Jump to content

Mig-29


marcinw49
 Share

Recommended Posts

O ile się nie mylę, to numer taktyczny nigdy oficjalnie podany nie był i o skali zniszczeń ani dalszych losach samolotu również nie informowano, więc w tej kwestii to chyba ciągle tylko domysły. Z oficjalnych informacji wiadomo tylko, że 11 czerwca 2016 roku doszło do pożaru MiGa na płycie lotniska w Królewie Malborskim i winnych żadnych zaniedbań nie stwierdzono.

Link to comment
Share on other sites

O ile się nie mylę, to numer taktyczny nigdy oficjalnie podany nie był i o skali zniszczeń ani dalszych losach samolotu również nie informowano, więc w tej kwestii to chyba ciągle tylko domysły.

 

Nr taktyczny jest chyba w tej historii najmniej istotny dla ogółu zagadnienia, ta maszyna czy inna - po prostu strata samolotu sztuk 1. Wojsko nie jest zobligowane podawać informacji z taką szczegółowością. Na dobrą sprawę mogli powiedzieć, że tajemnica i w ogóle nie komentować sprawy. Co do dalszych losów samolotu rozmawiałem podczas ubiegłorocznego Air Fair z pracownikami WZL-2, którzy dokonywali oględzin maszyny i wtedy się dowiedziałem, że nic z niego nie będzie. Więc to nie żadne domysły tylko mam informację z pierwszej ręki.

Link to comment
Share on other sites

Co do dalszych losów samolotu rozmawiałem podczas ubiegłorocznego Air Fair z pracownikami WZL-2, którzy dokonywali oględzin maszyny i wtedy się dowiedziałem, że nic z niego nie będzie. Więc to nie żadne domysły tylko mam informację z pierwszej ręki.
No i ok :) Co jednak nie zmienia faktu, że oficjalnie tej informacji nie podano i nadal "posiadamy 30 sztuk". Tak samo jak mamy 4 Kamany itp. itd.
Link to comment
Share on other sites

No i ok Co jednak nie zmienia faktu, że oficjalnie tej informacji nie podano i nadal "posiadamy 30 sztuk". Tak samo jak mamy 4 Kamany itp. itd.

 

Hej, a o co chodzi z tymi Kamanami? czyżby coś było ukryte?

Wiem, że to wątek o -29tych ale skoro już ktoś ruszył?

Link to comment
Share on other sites

Po prostu dwa z nich od kilku lat wyglądają tak i już nigdy do lotu zdatne nie będą. Przez jakiś czas w ogóle sprawny był tylko "smok", ale udało się jednak reanimować też "163544" i mamy dwa lotne. Niestety praktycznie nie mamy do nich części, więc jeśli zabraknie czegoś, czego nie będzie można wyciągnąć z tych dwóch w hangarze, to prawdopodobnie trzeba będzie je uziemić.

 

 

sh-2-03.jpg

 

sh-2-04.jpg

 

sh-2-05.jpg

 

sh-2-06.jpg

 

sh-2-07.jpg

 

sh-2-08.jpg

Link to comment
Share on other sites

Po prostu dwa z nich od kilku lat wyglądają tak i już nigdy do lotu zdatne nie będą. Przez jakiś czas w ogóle sprawny był tylko "smok", ale udało się jednak reanimować też "163544" i mamy dwa lotne. Niestety praktycznie nie mamy do nich części, więc jeśli zabraknie czegoś, czego nie będzie można wyciągnąć z tych dwóch w hangarze, to prawdopodobnie trzeba będzie je uziemić.

To takie buty?!?!?!?

No to faktycznie jest się czym pochwalić, to już w `39 mieliśmy lepsze lotnictwo morskie

Co do fotek to najlepsza jest pierwsza, z tym kołem od roweru

Link to comment
Share on other sites

Ale bardziej rotacyjnie. Trzy z nich przecież zmodernizowano i przystosowano do przenoszenia torped MU-90. Teraz już w ogóle latają tylko dwa, a części z USA załatwić się nie da. Ale już bez wnikania w szczegóły chodzi o to, że podawana oficjalnie liczba czterech śmigłowców pokładowych jest iluzją i tak samo jest niestety z Su-22 czy MiG-29.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tak a propos wznowienia lotów i przyczyn śmierci pilota w ostatnim wypadku:

 

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/fotel-smierci-dlaczego-zginal-kapitan-sobanski/newy4mv

https://wiadomosci.wp.pl/katastrofa-mig-a-pod-paslekiem-nowe-fakty-6314102718281857a

 

To oczywiście artykuły w tabloidowych portalach, ale ja o "modyfikacjach" foteli przeprowadzonych w WZL, które były bezpośrednią przyczyną śmierci tego pilota wiem od jakiś 3-4 tygodni i to również od pilota tych samolotów, który był później między innymi na testach już poprawionych foteli...

 

Przyczyna samego wypadku też jest od dawna znana: doszło do dużego rozszczelnienia w wyniku czego w ciągu dwóch minut stracił ponad dwie tony paliwa i obcięło oba silniki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Spokojnie Panowie, uważam, że nie jest źle.
Przypomnijcie sobie okolicznościowe "malowania" pożegnalnych lotów MiGów-23 czy Su-20, gdzie były tylko napisy zrobione kredą!
Zerknijcie na pomazanego Puszczyka na 10 lat jego służby, to dopiero tragedia!

Temat idealny - 100. rocznica Niepodległej i jednocześnie lotnictwa - moim zdaniem przegapiony bezpowrotnie.

Fakt faktem, że od innych nie umiemy się uczyć, choć piękny przykład od lat dają nam po sąsiedzku bracia Czesi...

27 minut temu, Tazman79 napisał:

poza obecnie dwiema Suczkami...

Tygrysica 707 i która jeszcze, bo może jakaś nowinka mi umknęła?
 

Link to comment
Share on other sites

Mi się ogólnie nie podoba cała ta koncepcja świętowania niepodległości i to nachalne wciskanie wszędzie dat 1918-2018, bo to sprawia wrażenie, jakby państwo polskie powstało 100 lat temu, co jest przecież kompletną bzdurą. Nie mówiąc już o tym, że chociażby w czasie II WŚ nie byliśmy niepodległym państwem, więc tej ciągłości stu lat też nie ma...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jacko, masz sporo racji.
Żałuję, że lotnicy nie wykorzystali bezspornej rocznicy - 100 lat naszego lotnictwa...
Ale cóż, było, minęło...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Xmen napisał:

Model Maker Decals już przygotowuje kalki z tym godłem.

Schemacik tego malowania w 3 rzutach plus wewnętrzne strony stateczników pionowych oraz krótka notka opisowa znajduje się w najnowszym 11 numerze Aeromax.pl

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Jacko napisał:

Nie mówiąc już o tym, że chociażby w czasie II WŚ nie byliśmy niepodległym państwem, więc tej ciągłości stu lat też nie ma...

Przecież świętowaliśmy setną rocznicę odzyskania niepodległości, a nie sto lat niepodległości...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Solo napisał:

Przecież świętowaliśmy setną rocznicę odzyskania niepodległości, a nie sto lat niepodległości...

No mi tego nie musisz tłumaczyć, ale moim zdaniem z tego przekazu kompletnie to nie wynika. A często pojawiała się tylko liczba "100" i słowo "niepodległość" albo "niepodległa" (nie mówiąc już właśnie o wszechobecnych napisach "100 lat niepodległości"), co właśnie tak można interpretować. To "odzyskanie" kompletnie się gdzieś zagubiło. Popatrz chociażby na malowanie LOTowskie. Czy aby na pewno obcokrajowiec nie znający historii naszego kraju tak to będzie rozumiał? Raczej skojarzy bardziej z deklaracją niepodległości USA, czyli właśnie datą oficjalnego powstania tego państwa...

 

PS.

Wystarczy wpisać w google 100 Lat Niepodległości i popatrzeć na wyniki. 90% tych plakatów zawiera właśnie ten błąd, a są w większości "firmowane" przez różne oficjalne urzędy i instytucje (nawet IPN tam się przewija).

Edited by Jacko
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.