Jump to content
dekalotes

1:35 M923 A1 'Big Foot' Italeri + doróbka na Gun Truck

Recommended Posts

Jak pisałem to chyba zrobiłem skrót myślowy. Miałem na mysli poglębić i złoszować zamiast wymieniać na blachę. Ale to i tak oszukane będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie bądź leniem!!! Żeby zrobić zdjęcia muszę do domu przynieść z garażu 2 lampy, statyw i model (w garażu nie ma miejsca). Wszystko rozłożyć na stole w kuchni razem z namiotem bezcieniowym. Wyciągnąć laptopa i aparat z komórki pod schodami (tam są bezpieczne przed moim małym 2-letnim szkrabem). Potem robię zdjęcia, ładuję je do laptopa, jak są ok to sprzątam graty z powrotem do garażu, wysyłam posta i chowię laptopa i aparat do komórki. A też jestem leniwy.

 

 

zmotywowałeś mnie tym! A co do pogłębiania dziur + wash to zrobię to na pewno, dzięki za radę

 

Nie, chociaż jest to łatwiejsze to nie maluję już w ramkach A co do kabiny, problem jest w tym, że między podłogą a ściankami kabiny, będą szpary, do których będę musiał dociąć trochę polistyrenu, a potem zaszpachlować, - oczywiscie będe musiał to pomalować już po zmontowaniu podłogi z kabiną, przed aranżacją wnętrza (przyklejeniem foteli, deski itd) problem jest w tym, że jak przykleję do kabiny, to nie będę mógł pomalować przedniej ścianki, która znajduję się pod deską rozdzielczą, (kabina będzie mi w tym przeszkadzała) Dlatego też, będę musiał przed wklejeniem podłogi w kabinę pomalować tylko tą przednią ściankę kabiny, zaszpachlować dziury i pomalować dół.

 

Może robie widły z igły ale zaraz pokażę zdjęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, już wiem o co chodzi. Oczywiście Tobie najłatwiej ocenić, co i jak malować, mając model w ręku. Na pewno sobie poradzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno mi jest ocenić, w jakim położeniu podłoga powinna być przyklejona do kabiny... ile pozostawić miejsca z przodu, żeby nie było zbyt dużej luki, a ile z tyłu... instrukcja w tym miejscu jest niedokładna.

 

Jeżeli przesunę bardziej do przodu powstaję taka o to szpara

dscf4872h.jpg

 

Jeżeli na max do tyłu (chyba jest to bardziej prawidłowe)

to szpary między tylną ścianką podłogą nie będzie, jednak pozostaną dalej te po bokach

dscf4879h.jpg

dscf4880a.jpg

 

A to co mówiłem, że będę musiał pomalować przed sklejeniem to dlatego:

dscf4874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz wszystko jasne. Z tymi szparami od spodu to sam musisz ocenić, czy warto łatać - i tak modelowi bardzo daleko do oryginału jeśli chodzi o spód. Pewnie po ukończeniu nikt mu pod ogon patrzeć nie będzie, ale dla własnej satysfakcji może i warto trochę poprawić nawet w niewidocznych miejscach. Oczywiście w widoku z góry dziury muszą zniknąć... Daleko modelowi Italeri o dodkładność spasowania, z tego co widzę.

 

Na stronie Eduarda możesz podejrzeć instrukcję blaszek do Big Foota (nr kat. 35511), może coś dorobisz na jej podstawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no przy okazji podpatrzyłem, parę opcji, które uda mi się samemu dociąć z puszki Nawet nie wiedziałem, że są instrukcję na stronie eduarda, dzięki za info. A co do tych szpar, będę kombinował, bo nie dają mi życia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba udało mi się znaleźć coś, co może się przydać:

https://www.logsa.army.mil/etmpdf/files/070000/070000/071763.pdf

https://www.logsa.army.mil/etmpdf/files/070000/070000/071762.pdf

 

2011-03-27_16-03-21_382.jpg

http://www.steelsoldiers.com/military-radios-other-electronics/51222-installing-sincgars-rt-1439-vrc-m35a3-deuce.html

 

To co prawda M35A3, ale zasada raczej ta sama. Możesz jeszcze pogooglować z hasłem "sincgars in M923".

 

Niestety to dopiero połowa sukcesu (wiadomo, gdzie jest radio SINCGARS, głośniki i słuchawka). Z BFT będzie gorzej, chyba będziesz musiał improwizować.

 

 

Jeszcze jedno. Na forum sPWM jest użytkownik Piotr Spaliński - spec od amerykańskich ciężarówek. Podpytaj go o elektronikę przez PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazuje się, że w M923 jest jednak inaczej, niż w M35. Podrzuć mi przez PW swojego maila, wyślę Ci kilka plików.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trochę do przodu, jeśli chodzi o teorię w praktyce, dorobiłem już do końca przewody biegnące wzdłuż ramy i blachę na pakę z polistyrenu -(żeby pozbyć się faktury desek), pytanie tylko, czy malując ją, powinna ona być w kolorze malowania (piaskowa), czy potraktować ją rdzą, tak jak blachy dookoła stanowiska karabinowego? (widziałem rózne wersje, ale bardziej skłaniam się do pomalowania jej w kolorze malowania.)

 

Jutro mam nadzieję, że dojdzie elektronika, zabiorę się więc ostro za przygotowanie kabiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu z książki Tankograda na pierwszej stronie wątku wygląda mi bardziej na piaskowy, niż na "zardzewiały".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mi się podoba Twój projekt, tak trzymać

 

ps.

Być może przegapiłem informację, ale jaką farbką malujesz, jaki numer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to Humbrolowska 121, z domieszką 94 w proporcji 4:1 (121 - 94) (Gdyż sama 121, jest zbyt jasna)

 

A teraz mam problem odnośnie koloru wnętrza i plandeki nad kabiną. Mam farbkę Humbrola nr 88, (Deck green) , kolor, który jest podawany w instrukcji (Model Master) to 1571 - Flat Green, w przeliczniku na Humbrola daję to 105 (Marine Green) Będzie to znacząca różnica jeśli użyję 88, nie jest za ciemna? Zwłaszcza, że po washu jeszcze bardziej śiemnieje. Jak uważacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,zobacz sobie może Revell 46 Nato Olive bo poźniejsze zabiegi i tak zmienią odcień.

Pozdrawiam Krzysiek.Łódź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak się pomyliłem i była to 88 revella, która po nałożeniu.... lepiej nie mówić, czym prędzej wyczyściłem to paskudztwo i nigdy więcej tego nie użyję, rozcieńczanie nic nie dało, jutro mam nadzieję, że się wyrobie za dnia i kupię 105 Humbrola. Zacząłem "dziurkować" osłonę tłumika - faktycznie mozolna praca, wbijam igłę, nie mam tak cieniutkich wiertełek, myślę, że efekt nie będzie tragiczny, największy problem sprawią mi dziurki na boku tej osłony (nie mam jak położyć tego na twardym podłożu).

 

Taki skrót co planuję dalej:

Dokończenie "dziurkowania" osłony tłumika

Pomalowanie paki wraz z nową blachą

Wykończenie i pomalowanie kabiny

Tworzenie blach na stanowisko karabinu + stanowisko

Tworzenie pałąków i siatki maskującej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleiłem M925 i muszę przyznać że takich problemów ja Ty nie miałem pasowało wszystko do siebie. Jeszcze raz namawiam do zakupu blaszek Eduarda zobaczysz nie pożałujesz ;). A kabina od ciężarówek rodziny M35 różni się od rodziny M923 zwłaszcza jeżeli chodzi o deskę rozdzielczą. Te pałąki od plandeki jednak mają zdecydowanie kształt prostokatny. Poza tym polecam Ci VodnikNet ,jest tam dużo o budowie M923 z zestawu Italeri.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesyłka dotarła?

 

Sporo się wyjaśniło, jeśli chodzi o elektronikę. W tych M923 był jednak Movement Tracking System (MTS), nie BFT. Tutaj masz więcej o MTS: http://www.humvee-models.com/viewtopic.php?f=32&t=522. A tutaj temat, który założyłem na Armoramie w celu zasięgnięcia informacji: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=188515&page=1. Zerknij na wpis Jamesa Cahilla z niedzieli.

Trochę będziesz musiał poprzerabiać to i owo. Antena jest prawie identyczna, jak w BFT. Monitor trzeba lekko zmodyfikować, no i dorobić przymocowaną do niego klawiaturę (do BFT i tak byś ją musiał zrobić). Pudełko jednostki centralnej komputera ja bym dał pod siedzenie pasażera (bo na tym stelażu pod radio to chyba nie ma miejsca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesyłka dotarła i muszę powiedzieć cóż.... EKSTRA! ;) Pozbyłem się pewnych obaw, zwłaszcza, że odwaliłeś za mnie kupę roboty, i to jeszcze z jakimi efektami! ;) Praktycznie podane wszystko jak na tacy! ale jeszcze będę się z Tobą kontaktował Dzisiaj działam dalej przy pomalowanej już kabinie, (Fotele, deska rozdzielcza i wszystko to co z zestawu italeri) Potem zacznę dłubanie i montowanie MTS`u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porcja fotek ze stanu, przed dzisiejszą robotą

 

dscf4884v.jpg

dscf4885g.jpg

dscf4887o.jpg

dscf4901m.jpg

dscf4903kc.jpg

dscf4904w.jpg

dscf4911v.jpg

 

Niestety przy miejscu styku 2ch czesći wydechu, zostaje 1 rząd przerwy, w którym nie dam rady wywiercić dziurek... Będzie to trochę dziwnie wyglądało... no ale może dam radę jeszcze coś zdziałaś, foto dołącze pózniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc 2 godziny scratchu... a efekt? No nie wiem, ocencie sami... Dodam tylko, że to było moje dziewicze podejście do tematu "scratchowania" weźcię to pod uwagę...

 

Oto "manual" tego stelażu i real foto:

 

stelapdf.jpg

40173491.jpg

 

dscf4923a.jpg

dscf4924.jpg

dscf4931y.jpg

dscf4937y.jpg

 

Dodam, że to jeszcze nie koniec, bo na stelażu będzie jeszcze mocowanie radia... no chyba, że będziecie mi kazali zrobić drugie podejście... na które średnio mam ochote po tym

Share this post


Link to post
Share on other sites
... no chyba, że będziecie mi kazali zrobić drugie podejście...
Kazać to ci może żona ewentualnie mama , a my najwyżej zasugerować, a decyzja i tak należy do ciebie. Każdy kto kiedyś coś dorobił wie, ile trudu, nerwów i czasu czasami to zabiera. Dla mnie jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest dobrze. A nawet bardzo dobrze Tylko zrób jeszcze dwa drobiazgi:

 

- element oznaczony jako 4 na rysunku z manuala, czyli ten wspornik biegnący od stolika do deski rozdzielczej. Coś wspominałeś na gg chyba, że nie zamierzasz go robić (nie wiem, czy dobrze zrozumiałem). Moim zdaniem zrób go koniecznie, miejsce na to jest, no i będzie zgodnie merytorycznie;

 

- dorób to coś podpisane na rysunku "USE EXISTING HARDWARE". Na razie koniec stelaża przy ściance kabiny wisi Ci w powietrzu, trzeba go podeprzeć o dolny, metalowy w oryginale element kabiny (bo górna część ścianki jest przecież brezentowa). Dorób coś na kształt tego na rysunku w ten sposób, żeby poziomy element z dwiema dziurkami (ten, do którego dotyka strzałka opisu "USE EXISTING HARDWARE") był na równi z krawędzią ścianki za fotelami. A od spodu do ścianki i tego elementu dorób dwa małe kawałki kątownika (po to chyba są nawet te dziurki w tym brakującym elemencie). Żeby było jaśniej - poglądowy rysunek:

beztytuu.jpg

czarny - Twój stelaż,

zielony - scianka kabiny,

czerwony - brakujący wspornik,

niebieski - brakujące mocowania wspornika do ścianki.

 

Dajesz dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małymi kroczkami powoleńku do przodu, poprawiony stelaż na radio - brakuję tylko bazy, później "kablowanie", malowanie i montaż

 

dscf4942s.jpg

dscf4944c.jpg

dscf4954z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.