Jump to content

[Warsztat] F-16I SUFA (konwersja modelu Italeri 1:48)


Recommended Posts

Rozpoczynam relację z budowy modelu. Zestaw Italeri 1:48, wzbogacony zostanie zestawem żywic Aires i CMK. Aires to kokpit i wnęki podwozia, CMK to zestaw do SUFY składający się z garbu ze statecznikiem pionowym, kół, zbiorników CFT i wlotów/wylotów powietrza. Zestawy żywiczne dedykowane są do modelu Hasegawa, jak na razie nie ma większego problemu z pasowaniem ich do Italerki. Reszta to własne dodatki (mam nadzieję, że takie będą).

Po przygotowaniu żywic ( viewtopic.php?t=3222 ), zabrałem się za pasowanie elementów........

Ta mała "rysa" w osłonie tablicy przyrządów (foto nr 2 i 3) to wada fabryczna i zostanie usunięta w swoim czasie.

58175c83bae6c6bamed.jpg ae3f4652e45d986cmed.jpg 10e6b83e2b21e4camed.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Marku ja ostatnio też pokłóciłem się z CA gdy zaczął mi zalewać lelementy mojej wnęki ...więc zastosowałem lakier...a na końcu jeśli była potrzeba...użyłem dodatkowo CA

 

Roberto napisał:

Jak na to patrzę to, aż mi się chce wziąść za swojego F-16

 

Roberto skoro się chce...to działaj...będzie nastepna fajna relacja z budowy

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

O cosik pięknego zaczyna powstawać. Sufa, piękna maszyna.....

Chłopaki a co to macie za problemy z CA??? A może tylko wystarczy zastosować bardziej gęstą wersję i bedzie po problemie??? Wielu producentów posiada w swojej ofercie CA z podziałem na ciekła, półciekła, gęsta. Ten ostatni jest na tyle plastyczny że spokojnie można nim bazgrać bez obawy że sie rozleje i np. zaleje nam linie podziału. Ja np. stosuję tą wersję w trudno dostępnych miejscach do szpachlowania, gdzie liczy się duza precyzja dozowania.

 

Pozdrawiam i bacznie się przyglądam

Link to post
Share on other sites

Prace przy "latającej kuchence mikrofalowej" powoli posuwają się na przód.......

.....doklejony garb - bez większych problemów z pasowaniem....

787cf64ed6d41996med.jpg

......dorobiona siateczka w wylocie spalin z działka w CFT........gdzie widać jak cienkie są w tym miejscu ścianki.....

29ee349e35863242med.jpg

....oraz wlot powietrza (trakt gazowy) silnika.....oczywiście jeszcze wymaga dopracowania....

0ba06ee6220d9ff0med.jpg

884fe7dc037e8836med.jpg

c.d.n.

Link to post
Share on other sites

Patent jest prosty: Tniesz sobie arkusz plastiku o grubości np. 1mm na paski o szerokości np. 1-2mm i sklejasz je krawędziami trochę to czasochłonne ale efekt jak widać świetny, oczywiście wszystko trzeba wyrównać

Link to post
Share on other sites

Trochę inaczej niż napisał Piotrek (mirage3 korzystałem z jego podpowiedzi) całość wykonana z plastiku. Pomocną częścią okazał się element modelu. W zestawie jest spodnia część tunelu z komorą przedniej goleni podwozia, która została usunięta (mam gotową żywiczną). Do w/w elementu dokleiłem pasek plastiku i tak powstała przednia cześć wlotu. Po wsunięciu ładnie wpasował się w kadłub i można było dokleić do niego kolejny element stanowiący dalszą cześć tunelu wlotowego. Całość z zewnątrz wygląda mało estetycznie (co widać na zdjęciu), widoczne paski plastiku służą jako wzmocnienie łączeń a jednocześnie profilują tunel. Szpary oraz łączenia powstałe przy sklejaniu (wewnątrz) zostały wypełnione szpachlą Tamyja (kilkoma cienkimi warstwami). Po wyszlifowaniu papierem ściernym miejsca szpachlowania zostały nasączone sidolux'em jako zabezpieczenie przed wchłanianiem farby. Element innego koloru to odpad od żywicznej dyszy F-104, będzie pomocny w zamontowaniu imitacji wirnika silnika.

f7f8e55c751df7f7med.jpg

Link to post
Share on other sites

Dorobiona od podstaw komora dopalacza (co ja się tych dziurek nadziubałem a i tak ich prawie nie widać), wykonana z blaszki aluminiowej, oraz stabilizator płomienia dopalacza.......tu przemilczę co mówiłem walcząc z tymi duperelami.............

170443fd97a73a81med.jpg

b67f106bdc71cd37med.jpg

e4cd69866c3a1c76med.jpg

 

idąc za ciosem skończyłem dyszę........

25d2333a466722bfmed.jpg

cec015eb50c3c787med.jpg

7089723c6f6f3c3cmed.jpg

Link to post
Share on other sites

Marek, zaważyłem, że im więcej pokazujesz roboty poza pudełkowej, tym mniej chętnie modelarze to komentują. Albo z zachwytu publiczność zaniemówiła, albo to co i jak robisz jest większości tak obce, że nie potrafi się owa większość w żaden sposób do tego odnieść. Myślę, że proporcje są tak pół na pół

Gratuluję wspaniałej roboty i imponującego tempa budowy.

Mały wtręt - wydaje mi się, że komora dopalacza powinna być niedo dłuższa. I wielka prośba - napisz jak wykonałeś stabilizator.

Link to post
Share on other sites

No, no no..... Krasnalom amfetaminę chyba zaaplikowałeś co? ;) Tempo budowy imponujące, efekty również. Szkoda tylko, że nie dałeś się namówić na zrobienie dyszy od podstaw z blaszki

Link to post
Share on other sites
Marek, zaważyłem, że im więcej pokazujesz roboty poza pudełkowej, tym mniej chętnie modelarze to komentują. Albo z zachwytu publiczność zaniemówiła, albo to co i jak robisz jest większości tak obce, że nie potrafi się owa większość w żaden sposób do tego odnieść. Myślę, że proporcje są tak pół na pół

 

Raczej nie masz racji. Marek po prostu nas przyzwyczaił do takiej roboty poza pudełkowej, i w jego modelach jest to po prostu standard.

I bynajmniej nie jest to obce. Komentrze zapewne pojawiły by się gdyby Marek zbudował model prosto z pudła. Proponuję zapoznać się z wcześniejszymi modelami Marka na Modelwork, a nie będziesz miał takich dylematów.

Ja zawsze z wielka uwagą oglądam wszystko co prezentuje Marek, jednak wypisywanie ochów i achów moim zdaniem tylko zaśmieca wątek. Mam nadzieję że inni modelarze z tego forum mają podobne zdanie.

 

Marku, rura dopalacza faktycznie wygląda na zbyt krótką.

Link to post
Share on other sites

Marku, rura dopalacza faktycznie wygląda na zbyt krótką.

 

..pewnie masz rację ale już zmieniał nie będę bo zniszczę to co już jest...

 

 

Relacji ciąg dalszy.............

na pierwszej fotce coś co niebawem będzie imitacją I-go stopnia sprężarki silnika.........

db67c6f71f44d60dmed.jpg

....."nikt (nic) nie jest doskonały" i można to powiedzieć o zestawie CMK, brak w nim kilku wlotów powietrza, które trzeba było dorobić - mówię tu o wlotach w okolicy tylnej ścianki wnęk podwozia, na luku obok "siateczki" oraz małego wlotu pod napływem skrzydła............

565b13be5a55de45med.jpg

cc02649e78d3d8f2med.jpg

 

Żeby nie było wątpliwości poprawiłem długość komory dopalacza........

ffea14322cd1cfbdmed.jpg

....i powalczyłem do końca z silnikiem........

52d88d049d0098c1med.jpg

Link to post
Share on other sites

Piękna robota. Im częsciej widzę ten samolot na niebie tym bardziej mi się podoba. Dziś stojąc w korku na przedmieściach Poznania obserowałem jak kilka F-16 schodziło do lądowania. Piekny widok! Aż trudno uwierzyć jak ciasny skręt na małej prędkości potrafi wykonac ten samolot.

Link to post
Share on other sites

Proncie uprzejmie:

811.jpg

Wydruknij se to w 300 dpi i bedziesz mial 6mm wyskosci. No chyba, ze masz drukarkie 600 dpi... Hmm... W sumie, to pewnie masz... No to masz tu to samo w 600 dpi...

811b.jpg

 

Hmm... Jeszcze jedna dosyc istotna sprawa... Zakladam, ze chodzi Ci o ten numer na stateczniku? Zadnego innego sie coprawda na zdjeciu nie dopatrzylem, ale pozno juz jest, wiesz...

Link to post
Share on other sites

Trochę się obijałem modelarsko ale coś tam podłubałem..........

.....poprawiłem stateczniki poziome i dokleiłem kilka dupereli do kadłuba.....

f667c6acf4361833med.jpg

 

......kokpit......brak foteli - czekają na doklejenie pasów........

023e98c75adea181med.jpg

oczywiście ciąg dalszy (kiedyś) nastąpi

 

EDIT:

A nie dało by rady zamieścic większych fotek?
Dolaczam sie do pytania.

....pewnie by się dało.......

78255c5c29f71040m.jpg f667c6acf4361833m.jpg a9e3f403d2993e09m.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.