jest całe wnętrze, którego i tak na pewno nie będzie widać po zamknięciu kadłuba ;) Ogon jest do poprawy, i dziób do wymiany na taki jak był w nocnych. Wiec 3/4 kadłuba, skrzydła, podwozie, zostaję. Ventury w Venturze będzie dużo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odezwał się ten co szybkiego z zamkniętymi oczyma, przy trzęsieniu ziemi sklei ;)

 

Niezły pomysł ,muszę spróbować ,tylko z trzęsieniem ziemi w mojej mieścinie będzie problem

 

A tak na poważnie to niezły warsztacik się szykuje ,będę zaglądał .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A tak na poważnie to niezły warsztacik się szykuje ,będę zaglądał .

 

Zobaczymy jak to będzie, mam nadzieje że dam radę.

 

Banny, dziś dopiero dotarła osłona od F4U-1 Więc w przerwach będę dłubał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo Moses, toś poszalał, ilość wszystkiego przerażająca. Najważniejsze, że możesz zacząć zabawę, powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak najbardziej mnie przeraża trasowanie linii. Dobrze panowie dobranoc wszystkim, jutro jestem słowianym wdowcem, więc od powrotu z fabryki biorę się za model!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matko i córko....

 

Ładnie się rozbrykałeś. Nie wiem czy nie jest jakieś łamanie regulaminu, bo przecież z samego zestawu podstawowego, to tam prawie nic nie zostanie

 

Powodzenia życzę i kciuki trzymam!

 

Pozdrawiam

Kornik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie nie szerzmy defetyzmu. Konwersja to tylko zestaw z przedostatniego zdjęcia, oraz poprawny ogon. Reszta zestawu oryginalnego zostaje i będzie tylko uzupełniona

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kurde! To jest coś co lubię. Lichy zestaw z toną dodatków, z którego powstanie świetny model. Życzę powodzenia i będę tu często zaglądał

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maszyna na swoim koncie jedno zestrzelenie nocne

Wiadomo co padło jej ofiarą?

 

A przy okazji gratuluję ambitnego podejścia do tematu i życzę powodzenia przy budowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Moses w końcu się doczekałeś na zakupy (sporo tego) życzę powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moses tos poszalal z tymi dodatkami. Siedze, ogladam i powodzenia zycze.

P.S. Mam nadzieje, ze z wklejeniem dodatkow zdazysz przed powrotem Pani, bo naprawde piny poblokuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace czas zacząć

 

ventura024.jpg

 

ventura025.jpg

Zrobiłem kuku w kadłubie, wyciąłem drzwi. I dobrze że coś mnie tknęło i ich nie wyrzuciłem, bo okazało się że te z zestawy Pavli są mniejsze (nawet w planach leżą gorzej)

 

ventura027.jpg

Pamiętajmy że żywice są do zestawy Academy/Minicraft który jest kopią Novo z przerytymi liniami, i trochę chyba poprawionym, bo tknięty sprawą drzwi, zacząłem sprawdzać jak leży reszta części z wnętrza, i niestety ale komora bombowa jest za długa. Będzie trzeba więc sztukować.

 

ventura028.jpg

Amputowałem nos, i znowu zonk. Będziemy sztukować.

 

ventura029.jpg

Z wnętrza pousuwałem zbędne podpory do części, imitację tablicy. Materia jest toporna, nigdy w życiu nie zmarnowałem jeszcze tyle papieru 240 ;) Chyba wiem o co prosić na najbliższą okazję lubą - dremelek - aby ręcznie już tego nie robić. Na fotce góra nie wyszlifowana, dół tak

 

ventura032.jpg

kolejne 1h później, obie połówki wyszlifowane. Czułem się jakbym szlifował bakielit ;) wklejone kawałki karty pod zaszpachlowanie dziury, aby tak nie zionęła w luku bombowym

Póki co przerwa, sierściom trzeba dać jeść, itd itp.

 

Wiadomo co padło jej ofiarą?

 

Niestety kolejny przykład tego iż nie można wierzyć w to co piszą producenci modeli i dodatków (a opis maszyny wziąłem z zestawu kalek). W żadnej publikacji znaczy:

Osprey - Ventura/Harpoon units in WW2

SS - Ventura in Action

ani w A History of Marine Fighter Attack Squadron 531 wydanej przez HISTORY AND MUSEUMS DIVISION

HEADQUARTERS, U.S. MARINE CORPS nie znalazłem potwierdzenia dotyczącego zestrzelenia jakiejkowiek maszyny przez czarną 51. Potwierdzone jest to jednak że maszyna w niewyjaśnionych okolicznościach zniknęła z radaru, podczas lotu treningowego. Pomimo kilkudniowych poszukiwań, śladu po maszynie nie znaleziono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłogę wyciąłem, umyłem w detergencie i na whitetacka przykleiłem. Leży w miarę ładnie

ventura033.jpg

 

Tutaj mamy problem z lukiem bombowym, jak widać ciut za duży jest

ventura034.jpg

 

I przy okazji wyniknął jeszcze jeden problem. Tylna wręga od luku jest za szeroka. Nie można zamknąć kadłuba, więc będę musiał zaingerować w jej kształt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba wiem o co prosić na najbliższą okazję lubą - dremelek - aby ręcznie już tego nie robić

Dokładnie o to w tym chodzi, a zobaczysz również jak precyzyjnie można obrabiać delikatne, małe elementy czy trudno dostępne miejsca. Po tym "doskonałym" spasowaniu części na fotkach sądzę, że gwiazdor powinien spojrzeć na nie i dać się przekonać do właśnie takiego podarunku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli, ale do przodu

ventura036.jpg

Wnętrze poszpachlowane poszlifowane, wreszcie to jakoś wygląda. Teraz chyba wyszlifuje kadłub z drugiej strony, usuwając linie podziału (chyba że lepiej to zrobić po sklejeniu kadłuba). Po tym środek psiknę podkładem aby zobaczyć czy jest równo, i zaczynamy zabawę z żywicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idzie Ci bardzo dobrze, aż chyba muszę się kiedyś pomocować z tą Venturą, pewnie w standardzie, ale zawsze to coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JPL jedziesz z Venturą, będę miał towarzystwo

 

U mnie robota idzie jak krew z nosa.

ventura039.jpg

Tryśnięte podkładem jak widać trzeba dać jeszcze szpachli tam gdzie była dziura

 

ventura041.jpg

rzeźbienie w żywicy rozpoczęte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.