Jump to content
marcinw49

Mig-29

Recommended Posts

"67" uczestniczył też czasami w pokazach. Ja go pamiętam akurat z Królewa Malborskiego. Latał nim między innymi Adrian Rojek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytat za Interia.pl:

"MiG-29 o nazwie własnej "Płk pil. Wojciech Kołaczkowski (1908-2001)", który wczoraj uległ katastrofie nosił numer boczny 67. Był jednym z pierwszych, które trafiły do Polski w lipcu 1989 roku. Niedawno przechodził modernizację w WZL Nr 2 S.A. Wczoraj wieczorem maszyna odbywała lot szkoleniowy, pilotowana przez 28-letniego pilota, który miał nalot około 200 godzin na tym typie. Kontakt z maszyną utracono około godziny 17:15. Pilot wówczas podchodził do lądowania."

 

Można zobaczyć jak wyglądał zanim spadł:

albo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przy okazji szukania informacji o zdarzeniu, dowiedziałem się, że 13 grudnia w Dęblinie roztrzaskał się Puszczyk.

Po sześciu latach spokoju znów tracimy sprzęt lotniczy.

Oj, źle mi to wygląda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecież już w czerwcu tego roku we Włoszech po awaryjnym lądowaniu w polu spalił się Głuszec. Tak więc ogółem są trzy straty w pół roku. Gonimy Indie!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielki Wódz Antoni jak zawsze ma rację. Po co nam śmigłowce, skoro pod jego światłym przywództwem wszystkie pospadywują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wielki Wódz Antoni jak zawsze ma rację. Po co nam śmigłowce, skoro pod jego światłym przywództwem wszystkie pospadywują.

Ciiichutkooo, bo Cię Tadek namierzy i dostaniesz w ucho za niepochlebne wypowiedzi o Panu Ministrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie dotyczące malowania MiGa-29 nr 65 z okazji 65-cio lecia Skrzydlatej Polski. Samolot posiadał standardowy kamuflarz rosyjski ale także podmalówki w ciemno szarym kolorze. Czy ktoś może pomóc mi rozszyfrowac ten kolor? Będę bardzo wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka ciekawostka

MiG-29 i XA41 czyli Jacek Stolarek i Artur Kielak we wspólnym pokazie

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słucham od rana.

Bardzo smutne informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć i chwała pamięci pilota. Wyrazy współczucia dla rodziny. Ze smutkiem czekam na kolejne informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ekspertem nie jestem ale dziwnie wygląda ten wypadek.

Niby gasili a ognia nie widać za dużo. W polu? I wygląda jakby płatowiec walnął plackiem pionowo

 

Widziałem na TVP Info film z drona latającego nad wrakiem.

To bardzo dziwnie wygląda: samolot leży w zbożu, nie rozpadł się, wokół niego zboże jest nieruszone, więc nie zarył w ziemi, tylko spadł płasko z góry, spalił się tylko kadłub, skrzydła i powierzchnie sterowe nie odpadły.

Dziwne to bardzo i ciekawe.

Ponoć pilotowi niestety nie otworzył się spadochron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, to tylko zdaje się potwierdzać krążące coraz głośniej "plotki" o braku przeglądów/serwisów/remontów foteli katapultowych. W poprzednim wypadku prawdopodobnie fotel w ogóle nie zadziałał i dlatego pilot został w kabinie podczas lądowania w lesie. Faktem jest, że po tamtym zdarzeniu w trybie pilnym kupowano ładunki pirotechniczne.

 

Obawiam się, że takich wypadków może być coraz więcej... Mamy zamiar przedłużać resursy i "remontować" chociażby Mi-14, Mi-2, Mi-24 czy Su-22...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chłopaki, wytrzymajcie z opiniami do raportu.
Czyli ile? Do dzisiaj nie ma oficjalnego raportu z wypadku pod Kałuszynem, a tam mieli praktycznie niezniszczony kadłub i żywego pilota. W dodatku zaraz po katastrofie największą dezinformację siał sam MON ustami wiceministrów (po prostu kłamano), a różni wojskowi też co chwilę przedstawiali inne wersje.

Dziwisz się ludziom, że dyskutują (czasami po prostu plotkują) czy dziennikarzom, że próbują to sami wyjaśnić (czasami niestety konfabulując), skoro czynniki oficjalne traktują wszystkich jak stado baranów? Gdyby zaczęli traktować poważnie swoje obowiązki i nie robili z ludzi idiotów, to by tylu teorii spiskowych nie było.

 

A ciągłe obietnice zakupu nowego sprzętu czy modernizacji też nie pomagają i nie wzmacniają wiarygodności...

 

 

PS.

O wiadomej podkomisji, jej "wyjaśnianiu" sprawy i "raportach" już wspominał nie będę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co mają powiedzieć? Że zaczynają się mścić błędy w szkoleniu i oszczędzanie na czym się da.Lata zaniedbań i nie dofinansowania.I obym nie był złym prorokiem ale tych wypadków będzie coraz więcej.Niestety samolot to nie samochód że bez przeglądu może jeździć.Potrzebne są konkretne pieniądze i działania a nie bełkot polityków w świetle kamer.i zapowiedzi nie wiadomo czego.A jak jest wszyscy wiedzą.Szkoda pilota.Niech spoczywa w pokoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja chciałbym sobie skleić naszego dwudziestegodziewiątego i wymyśliłem, że mógłby być akurat "ten" coby uczcić poległego pilota. I tu zonk, jeszcze nigdzie nie dokopałem się numeru burtowego tej maszyny. Może ktoś cuś wie w tej materii???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam trochę zdjęć "4103" gdybyś chciał, choć to już sprzed paru lat (2012 i 2013 rok).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.