Jump to content
Irek-M1

MIG-23 MF 1:32

Recommended Posts

Dla mnie kolejny model to wyzwanie i przy każdym z nich stawiam sobię jeden podstawowy cel -zrobić go lepszym niż poprzedni, użyć nowych technik, pomysłów, materiałów itd . Ale ocenę w tym zakresie czy kolejne modele są lepsze pozostawìę Wam. I tak kilka przykładów od A-7 Corsair II pierwsze blaszki i żywice, F-86 Sabre pokrycie foliami, złoty Mig-21 malowane ręcznie okoliczne godła i znany Sblim-2a totalnie otwarty z licznie zrobionymi samodzielnie detalami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skończyłem robić wnękę gdzie chowa się skrzydło. Pozostało uzupełnić ją o wszelkiej maści przewody oraz cięgna. Parę zdjęć pokazujących co mnie jeszcze czeka

KJsf5BL.jpg

 

QoDgDxS.jpg

 

ALB1kBB.jpg

 

0ZQbDr7.jpg

 

moja wnęka w sumie 116 elementów do tej pory

PEbsytG.jpg

 

góra wnęki

CCyjT37.jpg

 

po złożeniu w całość

6t4z9yb.jpg

 

przymiarki do umiejscowienia mechanizmy składającego skrzydła

cppp44y.jpg

 

uchwyt mocujący siłowniki -30 elementów

V7T1uxj.jpg

 

A0K4AJC.jpg

 

a tak to wygląda w realu

mocowania siłowników służących do chowania podwozia

YxVGtgP.jpg

 

uchwyt służący do mocowania siłowników

xlypb2S.jpg

 

OOmOxa7.jpg

 

AzhikPY.jpg

 

a tak wygląda to u mnie podczas przymiarki

oJFXI84.jpg

 

miłego oglądania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wariat. Pozytywny ale wariat.

Chylę czoła. Niesamowita replika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a ja ujmę to tak ;) jaka dokumentacja taki model ;) sęk w tym że jak się mam dobre "papiery" to można dłubać, a jak materiałów brak...

Pięknie jedyne czego zazdroszczę to właśnie "papierów" a robota modelarska pierwsza klasa oglądam dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
No a ja ujmę to tak ;) jaka dokumentacja taki model ;) sęk w tym że jak się mam dobre "papiery" to można dłubać, a jak materiałów brak...

Pięknie jedyne czego zazdroszczę to właśnie "papierów" a robota modelarska pierwsza klasa oglądam dalej...

 

Zbieranie tych papierów a raczej zdjęć zapoczątkowałem w 1995 podczas likwidacji 28 Słupskiego Pułku Lotnictwa Myśliwskiego, czego częściowe efekty można zobaczyć na płycie poświęconej Migowi-23 wydanej przez czasopismo AEROPLAN. Od tego czasu zjeździłem trochę Europy w poszukiwaniu już fragmentów samolotu w celu uzupełnienia dokumentacji. Po 20 latach dopadłem ostatni element, którego mi najbardziej brakowało czyli etażerki. Owszem papierów-zdjęć można mieć dużo a jedyną kwestią pozostaje ich wykorzystanie. Mam nadzieję iż uda mi się wykorzystać w 100% zebraną dokumentację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace trwają dalej na ten moment przeniosłem warsztat do wlotów powietrza. Jak zwykle zestaw swoje a oryginał samolotu swoje. Po pierwsze krawędź-kształt wlotów powietrz jest symetryczny tzn. łuki są idealnie te same. Z problemem poradziłem sobie w prosty sposób. Posiadam drugi kupiony na portalu aukcyjnym model i z drugiej pary wlotów wyciąłem wstawki i wkleiłem na miejsce tak więc uzyskałem 100% zgodność. Dodatkowo całkowicie ukształtowałem kanał dolotowy gdyż takowy w modelu w ogóle nie istnieje.

 

Widok na kształt wlotów

 

rXnG1ko.jpg

 

w moim wykonaniu

 

7fnAz7l.jpg

 

PUujBmN.jpg

 

Dodatkowo wykonałem kolejne dwa luki pod wlotami

 

9DRQmoo.jpg

 

oczywiście musiałem na nowo dopasować pozostałe części do nowego kształtu wlotu. Rozciąłem zakupiony zestaw żywiczny w celu dopasowania oraz zrobiłem otwory pod zawiasy, które umożliwiają przesuwanie tego elementu we wlocie w celu regulacji ilości powietrza wpadającego do silnika. Szare elementy z zestawu posłużyły mi w celu stworzenia szablonu. Pokazuje on równięż o ile zmniejszył się ten element

 

Xx0R8FA.jpg

 

żywica po modyfikacji brak zawiasów

 

O7vVjfX.jpg

 

a tak wygląda oryginał żywicy przed moimi pracami. Doskonale widać o ile się on zmniejszył

 

TJFop7h.jpg

 

widok od tyłu.

 

wpLBBja.jpg

 

po złożeniu

 

A4hEkB1.jpg

 

dodatkowo przesunąłem w dół dodatkowe wloty powietrza co widać na zdjęciu.

parę zdjęć referencyjnych pokazujących bez wyposażenia co mnie jeszcze czeka

 

ASYyPZD.jpg

 

eMa7UeB.jpg

 

M0ukMfs.jpg

 

In6hAJZ.jpg

 

a tak wygląda lewa strona z wyposażeniem

 

dIRbFAo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ktoś pomoże-poszukuję śrub wraz z nakrętkami do mocowania bezpieczników ale o średnicy nie większej jak 0,3 mm. Materiał z którego są wykonane nie ma znaczenia.

 

dIRbFAo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co powiesz na to? Podkładka ma 0,45 mm średnicy, nie wiem ile sama nakrętka. Podejrzewam coś w granicach 0,3-0,4 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swego czasu robiłem coś podobnego, i jeśli chodzi o nakrętki to były wycinane z plastikowego pręcika wyciągniętego termicznie. Z ramki wlewowej wyciąłem ok. 5-6 cm kawałek, po czym nożykiem ściąłem go wzdłuż długości z sześciu boków. Tak przygotowany nagrzewałem i rozciągałem do mniej więcej zakładanej grubości. Można tak przygotować kilka i wybrać z tego najdogodniejszy odcinek do szatkowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W czasie od kiedy napisałem ostatnie informacje o modelu wiele się zmieniło-doszło do wypadku w wyniku, którego doszło do zniszczenia górnej środkowej części kadłuba. Mając złom odtworzyłem dość szybko to co uległo zniszczeniu. Jednak po wizycie w muzeum w Niemczech i po raz kolejny studiując dokumentacje odkryłem iż luki w napływach skrzydeł co mi nie pasują. Prostokątny panel nie jest prostokątem a linia panelu gdzie w przyszłości będzie się znajdował siłownik służący składaniu skrzydeł nie jest poprowadzona pod kątem prostym. Przestrzeń kadłuba pomiędzy panelem prostokątnym a tym powyżej idzie w kącie rozwartym. Po raz kolejny musiałem rozwalić to co zrobiłem i dokonać stosownych poprawek. Ten sam problem dotyczy również modelu w skali 1:48. Jeśli ktoś nie robi otwartych paneli łatwo go poprawić gdyż należy przeryć tylko na nowo stosowne linie. Również od razu zrobiłem pokrywy paneli. Zostało mi tylko w nich zrobienie obrzeży oraz wewnętrznych wzmocnień.

Poniżej różnicę widać porównując krawędź górnego panelu - poprawiona z linią kadłuba znajdującą się poniżej.

G5lhmlR.jpg

 

Poprawione już panele

uuH5wwp.jpg

 

I ze zrobionymi w 50% pokrywami

5ivX8Vh.jpg

 

Powoli wykańczam wloty powietrza oraz osłony służące do zamykania dodatkowych wlotów złożone z 8 elementów. Te zestawowe oraz z blaszek nie nadają się do użycia w modelu

zGLLkGc.jpg

 

położone na swoim miejscu

cH7A0d5.jpg

 

oraz rozpocząłem prace w panelach pod wlotami powietrza- wklejone wręgi

6mWul8w.jpg

 

I na koniec pierwszy element z mechanizmu składania skrzydeł

xOYBcsO.jpg

 

ale to nie koniec prac. Dzięki współpracy z Panem Piotrem z firmy MASTER udało się zrobić lufy do działka oraz tłumiki gazów wylotowych. Poniżej prototypy tego elementu. Te elementy to MISTRZOSTWO ŚWIATA jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

SQvog38.jpg

 

wraz z elementami składowymi lawety

Va2lqAG.jpg

 

laweta od spodu

NgB2p7O.jpg

 

h8K7mh7.jpg

 

i złożona w całość w sumie 211 elementów

 

GHo6bSN.jpg

 

9IHzK0K.jpg

 

ybRrANu.jpg

 

5W7L8qY.jpg

 

z góry

0ETo392.jpg

 

b3RhUdc.jpg

 

Y05ZJAm.jpg

 

Pozdrawiam i do następnej aktualizacji ale to chyba dopiero za rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde warto poczekać jeszcze parę latek na efekt końcowy gigantyczna i piękna praca .

Pozdrawiam Mirek .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała i ostatnia aktualizacja w tym roku- złącza elektryczne w sumie 20 elementów, ale mam pomysł na dodanie jeszcze 4. Są one tak małe, że aż trudne do zrobienia. Dotychczasowe próby spełzły na niczym.

 

Widok ogólny

OCkmjql.jpg

 

zbliżenie

dgG1MCP.jpg

 

Wszystkim oglądającym oraz komentującym wszystkiego najlepszego w Nowym 2018 roku, tak abyśmy mieli jak najwięcej czasu na uprawianie naszego hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny krok przy budowie to wykonanie podstawy pod bezpieczniki. Pozostały do zrobienia same bezpieczniki oraz przewody zasilające

elementy składowe

hx5OQnU.jpg

 

wstępny montaż

4bmYHPI.jpg

 

widok do wnętrza

P421SfD.jpg

 

zrobiłem również osłony do zamykania luków w centralnej części kadłuba

NVaKexZ.jpg

 

zbliżenie. wzmocnienia mają kształt litery s

byqfz36.jpg

 

teraz wszystko czeka na malowanie i wklejenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straciłem wenę do budowy modelu. Próbuję ją odzyskać i na początek zrobiłem luk z radiowysokościomierzem. Składa się on z 81 elementów

Drzwiczki:

przed malowaniem

jGMvv6T.jpg

 

Po malowaniu ale przed dodaniem wzmocnień i mat ochronnych

wEvGkRE.jpg

 

Radiowysokościomierz

cpC3qfQ.jpg

 

Po umiejscowieniu w kadłubie

wvZflFe.jpg

 

fqQCQTN.jpg

 

yRI6nFN.jpg

 

Po pomalowaniu drzwiczek z zewnątrz dojdą jeszcze śruby służące do zamykaniu panelu

 

oryginał

xLsPQEQ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Po wypadku-upadku modelu i zrobieniu się grzechotki we wnętrzu z detalami pozostała jedynie wielka dziura do zamknięcia. Była to bardzo stresująca chwila , prawie podjąłem decyzję o skasowaniu projektu. Po jakimś czasie udało się naprawić i wkleić ponownie elementy na swoje miejsce.

5ZMlo2W.jpg

 

W międzyczasie poszedłem do szkoły i uczyłem się corela, bez którego nie dałbym rady zrobić etażerki. Po trzech miesiącach i licznych próbach wykonania uważam iż sztuka się udała. W sumie złożyłem 121 elementów. Jest to dopiero konstrukcja i dopiero teraz montować można agregaty a tych jest mnóstwo w tej wnęce.

Najpierw zdjęcia oryginału pokazujące jak Rosjanie skomplikowali sobie życie.

 

abttRzd.jpg

 

LLYa2km.jpg

 

8TTYB0d.jpg

 

loLdnz4.jpg

 

Przekrój z instrukcji samolotu:

 

Vwhxi4a.jpg

 

Model:

Porównanie dołu oryginał

 

GlqrEnz.jpg

 

model

 

eo1xV5M.jpg

 

UFCiVHP.jpg

 

NraXGel.jpg

 

7fAnThR.jpg

 

 

eYqsqtm.jpg

 

A tak będzie to ustawione na modelu

 

TLyLrqA.jpg

 

2SnEHdp.jpg

 

3tYXUab.jpg

 

C7wNrBv.jpg

 

0ogAaLK.jpg

 

Na ten moment siedzę w lukach w napływach kadłuba- początki prac

 

cXfxNoK.jpg

 

7BjIvlG.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUPER !!

rece mi opadly - jak sie oglada takie poczynania, to zadaje sobie pytanie, czy nie zajac sie pracami w ogrodku zammiast modelarstwem

masz GIGANTYCZNA cierpliwosc i precyja na najwyzszym poziomie.

REWELACYJNA robota - to sie milo oglada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W międzyczasie trenuję cierpliwość na ogródku

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detal jak zwykle na najwyższym poziomie.

Była to bardzo stresująca chwila , prawie podjąłem decyzję o skasowaniu projektu.

Miga to czasem nie ucz latać bo szkoda by było

Obiecałem sobie, że jak dorównam 50% Twoich umiejętności w budowie modeli, to Cię znajdę i postawie duże piwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rymulus zapraszam do siebie można mig zobaczyc w realu. A z tego co widzę to moje korzenie jak i twoje sięgają do Kielc

Share this post


Link to post
Share on other sites
A z tego co widzę to moje korzenie jak i twoje sięgają do Kielc

Za to korzenie mojej lepszej połówki sięgają do Sławna czyli rzut beretem od Ciebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.